Глава от книга |
|
Bernhardt, B.M., Stemberger, J.P., Bérubé, B., Ciocca, V., Freitas, M.J., Ignatova, Diana, Kogošek, D., Lundeborg Hammarström, I., Másdóttir, T., Ozbič, M., Identification of protracted phonological development across languages - The Whole Word Match and basic mismatch measures. Chapter 12, In: An Anthology of Bilingual Child Phonology, 274-309. , ISSN (online):10:1788928415-Hard back, ISBN:10:1788928415-Hard back, Eds. E. Babatsouli,M. Ball & N. Mueller, Multilingual Matters, Ref, International
|
2020
|
Дисертация д-р |
|
Игнатова, Диана, Диагностичен модел за оценка на деца в предучилищна възраст с риск за специфични нарушения на четенето., дисертационен труд, СУ "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф. Енчо Герганов
|
2014
|
Друго (научно-популярни и др. под.) |
1
|
Ignatova, D., Marinova-Todd, S. , Bulgarian Screening Test for Phonology, licenced under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. ,
|
2019
|
2
|
Bernhardt, B. May, Stemberger, Joseph P. Ignatova, Diana & Marinova-Todd, Stefka M., Nonlinear Scan Analysis Revised July 2015: Bulgarian, Licensed under a Creative Commons Attribution-Non-Commercial 4.0 International License.
www.phonodevelopment.sites.olt.ubc.ca
,
|
2015
|
3
|
Ignatova, D., Marinova-Todd, S., Stemberger, J. P. & Bernhardt, B. M. , Phonological Development Test for Bulgarian Children Updated Version, licenced by Barbara May Bernhardt under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
http://www.csu.edu.au/research/multilingual-speech/speech-assessments
,
|
2015
|
4
|
Ignatova, Diana, Електронен звуково-светлинен стенд в специализираните практики на логопеди, педагози и психолози. Специална педагогика, бр. 1, с.92-93, С. ISSN 1310-7003,
|
2010
|
5
|
Ignatova, Diana, Национална конференция по логопедия на тема „Екипна работа при пациенти с моторни дефицити“., 6-7 март, 2009, Специална педагогика, XII, с. 88-89, София. ISBN 1310-7003,
|
2009
|
6
|
Ignatova, D, Assessment of Children with Language Disorders. Published Abstracts from II-nd National Congress of Neuroscience with International Participation of the Bulgarian Society for Neuroscience, Oct. 24th-26th, 2002, Sofia.,
|
2002
|
Книга |
1
|
Игнатова Д. , Специфични нарушения на четенето. Диагностично оценяване. II част, Феномен, София
|
2010
|
2
|
Игнатова Д. , Четене и специфичните му нарушения. Теоретични аспекти и социални перспективи., Парадигма, София
|
2009
|
Монография |
1
|
Ignatova, Diana, Работа в диагностичен екип в приобщаваща образователна среда:Неформално поведенческо диагностично оценяване. С. COBISS.BG-ID-42269448, ISBN:978-954-549-145-0 , Парадигма, София, Рецензирано
|
2020
|
2
|
Ignatova, Diana, Специфични нарушения на четенето: Диагностично оценяване, II част, С.
COBISS.BG-ID-1231950820, ISBN:_978-954-549-089-7, COBISS.BG-ID-1231950820, ИК "Феномен", София, Рецензирано
|
2010
|
3
|
Ignatova, Diana, Четене и специфичните му нарушения: Теоретични аспекти и социални перспективи. С., Парадигма.
