Книга |
1
|
Пенкова, Р., Цветкова, Н., Стоименова, Б., Легурска, М. , Взаимодействие между езиковите дисциплини в прогимназиален етап на средното училище., Парадигма, София, Рецензирано
|
2011
|
2
|
Пенкова, Р., Цветкова, Н., Стоименова, Б., Легурска, М., Взаимодействие между езиковите дисциплини в прогимназиален етап на средното училище., Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София
|
2011
|
3
|
Пенкова, Р., Цветкова, Н., Стоименова, Б., Легурска, М. , Взаимодействие между езиковите дисциплини в прогимназиалния етап от средното образование, Парадигма, София, Рецензирано
|
2011
|
4
|
Захариев, З., Стоименова, Б., Легурска, М., Развиване на обществени и граждански компетентности при учениците от прогимназиален етап. Ръководство за учители., Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София
|
2011
|
5
|
Захариев, З., Стоименова, Б. , Хоризонти за качество пред европейското образование / Quality perspectives of European education, София
|
2009
|
Научен проект |
1
|
Бистра Стоименова, Използване на Web 2.0 инструменти в обучението на ученици в българските общности в чужбина , Член,
|
2014
|
2
|
Бистра Стоименова, Теоретико-приложни изследвания и нововъведения в българското училище – анализ на учителски разработки за Първа професионалноквалификационна степен (І ПКС) в ДИУУ през 2013 г. , Член, , Номер на договора:53/2014
|
2014
|
3
|
Бистра Стоименова, Модули за дистанционно обучение, основани на взаимодействието между два изучавани езика от ученици в българските общности в чужбина , Член, , Номер на договора:65 / 2013
|
2013
|
4
|
Бистра Стоименова, Образователна подкрепа за имигранти в България (обучение по български език, история и гражданска ориентация), Член, , Номер на договора:BG EIF 2011/ 01-02.04
|
2013
|
5
|
Бистра Стоименова, Теоретико-приложни изследвания и нововъведения в българското училище – анализ на учителски разработки за Първа професионалноквалификационна степен (І ПКС) в ДИУУ през периода 2009-2012 г. , Член, , Номер на договора:60/2013
|
2013
|
6
|
Бистра Стоименова, Езикови взаимодействия в обучението на ученици от българските общности в чужбина , Член, , Номер на договора:93 / 2012
|
2012
|
7
|
Бистра Стоименова, European CLIL Resource Centre for Web2.0 Education: Early-to-Longlife Languages Learning (E-CLIL), Ръководител, LLP-Comenius, Номер на договора:504671-LLP-1-2009-1-ES-COMENIUS-CMP
|
2009
|
Редактор на издание нереферирано |
|
Бистра Стоименова, Диалогът в историята, Редактор на издание нереферирано
|
2014
|
Статия в научно списание |
1
|
Стоименова, Б., Мисията (не)възможна: киното като ресурс в обучението по история, Диалогът в историята, брой:29-30, 2014, стр.:76-96
|
2014
|
2
|
Захариев, З., Легурска, М., Стоименова, Б., Проучване на теоретико-приложни разработки на педагогически специалисти защитили І ПКС в ДИУУ (2009 – 2012 г.), Българско списание за образование, брой:2, 2013, стр.:74-92
|
2013
|
3
|
Захариев, З., Стоименова, Б., Легурска, М., Гражданските и обществените компетентности у българските ученици от прогимназиален етап – резултати от едно изследване, Професионално образование, брой:1, 2012, стр.:57-69
|
2012
|
4
|
Connolly, T.M., Hainey, T., Baxter, G.J., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska, M., Dimitrova, N., Teachers’ Views on Web 2.0 in Education: An evaluation of a large-scale European pilot, Proceedings of International Conference on European Transnational Education (ICEUTE), 20-21 October 2011, Salamanca, Spain., 2011, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2011
|
5
|
Пенкова, Р., Стоименова, Б., Легурска, М., Взаимодействие между обучението по първия и по втория език в средното училище, Български език и литература, брой:4, 2011, стр.:57-68, PhD
|
2011
|
6
|
Стоименова, Б., Обучението по история на чужд език в българското средно образование: перспективата на продължаващото образование, Диалогът в историята, брой:26, 2010, стр.:39-48
|
2010
|
7
|
Стоименова, Б., Василева, Б., Легурска, М., Цветкова, Н., Развиване на обществени и граждански компетентности у учениците от прогимназиален етап (по български език и литература, история и английски език). , Диалогът в историята, брой:24-25, 2010
|
2010
|
8
|
Стоименова, Б., Б. Василева, М. Легурска, Н. Цветкова, Развиване на обществени и граждански компетентности у учениците от прогимназиален етап (по български език и литература, история и цивилизация и английски език), Диалогът в историята, брой:24-25, 2010, стр.:57-77
