Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на доц. д-р Мирослава Ценкова

ORCID ID:0000-0002-2740-7463
Дисертация д-р
Ценкова, Мирослава, Семиотични аспекти на маркетинговите комуникации на стимулиране на продажбите: Дисертационен труд за получаване на образователна и научна степен “доктор”. Науч. рък. проф. дфн Христо Кафтанджиев. Рец. акад. проф. д-р Михаил Виденов, проф. дфн Милко Петров, доц. д-р Теодора Петрова. София, 2010, 388 с. Диплома N 34406/27.07.2010 г. на ВАК, Научна комисия 13, утв. с протокол N8/26.05.2010г. Автореферат: София, 2010 - 62 с. , ВАК, Ръководител: проф. Христо Кафтанджиев 2010
Монография
1 Ценкова, Мирослава, Иновации в дигиталната комуникация на бизнес организациите, ISBN:978-619-91-609-1-6, Ноу Хау Дизайн, София, Рецензирано 2023
2 Ценкова, Мирослава, Дигитална комуникация и PR инструментариум в бизнес среда, ISBN:978-619-91609-0-9, Ноу Хау Дизайн, София, Рецензирано 2022
Научен проект
1 Мирослава Ценкова, Новите медии и социалната реалност. Кръгла маса „Иновации в бизнесмодела на качествения вестник., Член, 2011
2 Мирослава Ценкова, Пресата в условията на интернет и новите медии. , Член, Фонд “Научни изследвания” към МОМН 2011
Научно ръководство
1 Мирослава Ценкова, "Креативни подходи в маркетинговите комуникации на южнокорейските компании“, дипломна работа:Райна Георгиева Николова, Ф. Н. 81438 2023
2 Мирослава Ценкова, ”Управление на КСО кампании на Лидл България в социалните платформи.“, дипломна работа:Никол Валентинова Чешмеджиева, Ф. Н. 81401 2023
3 Мирослава Ценкова, „Бранд идентичност в маркетинговите комуникации на глобалните брандове. Психологични и семиотични аспекти.“, СУ дипломна работа:Виктория Койчева, Ф. Н. 5JC4300032 2023
4 Мирослава Ценкова, „Влиянието на емоционалната интелигентност в маркетинговите комуникации на телекомуникационната сфера“., дипломна работа:Марина Кръстева, Ф. Н. 81454 2023
5 Мирослава Ценкова, „Иновативни подходи в маркетинговите комуникации на бизнеса в Instagram.“, СУ дипломна работа:Антонина Антонова Радова, Ф. Н. 81395 2023
6 Мирослава Ценкова, „Иновативни подходи в управлението на дигиталните маркетингови комуникации на технологичните компании.“, СУ дипломна работа:Георги Ивелинов Златев, Ф. Н. 81446 2023
7 Мирослава Ценкова, „Креативни аспекти в маркетинг комуникациите на глобалните брандове“, дипломна работа:Анжелик Антониу, Ф. Н. 8JC4300029 2023
8 Мирослава Ценкова, „Креативни подходи в маркетинговите кампании на глобални модни брандове.“, СУ дипломна работа:Драгомира Георгиева Тренева, Ф. Н. 81356 2023
9 Мирослава Ценкова, „Ролята на Experiential Marketing в ПР комуникациите на брандовете. Креативни аспекти.“, дипломна работа:Ивиана Пенева, Ф. Н. 81449 2023
10 Мирослава Ценкова, „Съвременни тенденции в потребителското поведение при управление на маркетинговите комуникации на мебелните компании“., СУ дипломна работа:Аделина Нешова Огорялкова, Ф. Н. 81318 2023
11 Мирослава Ценкова, Управление на корпоративните комуникации на ОББ“, дипломна работа:Даниел Асенов, Ф. Н. 81302 2023
12 Мирослава Ценкова, "PR стратегии в маркетинговите комуникации на брандовете, насочени към потребителското поведение на поколението Z.", дипломна работа:Александра Иванова Димова, Ф.Н. 840399 2022
13 Мирослава Ценкова, "Влияние на социалните медии върху потребителското поведение по време на криза.", дипломна работа:Моника Емилова Михайлова, Ф.Н. 70782 2022
14 Мирослава Ценкова, "Влиянието на социалните мрежи върху развитието на бързооборотните стоки в България"., дипломна работа:Ванина Христова Петкова Ф.Н. 81379 2022
