Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт

Researcher ID (Web of Science):ABB-7364-2020

ORCID ID:0000-0002-3720-2242
Глава от книга
1 Gospodinov, B., Peytcheva-Forsyth, R., Mizova, B., BULGARIAN TEACHER PREPARATION AND CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT - PROBLEMS AND PERSPECTIVES FOR CHANGE, In: Teacher Education in the Global Era - Perspectives and Practices, ISSN (print):, ISSN (online):, Springer Singapore, Singapore, Ref, Рецензирано, International 2020
2 Peytcheva-Forsyth, R., Mellar H. , Design and Execution of Large-Scale Pilots. In: Baneres D., Rodríguez M., Guerrero-Roldán A. (eds) Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems, ISSN (print):, ISSN (online):, Springer, Cham, Springer, Cham, Ref, International 2020
3 Mellar,H., Peytcheva-Forsyth, R., Integration of TeSLA in Assessment Activities. In: Baneres D., Rodríguez M., Guerrero-Roldán A. (eds) Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems, ISSN (print):, ISSN (online):, Springer, Cham, Ref, International 2020
4 Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Сравнителен анализ на нормативната уредба за подготовката и продължаващата квалификация на педаготичеките кадри в Република България,страните членки и други страни, ISBN:978-954-07-4112-3, УИ "Св.Кл.Охридски", София 2016
5 Пейчева-Форсайт, Р., Съев, С., Йовкова, Б., Кременска, А., Ръководство за редизайн на традиционно обучение в електронно (Адаптация на модела PREEL), ISBN:978-954-791-147-5 2011
Книга
1 Пейчева-Форсайт, Р., Състояние на интеграцията на ИКТ в българското средно училище – перспективата на изследователя, Издателство на Софийски университет, София, Рецензирано 2012
2 Пейчева-Форсайт, Р. , Електронното обучение в България – политики, практики, тенденции, Даниела Убенова, София, Рецензирано 2009
3 Пейчева, Р., Дизайн на университетския курс, Университетско издателство „Св. Кл. Охридски”, София, Рецензирано 2002
4 Пейчева, Р. , Хипермедията – интегрална учебна среда, Булхерба, София, Рецензирано 1999
Монография
Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Мизова, Б., Качество на продължаващата квалификация на педагогическите специалисти през перспективата на учители и ученици, ISBN:978-954-07-4850-4, УИ „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2019
Научен проект
1 Румяна Пейчева-Форсайт, SUMMIT (Sofia University Marking Momentum for Innovation and Technological Transfer), Ръководител, 2023
2 Румяна Пейчева-Форсайт, Дигитална квалификация, Ръководител, МОН, Номер на договора:ДО1-165/05.07.2023 2023
3 Румяна Пейчева-Форсайт, FLeD: Learning design for flexible education, Член, ЕК 2022
4 Румяна Пейчева-Форсайт, МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема, Член, Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж, Номер на договора:BG05M2OP001-2.005-0001 2020
5 Румяна Пейчева-Форсайт, TeSLA - An Adaptive Trust-based e-assesment System for Learning” по програма, Ръководител, EU comission, Номер на договора:TeSLA (H2020-ICT20IA) 2016
6 Румяна Пейчева-Форсайт, Приложение на ИКТ в образованието - от университета към училището на базата на българския и португалски опит, Член, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-7.0.07 – 0029 –С0001 2013
7 Румяна Пейчева-Форсайт, e-Learning Plattform for training the public administration in e-Government, Член, Южно Корейското правителство 2012
8 Румяна Пейчева-Форсайт, Повишаване на капацитета на академичния състав от педагогическите специалности на Софийски университет в проектиране, провеждане и осигуряване на качествено електронно дистанционно обучение, Ръководител, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-4.3.04/11 2012
9 Румяна Пейчева-Форсайт, Развитие и усъвършенстване на междуфакултетска Докторантска програма в областта на педагогическите изследвания и електронното обучение в СУ, Ръководител, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-3.3.06/26 2012
10 Румяна Пейчева-Форсайт, WEBWISE - Web 2.0 supported Higher Education Institutional Learning for Collaborative Learning Сценарии за колаборативно учене чрез Уеб.2 технологии във висшето образование - Scenarios for Collaborative Learning, Ръководител, Европейска комисия, Номер на договора:: 510453-LLP-1-2010-1-DE-ERASMUS-EMHE 2010
11 Румяна Пейчева-Форсайт, СимАула – обучение на бъдещите учители - „SimAula Tomorrow’s Teachers Training, Ръководител, Европейска комисия, Номер на договора:511472-LLP-1-2010-1ES-KA3_KA3MP-simAULA 2010
12 Румяна Пейчева-Форсайт, Интегрален Университетски център за изследване, създаване и осигуряване на качество на електронното учене в разнообразен образователен контекст “УЦИЕО, Ръководител, Фонд Научни Изследвания, МОН, Номер на договора:№ INZ01/0111 2008