COBISS.BG-ID-1231636452, ISBN:978-954-326-098-0, COBISS.BG-ID-1231636452, Парадигма, София, Рецензирано
|
2009
|
Научен проект |
1
|
Диана Игнатова, „Изготвяне на дигитални учебни ресурси и създаване на дидактичен видеофонд към Терапевтичната зала на Факултета по науки за образованието и изкуствата в подкрепа на практическото и електронното обучение на студентите“, Член, СУ "Св. Климент Охридски", Номер на договора: 80-10-25/22.03.2021
|
2021
|
2
|
Диана Игнатова, "Ефективни подходи за осигуряване на достъпна среда за стимулиране на играта на децата със СОП, като елемент на ранната интервенция и предучилищна подкрепа", Член, , Номер на договора:80-10-176-27.04.2020
|
2019
|
3
|
Диана Игнатова, „Студентски практики“, Член, , Номер на договора:BG05M2OP001-2.002-0001
|
2016
|
4
|
Диана Игнатова, "Квалификация на педагогическите специалисти", Член, , Номер на договора:BG051PO001-3.1.03-0001
|
2013
|
5
|
Диана Игнатова, ”Крослингвистично изследване на деца със забавено фонологично развитие в предучилищна възраст”, Член, University of British Columbia – Vancouver, Canada, Номер на договора:Международен научен проект UBC BREB A-11-02574
|
2011
|
Статия в научно списание |
1
|
Ignatova, D., Bernhardt, M. B., Marinova-Todd, S., The Influence of Word Stress on Segmental and Cluster Match: a Bulgarian three-year-old with Protracted Phonological development, Clinical Linguistics and Phonetics, vol:36, issue:8, 2022, pages:738-750, doi:10.1080/02699206.2021.2019311, Ref, IF ( - 2022), International
|
2022
|
2
|
Ignatova, D., Wellness Culture Benchmarking at Bulgarian Preliminary School, Scientific notices, Bulletin "Heritage BG", 2022., vol:2, issue:3, 2022, pages:104-111, ISSN (print):ISSN 2815-3138 (Print), ISSN (online):ISNN-e 2815-3316 (Online), Ref, Web of Science, IF ( - 2022)
|
2022
|
3
|
Ignatova, D., SPECIFICITY OF THE MOTOR POTENTIAL FOR ACHIEVING SCHOLAR WELLNESS, TRAKIA JOURNAL OF SCIENCES, vol:Vol. 19, Suppl. 1, issue:Number 3, SECTION 7A: SPORTS PROBLEMS OF BUSINESS, 2021, pages:867-873, ISSN (print):ISSN 1313-7050 (print) , ISSN (online):ISSN 1313-3551 (online), ISBN:http://tru.uni-sz.bg/tsj/, doi:doi:10.15547/tjs.2021.s.01.136 , Ref, IF ( - 2021)
|
2021
|
4
|
Ignatova, Diana, Невербални нарушения на ученето. (Описание на случай) Дизайн на изследователска стратегия, Здравна политика и мениджмънт, том:20, брой:извънреден, 2020, стр.:146-153, ISSN (online):13-13-49-81, Ref
|
2020
|
5
|
Ignatova, Diana, Bernhardt, B., Marinova-Todd. S. et al., Word-initial trill clusters in children with typical versus protracted phonological development: Bulgarian. Journal of Clinical Linguistics and Phonetics, 32 (5-6), 506-522. , Journal f Clinical Linguistics and Phonetics, vol:32, issue:5-6, 2018, pages:506-522, ISSN (print):0269-9206(Print),, ISSN (online):1464-5076 (Online), doi:DOI:10.1080/02699206.2017.1359853, , Ref, Web of Science, IF ( - 2018), SCOPUS, SJR ( - 2018), International
|
2018
|
6
|
Ignatova, Diana, Дискусионни аспекти в тълкуването на проблема специфично езиково нарушение, Специална педагогика, брой:4, 2012, стр.:3-9, ISBN:1310-7003
|
2012
|
7
|
Игнатова Д., Дискусионни аспекти в тълкуването на проблема специфично езиково нарушение, сп. Специална педагогика, 3, 2012., сп. Специална педагогика, брой:3, 2012
|
2012
|
8
|
Ignatova, Diana, Специфики на образователната среда при обучението на деца със специфични нарушения в ученето в условията на масовото училище, I., 62-69., Специална педагогика, брой:1, 2011, стр.:62-69, ISSN (print):ISSN 1310-7003
