Глава от книга |
1
|
Gospodinov, B., Peytcheva-Forsyth, R., Mizova, B., BULGARIAN TEACHER PREPARATION AND CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT - PROBLEMS AND PERSPECTIVES FOR CHANGE, In: Teacher Education in the Global Era - Perspectives and Practices, ISSN (print):, ISSN (online):, Springer Singapore, Singapore, Ref, Рецензирано, International
|
2020
|
2
|
Peytcheva-Forsyth, R., Mellar H. , Design and Execution of Large-Scale Pilots. In: Baneres D., Rodríguez M., Guerrero-Roldán A. (eds) Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems, ISSN (print):, ISSN (online):, Springer, Cham, Springer, Cham, Ref, International
|
2020
|
3
|
Mellar,H., Peytcheva-Forsyth, R., Integration of TeSLA in Assessment Activities. In: Baneres D., Rodríguez M., Guerrero-Roldán A. (eds) Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems, ISSN (print):, ISSN (online):, Springer, Cham, Ref, International
|
2020
|
4
|
Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Сравнителен анализ на нормативната уредба за подготовката и продължаващата квалификация на педаготичеките кадри в Република България,страните членки и други страни, ISBN:978-954-07-4112-3, УИ "Св.Кл.Охридски", София
|
2016
|
5
|
Пейчева-Форсайт, Р., Съев, С., Йовкова, Б., Кременска, А., Ръководство за редизайн на традиционно обучение в електронно (Адаптация на модела PREEL), ISBN:978-954-791-147-5
|
2011
|
Книга |
1
|
Пейчева-Форсайт, Р., Състояние на интеграцията на ИКТ в българското средно училище – перспективата на изследователя, Издателство на Софийски университет, София, Рецензирано
|
2012
|
2
|
Пейчева-Форсайт, Р. , Електронното обучение в България – политики, практики, тенденции, Даниела Убенова, София, Рецензирано
|
2009
|
3
|
Пейчева, Р., Дизайн на университетския курс, Университетско издателство „Св. Кл. Охридски”, София, Рецензирано
|
2002
|
4
|
Пейчева, Р. , Хипермедията – интегрална учебна среда, Булхерба, София, Рецензирано
|
1999
|
Монография |
|
Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Мизова, Б., Качество на продължаващата квалификация на педагогическите специалисти през перспективата на учители и ученици, ISBN:978-954-07-4850-4, УИ „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2019
|
Научен проект |
1
|
Румяна Пейчева-Форсайт, SUMMIT (Sofia University Marking Momentum for Innovation and Technological Transfer), Ръководител,
|
2023
|
2
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Дигитална квалификация, Ръководител, МОН, Номер на договора:ДО1-165/05.07.2023
|
2023
|
3
|
Румяна Пейчева-Форсайт, FLeD: Learning design for flexible education, Член, ЕК
|
2022
|
4
|
Румяна Пейчева-Форсайт, МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на
Академичната eкосистема, Член, Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж, Номер на договора:BG05M2OP001-2.005-0001
|
2020
|
5
|
Румяна Пейчева-Форсайт, TeSLA - An Adaptive Trust-based e-assesment System for Learning”
по програма, Ръководител, EU comission, Номер на договора:TeSLA (H2020-ICT20IA)
|
2016
|
6
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Приложение на ИКТ в образованието - от университета към училището на базата на българския и португалски опит, Член, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-7.0.07 – 0029 –С0001
|
2013
|
7
|
Румяна Пейчева-Форсайт, e-Learning Plattform for training the public administration in e-Government, Член, Южно Корейското правителство
|
2012
|
8
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Повишаване на капацитета на академичния състав от педагогическите специалности на Софийски университет в проектиране, провеждане и осигуряване на качествено електронно дистанционно обучение, Ръководител, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-4.3.04/11
|
2012
|
9
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Развитие и усъвършенстване на междуфакултетска Докторантска програма в областта на педагогическите изследвания и електронното обучение в СУ, Ръководител, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-3.3.06/26
|
2012
|
10
|
Румяна Пейчева-Форсайт, WEBWISE - Web 2.0 supported Higher Education Institutional Learning for Collaborative Learning Сценарии за колаборативно учене чрез Уеб.2 технологии във висшето образование - Scenarios for Collaborative Learning, Ръководител, Европейска комисия, Номер на договора:: 510453-LLP-1-2010-1-DE-ERASMUS-EMHE
|
2010
|
11
|
Румяна Пейчева-Форсайт, СимАула – обучение на бъдещите учители - „SimAula Tomorrow’s Teachers Training, Ръководител, Европейска комисия, Номер на договора:511472-LLP-1-2010-1ES-KA3_KA3MP-simAULA
