Дисертация д-р |
|
Мария Петрова Валявичарска, ПРИЕМАНЕ И ИЗГРАЖДАНЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯ МЕЖДУ УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ И УЧЕНИЦИ БЕЗ НАРУШЕНИЯ В ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф. дпн Мира Цветкова - Арсова
|
2019
|
Друго (научно-популярни и др. под.) |
1
|
Мария Петрова Валявичарска, Приобщаващото образование в България. Нагласи, възприемане, предразсъдъци.
ISBN: 978-619-91042-2-4, ISM Company
|
2021
|
2
|
Мария Петрова Валявичарска, Възприемане и нагласи спрямо ученици с аутизъм от техните съученици в общообразователното училище, Осми международен есенен научно – образователен форум „Взаимодействието между средно и висше образование като фактор за повишаване качеството на образованието
|
2018
|
Научен проект |
|
Мария Валявичарска, Кариерно развитие на младежи със сензорни нарушения, Член,
|
2020
|
Научно ръководство |
1
|
Мария Валявичарска, Attitudes and perceptions of primary school teachers about special education and training and the demand for relevant postgraduate specialization, дипломна работа: Angeliki Maria Chatzi
|
2022
|
2
|
Мария Валявичарска, Factors motivating secondary school teachers to specialize in special education and job satisfaction: disorienting dilemmas and possible shifts in perceptions, дипломна работа:Antonios Gavalas
|
2022
|
3
|
Мария Валявичарска, Society's attitude towards people with disabilities and the contribution of their co-education in general education departments to social inclusion and vocational rehabilitation, дипломна работа:Olga Nika
|
2022
|
4
|
Мария Валявичарска, Τeacher’s attitudes about the inclusion of students with special educational needs and / or disability in the general school: inclusive education practices, дипломна работа:EVANGELIA KOUTSONA
|
2022
|
5
|
Мария Валявичарска, Parental attitudes for online learning of students with dyslexia., дипломна работа:Anastasia Vomva
|
2021
|
Статия в научно списание |
1
|
Мария Валявичарска, СЪЩНОСТ И ОСОБЕНОСТИ В РАБОТАТА НА РЕСУРСНИЯ УЧИТЕЛ, ПОДПОМАГАЩ ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ. ОСНОВНИ ФУНКЦИИ, Knowledge - International Journal , issue:55.2, 2022
|
2022
|
2
|
Мария Валявичарска, Таксономичен анализ на учебната програма по Български език и литература при ученици с нарушения в интелектуалното развитие, Педагогически алманах , брой:2, 2021
|
2021
|
3
|
Мария Валявичарска, А level of professional realization of young people between 19 -30 years with sensory disorders in Bulgariа, KNOWLEDGE - International Journal, Vol. 48, 2021, Ref
|
2021
|
4
|
Мария Валявичарска, Законодателство и социални услуги за работодатели в полза на кариерното развитие на лица с увреждания в България, XXXII International Scientific Conference “Knowledge for development” of the Institute of Knowledge Management, 2021, Ref
|
2021
|
5
|
Мария Валявичарска, Възприемане на учениците със специални потребности от техните съученици в общообразователния клас , Специална педагогика и логопедия, том:1, 2020, ISSN (online):2683-1384
|
2020
|
6
|
Мария Валявичарска, Приобщаване на ученици със зрителни нарушения общообразователния клас и тяхното възприемане от виждащите им съученици, Обучение и рехабилитация на зрително затруднените, issue:1, 2018
|
2018
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Мария Валявичарска, МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ОБЩЕСТВЕНИ НАУКИ
И ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ ПРИ УЧЕНИЦИ СЪС
СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ, Осма международна научна конференция - Педагогическото образование - Традиции и съвременност, 2022
|
2022
|
2
|
