Глава от книга |
1
|
Rossitsa Simeonova, Yonka Parvanova, Peer Review Network of Schools – Lessons from Innovative Practice in Bulgaria. Godfrey D. (ed) In School Peer Review for Educational Improvement and Accountability. Theory, Practice and Policy Implementation, 119-137
https://doi.org/10.1007/978-3-030-48130-8, ISSN (online):ISBN 978-3-030-48129-2 , ISBN:ISBN 978-3-030-48129-2 , Springer, Ref, Рецензирано, International
|
2020
|
2
|
Бончо Господинов, Румяна Пейчева-Форсайт, Илияна Петкова, Бистра Мизова, Йонка Първанова, Национално изследване на системата за подготовка на педагогическите кадри във висшите училища и сравнителен анализ на системата за поддържаща квалификация и кариерно развитие в Република България, Европейския съюз и други страни, ISSN (print):, Университетско издателство "Св. Климент Охридски"
|
2016
|
Глава от монография |
|
Росица Симеонова, Йонка Първанова, Оценяване на училища, работещи в мрежа – опит от иновативни практики в България,
Разработено от Йонка Първанова: с. 15-31, с. 47-64 и с. 106-131, ISBN:978-954-07-4590-9, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано
|
2019
|
Дисертация д-р |
|
Йонка Петрова Първанова, Домът за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа като социализираща и ресоциализираща система, СУ "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф. дпн Емилия Рангелова
|
2006
|
Друго (научно-популярни и др. под.) |
|
Йонка Петрова Първанова, Нова и полезна канига, сп. Педагогика, том 89, кн. 5
|
2017
|
Монография |
1
|
Първанова, Йонка, Пазарни механизми в училищното образование. Теоретико-приложни въпроси, ISBN:978-619-7284-35-5, Колбис, София, Рецензирано
|
2020
|
2
|
Росица Симеонова, Йонка Първанова, Оценяване на училища, работещи в мрежа – опит от иновативни практики в България.
, ISBN:978-954-07-4590-9, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано
|
2019
|
3
|
Rossitsa Simeonova, Yonka Parvanova, Polycentric inspection of network of schools: A case study from Bulgaria. , International
|
2017
|
4
|
Първанова, Йонка, Съвременното училище между децентрализацията, конкуренцията и автономията. В търсене на управленския баланс., Колбис, София, Рецензирано
|
2015
|
5
|
Първанова, Й., Гюрова, В., Рангелова, Е., Прокоп, И., Кривирадева, Б., Управление на съвременното училище. Предизвикателства и перспективи, ISBN:978-83-89590-32-9, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2013
|
6
|
Първанова, Й., В. Гюрова, Е. Рангелова, И. Прокоп, Б. Кривирадева, Управление на съвременното училище. Предизвикателства и перспективи, Рецензирано
|
2013
|
7
|
Божидара Кривирадева, Тамара Захарук, Иржи Прокоп, Йонка Първанова, Петър Прокоп, Работа с деца в риск, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2012
|
Научен проект |
1
|
Йонка Първанова, ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ МЕЖДУ ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ ИНСТИТУЦИИ И ИНСТИТУЦИИТЕ ЗА СОЦИАЛНА РАБОТА – СЪСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ, Член, , Номер на договора:80-10-80/15.04.2020
|
2020
|
2
|
Йонка Първанова, Проучване на удовлетвореността от професионалния труд на служителите в организации за социална работа, Член, , Номер на договора:80-10-32/10.04.2019 г.