15 Мирослава Ценкова, "Инфлуенсърите като маркетингови комуникатори - семиотични и наративни аспекти", дипломна работа:Анелия Николаева Димитрова Ф.Н. 0JC30002 2022
16 Мирослава Ценкова, "Стратегии и тактики за изграждане на репутация в дигиталните платформи.", дипломна работа:Дияна Михайлова, Ф.Н. 81362 2022
17 Мирослава Ценкова, „Управление на дигиталните маркетингови комуникации на авторски бранд в социалните платформи“., СУ дипломна работа:Илина Валентинова Стоянова, Ф. Н. 81340 2022
18 Мирослава Ценкова, „Управление на маркетинговите комуникации на авторски бранд. Креативни практики.“, СУ дипломна работа:Никол Стаменова Ганева, Ф. Н. 81349 2022
19 Мирослава Ценкова, НАСЪРЧАВАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ В МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ НА L’ORÉAL., СУ дипломна работа:Десислава Димчева Димова, Ф. Н. 81372 2022
20 Мирослава Ценкова, "Влиянието на дигиталните маркетингови комуникации върху потребителското поведение онлайн.", дипломна работа:Цветелина Велинова Кирилова Ф. Н. 81262 2021
21 Мирослава Ценкова, "Влиянието на иновативните технологии върху маркетинговите комуникации на брандовете.", ФЖМК дипломна работа:Вяра Росенова Стефчева, Ф.Н. 81274 2021
22 Мирослава Ценкова, "Влиянието на инфлуенсър маркетинга върху потребителите", дипломна работа:Анна- Мария Пламенова Цанкова Ф. Н. 70713 2021
23 Мирослава Ценкова, "Влиянието на кризата COVID-19 върху комуникацията между бизнеса и потребителите", ФЖМК дипломна работа:Екатерина Слугина, Ф.Н. 81291 2021
24 Мирослава Ценкова, "Влиянието на социалните мрежи върху подрастващите.", ФЖМК дипломна работа:Мария Методиева Бодурова, Ф.Н.17728 2021
25 Мирослава Ценкова, "Дигитална трансформация на бизнеса в условията на пандемия." , дипломна работа:Виктория Делчева Царева Ф. Н. 80695 2021
26 Мирослава Ценкова, "Изграждане и управление на бранда: "Дигитална агенция "Брандотопия" в онлайн среда.", дипломна работа:Диляна Николова Куртанова Ф. Н. 81280 2021
27 Мирослава Ценкова, "Корпоративната социална отговорност като маркетингова стратегия.", ФЖМК дипломна работа:Галяна Стефанова Ивтиминова, Ф.Н. 70710 2021
28 Мирослава Ценкова, "Психологични аспекти на потребителското поведение онлайн.", дипломна работа:Николета Светлозарова Асенова Ф.Н. 70689 2021
29 Мирослава Ценкова, "Стратегии и тактики за повишаване ефективността на имейл маркетинговите кампании.", ФЖМК дипломна работа:Ивелина Пенчева Колева, Ф.Н. 81251 2021
30 Мирослава Ценкова, "Стратегии и тактики на визуалните комуникации в дигиталния маркетинг.", ФЖМК дипломна работа:Валентина Борисова Цветкова, Ф. Н. 81267 2021
31 Мирослава Ценкова, "Съпоставки, тактики, стратегии и практики на "Тек Експъртс" в социалните медии (за формиране на имидж и репутация.", ФЖМК дипломна работа:Валерия Георгиева, Ф.Н. 70623 2021
32 Мирослава Ценкова, "Влиянието на фалшивите новини върху обществото", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Християна Даниелова Христова, 81191 2020
33 Мирослава Ценкова, "Герила концепцията" като маркетингова комуникация в бизнеса., СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Ренета Кирилова Куцарова, 70705 2020
34 Мирослава Ценкова, "Дигитални кампании на футболните брандове. Основни фактори за успех.", дипломна работа:Мартин Георгиев Карамишев 81175 2020
35 Мирослава Ценкова, "Дигитални маркетингови комуникации в изкуството", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Илияна Енчева Симеонова, 81181 2020
36 Мирослава Ценкова, "Дигиталният маркетинг като иновационен инструмент за развитие на бранда.", дипломна работа:Валерия Игоровна Шикирук 840379 2020
37 Мирослава Ценкова, "Добавената стойност" в интегрираните маркетингови комуникации", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Елица Кристиянова Гобинска, 70617 2020