|
2010
|
12
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Интегрален Университетски център за изследване, създаване и осигуряване на качество на електронното учене в разнообразен образователен контекст “УЦИЕО, Ръководител, Фонд Научни Изследвания, МОН, Номер на договора:№ INZ01/0111
|
2008
|
13
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Укрепване и устойчиво развитие на научноизследователския потенциал на Софийския университет в областта на електронното обучение, Ръководител, Европейски социален фонд, Номер на договора:BG051PO001-3.3.04/52
|
2007
|
Научно ръководство |
1
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Компетентностния модел при подготовка на ‘дизайнери на дигитално учене’ в контекста на педагогическата теория и професионалната практика, Софийски университет дипломна работа:Ралица Иванова Тарева
|
2025
|
2
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Електронното обучение в условията на пенитенциарните заведения – международни и български перспективи, Софийски университет дисертация д-р:Мария Михайлова Михайлова
|
2024
|
3
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Електронното обучение в помощ на интервенциите за намаляване на риска от отпадане на ученици в риск в средното професионално образование, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Вера Георгиева Пангалова-Иванова
|
2017
|
4
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Използване на дигиталните технологии за формиране на специфични умения в обучението по музика, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Иван Тодоров
|
2017
|
5
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Web базираните технологии – средство за оптимизиране на обучението (Web 2.0 технологиите в подпомагането на проектно-базираното учене) , Софийски университет дисертация д-р:Стоян Съйков Съев
|
2016
|
6
|
Румяна Пейчева-Форсайт, ИКТ в обучението в основната степен на средното общообразователно училище през погледа на директор и учители, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Естер Атанасова Тодорова
|
2016
|
7
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Колаборативен подход в дистанционното обучение за изграждане и развитие на учеща общност в обучението по специализиран чужд език, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Мария Николаева Стойчева
|
2016
|
8
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Образователен потенциал на софтуера „Енвижън“ в началното училище, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Поля Кирилова Пашева – Йорданова
|
2016
|
9
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Компютърът като средство за изграждане на умения за екипна работа у учениците в начален етап, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Янка Каунджиева
|
2015
|
10
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Интерактивна образователна мултимедия в обучението по устна реч на деца с увреден слух, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Благовесна Йовкова Стоянова
|
2011
|
11
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Модел на уеббазирано обучение по чужд език, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Анелия Кременска
|
2011
|
12
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Информационните и комуникационни технологии като средство за мотивиране на овладяването на чужд език сред малцинствата, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Екатерина Попандова
|
2010
|
Редактор на издание реферирано |
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Педагогика, Редактор на издание реферирано
|
2023
|
Статия в научно списание |
1
|
Мизова, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Мелър, Х., Многостранен подход за изследване равнището на дигитализация в подготовката на бъдещи учители, Стратегии на образователната и научната политика, issue:1, 2025, ISSN (print):1310–0270, ISSN (online):1314–8575, doi:https://doi.org/10.53656/str2025-1-2-mul, Ref, IF (0.4 - 2023), International
|
2025
|
2
|
Yovkova, Blagovesna, Peytcheva-Forsyth, Roumiana, E- LEARNING IN THE CONTEXT OF CONTINUING QUALIFICATION OF CIVIL SERVANTS, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:95, issue:1, 2023, pages:33-49, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, doi:10.53656/ped2023-1.03
|
2023
|
3
|