13 Румяна Пейчева-Форсайт, Укрепване и устойчиво развитие на научноизследователския потенциал на Софийския университет в областта на електронното обучение, Ръководител, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-3.3.04/52 2007
Научно ръководство
1 Румяна Пейчева-Форсайт, Компетентностния модел при подготовка на ‘дизайнери на дигитално учене’ в контекста на педагогическата теория и професионалната практика, Софийски университет дипломна работа:Ралица Иванова Тарева 2025
2 Румяна Пейчева-Форсайт, Електронното обучение в условията на пенитенциарните заведения – международни и български перспективи, Софийски университет дисертация д-р:Мария Михайлова Михайлова 2024
3 Румяна Пейчева-Форсайт, Електронното обучение в помощ на интервенциите за намаляване на риска от отпадане на ученици в риск в средното професионално образование, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Вера Георгиева Пангалова-Иванова 2017
4 Румяна Пейчева-Форсайт, Използване на дигиталните технологии за формиране на специфични умения в обучението по музика, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Иван Тодоров 2017
5 Румяна Пейчева-Форсайт, Web базираните технологии – средство за оптимизиране на обучението (Web 2.0 технологиите в подпомагането на проектно-базираното учене) , Софийски университет дисертация д-р:Стоян Съйков Съев 2016
6 Румяна Пейчева-Форсайт, ИКТ в обучението в основната степен на средното общообразователно училище през погледа на директор и учители, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Естер Атанасова Тодорова 2016
7 Румяна Пейчева-Форсайт, Колаборативен подход в дистанционното обучение за изграждане и развитие на учеща общност в обучението по специализиран чужд език, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Мария Николаева Стойчева 2016
8 Румяна Пейчева-Форсайт, Образователен потенциал на софтуера „Енвижън“ в началното училище, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Поля Кирилова Пашева – Йорданова 2016
9 Румяна Пейчева-Форсайт, Компютърът като средство за изграждане на умения за екипна работа у учениците в начален етап, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Янка Каунджиева 2015
10 Румяна Пейчева-Форсайт, Интерактивна образователна мултимедия в обучението по устна реч на деца с увреден слух, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Благовесна Йовкова Стоянова 2011
11 Румяна Пейчева-Форсайт, Модел на уеббазирано обучение по чужд език, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Анелия Кременска 2011
12 Румяна Пейчева-Форсайт, Информационните и комуникационни технологии като средство за мотивиране на овладяването на чужд език сред малцинствата, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Екатерина Попандова 2010
Редактор на издание реферирано
Румяна Пейчева-Форсайт, Педагогика, Редактор на издание реферирано 2023
Статия в научно списание
1 Мизова, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Мелър, Х., Многостранен подход за изследване равнището на дигитализация в подготовката на бъдещи учители, Стратегии на образователната и научната политика, issue:1, 2025, ISSN (print):1310–0270, ISSN (online):1314–8575, doi:https://doi.org/10.53656/str2025-1-2-mul, Ref, IF (0.4 - 2023), International 2025
2 Yovkova, Blagovesna, Peytcheva-Forsyth, Roumiana, E- LEARNING IN THE CONTEXT OF CONTINUING QUALIFICATION OF CIVIL SERVANTS, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:95, issue:1, 2023, pages:33-49, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, doi:10.53656/ped2023-1.03 2023
3 Йовкова, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Електронното обучение в контекста на продължаващата квалификация на държавните служители, Педагогика, брой:1, 2023, ISSN (print):ISSN 0861–3982, ISSN (online):ISSN 1314–8540 , doi:https://doi.org/10.53656/ped2023-1.03, Ref, Web of Science, IF ( - 2023) 2023
4 Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Mizova, Bistra, Tsokov, Galin, DIGITAL COMPETENCES AND EDUCATIONAL INEQUALITIES IN EUROPEAN CONTEXT AS A CONSEQUENCE OF AN ACCELERATED SHIFT TO DISTANCE E-LEARNING IN THE COVID-19 PANDEMIC, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:94, issue:8, 2022, pages:963-981, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, doi:10.53656/ped2022-8.01 2022
5 Пейчева-Форсайт, Р., Алексиева, Л., Опитът в електронното обучение на студенти и преподаватели като фактор за формиране на отношения и нагласи към неговите възможности и ограничения (уроци от пандемията COVID-19), Педагогика , брой:9, 2022, doi:https://doi.org/10.53656/ped2022-9.07, Ref 2022