|
2019
|
3
|
Йонка Първанова, Supervising schools in the 21st century: digital tools and improvement plans, Член,
|
2018
|
4
|
Йонка Първанова, Европейски стандарти в обучението по пробация, Член,
|
2015
|
5
|
Йонка Първанова, Polycentric inspection of networks of schools, Член,
|
2014
|
6
|
Йонка Първанова, Самооценяване на училището – концептуална рамка и теоретико-практически измерения , Член,
|
2013
|
7
|
Йонка Първанова, Работа с деца в риск, Член, Фонд Научни изследвания
|
2012
|
8
|
Йонка Първанова, Съвременни измерения на организацията и управление на училището, Ръководител,
|
2012
|
9
|
Йонка Първанова, Съвременни очаквания към училищното образование – тенденции и управленски перспективи, Ръководител,
|
2011
|
10
|
Йонка Първанова, МОТИВАЦИЯ НА УЧИТЕЛИТЕ ЗА ЕФЕКТИВЕН ПЕДАГОГИЧЕСКИ ТРУД, Член,
|
2009
|
Научно ръководство |
1
|
Йонка Първанова, Мотивация за труд на педагогическите специалисти в контекста на двуфакторната теория на Фредерик Херцберг, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Мария Стоянова-Калдъшева
|
2023
|
2
|
Йонка Първанова, Мотивация на учителите чрез системата на диференцираното заплащане, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Емилия Станчина
|
2023
|
3
|
Йонка Първанова, РОЛЯ И ФУНКЦИИ НА ЗАМЕСТНИК-ДИРЕКТОРА В БЪЛГАРСКОТО УЧИЛИЩЕ, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Борислав Нгуиен
|
2023
|
4
|
Йонка Първанова, Управление и организация на класните ръководители в училище, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Александра Йосифова
|
2023
|
5
|
Йонка Първанова, Specifics of management of school education in Saudi Arabia in times of coronavirus pandemic, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по Педагогика дипломна работа:Nawal Adjadani
|
2022
|
6
|
Йонка Първанова, THE INFLUENCE OF THE LOCAL GOVERNMENT ON THE DROPPING OUT OF STUDENTS FROM THE URBAN EDUCATIONAL SYSTEM, Югозападен университет "Неофит Рилски" дисертация д-р:SHLOMIT COHEN
|
2022
|
7
|
Йонка Първанова, Предизвикателства пред управлението на малкото основно училище, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по Педагогика дипломна работа:Мирослава Величкова
|
2022
|
8
|
Йонка Първанова, Ролята на началния учител за качеството на образованието, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по Педагогика дипломна работа:Гергана Пеева
|
2022
|
9
|
Йонка Първанова, Административната функция на училищния директор-състояние, възможности, проблеми, дипломна работа:Ирина Кръстанова
|
2021
|
10
|
Йонка Първанова, Управление на делегирания бюджет на училището с фокус върху учебните резултати, дипломна работа:Иван Стоянов
|
2021
|
11
|
Йонка Първанова, Финансово осигуряване на образователната интеграция на деца със специални образователни потребности, дипломна работа:Боян Пешев
|
2021
|
12
|
Йонка Първанова, Предизвикателства пред управлението на трудовите възнаграждения на педагогическия персонал в малка детска градина, Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охирдиски" дипломна работа:Цветелина Иванова
|
2020
|
13
|
Йонка Първанова, Предимства и недостатъци на делегирания бюджет в детските градини, Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охирдиски" дипломна работа:Ива Зарева
|
2020
|
14
|
Йонка Първанова, РАЗРАБОТВАНЕ, МАРКЕТИНГ И РЕАЛИЗАЦИЯ НА НЕФОРМАЛНА ОБРАЗОВАТЕЛНА УСЛУГА (ЛЯТНАТА ШКОЛА ПО КЛАСИЧЕСКИ ЕЗИЦИ)
, дипломна работа:Димитър Драгнев
|
2020
|
15
|
Йонка Първанова, Стратегия за привличане и задържане на ученици при прехода от прогимназиален към гимназиален етап
(проучване на случай), Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охирдиски" дипломна работа:Мария Чепишева
|
2020
|
16
|
Йонка Първанова, Предразсъдъците като фактор за конфликтите в училище, Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охирдиски" дипломна работа:Явор Власков
|
2019
|
17
|