Мария Валявичарска, ПРОФЕСИОНАЛНО ОРИЕНТИРАНЕ, КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ И ПОДГОТОВКА НА ЛИЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ, Осма международна научна конференция - Педагогическото образование - Традиции и съвременност, 2022
|
2022
|
3
|
Мария Валявичарска, Адаптиране на литературен текст за ученици с нарушения в интелектуалното развитие в начален етап на образование, Годишна университетска научна конференция 2021 на НВУ "Васил Левски", 2021
|
2021
|
4
|
Емилия Евгениева, Мария Валявичарска, По пътя към дигиталната грамотност в условията на социална изолация, Измерения на компетентостта. Сборник доклади от международна научна конференция. Климевтови дни на Алма Матер., редактор/и:Адриана Дамянова и кол. , издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2021, стр.:551-563, ISBN:978-954-07-5328-7, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2021
|
5
|
Емилия Евгениева, Мария Валявичарска, За дигиталните емигранти и дигиталните деца. Влияние на поколенческите различия в процеса на дистанционно обучение, Международна научна конференция. Педагогическо образование - традиции и съвременност. , редактор/и:Маринела Михова, издателство:Ай анд Би, 2020, ISSN (print):2534-9317, Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2020
|
6
|
Мария Валявичарска, Закон за приобщаващо образование – възможност за пълноценно и социално функциониране на децата със специални образователни потребности в условията на общообразователното училище и клас, Интердисциплинарни логопедични практики, 2016, стр.:137-142
|
2016
|
Студия в поредица |
1
|
Мария Валявичарска, РОДИТЕЛИТЕ И СЕМЕЙСТВАТА НА ХОРИЗОНТАЛНИТЕ ЛИЧНОСТИ В ОБЩЕСТВОТО, Годишник, Книга Педагогически науки, том 115, 2022
|
2022
|
2
|
Мария Валявичарска, Особености на предучилищната подготовка на деца с нарушен слух, Годишник на Софийски университет "Св. Клиемнт Охридски", issue:113, 2020, ISSN (print):2683-1074
|
2020
|
Участие в конференция |
1
|
Присъствие, Мария Валявичарска, Професионално и кариерно ориентиране и подготовка на ученици със СОП
|
2022
|
2
|
Присъствие, Мария Валявичарска, Методика на обучението по обществени науки и гражданско образование при ученици със специални образователни потребности
|
2022
|
3
|
Присъствие, Емилия Евгениева, Мария Валявичарска, Валявичарска, М. (2020) Учениците със специални образователни потребности в България и Сърбия – приобщаване, екипи за подкрепа, социализация и обучение
|
2020
|
4
|
Присъствие, Мария Валявичарска, Оценка на възможностите и интересите за кариерно развитие на ученици със сензорни нарушения
|
2020
|
5
|
Присъствие, Мария Валявичарска, За дигиталните емигранти и дигиталните деца. Влияние на поколенческите различия в процеса на дистанционно обучение
|
2020
|
6
|
Присъствие, Емилия Евгениева, Мария Валявичарска, По пътя към дигиталната грамотност в условията на социална изолация
|
2020
|
7
|
Присъствие, Мария Валявичарска, Приобщаващото образование през погледа на общообразователния учител
|
2018
|
8
|
Секционен доклад, Мария Валявичарска - Караиванова, Възприемане и нагласи спрямо ученици с умствена изостаналост от техните съученици в общообразователна среда
|
2018
|
9
|
Секционен доклад, Мария Валявичарска - Караиванова, Мира Цветкова - Арсова, Възприемане и нагласи спрямо ученици с нарушен слух от чуващите им съученици в масовия клас
|
2017
|
10
|
Секционен доклад, Мария Валявичарска - Караиванова, Съвременното българско законодателство за деца и ученици със СОП - анализ на възможностите за осигуряване на приобщаваща среда и на пълноценно участие заедно с децата без нарушения
|
2016
|
Учебно помагало |
|
Весела Гюрова, Ася Асенова, Мария Валявичарска, Анжелина Янева, Активна възпитателна система, ИК "Сдружение Азбукари", 2021, ISBN 3802121010152 196 стр., ISBN:3802121010152, ИК "Сдружение Азбукари", София
|
2021
|