6 Peytcheva-Forsyth, R., Saev,S., Yovkova, B., Integrated continuing assessment in an online course as a mechanism for a smoother transition from face-to-face to distance learning, AIP Conference proceedings, Volume number: 2333 Published: Mar 8, 2021, vol:2333, 2021, ISBN:978-0-7354-4077-7, doi:https://doi.org/10.1063/5.0041866, Ref 2021
7 Elena Guerrero-Roldan, Ana, Elena Rodriguez-Gonzalez, M., Karadeniz, Abdulkadir, Kocdar, Serpil, Aleksieva, Lyubka, Peytcheva-Forsyth, R., Students' Experiences on Using an Authentication and Authorship Checking System in E-Assessment, HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol:35, issue:SI, 2020, pages:6-24, ISSN (print):2536-4758, doi:10.16986/HUJE.2020063670, Ref, SCOPUS, SJR (0.183 - 2019), SCOPUS Quartile: Q4 (2020), International 2020
8 Peytcheva-Forsyth, R., Mellar, H., Aleksieva, L., Using a Student Authentication and Authorship Checking System as a Catalyst for Developing an Academic Integrity Culture: a Bulgarian Case Study, Journal of Academic Ethics, vol:17 (3), 2019, pages:245-269, ISSN (print):1570-1727, ISSN (online):1572-8544, doi:10.1007/s10805-019-09332-6, Ref, Web of Science, International 2019
9 Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Мизова, Б., Първанова, Й., Проблеми на педагогическото образование на учителите , Списание на СУ за образователни изследвания, брой:1, 2018, стр.:3-12, Ref 2018
10 Kocdar, Serpil, Karadeniz, Abdulkadir, Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Peytcheva-Forsyth, R., Cheating and Plagiarism in E-Assessmen Students' Perspectives, OPEN PRAXIS, vol:10, issue:3, 2018, pages:221-235, ISSN (print):2304-070X, doi:10.5944/openpraxis.10.3.873 2018
11 Kocdar, S., Karadeniz A., Peytcheva-Forsyth, R., Stoeva, V., Cheating and plagiarism in e-assessment: Students’ perspectives., Open Praxis, том: 10, брой:3, 2018, стр.:221-235, Ref, Web of Science, в сътрудничество с чуждестранни учени 2018
12 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, Blagovesna, Aleksieva, L., Factors Affecting Students' Attitudes Towards Online Learning - The Case of Sofia University, PROCEEDINGS OF THE 44TH INTERNATIONAL CONFERENCE "APPLICATIONS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS", vol:2048, issue:1, 2018, ISSN (print):0094-243X, ISSN (online):1551-7616, ISBN:978-0-7354-1774-8, doi:10.1063/1.5082043, Ref, Web of Science 2018
13 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, How Students' Experience in E-Learning Affects Their Judgements about the Quality of an Online Course, International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals (IJHCITP), vol:Volume 6, issue: Issue 1, 2015, Ref, Web of Science 2015
14 Пейчева-Форсайт, Р., Моделът „Технологично Педагогическо Предметно Знание“ – теоретична рамка за педагогически изследвания в областта на подпомогнатото от технологиите обучение, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, брой:1, 2013 2013
15 Peytcheva-Forsyth, R., I. Sarieva, Improving Flexibility and Accessibility of Higher Education with Web 2.0 Technologies: Needs Analysis of Public Health Education Programs in Bulgaria., Bulgarian J. Science & Education Policy , брой:5 (2), 2012, стр.:344-363 2012
16 Kirova, M., Boiadjieva, E., Peytcheva-Forsyth, R., Information and Communication Technologies in science education: Competencies and beliefs of Bulgarian teachers, Chemistry, брой:21 (2), 2012, стр.:282-295, ISSN (print):0861-9255, ISSN (online):1313-8235, Ref 2012
17 Пейчева-Форсайт, Р., А. Асенова, Б. Йовкова, Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр. 1-2, 2012, стр.:35-50, PhD 2012
18 Peytcheva-Forsyth, R., I. Sarieva, Improving Flexibility and Accessibility of Higher Education with Web 2.0 Technologies: Needs Analysis of Public Health Education Programs in Bulgaria. , Bulgarian J. Science & Education Policy, том:5, брой:2 , 2011, стр.:344-363, Ref 2011
19 Пейчева-Форсайт, Р., Електронно обучение – теория, практика, аспекти на педагогически дизайн, Годишник на СУ "Св. Климент Охридски", Книга Педагогика.Т.103, 2011 2011
20 Пейчева-Форсайт, Р., Б. Йовкова, Сериозните компютърни игри в подготовката на бъдещите учители, Списание на Софийския Университет за електронно обучение, брой:3, 2011 2011
21 Пейчева-Форсайт, Р., Електронното обучение - теория, практика, аспекти на педагогически дизайн, Списание на Софийски университет за електронно обучение, брой:1, 2010 2010
22 Пейчева-Форсайт, Р., Моделът PREEL за трансформирането на университетския курс от традиционен в електронно базиран, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:3, 2010 2010
23 Пейчева-Форсайт, Р., Образователен и научноизследователски потенциал на академичния състав на Софийския университет “Св. Климент Охридски” в областта на електронното обучение, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:3, 2010 2010