Йонка Първанова, Възможности на самооценяването на училището за повишаване качеството на образование , Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Севдалина Младенова
|
2018
|
18
|
Йонка Първанова, Държавно финансиране за частните училища в България – предимства и недостатъци, Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Ангелина Котева
|
2018
|
19
|
Йонка Първанова, Електронния дневник като средство за подобряване на комуникацията между родители и учители, Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Стефани Стефанова
|
2018
|
20
|
Йонка Първанова, Роля и функции на местната власт в управление на училищното образование, Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Глория Лазарова
|
2018
|
21
|
Йонка Първанова, Фактори за избор на частно училище в начален етап , Факултет по педагогика, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Таня Андонова
|
2018
|
22
|
Йонка Първанова, Компетенции на директора за ефективно управление на училищната организация, дипломна работа:Eлена Фичерова
|
2016
|
23
|
Йонка Първанова, Роля и място на класния ръководител в превенцията на девиантното поведение сред подрастващите, дипломна работа:Елена Стефанова
|
2014
|
24
|
Йонка Първанова, Превенция на рисково поведение в домовете за деца, лишени от родителска грижа, дипломна работа:Силвия Николова
|
2012
|
25
|
Йонка Първанова, РОЛЯ И МЯСТО НА УЧИЛИЩНИТЕ УПРАВЛЕНСКИ ТЕХНОЛОГИИ В ГРЪЦКОТО УЧИЛИЩЕ, дипломна работа:Хара Агелу
|
2012
|
26
|
Йонка Първанова, СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРСКОТО И ГРЪЦКОТО СРЕДНО УЧИЛИЩЕ КАТО ОРГАНИЗАЦИЯ, дипломна работа:Марина Мицкиду
|
2012
|
Статия в научно списание |
1
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Точки пересечения в работе образовательных и социальных учреждений с детьми группы риска: педагогический взгляд, Education and self-development, vol:17, issue:3, 2022, pages:118-130, ISSN (print):1991-7740, doi:10.26907/esd.17.3.10 , Ref
|
2022
|
2
|
Yonka Parvanova, Rossitsa Simeonova, Professional Learning Through Collaborative Peer-Evaluation Of Schools, Professional Development Today, issue:22.3, 2021
|
2021
|
3
|
Martin Brown, Sarah Gardezi, Laura del Castillo Blanco, Rossitsa Simeonova, Yonka Parvanova, Gerry McNamara, Joe O'Hara, Zacharoula Kechri, School self-evaluation an international or country specific imperative for school improvement?, International Journal of Educational Research Open,, vol:2-2, 2021, ISSN (online):ISSN 2666-3740, doi:https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2021.100063., Ref, Web of Science, SCOPUS Quartile: Q1 (2021), др.(Directory of Open Access Journals (DOAJ)), International
|
2021
|
4
|
Simeonova, Rossitsa, Parvanova, Yonka, Brown, Martin, McNamara, Gerry, Gardezi, Sarah, O'Hara, Joe, Blanco, Laura del Castillo, Kechri, Zacharoula, Beniata, Eleni, A CONTINUUM OF APPROACHES TO SCHOOL INSPECTIONS: CASES FROM EUROPE, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:92, issue:4, 2020, pages:487-506, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, International
|
2020
|
5
|
Rossitsa Simeonova, Yonka Parvanova, Martin Brown, Gerry McNamara, Laura del Castillo Blanco, Zacharoula Kechri, Eleni Beniata, Sarah Gardezi, Joe O’Hara, А continuum of approaches to school inspections: cases from Europe, Педагогика, vol:92, issue:4, 2020, pages:487-506, ISSN (print): 0861 – 3982, Ref, Web of Science Quartile: Q4 (2020), International
|
2020
|
6
|
Кривирадева, Б., Първанова, Й., Взаимодействие между образователната и социалната система при работа с деца в риск през погледа на педагогическите специалист, академично списание „Управление и образование“, 2020
|
2020
|
7
|
Кривирадева, Б., Торина, Е., Първанова, Й., Шарановска, Ю., Взаимодействие между образователната и социалната система при работа с деца в риск през погледа на педагогическите специалист, В: академично списание „Управление и образование“, Университет „проф. д-р Ас. Златаров“, е-списание Социална работа, issue:1, 2020, Ref, International