Йовкова, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Електронното обучение в контекста на продължаващата квалификация на държавните служители, Педагогика, брой:1, 2023, ISSN (print):ISSN 0861–3982, ISSN (online):ISSN 1314–8540 , doi:https://doi.org/10.53656/ped2023-1.03, Ref, Web of Science, IF ( - 2023)
|
2023
|
4
|
Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Mizova, Bistra, Tsokov, Galin, DIGITAL COMPETENCES AND EDUCATIONAL INEQUALITIES IN EUROPEAN CONTEXT AS A CONSEQUENCE OF AN ACCELERATED SHIFT TO DISTANCE E-LEARNING IN THE COVID-19 PANDEMIC, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:94, issue:8, 2022, pages:963-981, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, doi:10.53656/ped2022-8.01
|
2022
|
5
|
Пейчева-Форсайт, Р., Алексиева, Л., Опитът в електронното обучение на студенти и преподаватели като фактор за формиране на отношения и нагласи към неговите възможности и ограничения (уроци от пандемията COVID-19), Педагогика , брой:9, 2022, doi:https://doi.org/10.53656/ped2022-9.07, Ref
|
2022
|
6
|
Peytcheva-Forsyth, R., Saev,S., Yovkova, B., Integrated continuing assessment in an online course as a mechanism for a smoother transition from face-to-face to distance learning, AIP Conference proceedings, Volume number: 2333 Published: Mar 8, 2021, vol:2333, 2021, ISBN:978-0-7354-4077-7, doi:https://doi.org/10.1063/5.0041866, Ref
|
2021
|
7
|
Elena Guerrero-Roldan, Ana, Elena Rodriguez-Gonzalez, M., Karadeniz, Abdulkadir, Kocdar, Serpil, Aleksieva, Lyubka, Peytcheva-Forsyth, R., Students' Experiences on Using an Authentication and Authorship Checking System in E-Assessment, HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol:35, issue:SI, 2020, pages:6-24, ISSN (print):2536-4758, doi:10.16986/HUJE.2020063670, Ref, SCOPUS, SJR (0.183 - 2019), SCOPUS Quartile: Q4 (2020), International
|
2020
|
8
|
Peytcheva-Forsyth, R., Mellar, H., Aleksieva, L., Using a Student Authentication and Authorship Checking System as a Catalyst for Developing an Academic Integrity Culture: a Bulgarian Case Study, Journal of Academic Ethics, vol:17 (3), 2019, pages:245-269, ISSN (print):1570-1727, ISSN (online):1572-8544, doi:10.1007/s10805-019-09332-6, Ref, Web of Science, International
|
2019
|
9
|
Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Мизова, Б., Първанова, Й., Проблеми на педагогическото образование на учителите , Списание на СУ за образователни изследвания, брой:1, 2018, стр.:3-12, Ref
|
2018
|
10
|
Kocdar, Serpil, Karadeniz, Abdulkadir, Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Peytcheva-Forsyth, R., Cheating and Plagiarism in E-Assessmen Students' Perspectives, OPEN PRAXIS, vol:10, issue:3, 2018, pages:221-235, ISSN (print):2304-070X, doi:10.5944/openpraxis.10.3.873
|
2018
|
11
|
Kocdar, S., Karadeniz A., Peytcheva-Forsyth, R., Stoeva, V., Cheating and plagiarism in e-assessment: Students’ perspectives., Open Praxis, том: 10, брой:3, 2018, стр.:221-235, Ref, Web of Science, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2018
|
12
|
Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, Blagovesna, Aleksieva, L., Factors Affecting Students' Attitudes Towards Online Learning - The Case of Sofia University, PROCEEDINGS OF THE 44TH INTERNATIONAL CONFERENCE "APPLICATIONS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS", vol:2048, issue:1, 2018, ISSN (print):0094-243X, ISSN (online):1551-7616, ISBN:978-0-7354-1774-8, doi:10.1063/1.5082043, Ref, Web of Science
|
2018
|
13
|
Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, How Students' Experience in E-Learning Affects Their Judgements about the Quality of an Online Course, International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals (IJHCITP), vol:Volume 6, issue: Issue 1, 2015, Ref, Web of Science
|
2015
|
14
|
Пейчева-Форсайт, Р., Моделът „Технологично Педагогическо Предметно Знание“ – теоретична рамка за педагогически изследвания в областта на подпомогнатото от технологиите обучение, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, брой:1, 2013
|
2013
|
15
|
Peytcheva-Forsyth, R., I. Sarieva, Improving Flexibility and Accessibility of Higher Education with Web 2.0 Technologies: Needs Analysis of Public Health Education Programs in Bulgaria., Bulgarian J. Science & Education Policy , брой:5 (2), 2012, стр.:344-363
|
2012
|
16
|
Kirova, M., Boiadjieva, E., Peytcheva-Forsyth, R., Information and Communication Technologies in science education: Competencies and beliefs of Bulgarian teachers, Chemistry, брой:21 (2), 2012, стр.:282-295, ISSN (print):0861-9255, ISSN (online):1313-8235, Ref
|
2012
|
17
|