24 Пейчева, Р., Базиран на комуналния конструктивизъм дизайн на университетски курс от смесен тип (blended) – методологически, теоретични и приложни аспекти, Lettera et Lingua, том:Пролет 2009, 2009 2009
25 Пейчева-Форсайт, Р., Квалификация и кариерно развитие на учителите в България – състояние, проблеми, перспективи, Годишник на Софийски университет книга Педагогика, том:том 102, 2009, стр.:89-145 2009
26 Пейчева, Р., Колаборативни телекомпютърни проекти – възможност за реализиране на гъвкави учебни среди, Годишник на Софийски университет книга Педагогика, том:Т.96, 2004 2004
Статия в поредица
1 Пейчева-Форсайт, Р., Асенова, А, Йовкова, Б., Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр.1-2, редактор/и:Р. Пейчева, Р. Божанкова, 2013 2013
2 Кирова, М., Бояджиева, Е., Пейчева-Форсайт, Р., Компетентности и виждания на учители за приложение на електронното обучение по природни науки в средното училище, Ihemistry. Bulgarian journal of science education, брой:кн. 2, издателство:2012, 2012, стр.:282-295, Ref, Web of Science 2012
3 Peytcheva-Forsyth, R., S.Yotova, V. Delibaltov, Seriously about serious games and teaching practice in Bulgaria, EDEN Open Classroom 2011 Conference, 2011 2011
4 Пейчева, Р., Ефективност на проектно-базираните стратегии на преподаване (опит от провеждането на университетски курс по информационни и комуникационни технологии), Стратегии на образователната и научната политика, брой:Бр. 41, 2001, стр.:36-48 2001
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Bakracheva,M., Digitalization of Bulgarian Education in the European Context, AIP conference proceedings - Volume 3182, Issue 1, 2025, doi:https://doi.org/10.1063/5.0245966, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.164 - 2022) 2025
2 Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., SELFIE as an instrument for identification of pedagogical digital competences areas in need of improvement—comparative perspective between teachers and their university trainers, INTED2025 Proceedings, 2025, pages:3655-3664, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-70107-0, doi:10.21125/inted.2025.0923 2025
3 Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Bakracheva, M., Teacher Attitudes toward ICT Implementation for Educational Purposes: Bulgarian and International Research (Scoping Review), AIP Conference Proceedings, 2025, doi:https://doi.org/10.1063/5.0245966, Ref 2025
4 Dejan Ljubojevic, Peytcheva-Forsyth, R., Racheva,V., Saev.S., Towards a model of pedagogical literacies to underpin machine-learning-based adaptive teaching support , AIP Conference Proceedings - 3182, 040013 (2025), 2025, doi:https://doi.org/10.1063/5.0247950, Ref, SCOPUS, SJR (0.164 - 2022), International 2025
5 Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., USING A FLIPPED CLASSROOM APPROACH TO SUPPORT LEARNING OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN HIGHER EDUCATION, INTED2025 Proceedings, 2025, pages:4668-4678, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-70107-0, doi:10.21125/inted.2025.1164, др. 2025
6 Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., Bridging digital competences: a comparative analysis between university teacher trainers and secondary school teachers in Bulgaria, EDULEARN conference proceedings, 2024, pages:4518-4527, ISSN (print):2340-1117, ISSN (online):978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.1125 2024
7 Peytcheva-Forsyth, R., Mizova, B., Bulgarian National Priorities For Integrating ICT In Education In The Mirror of European Policies For Digitalization of Education, CISTI'2024 - 19th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, 2024 2024
8 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Development of digital pedagogical competences in the university initial teacher training programmes – the perspective of university professors and future teachers (Sofia university case)., 16th International Conference on Education and New Learning Technologies, EDULEARN24 Proceedings, 2024, pages:9603-9613, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.2321, Ref, Web of Science 2024
9 Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Digital pedagogical competences of bulgarian secondary teachers – preliminary data, EDULEARN conference proceedings, 2024, pages:2623-2632, ISSN (online):2340-1117, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.0717 2024
10 Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., INCORPORATION OF FLIPPED CLASSROOM IN TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO ENHANCE INCLUSIVE EDUCATION IN HIGHER EDUCATION, INTED2024 Proceedings, 2024, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-59215-9, doi:10.21125/inted.2024, Ref 2024