38 Мирослава Ценкова, "Иновативни подходи в маркетинговите комуникации на инфлуенсърите.", дипломна работа:Мари Константин Будева 81230 2020
39 Мирослава Ценкова, "Комуникативни аспекти на инфлуенсър маркетинга в социалната платформа You Tube.", дипломна работа:Венислав Георгиев Атанасов 81227 2020
40 Мирослава Ценкова, "Комуникативни стратегии в социалните мрежи за насърчаване на онлайн пазаруването.", дипломна работа:Ивета Иванова Несторова 70695 2020
41 Мирослава Ценкова, "Маркетингови комуникации в книгоиздаването", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Любен Руменов Спасов, 41221 2020
42 Мирослава Ценкова, "Маркетингови комуникации на стимулиране на продажбите на компания "Марс", дипломна работа:Савина Радостин Спасова 70593 2020
43 Мирослава Ценкова, "Маркетингови стратегии и техники за въздействие върху потребителското поведение при личните продажби.", дипломна работа:Лидия Александрова Юрукова 81235 2020
44 Мирослава Ценкова, "Механизми за изграждане на онлайн бизнес", дипломна работа:Здравка Кирилова Догазанова 70688 2020
45 Мирослава Ценкова, "Налагане на авторски бранд в онлайн пространството.", дипломна работа:Кристина Добрева Радева 70709 2020
46 Мирослава Ценкова, "Ролята на SMM(social media marketing)в управлението на потребителското поведение.", дипломна работа:Вангел Николов Анастасов 81209 2020
47 Мирослава Ценкова, "Семиотични аспекти на маркетинговите комуникации на "Синелибри.", дипломна работа:Нина Румянова Кирова 81226 2020
48 Мирослава Ценкова, "Стратегии за обвързване на бранда с потребителите в социалните платформи", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Виктория Димитрова Матеева, 81198 2020
49 Мирослава Ценкова, "Техники за насърчаване на продажбите в маркетинговия микс.", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Изабела Светославова Илиева, ф. N- 81178 2020
50 Мирослава Ценкова, "Управление на дигиталните маркетингови комуникации на Адидас. Креативни аспекти.", дипломна работа:Станислав Иванов Дойновски 81216 2020
51 Мирослава Ценкова, "Управление на маркетинговите комуникации на авторския бранд "Face and body" в дигиталното пространство.", дипломна работа:Беатрис Ивова Стойнева 81195 2020
52 Мирослава Ценкова, "Управление на репутацията на спортните брандове в дигиталното пространство.", дипломна работа:Георги Росен Радулов 81180 2020
53 Мирослава Ценкова, "Успешни бизнес модели в онлайн комуникацията на модните брандове.", дипломна работа:Мария Любомирова Евтимова 81215 2020
54 Мирослава Ценкова, Технологиите "Data Science" като стратегически ресурс в маркетинговите комуникации на бизнеса.", дипломна работа:Кристина Павлова Кръстанова 40716 2020
55 Мирослава Ценкова, "Дигитален и традиционен маркетинг. Промяна в комуникационния модел", дипломна работа:Габриела Александова Кирчева 70643 2019
56 Мирослава Ценкова, "Дигиталният инструментариум като средство за налагане на авторски бранд в дигиталното пространство", дипломна работа:Ива Владимирова Дойчинова 81163 2019
57 Мирослава Ценкова, "Иновативни техники при спортните стоки на глобални брандове", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Константин Йорданов Гърков 81098 2019
58 Мирослава Ценкова, "Интегрирани маркетингови комуникации в телемаркетинга", дипломна работа:Виктор Василев Георгиев 81065 2019
59 Мирослава Ценкова, "Интегрирани маркетингови комуникации на театъра като институция", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Габриела Георгиева Цанкова 81167 2019