Пейчева-Форсайт, Р., А. Асенова, Б. Йовкова, Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр. 1-2, 2012, стр.:35-50, PhD
|
2012
|
18
|
Peytcheva-Forsyth, R., I. Sarieva, Improving Flexibility and Accessibility of Higher Education with Web 2.0 Technologies: Needs Analysis of Public Health Education Programs in Bulgaria. , Bulgarian J. Science & Education Policy, том:5, брой:2 , 2011, стр.:344-363, Ref
|
2011
|
19
|
Пейчева-Форсайт, Р., Електронно обучение – теория, практика, аспекти на педагогически дизайн, Годишник на СУ "Св. Климент Охридски", Книга Педагогика.Т.103, 2011
|
2011
|
20
|
Пейчева-Форсайт, Р., Б. Йовкова, Сериозните компютърни игри в подготовката на бъдещите учители, Списание на Софийския Университет за електронно обучение, брой:3, 2011
|
2011
|
21
|
Пейчева-Форсайт, Р., Електронното обучение - теория, практика, аспекти на педагогически дизайн, Списание на Софийски университет за електронно обучение, брой:1, 2010
|
2010
|
22
|
Пейчева-Форсайт, Р., Моделът PREEL за трансформирането на университетския курс от традиционен в електронно базиран, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:3, 2010
|
2010
|
23
|
Пейчева-Форсайт, Р., Образователен и научноизследователски потенциал на академичния състав на Софийския университет “Св. Климент Охридски” в областта на електронното обучение, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:3, 2010
|
2010
|
24
|
Пейчева, Р., Базиран на комуналния конструктивизъм дизайн на университетски курс от смесен тип (blended) – методологически, теоретични и приложни аспекти, Lettera et Lingua, том:Пролет 2009, 2009
|
2009
|
25
|
Пейчева-Форсайт, Р., Квалификация и кариерно развитие на учителите в България – състояние, проблеми, перспективи, Годишник на Софийски университет книга Педагогика, том:том 102, 2009, стр.:89-145
|
2009
|
26
|
Пейчева, Р., Колаборативни телекомпютърни проекти – възможност за реализиране на гъвкави учебни среди, Годишник на Софийски университет книга Педагогика, том:Т.96, 2004
|
2004
|
Статия в поредица |
1
|
Пейчева-Форсайт, Р., Асенова, А, Йовкова, Б., Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр.1-2, редактор/и:Р. Пейчева, Р. Божанкова, 2013
|
2013
|
2
|
Кирова, М., Бояджиева, Е., Пейчева-Форсайт, Р., Компетентности и виждания на учители за приложение на електронното обучение по природни науки в средното училище, Ihemistry. Bulgarian journal of science education, брой:кн. 2, издателство:2012, 2012, стр.:282-295, Ref, Web of Science
|
2012
|
3
|
Peytcheva-Forsyth, R., S.Yotova, V. Delibaltov, Seriously about serious games and teaching practice in Bulgaria, EDEN Open Classroom 2011 Conference, 2011
|
2011
|
4
|
Пейчева, Р., Ефективност на проектно-базираните стратегии на преподаване (опит от провеждането на университетски курс по информационни и комуникационни технологии), Стратегии на образователната и научната политика, брой:Бр. 41, 2001, стр.:36-48
|
2001
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Bakracheva,M., Digitalization of Bulgarian Education in the European Context, AIP conference proceedings - Volume 3182, Issue 1, 2025, doi:https://doi.org/10.1063/5.0245966, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.164 - 2022)
|
2025
|
2
|
Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., SELFIE as an instrument for identification of pedagogical digital competences areas in need of improvement—comparative perspective between teachers and their university trainers, INTED2025 Proceedings, 2025, pages:3655-3664, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-70107-0, doi:10.21125/inted.2025.0923
|
2025
|
3
|
Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Bakracheva, M., Teacher Attitudes toward ICT Implementation for Educational Purposes: Bulgarian and International Research (Scoping Review), AIP Conference Proceedings, 2025, doi:https://doi.org/10.1063/5.0245966, Ref
|
2025
|
4
|
Dejan Ljubojevic, Peytcheva-Forsyth, R., Racheva,V., Saev.S., Towards a model of pedagogical literacies to underpin machine-learning-based adaptive teaching support , AIP Conference Proceedings - 3182, 040013 (2025), 2025, doi:https://doi.org/10.1063/5.0247950, Ref, SCOPUS, SJR (0.164 - 2022), International
|
2025
|
5
|
Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., USING A FLIPPED CLASSROOM APPROACH TO SUPPORT LEARNING OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN HIGHER EDUCATION, INTED2025 Proceedings, 2025, pages:4668-4678, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-70107-0, doi:10.21125/inted.2025.1164, др.