11 Racheva,V., Peytcheva-Forsyth, R., NAVIGATING THE FUTURE: EXPLORING SYNCHRONOUS HYBRID LEARNING IN HIGHER EDUCATION POST-COVID, INTED2024 Proceedings, 2024, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-59215-9, doi:10.21125/inted.2024, Ref 2024
12 Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Tsokov, G., Digital competences of teachers in Europe in the context of distance learning: Messages from the pandemic , AIP Conf. Proc. 2939, 050005 (2023), Publisher:AIP Conference Proceedings, 2023, ISSN (print):ISSN 0094-243X, ISSN (online):ISSN 1551-7616, doi:https://doi.org/10.1063/5.0178652 Share Icon Sh, Ref, IR , SCOPUS, SJR (177 - 2020) 2023
13 Aleksieva, L., Peytcheva-Forsyth, R., The effect of students' online learning experience during the pandemic on their views and attitudes towards e-learning, AIP Conf. Proc. 2939, 050006 (2023), Publisher:AIP Conference Proceedings , 2023, ISSN (print):0094-243X, ISSN (online):1551-7616, doi:https://doi.org/10.1063/5.0178719, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.177 - 2020) 2023
14 Mihaylova, M, Peytcheva-Forsyth, R., E-learning in the conditions of the penitentiary institutions - a Bulgarian perspective, AIP Conference Proceedings 2505, 040007 (2022), 2022, ISSN (online):978-0-7354-1919-3, doi:https://doi.org/10.1063/5.0100714, Ref, Web of Science, PhD 2022
15 Mizova, Bistra, Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Peytcheva-Forsyth, R., Challenges to the Development of Teachers' Professional Digital Competences - Bulgarian Perspective, APPLICATIONS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS (AMEE20), vol:2333, 2021, ISSN (print):0094-243X, ISBN:978-0-7354-4077-7, doi:10.1063/5.0041818 2021
16 Peytcheva-Forsyth, R., Aleksieva, L., Forced Introduction of e-Assessment During COVID-19 Pandemic: How Did the Students Feel About That? (Sofia University Case), AIP Conference proceedings, editor/s:проф. Румяна Пейчева-Форсайт, проф. Ренета Божанкова, 2021, doi:https://doi.org/10.1063/5.0041862, Ref 2021
17 Peytcheva-Forsyth, R., Aleksieva, L., The effect of the teachers' experience in online education during the pandemic on their views of strengths and weaknesses of e-learning (SU case), CompSysTech '21: International Conference on Computer Systems and Technologies '21, editor/s:Tzvetomir Vassilev, Roumen Trifonov, Publisher:Association for Computing Machinery, New York, NY, United States, 2021, pages:1-11, ISBN:978-1-4503-8982-2, doi:https://doi.org/10.1145/3472410.3472450, Ref, Web of Science 2021
18 Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Предизвикателства и проблеми пред продължаващата квалификация на учителите: резултати от срезов анализ на данни от три изследвания., Образование и изкуства: традиции и перспективи., 2021, стр.:45-54, ISSN (print):2738-8999 2021
19 Янкова, П., Пейчева-Форсайт, Р., Електронно обучение на работното място – възможности и ограничения в практиката на НАП, ЕЛЕКТРОННОТО ОБУЧЕНИЕ ВЪВ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА. ОСМА НАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЯ, редактор/и:проф. Румяна Пейчева-Форсайт, проф. Ренета Божанкова, издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, стр.:24-34, ISBN:978-954-07-5028-6, MSc 2020
20 Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Продължаващата квалификация на учителите като предпоставка за подобряване на ключови професионални компетентности, Образование и изкуства: традиции и перспективи. Сборник доклади от Научно-практическа конференция, издателство:Университетски издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, стр.:90-101, ISBN:ISBN 978-954-07-5061-3 2020
21 Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Factors affecting the attitude of university professors towards the use of electronic resources in the education of disabled students, PROCEEDINGS OF THE 45TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLICATION OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS (AMEE’19), editor/s:Vesela Pasheva, Nedyu Popivanov and George Venkov, 2019, ISBN:978-0-7354-1919-3, Ref, Web of Science 2019
22 Peytcheva-Forsyth, R., L. Aleksieva, Students’ authentication and authorship checking system as a factor affecting students’ trust in online assessment, 13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019), Publisher:IATED, 2019, pages:1870-1880, ISSN (print):2340-1079, ISBN: 978-84-09-08619-1, doi:10.21125/inted.2019.0531, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref) 2019