60 Мирослава Ценкова, "Комуникационни стратегии и практики на булевардната преса", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Петя Пунчева - Иванова 41134 2019
61 Мирослава Ценкова, "Краудсорсингът като маркетингова комуникация в дигиталното пространство", дипломна работа:Кристина Александрова Димитрова 70556 2019
62 Мирослава Ценкова, "Манипулативни техники в рекламната комуникация", дипломна работа:Михаела Михайлова Стайкова 70612 2019
63 Мирослава Ценкова, "Маркетингови комуникации на "Alessa" и "Cocosolis" в дигиталното пространство., дипломна работа:Яница Емилова Гочева 81144 2019
64 Мирослава Ценкова, "Маркетингови стратегии за изграждане и управление на онлайн бизнес", дипломна работа:Станислав Николаев Георгиев 70644 2019
65 Мирослава Ценкова, "Стратегии и тактики при изграждане на онлайн бранд за ретуширане на растерни изображения", дипломна работа:Виктор Драгомиров Аврамов 81159 2019
66 Мирослава Ценкова, "Таекуон-до като модел на постижение и общуване в дигиталния свят", дипломна работа:Нели Жекова Иванова 40766 2019
67 Мирослава Ценкова, "Комуникационна политика на глобалните брандове.", дипломна работа:Марина Христова Димитрова 70632 2018
68 Мирослава Ценкова, "Креативни аспекти при лансиране на музикален продукт.", дипломна работа:Димитър Стефанов Петров 41140 2018
69 Мирослава Ценкова, "Креативни практики в публичната комуникация.(Изследване на платформата за видеосподеляне You Tube.)", дипломна работа:Руска Петрова Гергова 80 942 2018
70 Мирослава Ценкова, „PR стратегии при управление на репутационни кризи.“, дипломна работа:Виктория Георгиева Златинова 41138 2018
71 Мирослава Ценкова, „Влиянието на социалните мрежи в бизнеса.“, дипломна работа:Елица Мирославова Любенова 80820 2018
72 Мирослава Ценкова, „Комуникационни стратегии и тактики при изграждането на работодателска марка в онлайн пространството.”, дипломна работа:Гинка Асенова Асенова 70630 2018
73 Мирослава Ценкова, „Публичния образ на Панагюрище.“PR решения и предизвикателства.“, дипломна работа:Марина Иванова Тричкова 41137 2018
74 Мирослава Ценкова, „Ролята на жените в социалните платформи. Примери за успешни жени в социалната мрежа Facebook.”, дипломна работа:Инна Емилова Попова 80785 2014
75 Мирослава Ценкова, "Комуникативни аспекти на маркетинговите комуникации на Мини Купър.", дипломна работа:Зорница Ангелова Бенева 80753 2014
76 Мирослава Ценкова, "Комуникационна политика на Google.", дипломна работа:Диана Веселинова Иванова 80760 2014
77 Мирослава Ценкова, "Образът на децата в маркетинговата комуникация.", дипломна работа:Кристина Валентинова Драганова 8074 2014
78 Мирослава Ценкова, "Рекламни стратегии и PR въздействие в интернет пространството.", дипломна работа:Савина Александрова Дамянова 80810 2014
79 Мирослава Ценкова, "Стимулиране на продажбите. Креативни онлайн платформи.", дипломна работа:Илияна Добринова Мишкова 80787 2014
80 Мирослава Ценкова, „Блоговете като социален феномен в дигиталното пространство.“, дипломна работа:Деяна Василева Узунова 80800 2014
81 Мирослава Ценкова, „Въвеждане и реализация на продукта „Снукър“ в България.“, дипломна работа:Иво Димитров Вецев 80804 2014
82 Мирослава Ценкова, „Комуникационни влияния на product placement върху потребителската аудитория“, дипломна работа:Ирена Владкова Бекярова 80709 2014
83 Мирослава Ценкова, „Лидерите в дигиталната комуникация-NIKE и ADIDAS. Креативни практики.", дипломна работа:Деян Георгиев Нейчев 40884 2014
84 Мирослава Ценкова, „Манипулативни аспекти в рекламата.“, дипломна работа:Юлия Михайловна Колар 840309 2014
85 Мирослава Ценкова, „Негативните ефекти от употребата на социалната мрежа Facebook.”, дипломна работа:Йоана Владимирова Такова 80816 2014