|
2010
|
9
|
Стоименова, Б., Дидактически вариант за работа с изображение при изучаване средновековното общество в Западна Европа в 8. клас, Диалогът в историята, брой:19-20, 2008, стр.:91-109
|
2008
|
10
|
Стоименова, Б., Б. Василева, М. Легурска, Н. Цветкова, Интегративно развиване на обществени и граждански компетентности у учениците от прогимназиален етап (по български език и литература, история и цивилизация, английски език), I-Продължаващо образование, брой:14, 2008
|
2008
|
Статия в поредица |
|
Стоименова, Б., Една история, изпълнена с неочаквани развития (отношенията между чуждия език и родния език), Педагогически практики, основани на взаимодействието между езиковите дисциплини в средното училище. Помагало за учители по езикови дисциплини, издателство:Парадигма, 2012, стр.:11-18
|
2012
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Стоименова, Б., „История без полюси” или използване на многоперспективността в обучението по история в България , Историята, която усмихва, издателство:Парадигма, 2014, стр.:67-83
|
2014
|
2
|
Penkova, R., Stoimenova, B., The image of the “Other” in the Bulgarian curriculum (national report) , The Image of the “Other”/ the Neighbour in the Educational Systems of the Balkan Countries (1998-2013), издателство:University of Macedonia Press, Thessaloniki, 2014, стр.:48-61
|
2014
|
3
|
Stoimenova, B., Using multiperspectivity in history teaching , The Image of the “Other”/ the Neighbour in the Educational Systems of the Balkan Countries (1998-2013), издателство:University of Macedonia Press, 2014, стр.:726-738
|
2014
|
4
|
Стоименова, Б., Отношението на учителите към дистанционната форма на продължаващото образование – резултати от едно проучване , 60 години ДИУУ Традиции и иновации в образованието, издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски”, 2014, стр.:249-256
|
2014
|
5
|
Захариев, З., Легурска, М., Стоименова, Б., Теоретико-приложни изследвания и нововъведения в българското училище, IV Есенен научно-образователен форум Учителят и модернизирането на образованието - национални и европейски практики, редактор/и:Габриела Каменова, издателство:УИ „Св.Кл.Охридски”, 2014, стр.:263-271, PhD
|
2014
|
6
|
Стоименова, Б., Възможностите на Web 2.0 и продължаващото образование на учителите, „Иновации при интегриране на формалното и неформалното образование за развитие на талантите и способностите” (сборник с доклади). Първа национална конференция с международно участие 8–9 май 2013, 2013, стр.:56-62
|
2013
|
7
|
Стоименова, Б., Използване на подхода CLIL в чуждоезиковото обучение в начален етап, Юбилейна научна конференция „50 години – врата към образованието и прозорец към света” по случай 50-годишнината от основаването на Департамента за езиково обучение – ИЧС, 14-15 юни 2013, издателство:УИ „Св. Климент Охридски”, 2013, стр.:619-625
|
2013
|
8
|
Стоименова, Б., Специфика на обучението по история на България за чужденци на български език, Юбилеен сборник 60 години Департамент за информация и усъвършенстване на учители, издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски”, 2013, стр.:90-106
|
2013
|
9
|
Стоименова, Б., Легурска, М., Цветкова, Н., Социални мрежи и продължаващото образование на учителите , II Есенен научно-образователен форум "Съвременни предизвикателства пред учителската професия" 24-25 ноември 2012, издателство:УИ „Св.Кл.Охридски”, 2012
|
2012
|
10
|
Стоименова, Б., Легурска, М., Цветкова, Н., Социални мрежи и продължаващото образование на учителите, Съвременни предизвикателства пред учителската професия”, Втори Есенен научен форум (24-25 ноември 2012), I-Продължаващо образование, специално издание , 2012, стр.:59-70
|
2012
|
11
|
Stoimenova, B., Assessment of Potentials for Development of Social and Civic Competences among Bulgarian Lower Secondary’ Students: Teachers’ Point of View , EVALUATION IN EDUCATION IN THE BALKAN COUNTRIES, 2011, стр.:391-396
|
2011
|
12
|
Baxter, G.J., Connolly, T.M.,, Stansfield, M.H.,, Tsvetkova, N., Stoimenova, B., Introducing Web 2.0 in Education: A Structured Approach Adopting a Web 2.0 Implementation Framework, Proceedings of International Conference on European Transnational Education (ICEUTE), 2011, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2011