23 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., L. Aleksieva, The disabled and non-disabled students’ views and attitudes towards e-authentication in e-assessment, Conference Proceedings, INTED2019, Valencia, Spain, 2019, Publisher:IATED, 2019, pages:2862-2871, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-08619-1, doi:10.21125/inted.2019.0763, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref) 2019
24 Karadeniz A., Peytcheva-Forsyth, R., Kocdar, S., Approaches to prevent cheating and plagiarism in e-assessment: Higher education students’ views. , EDULEARN18 Proceedings, 2018, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени 2018
25 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., L. Alexieva, Factors Affecting Students’ Attitudes Towards Online Learning - The Case of Sofia University, Proceedings of the 44th International Conference on Applications of Mathematics in Engineering and Economics, издателство:AIP Publishing, 2018, doi:10.1063/1.5082043, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.165 - 2017) 2018
26 Noguera, I., Guerrero-Roldán, A., Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Perceptions of students with special educational needs and disabilities towards the use of e-assessment in online and blended education: barrier or aid?”, 12th annual International Technology, Education and Development Conference, INTED2018 - conference proceedings, 2018, Ref, Web of Science, International 2018
27 Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Aleksieva, Lyubka, Yovkova, Blagovesna, The impact of prior experience of e-learning and e-assessment on students’ and teachers’ approaches to the use of a student authentication and authorship checking system, EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES, Publisher:IATED, 2018, pages:2311-2321, ISSN (print):2340-1117, ISBN:978-84-09-02709-5, doi:doi: 10.21125/edulearn.2018, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref) 2018
28 Peytcheva-Forsyth, R., Alexieva,L., B. Yovkova, The Impact of Technology on Cheating and Plagiarism in the Assessment – the teachers’ and students’ perspectives, Proceedings of the 44th International Conference on Applications of Mathematics in Engineering and Economics, издателство:AIP Publishing, 2018, doi:10.1063/1.5082055, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.165 - 2017) 2018
29 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Ladonlahti, T., The potential of the TeSLA authentication system to support access to e-assessment for students with special educational needs and disabilities (Sofia university experience), ICERI2017, the 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 2017, Ref, Web of Science, (Conference Proceedings Citation Index, Crossref), International 2017
30 Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Първанова, Й., Проблеми пред квалификацията и подготовката на учителите през погледа на образователни мениджъри, Лидерство и организационно развитие, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2016, стр.:451-459, doi:ISBN 978-954-07-4120-8 2016
31 Peytcheva-Forsyth, R., R., B. Yovkova, Quality of Online Education from the Perspective of the Students (Sofia University experience), International conference on e-Learning’14, University of La Laguna, Spain, 2014 2014
32 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Quality of online education from the perspective of the students (Sofia university experience), International conference on e-learning proceedings, 2014, pages:163-168, ISBN:978-954-712-611-4 2014
33 Peytcheva-Forsyth, R., Web 2.0 Technologies: The Risks and Benefits to Consider when Expanding the Classroom Walls, International conference on e-Learning’14, University of La Laguna, Spain, 2014 2014
34 Sarieva I., R.Peytcheva-Forsyth, Pedagogy 2.0: Challenges and Opportunities for Higher Education, International Scientific-Methodological Conference - Urgent Problems of Teaching and Upbringing, 2012 2012
35 Fernàndez, C., R.Peytcheva-Forsyth, B. Yovkova, A. Asenova, SimAULA. Training our teachers through innovative methodologies based on serious games, 16th UNESCO-APEID International Conference: The Heart of Education: Learning to Live Together, 2012, в сътрудничество с чуждестранни учени 2012
36 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, A. Asenova, C. Fernandez, P. Petridis, SIMAULA: a needs-based model of virtual practicum for future teachers, Learning for Open Innovation...Transformation and Change for Future Learning, 2012 2012
37 Fernàndez, C., R.Peytcheva-Forsyth, SimAULA: Creating a Serious Game to Engage Teachers in Lifelong Learning, 18-th International conference on technology supported learning and training Online Educa Berlin, 2012 2012