86 Мирослава Ценкова, „Омразната реч в турската журналистика.“, дипломна работа:Борис Румен Глушков 80779 2014
87 Мирослава Ценкова, „Онлайн комуникация на световните брандове.“, дипломна работа:Моника Георгиева Анева 80752 2014
88 Мирослава Ценкова, „Политическа риторика, ефект и въздействие.“, дипломна работа:Николай Веселинов Колев 40787 2014
89 Мирослава Ценкова, „Ролята на жените в политическата комуникация.“, дипломна работа:Кремена Йорданова Арабаджиева 50831 2014
90 Мирослава Ценкова, „Ролята на рекламните персонажи за привличане на общественото мнение.“, дипломна работа:Вероника Веселинова Тодорова 40879 2014
91 Мирослава Ценкова, „Социалните кампании-креативни идеи в социалните платформи.“, дипломна работа:Мария Ванева Стоянова 40882 2014
92 Мирослава Ценкова, „Социалните платформи- успешни модели в бизнеса“, дипломна работа:Силвия Пламенова Янчева 80776 2014
93 Мирослава Ценкова, "Ефективен бизнес инструментариум за реализиране на промоционална кампания в OFFICE I SUPERSTORE.", дипломна работа:Яна Пламенова Нейчева 70399 2013
94 Мирослава Ценкова, "Комуникационни стратегии и корпоративна политика на “EBAY” и “AMAZON” в социалните платформи.", дипломна работа:Христо Ангелов Тоточев 80736 2013
95 Мирослава Ценкова, "Комуникационни стратегии и техники, използвани при налагането и развитието на бранда „Лейди ГАГА.“, дипломна работа:Радослав Светлозаров Христов 80727 2013
96 Мирослава Ценкова, "Креативните практики в маркетинговата комуникация на брандовете.", дипломна работа:Елица Емилова Кържина 80691 2013
97 Мирослава Ценкова, "Маркетингови комуникации на глобалните брандове TOYOTA, BMW, MERCEDES.", дипломна работа:Кристина Венцо Крстева 840301 2013
98 Мирослава Ценкова, „Аутдор комуникацията - креативни аспекти“, дипломна работа:Ивомира Светлозарова Пехливанова 80689 2013
99 Мирослава Ценкова, „Дигитален маркетинг. Психология на онлайн потребителя“, дипломна работа:Ирина Радославова Иванова 80683 2013
100 Мирослава Ценкова, „Изграждане на електронна идентичност в социалните платформи.“, дипломна работа:Иван Николаев Николов 80704 2013
101 Мирослава Ценкова, „Комуникационна политика и ПР стратегия на WWF.", дипломна работа:Гергана Дончева Яламова 80693 2013
102 Мирослава Ценкова, „Корелация на храненето и имиджа“, дипломна работа:Ивелин Петров Драгиев 80706 2013
103 Мирослава Ценкова, „Ребрандингът като маркетингова комуникация“, дипломна работа:Виктория Петкова Янкова 70363 2013
104 Мирослава Ценкова, Онлайн комуникация на спортните брандове “NIKE” и „ADIDAS”, дипломна работа:Деян Георгиев Нейчев 8072 2013
105 Мирослава Ценкова, "PR комуникация на възобновяеми енергийни източници", дипломна работа:Мария Теодорова Кръстева 80665 2012
106 Мирослава Ценкова, "Влиянието на онлайн комуникацията върху развитието на медиите.", дипломна работа:Александра Ангелова Кабатлийска 80 656 2012
107 Мирослава Ценкова, "ПР комуникация в социалната мрежа", дипломна работа:Анна Кара 840286 2012
108 Мирослава Ценкова, "ПР стратегия в социалните мрежи", дипломна работа:Тея Венелинова Антонова 70360 2012
109 Мирослава Ценкова, "Социалните мрежи и отзвука им в обществото", дипломна работа:Сара Николова Кавая 40115 2012
110 Мирослава Ценкова, "Ефективност на рекламната дейност", дипломна работа:Ирена Анатолиева Казакова 70280 2011
111 Мирослава Ценкова, "Корпоративна комуникация в социалните мрежи и социалните медии", дипломна работа:Елина Пенкова Цанкова 40649 2011
112 Мирослава Ценкова, "Онлайн интегрирани маркетингови комуникации на софтуерна компания "V3 LABS LTD", дипломна работа:Даниела Радостинова Райнова 70342 2011