|
2011
|
9
|
Ignatova, Diana, Подходи за идентификация на специфичните нарушения на ученето. С., Специална педагогика, брой:3, 2007, стр.:23-34, ISSN (print):ISSN 1310-7003
|
2007
|
10
|
Ignatova, D., Radeva, V., Early Disembryogenesis as an Etiological Explanation of Developmental Dyslexia. , Acta Morphologica et Anthropologica, брой:11, 2006, Ref, Web of Science, IF ( - 2006)
|
2006
|
11
|
Ignatova, Diana, Терапевтични подходи и техники в психолого-педагогическата работа с деца със специфични нарушения на четенето.С., Специална педагогика, брой:2, 2004, стр.:63-71, ISSN (print):ISSN 1310-7003
|
2004
|
12
|
Ignatova, Diana, Аспекти на ранното диагностично оценяване при деца с езикови нарушения.С. , Специална педагогика, брой:4, 2002, стр.:38-44, ISSN (print):ISSN 1310-7003
|
2002
|
Статия в поредица |
|
Трошева-Асенова, А., Цветкова – Арсова, М., Игнатова, Д., Кръстева, Д., Шапкова, П., Изследване на игровата среда за деца със специални образователни потребности в семейството, Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, том:Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, т. ХХIV D, ISSN 1314-6769 , брой:т. ХХIV D, 2020, стр.:79-88, ISSN (print):1314-6769 , Ref
|
2020
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Игнатова, Д., Актуални методически аспекти по плуване в ранна детска и предучилищна възраст в началния етап на основната образователна степен /1-4кл/ и влиянието им върху гръбначните изкривявания , Юбилеен сборник - "Квалификацията на учителите в Департамента за информация и усъвършенстване на учители", редактор/и:проф. дпн Росица Пенкова, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2020, стр.:156-160, ISBN: ISBN 978-954-07-4963-1, Ref
|
2020
|
2
|
Игнатова, Д., Влиянието на подвижните игри с изправителен характер при 5-6 годишни деца в условията на детска градина, Юбилеен сборник - "Квалификацията на учителите в Департамента за информация и усъвършенстване на учители" , редактор/и:проф. дпн Росица Пенкова, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2020, стр.:161-164, ISBN: ISBN 978-954-07-4963-1, Ref
|
2020
|
3
|
Ignatova, Diana, Диференцирани подходи и програми за развитие на четивните умения при деца с дислексия на развитието., С., Сборник от Научно-практическа конференция, посветена на 80-години от рождението на проф. д-р Г. Бижков „Образование и изкуства – традиции и перспективи“, издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2020, стр.:348-357, ISBN:ISBN 978-954-07-50-61-3
|
2020
|
4
|
Ignatova, Diana, Невербални нарушения на ученето(Описание на случай): Дизайн на изследователска стратегия. , МУ, С., Сборник резюмета от Четвърта Национална конференция с международно участие „Иновации в общественото здраве“, издателство:Факултет по обществено здраве, 2020, стр.:38-39, ISBN:978-619-7452-10-5
|
2020
|
5
|
Ignatova, Diana, Оценяване на ефективността на специализираното образователно и терапевтично въздействие в условията на приобщаваща образователна среда.,С., Сборник от Научно-практическа конференция, посветена на 80-години от рождението на проф. д-р Г. Бижков „Образование и изкуства – традиции и перспективи“, 2020, стр.:281-288, ISBN:ISBN 978-954-07-50-61-3
|
2020
|
6
|
Ignatova, Diana, Гласова умора и вокална хиперфункция., С. , Сборник с научни доклади и разширени анотации на работните ателиета от научно-практическа конференция по случай 70 годиниот основаването на катедра „Сценична реч“ „Гласът–средство за въздействие“, издателство:Фабер, 2019, стр.:168-177, ISBN:ISBN 978-619-00-1117-0