|
2020
|
8
|
Първанова, Йонка, Между теорията и практиката. Един разговор за реалностите, предизвикателствата и необходимостите в полето на училищния мениджмънт (Интервю с Данко Калапиш, директор на 107 ОУ „Хан Крум” в гр. София, Българско списание за образование, брой:2, 2020, стр.:84-97, ISSN (online):ISSN 1314 – 9059
|
2020
|
9
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Отношение на студенти в специалност „Социални дейности“ към бъдещия труд в организации за социална работа (сравнителен анализ между СУ „Св. Кл. Охридски и ТГПУ „Л. Н. Толстой), Е-списание Социална работа, issue:1, 2020, pages:1-17, ISSN (online):ISSN 1314-9644, International
|
2020
|
10
|
Божидара Кривирадева, Торина, Е., Йонка Първанова, Шарановская, Ю., Исследование характеристик, влияющих на чувство удовлетворенности профессией, у студентов – будущих социальных работников, вестник №4/2 научно-методический журнал ГОУ ДПО ТО «ИПК И ППРО ТО» Тульское образовательное пространство, 2019, pages:41-46, Ref, (РИНЦ), International
|
2019
|
11
|
Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Мизова, Б., Първанова, Й., Проблеми на педагогическото образование на учителите , Списание на СУ за образователни изследвания, брой:1, 2018, стр.:3-12, Ref
|
2018
|
12
|
Parvanova, Yonka, NEW AND USEFUL BOOK, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:89, issue:5, 2017, pages:709-711, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540
|
2017
|
13
|
Parvanova, Yonka, COMMUNITY PARTICIPATION IN SCHOOL MANAGEMENT - THE (IM)POSSIBLE PARTNERSHIP, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:87, issue:9, 2015, pages:1197-1212, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540
|
2015
|
14
|
Първанова, Й., Предизвикателства пред управлението на училищните финанси в условията на децентрализация и конкуренция, Българско списание за образование, брой:2, 2015, стр.:54-71
|
2015
|
15
|
Първанова, Й., Участието на общноста в управлението на училището – (не)възможното партньорство, Педагогика, том:87, брой:9, 2015, стр.:1197-1231, Ref
|
2015
|
16
|
Parvanova, Yonka, SCHOOL EVALUATION THROUGH THE EXPECTATIONS OF SCHOOL PRINCIPALS, TEACHERS AND PARENTS, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:86, issue:2, 2014, pages:261-280, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540
|
2014
|
17
|
Първанова, Й., Оценяването на училището през призмата на очакванията на директори, учители и родители (Резултати от емпирично изследване), Педагогика, брой:2, 2014, стр.:261-281
|
2014
|
18
|
Wang, Yi, Liu, Yuhui, Li, Xiang-zhong, Zeng, Feng, Parvanova, Y., A highly-ordered porous carbon material based cathode for energy-efficient electro-Fenton process, SEPARATION AND PURIFICATION TECHNOLOGY, vol:106, 2013, pages:32-37, ISSN (print):1383-5866, doi:10.1016/j.seppur.2012.12.013
|
2013
|
19
|
Parvanova, Yonka, Community-based program for drug prevention in schools (case study), Student niepelnosprawny (szkice i rozprawy), том:11, брой:4, 2011, стр.:29-39
|
2011
|
20
|
Първанова, Й., Оценяването на учителите като мотивационен фактор за ефективен педагогически труд, Посоки, брой:6, 2011
|
2011
|
21
|
Първанова, Йонка, Съвременни очаквания към училищното образование (основания за практико-приложно изследване), Педагогика, брой:4, 2011, стр.:110-118
|
2011
|
22
|
Първанова, Й., Кривирадева, Б., Ролята и мястото на основни институции и субекти, свързани с разрешаването на проблеми в обучението на деца от етнически малцинства, Образование, брой:1, 2008, стр.:40-49
|
2008
|
23
|
Кривирадева, Б., Първанова, Й., Ролята и мястото на основни институции и субекти, свързани с разрешаването на проблеми в обучението на деца от етнически малцинства, Образование, брой:1, 2008, стр.:40-49
|
2008
|
24
|