113 Мирослава Ценкова, "Рекламни и ПР практики при изграждане на ефективен туристически образ на Анталия", дипломна работа:Мюмюне Арда 840267 2011
Статия в научно списание
1 Ценкова, Мирослава, Дигиталното обвързване на бранда с потребителите, Newmedia21.eu, 2014, ISSN (print):1314-3794, Ref 2014
2 Ценкова, Мирослава, Cause-related marketing- новата комуникация в бизнеса , Год. на Факултета по журналистика и масова комуникация, том:18, 2013, стр.:77-85, ISSN (online):ISSN 1311 - 4883, Ref 2013
3 Ценкова, Мирослава, Граждански движения и протести в социалните платформи , Годишник на Софийския Университет , том:19, 2013, стр.:51-58, ISSN (online):ISSN 1311 - 4883, Ref 2013
4 Ценкова, Мирослава, Онлайн маркетингови комуникации, Newmedia21, 2011 2011
5 Ценкова, Мирослава, Управление на онлайн репутацията , Newmedia21, 2011, ISSN (online):1314-3794 2011
6 Ценкова, Мирослава, Маркетинговите комуникации на Кока Кола , ProGRAFICA, брой:2, 2010, стр.:18-21, ISSN (print):1313-0412 2010
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Ценкова, Мирослава, PR дейности в дигиталната комуникация на бизнеса , Юбилейна конференция "Комуникацията и медиите на XXI век: образователни и професионални предизвикателства", 2022, pages:401-409, ISBN:978-619-7567-15-1 2022
2 Ценкова, Мирослава, Медийна грамотност в условията на дигитални предизвикателства, Медийна грамотност: Класически и нови измерения, Publisher:Софийски Университет "Свети Климент Охридски", 2022, pages:305-314, ISBN:978-619-7567-11-3 2022
3 Ценкова, Мирослава, PR комуникация на компаниите във виртуалните светове., Промените в глобалния свят и новите решения, издателство:Регионална библиотека "Любен Каравелов" Русе, 2021, стр.:280-288, ISBN:978-619-7404-29-6 2021
4 Ценкова, Мирослава, Изкуственият интелект, като маркетингов инструмент в бизнеса , Сборник с доклади от лятна школа по връзки с обществеността 2021, Publisher:НБУ, 2021, pages:27-33, ISBN:978-619-233-190-0 2021
5 Ценкова, Мирослава, PR комуникация на организациите при киберзаплахи. , XXII Лятна школа по ПР, департамент Медии и комуникация на НБУ, Publisher:НБУ, 2020, pages:29-37, ISBN:978-619-233-189-4 2020
6 Ценкова, Мирослава, Use of digital marketing and innovation for the period (2015-2018), Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century 12th Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM 2019, editor/s:Vesselina Valkanova (Editor), Andreana Eftimova (Editor), Nikolai Mihailov (Editor), Teodora Petrova (Editor), Efrem Efremov (Editor), Kalin Kalinov (Editor), Publisher:CEECOM, 2020, pages:207-218, ISSN (print):978-619-7567-03-8, ISSN (online):978-619-7567-04-5, doi:490 2020
7 Ценкова, Мирослава, Антикризисни действия на организацията за защита на онлайн репутацията, Проблеми на обществената комуникация, Publisher:За буквите – О писменехь, 2020, pages:136-147, ISSN (print):2534-9430 2020
8 Ценкова, Мирослава, Управление на онлайн репутацията на българския бизнес в новата комуникационна среда , Качествена журналистика и нова комуникационна среда, editor/s:Веселина Вълканова, Андреана Евтимова, Ефрем Ефремов, Николай Михайлов, Теодора Петрова, Publisher:Факултет по журналистика и масова комуникация, Софийски университет „Св. Кл. Охридски”, 2020, pages:222-231, ISBN:978-619-75-67-07-6 2020
9 Ценкова, Мирослава, "Използване на дигитална комуникация от българските предприятия (емпирично социално изследване на периода 2015-2018)", Сборник с доклади от XVII-та научна конференция с международно участие, редактор/и:Жана Ганчева, издателство:Академично издателство: За буквите- о писменехъ" Университет по библиотекознание и информационни технологии. Съставител: Любомира Парижкова, 2019, ISSN (online):2683-0094, doi:1084 2019