|
2019
|
7
|
Игнатова, Д., Прилагане на адаптирана йога за деца в условия на детска градина , VIII Есенен научнообразователен форум,“Взаимодействието между средно и висше образование като фактор за повишаване качеството на образованието", редактор/и:проф. дпн Росица Пенкова, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2019, стр.:194-196, ISBN:ISBN 978-954-07-4838-2, Ref
|
2019
|
8
|
Ignatova, D., The effects of swimming on preschool children with spinal abnormalities, 17th International BASOPED Conference "Traditions and innovations in the education of the Balkan countries", editor/s:Prof. Dr. Rossitsa Penkova, Publisher:Balkan Society for Pedagogy and Education, 2018, pages:207-212, ISBN:ISBN 978-954-326-370-7, Ref
|
2018
|
9
|
Ignatova, Diana, Съвременни тенденции за диагностично оценяване в условията на приобщаваща образователна среда, Сборник от Юбилейна научна конференция с международно участие„Научни и практически аспекти на приобщаващото образование",посветена на 130та годишнина на СУ„Св. Климент Охридски" и 35 годишнина на катедра„Специална педагогика и логопедия", издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2018, стр.:182-191, ISBN:ISBN 978-954-07-4541-1
|
2018
|
10
|
Игнатова, Д., Костов, К., Изработване и прилагане на експериментален модел на изправителна гимнастика за профилактика на неправилната стойка при деца в детските градини, Съвременни педагогически технологии в образованието 7-ми есенен научно-образователен форум, редактор/и:Росица Пенкова, Катя Стоянова, издателство:Университетско издателство"Св. Климент Охридски", 2017, стр.:155-159, ISBN:ISBN 978-954-07-4554-1, Ref
|
2017
|
11
|
Игнатова, Д., Влияние на плуването при деца с гръбначни изкривявания в предучилищна възраст, V Есенен научно-образователен форум - Съвременното училище и квалификацията на учителите, редактор/и:проф. дпн Росица Пенкова, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2016, стр.:213-218, ISBN:ISBN 978-954-07-4105-5, Ref
|
2016
|
12
|
Ignatova, Diana, Училището днес – нови функции в условията на глобален преход.,Шумен., Сборник от Юбилейна научна конференция с международно участие „40 години Шуменски Университет 1971 - 2011”, издателство:ШУ "Епископ Константин Преславски", 2011, стр.:130-137, ISBN:ISBN 978-954-577-582-6
|
2011
|
13
|
Ignatova, Diana, Възгледите на Лев Виготски в контекста на съвременната специално-педагогическа практика.,София. , Сборник от Юбилейна научна конференция с международно участие „100 години от рождението на проф. Дечо Денев и 25 години ФНПП”, издателство:Феномен, 2010, стр.:119-122, ISBN:ISBN 978-954-549-094-1
|
2010
|
14
|
Ignatova, Diana, Съвременни подходи и методи в обучението на деца със специфични нарушения на четенето. Шумен. , Сборник “Иновации в образованието”, издателство:УИ "Епископ "Константин Преславски", 2010, стр.:444-450, ISBN:ISBN 978-954-400-298-5
|
2010
|
15
|
Ignatova, Diana, Теоретични аспекти на проблема „Специфично езиково нарушение”.С. , Сборник “Екипна работа при пациенти с моторни дефицити”, издателство:Ромел, 2009, ISBN:ISBN 978-954-9458-11-4
|
2009
|
16
|
Ignatova, Diana, Специфични нарушения на ученето-операционализация на понятията и диагностичните критерии.София. , Сборник “Съвременни тенденции в специално-педагогическата и логопедична терминология”, издателство:Фабер, 2008, стр.:232-237, ISBN:ISBN 978-954-775-872-8
|
2008
|
17
|