|
2025
|
6
|
Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., Bridging digital competences: a comparative analysis between university teacher trainers and secondary school teachers in Bulgaria, EDULEARN conference proceedings, 2024, pages:4518-4527, ISSN (print):2340-1117, ISSN (online):978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.1125
|
2024
|
7
|
Peytcheva-Forsyth, R., Mizova, B., Bulgarian National Priorities For Integrating ICT In Education In The Mirror of European Policies For Digitalization of Education, CISTI'2024 - 19th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, 2024
|
2024
|
8
|
Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Development of digital pedagogical competences in the university initial teacher training programmes – the perspective of university professors and future teachers (Sofia university case)., 16th International Conference on Education and New Learning Technologies, EDULEARN24 Proceedings, 2024, pages:9603-9613, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.2321, Ref, Web of Science
|
2024
|
9
|
Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Digital pedagogical competences of bulgarian secondary teachers – preliminary data, EDULEARN conference proceedings, 2024, pages:2623-2632, ISSN (online):2340-1117, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.0717
|
2024
|
10
|
Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., INCORPORATION OF FLIPPED CLASSROOM IN TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO ENHANCE INCLUSIVE EDUCATION IN HIGHER EDUCATION, INTED2024 Proceedings, 2024, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-59215-9, doi:10.21125/inted.2024, Ref
|
2024
|
11
|
Racheva,V., Peytcheva-Forsyth, R., NAVIGATING THE FUTURE: EXPLORING SYNCHRONOUS HYBRID LEARNING IN HIGHER EDUCATION POST-COVID, INTED2024 Proceedings, 2024, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-59215-9, doi:10.21125/inted.2024, Ref
|
2024
|
12
|
Mizova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Tsokov, G., Digital competences of teachers in Europe in the context of distance learning: Messages from the pandemic , AIP Conf. Proc. 2939, 050005 (2023), Publisher:AIP Conference Proceedings, 2023, ISSN (print):ISSN 0094-243X, ISSN (online):ISSN 1551-7616, doi:https://doi.org/10.1063/5.0178652 Share Icon Sh, Ref, IR , SCOPUS, SJR (177 - 2020)
|
2023
|
13
|
Aleksieva, L., Peytcheva-Forsyth, R., The effect of students' online learning experience during the pandemic on their views and attitudes towards e-learning, AIP Conf. Proc. 2939, 050006 (2023), Publisher:AIP Conference Proceedings , 2023, ISSN (print):0094-243X, ISSN (online):1551-7616, doi:https://doi.org/10.1063/5.0178719, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.177 - 2020)
|
2023
|
14
|
Mihaylova, M, Peytcheva-Forsyth, R., E-learning in the conditions of the penitentiary institutions - a Bulgarian perspective, AIP Conference Proceedings 2505, 040007 (2022), 2022, ISSN (online):978-0-7354-1919-3, doi:https://doi.org/10.1063/5.0100714, Ref, Web of Science, PhD
|
2022
|
15
|
Mizova, Bistra, Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Peytcheva-Forsyth, R., Challenges to the Development of Teachers' Professional Digital Competences - Bulgarian Perspective, APPLICATIONS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS (AMEE20), vol:2333, 2021, ISSN (print):0094-243X, ISBN:978-0-7354-4077-7, doi:10.1063/5.0041818
|
2021
|
16
|
Peytcheva-Forsyth, R., Aleksieva, L., Forced Introduction of e-Assessment During COVID-19 Pandemic: How Did the Students Feel About That? (Sofia University Case), AIP Conference proceedings, editor/s:проф. Румяна Пейчева-Форсайт, проф. Ренета Божанкова, 2021, doi:https://doi.org/10.1063/5.0041862, Ref
|
2021
|
17
|
Peytcheva-Forsyth, R., Aleksieva, L., The effect of the teachers' experience in online education during the pandemic on their views of strengths and weaknesses of e-learning (SU case), CompSysTech '21: International Conference on Computer Systems and Technologies '21, editor/s:Tzvetomir Vassilev, Roumen Trifonov, Publisher:Association for Computing Machinery, New York, NY, United States, 2021, pages:1-11, ISBN:978-1-4503-8982-2, doi:https://doi.org/10.1145/3472410.3472450, Ref, Web of Science
|
2021
|
18
|
Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Предизвикателства и проблеми пред продължаващата квалификация на учителите: резултати от срезов анализ на данни от три изследвания., Образование и изкуства: традиции и перспективи., 2021, стр.:45-54, ISSN (print):2738-8999
|
2021
|
19
|
Янкова, П., Пейчева-Форсайт, Р., Електронно обучение на работното място – възможности и ограничения в практиката на НАП, ЕЛЕКТРОННОТО ОБУЧЕНИЕ ВЪВ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА. ОСМА НАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЯ, редактор/и:проф. Румяна Пейчева-Форсайт, проф. Ренета Божанкова, издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, стр.:24-34, ISBN:978-954-07-5028-6, MSc
|
2020
|
20
|
Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Продължаващата квалификация на учителите като предпоставка за подобряване на ключови професионални компетентности, Образование и изкуства: традиции и перспективи. Сборник доклади от Научно-практическа конференция, издателство:Университетски издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, стр.:90-101, ISBN:ISBN 978-954-07-5061-3
|
2020
|
21
|
Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Factors affecting the attitude of university professors towards the use of electronic resources in the education of disabled students, PROCEEDINGS OF THE 45TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLICATION OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS (AMEE’19), editor/s:Vesela Pasheva, Nedyu Popivanov and George Venkov, 2019, ISBN:978-0-7354-1919-3, Ref, Web of Science
|
2019
|
22
|
Peytcheva-Forsyth, R., L. Aleksieva, Students’ authentication and authorship checking system as a factor affecting students’ trust in online assessment, 13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019), Publisher:IATED, 2019, pages:1870-1880, ISSN (print):2340-1079, ISBN: 978-84-09-08619-1, doi:10.21125/inted.2019.0531, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref)
|
2019
|
23
|
Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., L. Aleksieva, The disabled and non-disabled students’ views and attitudes towards e-authentication in e-assessment, Conference Proceedings, INTED2019, Valencia, Spain, 2019, Publisher:IATED, 2019, pages:2862-2871, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-08619-1, doi:10.21125/inted.2019.0763, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref)
|
2019
|
24
|
Karadeniz A., Peytcheva-Forsyth, R., Kocdar, S., Approaches to prevent cheating and plagiarism in e-assessment: Higher education students’ views. , EDULEARN18 Proceedings, 2018, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2018
|
25
|
Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., L. Alexieva, Factors Affecting Students’ Attitudes Towards Online Learning - The Case of Sofia University, Proceedings of the 44th International Conference on Applications of Mathematics in Engineering and Economics, издателство:AIP Publishing, 2018, doi:10.1063/1.5082043, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.165 - 2017)
|
2018
|
26
|
Noguera, I., Guerrero-Roldán, A., Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Perceptions of students with special educational needs and disabilities towards the use of e-assessment in online and blended education: barrier or aid?”, 12th annual International Technology, Education and Development Conference, INTED2018 - conference proceedings, 2018, Ref, Web of Science, International
|
2018
|
27
|
Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Aleksieva, Lyubka, Yovkova, Blagovesna, The impact of prior experience of e-learning and e-assessment on students’ and teachers’ approaches to the use of a student authentication and authorship checking system, EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES, Publisher:IATED, 2018, pages:2311-2321, ISSN (print):2340-1117, ISBN:978-84-09-02709-5, doi:doi: 10.21125/edulearn.2018, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref)
|
2018
|
28
|
Peytcheva-Forsyth, R., Alexieva,L., B. Yovkova, The Impact of Technology on Cheating and Plagiarism in the Assessment – the teachers’ and students’ perspectives, Proceedings of the 44th International Conference on Applications of Mathematics in Engineering and Economics, издателство:AIP Publishing, 2018, doi:10.1063/1.5082055, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.165 - 2017)
|
2018
|
29
|
Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Ladonlahti, T., The potential of the TeSLA authentication system to support access to e-assessment for students with special educational needs and disabilities (Sofia university experience), ICERI2017, the 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 2017, Ref, Web of Science, (Conference Proceedings Citation Index, Crossref), International
|
2017
|
30
|
Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Първанова, Й., Проблеми пред квалификацията и подготовката на учителите през погледа на образователни мениджъри, Лидерство и организационно развитие, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2016, стр.:451-459, doi:ISBN 978-954-07-4120-8
|
2016
|
31
|
Peytcheva-Forsyth, R., R., B. Yovkova, Quality of Online Education from the Perspective of the Students (Sofia University experience), International conference on e-Learning’14, University of La Laguna, Spain, 2014
|
2014
|
32
|
Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Quality of online education from the perspective of the students (Sofia university experience), International conference on e-learning proceedings, 2014, pages:163-168, ISBN:978-954-712-611-4
|
2014
|
33
|
Peytcheva-Forsyth, R., Web 2.0 Technologies: The Risks and Benefits to Consider when Expanding the Classroom Walls, International conference on e-Learning’14, University of La Laguna, Spain, 2014
|
2014
|
34
|
Sarieva I., R.Peytcheva-Forsyth, Pedagogy 2.0: Challenges and Opportunities for Higher Education, International Scientific-Methodological Conference - Urgent Problems of Teaching and Upbringing, 2012
|
2012
|
35
|