10 Ценкова, Мирослава, Кибератаките- заплаха за бизнеса., Медиите между пазара и контрола., редактор/и:Ивайло Христов, Теодора Петрова, издателство:Балкански институт за стратегически прогнози и управление на риска, 2019, стр.:244-258, ISSN (print):978-619-90757-4-6 2019
11 Ценкова, Мирослава, Маркетингови комуникации на българския бизнес в дигитална среда, Икономиката на България – 30 години след началото на промените“, посветена на 75 години от създаването на Съюза на учените в България, издателство:проф. Атанасов, проф. д-р Поля Ангелова, проф. д-р Маргарита Богданова, доц. д-р Красимира Славеева, доц. д-р Христо Сирашки, 2019, стр.:502-509, ISSN (print):978-954-23-1815-6 2019
12 Ценкова, Мирослава, Киберпространството - повече от виртуална реалност. , Предизвикателства пред комуникацията в дигиталната епоха. Сборник , редактор/и:Николай Михайлов, Светослава Ковачева., издателство:Катедра „Комуникация, връзки с обществеността и реклама“. Факултет по журналистика и масова комуникация, СУ „Св. Климент Охридски", 2017, стр.:96-113, ISBN:78–954–92677-4-7 2017
13 Ценкова, Мирослава, Лидерите в дигиталната комуникация, Радио, Разказ, Реч, 2014, стр.:271-279, ISBN:978-954-07-3814-7, Ref 2014
Студия в научно списание
1 Ценкова, Мирослава, Традиционни комуникационни модели и нови технологии в PR комуникацията , Медии и език, 2023, ISSN (online):2535-0587 2023
2 Ценкова, Мирослава, Влияние на дигиталните комуникации върху организационното представяне на българските предприятия., Годишник на Софийския Университет, vol:26, 2019, pages:127-152, ISSN (online):1311 – 4883 2019
3 Ценкова, Мирослава, Интерактивната комуникация като PR стратегия в дигиталните платформи , Медиалог, брой:4, 2018, ISSN (print):2535-0846 2018
4 Ценкова, Мирослава, Техники на стимулиране на продажбите, Годишник на Софийския Университет, том:16, 2009, стр.:203-236, ISSN (print):1311-4883 2009
Студия в сборник (на конференция и др.)
Ценкова, Мирослава, Възможности и предизвикателства пред българските компании от използването на дигитална комуникация. , Комуникациите на 21-ви век- иновации, предизвикателства и тенденции, 2019, pages:50-70, ISSN (print):978-954-07-5396-6 2019
Участие в конференция
1 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, PR дейности в дигиталната комуникация на бизнеса 2022
2 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, "Изкуственият интелект, като маркетингов инструмент в бизнеса." 2021
3 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, "PR комуникация на компаниите във виртуалните светове." 2021
4 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, Медийна грамотност в условията на дигитални предизвикателства 2021
5 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, PR комуникация на организациите при киберзаплахи 2020
6 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, "Управление на онлайн репутацията на българския бизнес в новата комуникационна среда" 2020
7 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, Use of digital marketing and innovation for the period (2015-2018) 2019
8 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, „Кибератаките – заплаха за бизнеса" 2019
9 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, "Използване на дигитална комуникация от българските предприятия" (Емпирично социално изследване) 2019
10 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, "Възможности и предизвикателства пред българските компании от използването на дигитална комуникация" 2019
11 Секционен доклад, Мирослава Ценкова, "Маркетингови комуникации на българския бизнес в дигитална среда" 2019