Ignatova, Diana, Четене и морфо-функционална мозъчна организация. , Сборник от V-та национална конференция по проблемите на логопедията, издателство:Ромел, 2006, стр.:7-19, ISBN:ISBN 954-94580-8-3
|
2006
|
18
|
Ignatova, Diana, Някои морфофункционални хипотези относно проблема дислексия развитието., Сборник от IV-та национална конференция “Концептуализация на прехода в българската логопедия през първото десетилетие на XXI век”, издателство:Ромел, 2005, ISBN:ISBN 954-9458-6-0
|
2005
|
19
|
Ignatova, Diana, Проблеми на ранната идентификация на специфичните нарушения на четенето. , Сборник от национална конференция „Логопедичната практика в България в началото на 21 век“, Publisher:Ромел, 2004, pages:205-212, ISBN:ISBN 954-91270-5-2
|
2004
|
20
|
Ignatova, Diana, Четене и фонологична компетентност. София., Сборник “Обучение и възпитание в началните училища, детските градини и специалните училищни заведения”, 2004, стр.:366-368, ISBN:ISBN 954-8510-87-1
|
2004
|
21
|
Radeva, V., Ignatova, Diana, A Study on Early Neuro-embriogenesis as an Attempt to Explain Learning Disabilities.Ohrid, Macedonia. , Book of Abstracts of National Conference with International Participation “10 years studies of Deffectology in Macedonia”, 2003, ISBN:ISBN 9989-934-22-3
|
2003
|
22
|
Ignatova, Diana, Early Identification of Specific Learning Difficulties in Pre-school Children. Educational Interventions. Ohrid., Book of Abstracts of National Conference with International Participation “10 years studies of Deffectology in Macedonia”, 2003, ISBN:ISBN 9989-934-22-3
|
2003
|
23
|
Ignatova, Diana, Treatment Strategies for children with Specific Learning Difficulties. Sofia., Published Abstracts from XVI National Congress of Anatomy with International Participation of the Bulgarian Anatomical Society, 2003
|
2003
|
24
|
Ignatova, Diana, Емоционални аспекти на проблема специфични нарушения на способността за учене., Сборник от втори конгрес на НСЛФБ “Съвременни тенденции в развитието на логопедичната и фониатрична теория и практика”, издателство:Ромел, 2003, стр.:198-204, ISBN:ISBN 954-91270-4-4
|
2003
|
Студия в научно списание |
1
|
Bernhardt, Barbara May, Ignatova, Diana, W. Amoako, N. Aspinall, S. Marinova-Todd, J. P. Stemberger, K. Yokota, Bulgarian Consonant Acquisition in Preschoolers With Typical Versus Protracted Phonological Development. 1(2):
, Journal of Monolingual and Bilingual Speech, vol:1, issue:2, 2019, pages:143-181, ISSN (print):JMBS (print) ISSN: 2631-8407, ISSN (online):JMBS (online) ISSN: 2631-8415, doi:https://doi.org/10.1558/jmbs.v1i2.11801. , Ref, International
|
2019
|
2
|
Ignatova, Diana, Комплексна методика за идентификация на деца в предучилищна възраст с риск за специфични нарушения на четенето, сп. Педагогика, том 90, 4, 501-521. , Педагогика, том:90, брой:4, 2018, стр.:501-521, ISSN (print):ISSN 0861-3982 (Print), ISSN (online):ISSN 1314-8540 (online), Ref, IF ( - 2018)
|
2018
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Диференцирани подходи и програми за развитие на четивните умения при деца с дислексия на развитието.
|
2020
|
2
|
Секционен доклад, Игнатова Д. , Невербални нарушения на ученето:
(Описание на случай) Дизайн на изследователска стратегия.
|
2020
|
3
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Изследване на игровата среда за деца със специални образователни потребности в семейството
|
2020
|
4
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Оценяване на ефективността на специализираното образователно и терапевтично въздействие в условията на приобщаваща образователна среда.