CLARK, RH, GERSTMANN, DR, NULL, DM, DELEMOS, RA, PROSPECTIVE RANDOMIZED COMPARISON OF HIGH-FREQUENCY OSCILLATORY AND CONVENTIONAL VENTILATION IN RESPIRATORY-DISTRESS SYNDROME, PEDIATRICS, vol:89, issue:1, 1992, pages:5-12, ISSN (print):0031-4005, ISSN (online):1098-4275
|
1992
|
Статия в поредица |
1
|
Simeonova, Rossitsa, Parvanova, Yonka, Professional Learning Through Collaborative PeerEvaluation Of Schools, Professional Development Today, issue:22.3, Publisher:Teaching times, 2021, ISSN (online):2048-0164 (Online)
|
2021
|
2
|
Кривирадева, Б, Торина, Е., Първанова, Й., Шарановская, Ю., Исследование характеристик, влияющих на чувство удовлетворенности профессией, у студентов – будущих социальных работников, вестник №4/2 научно-методический журнал ГОУ ДПО ТО «ИПК И ППРО ТО» Тульское образовательное пространство, 2019, pages:41-46, International
|
2019
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Първанова, Й., Калапиш, Д., Възникване и развитие на училището в с. Бърдарски геран (Врачанско), Банатските българи – културно наследство, език и литература, издателство:Издателство на БАН „Проф. Марин Дринов“, 2024, стр.:55-75, ISSN (print):ISBN 978-619-245-432-6 (e-book), PhD
|
2024
|
2
|
Йонка Първанова, Данко Калапиш, Възникване и развитие на училището в
с. Бърдарски геран (Врачанско), Банатските българи - културно наследство, език и литература , издателство: Издателство на БАН „Проф. Марин Дринов“,, 2024, стр.:55-77, ISBN:978-619-245-432-6 (e-book)
|
2024
|
3
|
Първанова, Йонка, Данко Калапиш, Конструктът „норма на преподавателска работа“ в училище – някои управленско-административни въпроси, 35 години факултет по педагогика – приемственост и бъдеще, редактор/и:Чавдарова, Албена и др. , издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2022, стр.:90-100, ISBN:978-954-07-5345-4, PhD
|
2022
|
4
|
Кривирадева, Б., Първанова, Й., Взаимодействие образовательной системы и системы социальной работы глазами социальных работников, Университет XXI века: научное измерение, 2020, ISBN:978-5-6045158-6-0, Ref, др.(РИНЦ)
|
2020
|
5
|
Кривирадева, Б., Първанова, Й., Исследование удовлетворенности будущей профессией студентов специальности «социальная деятельность»
, Проблемы развития личности в условиях глобализации: психолого-педагогические аспекты», 2020, pages:361-371
|
2020
|
6
|
Кривирадева, Б., Първанова, Йонка, Лидерство в дошкольном образовании, ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ:ОПЫТ, ПРОБЛЕМЫ, ПЕРСПЕКТИВЫ, Publisher:БарГу, 2020, pages:18-21, ISBN:978-985-498-904-4
|
2020
|
7
|
Кривирадева, Б, Първанова, Йонка, „Удовлетвореность от труда в социальных организациях – оценка служащих“ , Czlowiek w srodowisku edukacyjnym, 2019, pages:105-114, ISSN (print):978-83-89590-32-9
|
2019
|
8
|
Първанова, Йонка, Ефективното училище – теоретична химера или практическа необходимост?, 130 години университетска педагогика, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2019, стр.:205-215, ISBN:978-954-01-3930-2
|
2019
|
9
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Очаквания на студентите от специалност „социални дейности“ относно аспектите и характеристиките на бъдещата им работа и удовлетвореността от нея, Сборник доклади от трета научно-практическа конференция с международно участие „Социална работа, мениджмънт и социално развитие: съвременни предизвикателства, перспективи и иновативни практики“, редактор/и:Красимира Георгиева, 2019, стр.:12-17, ISBN:978-954-20-0803-3
|
2019
|
10
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Удовлетвореность от труда в социальных организациях – оценка служащих, Czlowiek w srodowisku edukacyjnym, 2019, pages:105-114, ISBN:978-83-89590-32-9
|
2019
|
11
|
Росица Симеонова, Йонка Първанова, Взаимно оценяване на училища в мрежа – резултати от проучване и иновативна практика, 130 години университетска педагогика. Сборник с доклади от научна конференция с международно участие номеври 2018, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2018, стр.:195-204, ISBN:978-954-01-3930-2