Fernàndez, C., R.Peytcheva-Forsyth, B. Yovkova, A. Asenova, SimAULA. Training our teachers through innovative methodologies based on serious games, 16th UNESCO-APEID International Conference: The Heart of Education: Learning to Live Together, 2012, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2012
|
36
|
Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, A. Asenova, C. Fernandez, P. Petridis, SIMAULA: a needs-based model of virtual practicum for future teachers, Learning for Open Innovation...Transformation and Change for Future Learning, 2012
|
2012
|
37
|
Fernàndez, C., R.Peytcheva-Forsyth, SimAULA: Creating a Serious Game to Engage Teachers in Lifelong Learning, 18-th International conference on technology supported learning and training Online Educa Berlin, 2012
|
2012
|
38
|
Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Using serious games to improve the preparation of pre-service teachers in Bulgaria, World academy of science, engineering and technology, 2012, pages:631-638, doi:doi.org/10.5281/zenodo.1331841, Ref, Web of Science, (Google Scholar, Semantic Scholar, Zenedo, OpenAIRE)
|
2012
|
39
|
Пейчева-Форсайт, Р., Й. Сариева, Въвеждане на Уеб 2.0. технологиите във висшето образование: митове, реалности, съображения, Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование, 2012, стр.:237-244
|
2012
|
40
|
Пейчева-Форсайт, Р., Е. Бояджиева, Б. Йовкова, М. Кирова, Възможности на сериозните игри за формиране на практически умения у бъдещите учители (през погледа на потребителите), Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование, редактор/и:Захариев, А. , 2012, стр.:229-236
|
2012
|
41
|
Пейчева-Форсайт, Р., За качеството на електронното обучение, Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование,, 2012, стр.:32-48
|
2012
|
42
|
Peytcheva-Forsyth, R., Sarieva, I., Developing a constructivistic classroom with technology: towards an understanding of the process in Bulgaria, EDEN Annual conference & Learning and sustainability. The new ecosystem of innovation and knowledge, 2011
|
2011
|
43
|
Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Pedagogical model for vocabulary instruction of children with hearing loss, International Conference on Educational and New Learning Technologies, 2011, Ref, Web of Science
|
2011
|
44
|
Пейчева-Форсайт, Р., За актуалността на научните изследвания в контекста на съвременното електронно обучение, Електронно, дистанционно...или обучението на 21-ви век, 2011
|
2011
|
45
|
Peytcheva-Forsyth, R., Based on the Communal Constructivism Course Design – an Attempt to Break up the Transmission Model of University Teaching, 5th E-Learning Conference: E-learning and the Knowledge society, 2009, стр.:47-53
|
2009
|
Студия в научно списание |
1
|
Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Aleksieva, Lyubka, STUDENTS' AND TEACHERS' E-LEARNING EXPERIENCE AS A FACTOR AFFECTING THEIR PERSPECTIVES TOWARDS ITS ADVANTAGES AND DISADVANTAGES (LESSONS FROM THE COVID-19 PANDEMIC), PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:94, issue:9, 2022, pages:1169-1190, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, doi:10.53656/ped2022-9.07
|
2022
|
2
|
Mellar, H., Peytcheva-Forsyth, R., Kocdar, S., Karadeniz, A., Yovkova, B., Addressing cheating in e-assessment using student authentication and authorship checking systems: Teachers’ perspectives, International Journal for Educational Integrity, 2018, pages:1-21, doi: 10.1007/s40979-018-0025-x, Ref, Web of Science, International
|
2018
|
3
|
Пейчева-Форсайт, Р., Образователен и научноизследователски потенциал на Софийски университет „Св. Климент Охридски“ в областта на електронното обучение, Годишник на Софийски университет, книга Педагогика, том:том 104, 2011, стр.:109-167, ISSN (print):0861 – 8291
|
2011
|
4
|
Пейчева-Форсайт, Р., Интегриране на електронното обучение в стратегиите за развитие и практиката на българските университети, Съвременни измерения в дистанционното обучение, 2007, стр.:29-57
|
2007
|
Студия в поредица |
1
|
Пейчева-Форсайт, Р., В. Янкова, Учебният опит в използване на технологиите като аргумент срещу технологичния детерминизъм в парадигмата на „дигиталните по рождение“, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, брой:2016/1, редактор/и:Р. Божанкова, Б. Делибалтова, 2016, MSc
|
2016
|
2
|
Пейчева-Форсайт, Р., Привлекателност на българското висше образование (в контекста на Болонския процес), Годишник на Софийски университет, книга Педагогика, брой:том 100, 2009, стр.:113-153
|
2009
|
Участие в конференция |
1
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, 2. USING A FLIPPED CLASSROOM APPROACH TO SUPPORT LEARNING OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN HIGHER EDUCATION
|
2025
|
2
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, 1. SELFIE AS AN INSTRUMENT FOR IDENTIFICATION OF PEDAGOGICAL DIGITAL COMPETENCE AREAS IN NEED OF IMPROVEMENT - A COMPARATIVE PERSPECTIVE BETWEEN TEACHERS AND THEIR UNIVERSITY TRAINERS
|
2025
|
3
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, INCORPORATION OF FLIPPED CLASSROOM IN TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO ENHANCE INCLUSIVE EDUCATION IN HIGHER EDUCATION
|
2024
|
4