38 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Using serious games to improve the preparation of pre-service teachers in Bulgaria, World academy of science, engineering and technology, 2012, pages:631-638, doi:doi.org/10.5281/zenodo.1331841, Ref, Web of Science, (Google Scholar, Semantic Scholar, Zenedo, OpenAIRE) 2012
39 Пейчева-Форсайт, Р., Й. Сариева, Въвеждане на Уеб 2.0. технологиите във висшето образование: митове, реалности, съображения, Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование, 2012, стр.:237-244 2012
40 Пейчева-Форсайт, Р., Е. Бояджиева, Б. Йовкова, М. Кирова, Възможности на сериозните игри за формиране на практически умения у бъдещите учители (през погледа на потребителите), Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование, редактор/и:Захариев, А. , 2012, стр.:229-236 2012
41 Пейчева-Форсайт, Р., За качеството на електронното обучение, Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование,, 2012, стр.:32-48 2012
42 Peytcheva-Forsyth, R., Sarieva, I., Developing a constructivistic classroom with technology: towards an understanding of the process in Bulgaria, EDEN Annual conference & Learning and sustainability. The new ecosystem of innovation and knowledge, 2011 2011
43 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Pedagogical model for vocabulary instruction of children with hearing loss, International Conference on Educational and New Learning Technologies, 2011, Ref, Web of Science 2011
44 Пейчева-Форсайт, Р., За актуалността на научните изследвания в контекста на съвременното електронно обучение, Електронно, дистанционно...или обучението на 21-ви век, 2011 2011
45 Peytcheva-Forsyth, R., Based on the Communal Constructivism Course Design – an Attempt to Break up the Transmission Model of University Teaching, 5th E-Learning Conference: E-learning and the Knowledge society, 2009, стр.:47-53 2009
Студия в научно списание
1 Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Aleksieva, Lyubka, STUDENTS' AND TEACHERS' E-LEARNING EXPERIENCE AS A FACTOR AFFECTING THEIR PERSPECTIVES TOWARDS ITS ADVANTAGES AND DISADVANTAGES (LESSONS FROM THE COVID-19 PANDEMIC), PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:94, issue:9, 2022, pages:1169-1190, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, doi:10.53656/ped2022-9.07 2022
2 Mellar, H., Peytcheva-Forsyth, R., Kocdar, S., Karadeniz, A., Yovkova, B., Addressing cheating in e-assessment using student authentication and authorship checking systems: Teachers’ perspectives, International Journal for Educational Integrity, 2018, pages:1-21, doi: 10.1007/s40979-018-0025-x, Ref, Web of Science, International 2018
3 Пейчева-Форсайт, Р., Образователен и научноизследователски потенциал на Софийски университет „Св. Климент Охридски“ в областта на електронното обучение, Годишник на Софийски университет, книга Педагогика, том:том 104, 2011, стр.:109-167, ISSN (print):0861 – 8291 2011
4 Пейчева-Форсайт, Р., Интегриране на електронното обучение в стратегиите за развитие и практиката на българските университети, Съвременни измерения в дистанционното обучение, 2007, стр.:29-57 2007
Студия в поредица
1 Пейчева-Форсайт, Р., В. Янкова, Учебният опит в използване на технологиите като аргумент срещу технологичния детерминизъм в парадигмата на „дигиталните по рождение“, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, брой:2016/1, редактор/и:Р. Божанкова, Б. Делибалтова, 2016, MSc 2016
2 Пейчева-Форсайт, Р., Привлекателност на българското висше образование (в контекста на Болонския процес), Годишник на Софийски университет, книга Педагогика, брой:том 100, 2009, стр.:113-153 2009
Участие в конференция
1 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, 2. USING A FLIPPED CLASSROOM APPROACH TO SUPPORT LEARNING OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN HIGHER EDUCATION 2025
2 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, 1. SELFIE AS AN INSTRUMENT FOR IDENTIFICATION OF PEDAGOGICAL DIGITAL COMPETENCE AREAS IN NEED OF IMPROVEMENT - A COMPARATIVE PERSPECTIVE BETWEEN TEACHERS AND THEIR UNIVERSITY TRAINERS 2025
3 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, INCORPORATION OF FLIPPED CLASSROOM IN TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO ENHANCE INCLUSIVE EDUCATION IN HIGHER EDUCATION 2024
4 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, DIGITAL PEDAGOGICAL COMPETENCES OF BULGARIAN SECONDARY TEACHERS – PRELIMINARY DATA 2024
5 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, NAVIGATING THE FUTURE: EXPLORING SYNCHRONOUS HYBRID LEARNING IN HIGHER EDUCATION POST-COVID 2024
6 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Bulgarian national priorities for integrating ICT in education in the mirror of European policies for digitalization of education 2024