|
2018
|
12
|
Мизова, Б., Господинов, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Петкова, И., Първанова, Й., Проблеми пред квалификацията и подготовката на учителите през погледа на образователни мениджъри, Лидерство и организационно развитие, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2016, стр.:451-459, doi:ISBN 978-954-07-4120-8
|
2016
|
13
|
Бистра Мизова, Бончо Господинов, Румяна Пейчева-Форсайт, Йонка Първанова, Илиана Петкова, Проблеми пред квалификацията и подготовката на учителите през погледа на образователни мениджъри, Лидерство и организационно развитие, редактор/и:Снежана Илиева, издателство:УИ ' Св. Климент Охридски", 2016, стр.:451-460
|
2016
|
14
|
Първанова, Й., Системата за диференцирано запллащане през погледа на учители и директори, Педагогиката и социалната работа през ХХI век - предизвикателства и перспективи, издателство:Университетско издателство "Св. Кл. Охридски", 2016, стр.:201-222
|
2016
|
15
|
Първанова, Й., Управление на възпитанието - същност и характеристики., Възпитанието. Съдържателни и процесуални измерения., редактор/и:Сийка Чавдарова-Костова, издателство:Университетско Издателство "Св. Климент Охридски", 2016, стр.:322-335
|
2016
|
16
|
Първанова, Й., Образователната система – между педагогиката, пазара и маркетинговия подход, Съвременни предизвикателства пред педагогическата наука, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2015, стр.:277-288
|
2015
|
17
|
Първанова, Й., Оценяване на училището в Япония - между самооценката и външното оценяване, Детето във фокуса на педагогическото взаимодействие и социалната работа, 2013, стр.:182-189
|
2013
|
18
|
Parvanova, Y., What should students learn in school? Expectations of school education in Bulgaria, Towards transformative education. A multidisciplinary perspective on research an practice in Bulgaria and Ireland, 2012, стр.:74-85
|
2012
|
19
|
Йонка Първанова, Какво трябва да изучават учениците в училище? Съвременни очаквания към училищното образование, Към трансформиращо образование. Мултидисциплинарен поглед към изследванята и практиките в България и Ирландия, 2012, стр.:193-204
|
2012
|
20
|
Йонка Първанова, Управление на образованието в Япония. Подход на локалния мениджмънт, Теоретичен семинар Актуални проблеми на историята и управлението на българското образование, 2012
|
2012
|
21
|
Първанова, Йонка, Управление школы как образовательная среда, утверждающая здоровье, Актуальные прблемы современного образования: развитие, здоровье, еффективность, 2011, стр.:151-153
|
2011
|
22
|
Първанова, Йонка, Училищният мениджър и лидер. Тенденции и европейски перспективи, Теоретичен семинар на катедра „История на педагогиката и управление на образованието” по случай 25-годишнината на Факултета по педагогика при СУ „Св. Климент Охридски”, 2011, стр.:47-55
|
2011
|
23
|
Кривирадева, Б., Първанова, Й., Теоретико-практическа подготовка на бъдещия образователен мениджър, Педагогическата среда в универститета като пространство за професионално-личностно развитие на бъдещия специалист, 2010, стр.:471-475
|
2010
|
24
|
Kriviradeva, Bozhidara, Parvanova, Yonka, Levels of Organizational Culture at School, Changes in schools and teachers’ profession, Bratislava, 2008, стр.:82-87
|
2008
|
25
|
Първанова, Йонка, Комуникацията в социално-педагогическите заведения от интернатен и неинтернатен тип, Организационнта култура в социално-педагогическите заведения от интернатен и неинтернатен тип, редактор/и:Кривирадева, Б., 2008, стр.:234-242
|
2008
|
26
|
Първанова, Йонка, Организация и нормиране на труда на учителя, 120 тодини Университетска педагогика . Между традцията и новите реалности, 2008, стр.:630-634
|
2008
|
27
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Основни институции и субекти, свързани с разрешаването на проблемите в образованието на децата от етническите малцинства, , Българската педагогическа практика пред предизвикателсствата на увеличаващия си брой деца от етнически малцинства в училищата, 2008, стр.:38-48