|
2020
|
5
|
Секционен доклад, Игнатова Д. , Гласова умора и вокална хиперфункция. , 8-9 ноември, 2019, 168-177, С. ISBN 978-619-00-1117-0
|
2019
|
6
|
Постер, Ignatova, D., Bernhardt, B.M. & Stemberger, J.P., Protracted phonological development (PPD) in Bulgarian: Contributions of a case-based analysis.
|
2018
|
7
|
Постер, Bernhardt, B.M., Ignatova, D., Stemberger, J.P. Marinova-Todd, S., Amaoko, W., Gagné, M. & Tanaka, K, Consonant singleton acquisition in Bulgarian preschoolers with typical and protracted phonological development.
|
2018
|
8
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Съвременни тенденции за диагностично оценяване в условията на приобщаваща образователна среда
|
2018
|
9
|
Секционен доклад, Ignatova, D., Bernhardt, B.M., Ozbič, M., Stemberger, J.P. & Marinova-Todd. S., Global phonological measures: Slavic languages. Oral paper presented as part of a Symposium presentation “Global phonological measures across languages in phonological assessment” at the Intl. Child Phonology Conference, Chania, Crete.
|
2018
|
10
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Комплексна методика за идентификация на деца в предучилищна възрастс риск за специфични нарушения на четенето
|
2017
|
11
|
Присъствие, Диана Игнатова, Работна среща
|
2014
|
12
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Специфики на образователната среда при обучението на деца с генерализирани нарушения на развитието.
|
2013
|
13
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Участие във фокус група
|
2012
|
14
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, "Организация на средата за обучение при деца със СОП"
|
2012
|
15
|
Присъствие, Диана Игнатова, работна среща
|
2012
|
16
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Специфики на образователната среда при обучението на деца със специфични нарушения в ученето
|
2012
|
17
|
Секционен доклад, Игнатова Д. , Училището днес – нови функции в условията на глобален преход.
|
2011
|
18
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Особености на образователната среда при обучението на деца със специфични нарушения в ученето в условията на масовата детска градина., Игнатова, Д.
|
2010
|
19
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Възгледите на Лев Виготски в контекста на съвременната специално-педагогическа практика.
|
2010
|
20
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Съвременни подходи и методи в обучението на деца със специфични нарушения на четенето.
|
2009
|
21
|
Секционен доклад, Игнатова, Д. Радева, В., Опит за обяснение на ранните моторни дефицити с онтогенетични морфологични данни.
|
2009
|
22
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Специфични нарушения на ученето–операционализация на понятията и диагностичните критерии.
|
2007
|
23
|
Секционен доклад, Ignatova, D., Radeva, Changes of the fine structure of the articulationmuscularity-some ideas for etiology of dyscrete dysarthria.
|
2006
|
24
|
Секционен доклад, Ignatova, D., Radeva, Can neuroblasts ultrastructural changes result in developmental dyslexia?
|
2005
|
25
|
Секционен доклад, Ignatova, D., Radeva, Developmental dyslexia: specific phonological deficit or general sensorimotor dysfunction?,V.Third National Congress of Neuroscience with International participation
|
2005
|
26
|
Секционен доклад, Ignatova, D., Radeva, Early disembryogenesis and developmental dyslexia.
|
2004
|
27
|
Секционен доклад, Ignatova, D., Radeva, A possible explanation of the origin of developmental dyslexia.
|
2004
|
28
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Early Identification of specific learning difficulties in pre-school children
|
2003
|
29
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Treatment strategies of specific reading difficulties
|
2003
|
30
|
Секционен доклад, Radeva, V., Ignatova, D., A study on early neuroembryogenesis as an attempt to explain learning disabilities.
|
2003
|
31
|
Секционен доклад, Диана Игнатова, Diagnostic Assessment of children with language disorders Second National Congress of Neuroscience with International Participation.
|
2002
|
|