|
13
|
Connolly, T.M., Hainey, T., Baxter, G.J., Bedir, H., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska M., Dimitrova, N., Teachers’ Views on Web 2.0 in Education: An evaluation of a large-scale European pilot, Proceedings of International Conference on European Transnational Education (ICEUTE), 20-21 October 2011, Salamanca, Spain, 2011, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2011
|
14
|
Baxter, G.J., Connolly, T.M., Stansfield, M.H., Gould, C., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska M., Dimitrova, N., Understanding the pedagogy Web 2.0 Supports: The presentation of a Web 2.0 pegagogical model, Proceedings of International Conference on European Transnational Education (ICEUTE), 20-21 October 2011, Salamanca, Spain, , 2011, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2011
|
15
|
Baxter, G., Connolly, T., Stansfield, M., Gould, C., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska, M., Dimitrova, N., Understanding the pedagogy Web 2.0 Supports: The presentation of a Web 2.0 pegagogical model, Proceedings of International Conference on European Transnational Education, 2011, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2011
|
16
|
Connolly, T.M., Hainey, T., Baxter, G.J., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska M., Dimitrova, N., Web 2.0 Education: An evaluation of a large-scale European pilot, Proceedings of International Conference on European Transnational Education (ICEUTE), 20-21 October 2011, Salamanca, Spain., , 2011, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени, PhD
|
2011
|
17
|
Стоименова, Б., Борбата за представително управление: приносът на френските консерватори по време на Реставрацията. , Исторически личности и идеи. Сб. в чест на 60-годишнината на проф. д-р Искра Баева. , издателство:УИ "Св. Кл. Охридски", 2011, стр.:240-247
|
2011
|
18
|
Стоименова, Б., Използване възможностите на Web 2.0 за повишаване мотивацията на учениците към обучението в средното образование, „Електронно, дистанционно ... или обучението на 21-ви век” , издателство:Деметра, 2011, стр.:6-14
|
2011
|
19
|
Stoimenova, B., What teachers for CLIL classrooms? , Quality Education for All Through Improving Teacher Training, издателство:Paradigma, 2010, стр.:263-267
|
2010
|
20
|
Tsvetkova, N., Stoimenova, B., What’s up in Foreign Language Teaching: ARGs in Language Educaion, “ICT in the Education of the Balkan Countries”, 2010, стр.:505-511
|
2010
|
21
|
Стоименова, Б., Философията на Жозеф дьо Местр: между критиката на съвременния рационализъм и провиденциализма. , Докторантски изследвания по социални и хуманитарни науки. Т. 1, издателство:IС., УИ „Св. Кл. Охридски”, 2010, стр.:173-194
|
2010
|
22
|
Stoimenova, B., Conservatism as a Political Theory of Human Imperfection. , The Transatlantic and the Transnational in a Changing Cultural Context., издателство:Sofia, Polis Publishing, 2005, стр.:65-72
|
2005
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Бистра Стоименова, Продължаващото образование на учителите: присъствено или дистанционно? Проучване мнения на учители
|
2014
|
2
|
Секционен доклад, Бистра Стоименова, Тенденции при квалификацията на учителите във Франция
|
2014
|
3
|
Секционен доклад, Бистра Стоименова, Възможностите на Web 2.0 и продължаващото образование на учителите
|
2013
|
4
|
Секционен доклад, Бистра Стоименова, Използване на подхода CLIL в чуждоезиковото обучение в начален етап
|
2013
|
5
|
Секционен доклад, Bistra Stoimenova, The image of the “Other” in the Bulgarian curriculum (National report)
|
2013
|
6
|
Секционен доклад, Stoimenova, B. , Using multiperspectivity in history teaching
|
2013
|
7
|
Секционен доклад, Stoïménova, B. , Faites entrer les jeux interactifs et les réseaux sociaux en classe
|
2012
|
8
|
Секционен доклад, Stoimenova, B. , Teaching CLIL at Primary Level – Mission: (Im)possible
|
2012
|
9
|
Секционен доклад, Stoimenova, B., Tsvetkova, N. , Teachers as Digital Learners – the (Added) Value of Personal Learning Networks
|
2012
|
10
|
Секционен доклад, Stoimenova, B. , How to Teach CLIL in Primary Education
|
2012
|
11
|
Секционен доклад, Connolly, T.M., Hainey, T., Baxter, G.J., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska M. and Dimitrova, N. , Web 2.0 Education: An evaluation of a large-scale European pilot