|
2008
|
28
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Примерен модел за семинарно занятие на тема „Основни институции и субекти, свързани с разрешаването на проблемите в обучението на деца от етнически малцинства., Българската педагогическа практика пред предизвикателсствата на увеличаващия си брой деца от етнически малцинства в училищата, 2008, стр.:135-138
|
2008
|
29
|
Първанова, Й., Ролята и мястото на практическите занятия на студентите от специалност „Педагогика” в процеса на хуманизация и демократизация на висшето образование, Хуманизация и демократизация на университетското образование, 2008, стр.:229-234
|
2008
|
30
|
Първанова, Йонка, Управленски функции на директора в социално-педагогическите организации,, Организационнта култура в социално-педагогическите заведения от интернатен и неинтернатен тип, 2008, стр.:151-163
|
2008
|
31
|
Първанова, Йонка, Специфика на превантивната функция на домовете за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, Превантивната педагогика като научно познание, 2003, стр.:476-483
|
2003
|
32
|
Гърголова, Йонка, Социалната работа в контекста на ресоциализацията на децата, лишени от родителска грижа, Университетската специалност “Социални дейности” – състояние, проблеми, перспективи, 2002, стр.:333-338
|
2002
|
33
|
Гърголова, Йонка, Съдържание на висшето педагогическо образование – фактор за професионалното изграждане на педагогическите работници в специализираните институции за деца без семейства, Методология теория и практика естественно-математического и педагогического образования, 2002, стр.:236-239
|
2002
|
Студия в научно списание |
1
|
Росица Симеонова, Йонка Първанова, Иновативен модел за полицентрично инспектиране на мрежа от училища в България, Годишник на СУ „Св. Климент Охридски”, Факултет по педагогика, книга Педагогика, том:110, 2017, стр.:90-119, Ref
|
2017
|
2
|
Първанова, Й., School management and school evaluation: a comparative analysis of Bulgarian and Japanese experience, Списание на Софийски университет за образователни изследвания, брой:3, 2013, стр.:3-42
|
2013
|
Студия в поредица |
1
|
Кривирадева, Божидара, Първанова, Йонка, Удовлетвореност от труда в организации за социална работа, Годишник на Софийския Университет "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика, брой:113, 2020, стр.:5-26, ISSN (print):2367-4652, Ref
|
2020
|
2
|
Кривирадева, Б., Първанова, Й., Удовлетвореност от труда в организации за социална работа, Годишник на СУ „Св. Климент Охридски“, Факултет по педагогика, том:Книга Социални дейности, брой:113, 2020, стр.:5-26, ISSN (print): 2367-4652
|
2020
|
3
|
Петкова, И., Първанова, Й., Господинов, Вл., Илиева, М., Стажантската практика през погледа на
студенти, учители-наставници и преподаватели, Годишник на СУ "Св.Кл.Охридски", том:книга Педагогика, брой:112, издателство:УИ "Св.Кл.Охридски", 2019, стр.:5-64, Ref, Web of Science
|
2019
|
4
|
Илиана Петкова, Йонка Първанова, Владислав Господинов, Марияна Иванова Илиева, Стажантската практика през погледа на студенти, учители-наставници и преподаватели , Годишник на Софийски университет "Св. Климент Охридски", том:Педагогика, брой:112, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2019, стр.:5-64, ISSN (print):2367-4644, Ref
|
2019
|
5
|
Петкова, Илиана, Първанова, Йонка, Господинов, Владислав, Илиева, Марияна Ив., Стажантската практика през погледа на студенти, учители-наставници и преподаватели, Годишник на Софийския Университет "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика, том:Книга Педагогика, редактор/и:С. Чавдарова-Костова, Я. Рашева-Мерджанова, П. Цонева, Л. Стракова, Д. Господинов, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2019, стр.:5-64, ISSN (print):2367-4644
|
2019
|
6
|