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, DIGITAL PEDAGOGICAL COMPETENCES OF BULGARIAN SECONDARY TEACHERS – PRELIMINARY DATA
|
2024
|
5
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, NAVIGATING THE FUTURE: EXPLORING SYNCHRONOUS HYBRID LEARNING IN HIGHER EDUCATION POST-COVID
|
2024
|
6
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Bulgarian national priorities for integrating ICT in education in the mirror of European policies for digitalization of education
|
2024
|
7
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Digitalization of Bulgarian Education in the European Context
|
2023
|
8
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Студенти
и преподаватели
ЗА и ПРОТИВ онлайн обучението след пандемията COVID-19
|
2022
|
9
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Integrated continuing assessment in an online course as a mechanism for a smoother transition from face-to-face to distance learning
|
2022
|
10
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Forced Introduction of e-Assessment During COVID-19 Pandemic: How Did the Students Feel About That? (Sofia University Case)
|
2022
|
11
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, The effect of students' online learning experience during the pandemic on their views and attitudes towards e-learning
|
2022
|
12
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Towards a model of Pedagogical Literacies to underpin Machine-Learning-based adaptive Teaching Support
|
2022
|
13
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, The digital competences of teachers in Europe in the context of emergency remote teaching: messages from the pandemic
|
2022
|
14
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Forced Introduction of e-Assessment During COVID-19 Pandemic: How Did the Students Feel About That? (Sofia University Case)
|
2021
|
15
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, The effect of the teachers' experience in online education during the pandemic on their views of strengths and weaknesses of e-learning (SU case)
|
2021
|
16
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, Challenges to the Development of Teachers' Professional Digital Competences - Bulgarian Perspective
|
2021
|
17
|
Присъствие, Румяна Пейчева-Форсайт, How has the reputation of e-assessment changed since its widespread introduction during the COVID-19 pandemic?
|
2020
|
18
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Students’ authentication and authorship checking system as a factor affecting students’ trust in online assessment
|
2019
|
19
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, The disabled and non-disabled students’ views and attitudes towards e-authentication in e-assessment
|
2019
|
20
|
Секционен доклад, R. Peytcheva-Forsyth, The impact of prior experience of e-learning and e-assessment on students’ and teachers’ approaches to the use of a student authentication and authorship checking system
|
2018
|
21
|
Секционен доклад, Ingrid Noguera, PERCEPTIONS OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS AND DISABILITIES TOWARDS THE USE OF E-ASSESSMENT IN ONLINE AND BLENDED EDUCATION: BARRIER OR AID?
|
2018
|
22
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, The potential of the TeSLA authentication system to support access to e-assessment for students with special educational needs and disabilities
|
2017
|
23
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Фактори за привличане към професията учител през погледа на младитe учители в България
|
2016
|
24
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Overcoming academic resistance to ICT-based teaching
The experience of Sofia University
|
2016
|
25
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Учебният опит в използване на технологиите като аргумент срещутехнологичния детерминизъм в парадигмата на "дигиталното поколение"
|
2016
|
26
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Opportunities and Challenges for E-assessment: The contribution of the TeSLA project to improving trust in e-assessment(TeSLA - An Adaptive trust-based e-assessment System for Learning
|
2016
|
27
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, How ICT is integrated in the school curriculum of Bulgaria? Case studies: insights into best practices
|
2015
|
28
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Web 2.0 Technologies: The risks and benefits to consider with expanding the classroom walls
|
2014
|
29
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Електронното обучение в средното образование – възможности, реалност и илюзии
|
2013
|
30
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Виртуалната класна стая - подготовка за ефективна педагогическа комуникация с децата
|
2012
|
31
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, За качеството на електронното обучение
|
2012
|
32
|
Секционен доклад, Румяна Пейчева-Форсайт, Curriculum design and learning outcomes - In light of quality assurance and enhancement in higher education
|
2012
|
Учебно помагало |
|
Пейчева-Форсайт, Р., Рачева, В., Методически насоки и добри
практики в онлайн и смесеното обучение от 1. до 12. клас, ISBN:978-619-92157-0-8, София
|
2022
|
|