|
2011
|
12
|
Секционен доклад, Tsvetkova, N., Stoimenova, B. , A Web of Educators, aPlaNet of Professional Expertise
|
2011
|
13
|
Секционен доклад, Stoimenova, B. , Assessment of Potentials for Development of Social and Civic Competences among Bulgarian Lower Secondary’ Students: Teachers’ Point of View
|
2011
|
14
|
Секционен доклад, Connolly, T.M., Hainey, T., Baxter, G.J., Stansfield, M.H., Carole, C., Can, C., Bedir, H., Inozu, J., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska M. and Dimitrova, N. , Teachers’ Views on Web 2.0 in Education: An evaluation of a large-scale European pilot
|
2011
|
15
|
Секционен доклад, Baxter, G.J., Connolly, T.M., Stansfield, M.H., Gould, C., Tsvetkova, N., Kusheva, R., Stoimenova, B., Penkova, R., Legurska, M. and Dimitrova, N., Understanding the pedagogy Web 2.0 Supports: The presentation of a Web 2.0 pegagogical model
|
2011
|
16
|
Секционен доклад, Baxter, G.J., Connolly, T.M., Stansfield, M.H., Tsvetkova, N. and Stoimenova, B. , Introducing Web 2.0 in Education: A Structured Approach Adopting a Web 2.0 Implementation Framework
|
2011
|
17
|
Секционен доклад, Stoimenova, B. , How to teach CLIL using Web 2.0 tools
|
2011
|
18
|
Секционен доклад, Бистра Стоименова, Използване възможностите на Web 2.0 за повишаване мотивацията на учениците към обучението в средното образование
|
2011
|
19
|
Секционен доклад, Tsvetkova, N., B. Stoimenova, What’s up in Foreign Language Teaching: ARGs in Language Educaion
|
2010
|
20
|
Секционен доклад, O’Donovan, A., Tsvetkova, N., Stoimenova, B., Tsvetanova, S., Connolly, T., Stansfield, M., Hainey, T., Cousins, I., Josephson, J., Rodriguez Ortiz, C. , The Truth About Alternate Reality Games: Args in Educational Method, Args as Educational Method
|
2009
|
21
|
Секционен доклад, Connolly, T., Stansfield, M., Hainey, T., Cousins, I., Josephson, J., O’Donovan, A., Rodriguez Ortiz, C., Тsvetkova, N., Stoimenova, B., Tsvetanova, S. , Arguing for Multilingual Motivation in Web 2.0: a Games-Based Learning Platform for Language Learning.
|
2009
|
22
|
Секционен доклад, Tsvetkova, N., Stoimenova, B., Tsvetanova, S., Connolly, Т., Stansfield, M., Hainey, T., Cousins, I., Josephson, J., O’Donovan, A., Rodriguez Ortiz, C. , Arguing for Multilingual Motivation in Web 2.0: the Teacher Training Perspective.
|
2009
|
23
|
Секционен доклад, Hainey, T., Connolly, T., Stansfield, M., Boyle, L., Josephson, J., O’Donovan, A., Rodriguez Ortiz, C., Тsvetkova, N., Stoimenova, B., Tsvetanova, S. , Arguing for Multilingual Motivation in Web 2.0: an Evaluation of a Large-Scale European Pilot.
|
2009
|
24
|
Секционен доклад, Tsvetanova, S., Stoimenova, B., Tsvetkova, N., Connolly, T., Stansfield, M., Hainey, T., Cousins, I., Josephson, J., O’Donovan, A., Rodriguez Ortiz, C. , Arguing for Multilingual Motivation in Web 2.0: a Tool for Facilitating Plurilingualism.
|
2009
|
25
|
Секционен доклад, Stoïménova, B. , Comment motiver les élèves à apprendre des langues étrangères à l'aide du Jeu en réalité alternée (Alternate Reality Game) « La Tour de Babel »: résultat d’un projet COMENIUS
|
2009
|
26
|
Секционен доклад, Tsvetkova, N., B. Stoimenova, Les Visiteurs or Lost in Translation?
|
2008
|
27
|
Секционен доклад, Stoïménova, B. , Un support pédagogique pour l’enseignement bilingue
|
2008
|
28
|
Секционен доклад, Stoimenova, B., N. Tsvetkova. , Web 2.0 games and Language Education
|
2008
|
Учебник/Учебно помагало |
1
|
Пенкова, Р., Петров, А., Радкова, А., Падежка, М., Стоименова, Б., Легурска, М., Панчев, В., Образователна подкрепа по български език, история и гражданска ориентация. Наръчник за имигранти в Блгария. , ЕИФ, София, Рецензирано
|
2013
|
2
|
Захариев, З., Стоименова, Б., Легурска, М. , Развиване на обществени и граждански компетентности при учениците от прогимназиален етап. Ръководство за учители. , Университетско издателство „Св. Кл. Охридски”, София, Рецензирано
|
2011
|
3
|
Atanasova, К., М. Benova, B. Stoïménova et al. , Histoire 10ème (Учебно помагало по история и цивилизация за 10. клас на френски език), София
|
2009
|
4
|
Atanasova, К., М. Benova, B. Stoïménova et al., Histoire 9ème (Учебно помагало по история и цивилизация за 9. клас на френски език), София
|
2009
|
5
|
Стоименова, Б., Н. Цветкова, Книга за учителя „История без полюси”, София, Рецензирано
|
2009
|
|