Първанова, Й., Предизвикателства и перспективи пред управлението на съвременното училище (мнения на педагози и родители), Годишник на Факултета по Педагогика на СУ” Св. Климент Охридски”, , том:Книга Педагогика, брой:106, 2013, стр.:117-149
|
2013
|
7
|
Първанова, Йонка, Актуално състояние на съвременните очаквания към училищното образование (резултати от емпирично изследване), Годишник на Факултета по Педагогика на СУ „Св. Климент Охридски”, том:Книга Педагогика, брой:105, редактор/и:Вержиния Райкова, 2012, стр.:227-252, Ref
|
2012
|
8
|
Първанова, Йонка, Социализация и ресоциализация в специализираните институции за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, Годишник на СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по Педагогика, том:Книга Социални дейности, брой:97, редактор/и:Вержиния Райкова, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2004, стр.:129-149, Ref
|
2004
|
9
|
Първанова, Йонка, Детето, лишено от родителска грижа като социално-педагогически феномен, Годишник на СУ “Св. Климент Охридски”, Факултет по педагогика, том:Книга Социални дейности, брой:96, редактор/и:Вержиния Райкова, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2003, стр.:129-151, Ref
|
2003
|
Студия в сборник (на конференция и др.) |
|
Божидара Кривирадева, Йонка Първанова, Продължаващо обучение на пробационните служители, тема 4, Обучение за повишаване на професионалните компетенции и продължаваща квалификация на пробационните служителите, 2016, стр.:196-262
|
2016
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Йонка Първанова, Данко Калапиш, Конструктът „норма на преподавателска работа“ в училище – някои управленско-административни въпроси
|
2021
|
2
|
Присъствие, Йонка Първанова, Ефективното училище – теоретична химера или практическа необходимост?
|
2018
|
3
|
Секционен доклад, Йонка Първанова, Системата за диференцирано заплащане през погледа на директори и учители
|
2016
|
4
|
Секционен доклад, Йонка Първанова, Образователната система – между педагогиката, пазара и маркетинговия подход
|
2014
|
5
|
Секционен доклад, Йонка Първанова, Оценяване на училището в Япония - между самооценката и външното оценяване
|
2012
|
Учебно помагало |
1
|
Laura Castillo Blanco, Martin Brown, Rossitsa Simeonova, Savas Ovadias, Isabel Guerrero Castro , Yonka Parvanova, Sara Gardezi, Antonio Sanz Miguel, Ana Martín Martín, Pedro Reyes Pastor, A User-Friendly Toolkit for School Self-еvaluation and Improvement. Erasmus + KA2 project 2018-1-ES01-049937 DOI: 10.5281/zenodo.4091736 , International
|
2020
|
2
|
Laura Castillo Blanco, Martin Brown, Rossitsa Simeonova, Savas Ovadias, Savas Ovadias, Yonka Parvanova, Sara Gardezi, Antonio Sanz Miguel, Ana Martín Martín, Pedro Reyes Pastor, Kit de herramientas para la autoevaluación y mejora de centros educativos. Erasmus + KA2 project 2018-1-ES01-049937 DOI: 10.5281/zenodo.4091736, International
|
2020
|
3
|
Martin Brown, Laura Castillo Blanco, Rossitsa Simeonova, Yonka Parvanova, Savas Ovadias, Supervising schools in the 21st century: digital tools and improvement plans, Online course. Erasmus + KA2 project 2018-1-ES01-049937 https://ss21dtip.educarex.es/web_en/story.html, International
|
2020
|
4
|
Laura Castillo Blanco, Martin Brown, Rossitsa Simeonova, Savas Ovadias, Isabel Guerrero Castro , Yonka Parvanova, Sara Gardezi, Antonio Sanz Miguel, Ana Martín Martín, Pedro Reyes Pastor, Наръчник за самооценяване и усъвършенстване на училището. Erasmus + KA2 project 2018-1-ES01-049937
DOI: 10.5281/zenodo.4091736
, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2020
|
5
|
Martin Brown, Laura Castillo Blanco, Rossitsa Simeonova, Yonka Parvanova, Супервизиране на училищата в 21 век: дигитални инструменти и планове за усъвършенстване. Онлайн курс. Erasmus + KA2 project 2018-1-ES01-049937
https://ss21dtip.educarex.es/web_bu/story.html
, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2020
|
|