7 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Digitalization of Bulgarian Education in the European Context 2023
8 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Студенти и преподаватели ЗА и ПРОТИВ онлайн обучението след пандемията COVID-19 2022
9 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Integrated continuing assessment in an online course as a mechanism for a smoother transition from face-to-face to distance learning 2022
10 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Forced Introduction of e-Assessment During COVID-19 Pandemic: How Did the Students Feel About That? (Sofia University Case) 2022
11 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, The effect of students' online learning experience during the pandemic on their views and attitudes towards e-learning 2022
12 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Towards a model of Pedagogical Literacies to underpin Machine-Learning-based adaptive Teaching Support 2022
13 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, The digital competences of teachers in Europe in the context of emergency remote teaching: messages from the pandemic 2022
14 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Forced Introduction of e-Assessment During COVID-19 Pandemic: How Did the Students Feel About That? (Sofia University Case) 2021
15 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, The effect of the teachers' experience in online education during the pandemic on their views of strengths and weaknesses of e-learning (SU case) 2021
16 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Challenges to the Development of Teachers' Professional Digital Competences - Bulgarian Perspective 2021
17 Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, How has the reputation of e-assessment changed since its widespread introduction during the COVID-19 pandemic? 2020
18 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Students’ authentication and authorship checking system as a factor affecting students’ trust in online assessment 2019
19 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, The disabled and non-disabled students’ views and attitudes towards e-authentication in e-assessment 2019
20 Секционен доклад, R. Peytcheva-Forsyth, The impact of prior experience of e-learning and e-assessment on students’ and teachers’ approaches to the use of a student authentication and authorship checking system 2018
21 Секционен доклад, Ingrid Noguera, PERCEPTIONS OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS AND DISABILITIES TOWARDS THE USE OF E-ASSESSMENT IN ONLINE AND BLENDED EDUCATION: BARRIER OR AID? 2018
22 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, The potential of the TeSLA authentication system to support access to e-assessment for students with special educational needs and disabilities 2017
23 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Фактори за привличане към професията учител през погледа на младитe учители в България 2016
24 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Overcoming academic resistance to ICT-based teaching The experience of Sofia University 2016
25 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Учебният опит в използване на технологиите като аргумент срещутехнологичния детерминизъм в парадигмата на "дигиталното поколение" 2016
26 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Opportunities and Challenges for E-assessment: The contribution of the TeSLA project to improving trust in e-assessment(TeSLA - An Adaptive trust-based e-assessment System for Learning 2016
27 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, How ICT is integrated in the school curriculum of Bulgaria? Case studies: insights into best practices 2015
28 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Web 2.0 Technologies: The risks and benefits to consider with expanding the classroom walls 2014
29 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Електронното обучение в средното образование – възможности, реалност и илюзии 2013
30 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Виртуалната класна стая - подготовка за ефективна педагогическа комуникация с децата 2012
31 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, За качеството на електронното обучение 2012
32 Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Curriculum design and learning outcomes - In light of quality assurance and enhancement in higher education 2012
Учебно помагало
Пейчева-Форсайт, Р., Рачева, В., Методически насоки и добри практики в онлайн и смесеното обучение от 1. до 12. клас, ISBN:978-619-92157-0-8, София 2022