Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на доц. д-р Никола Вангелов

Author ID (SCOPUS):57210848014
Дипломна работа
Никола Любомиров Вангелов, Интегрирани маркетингови комуникации на електронни медии - изследване на опита на бТВ Медиа Груп, СУ "Св. Климент Охридски", Стопански Факултет, Ръководител:доц. д-р Невяна Кръстева 2011
Дисертация д-р
Никола Любомиров Вангелов, Маркетингови комуникации в социалните мрежи - комуникативни и семиотични аспекти, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по журналистика и масова комуникация, Ръководител:проф. дфн Христо Кафтанджиев 2016
Друго (научно-популярни и др. под.)
1 Никола Любомиров Вангелов, Ученици и студенти откриват изкуството на рекламата, Труд 2019
2 Никола Любомиров Вангелов, Фествал "Изкуството на рекламата", Телевизия "Алма Матер" 2019
3 Никола Любомиров Вангелов, Фестивал „Изкуството на рекламата“ дава перспективи за успешно бъдеще, БНР, Радио София 2019
4 Никола Любомиров Вангелов, „Изкуството на рекламата“ свързва студенти и бизнеса, ТРУД 2018
5 Никола Любомиров Вангелов, Пресечната точка между изкуство и реклама руши прегради в комуникацията, БНР 2018
6 Никола Любомиров Вангелов, World Tourism Cities Federation Holds the First International Tourist Destination(Cities) Promotion and Marketing Training Program, 2016
Монография
1 Никола Вангелов, Валентина Маринова, Кирил Янев, Ирена Матеева, Моника Мишева, Габриела Богутева, Дигиталните бизнес маркетингови комуникации - предизвикателства, иновации и тенденции, ISBN:978-954-07-5887-9, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано 2024
2 Никола Вангелов, Дигиталните маркетингови комуникации в сферата на туризма, ISBN:978-954-07-5969-2, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2024
3 Никола Вангелов, ПЕЧАТНАТА РЕКЛАМА ПРЕЗ ПЕРИОДА НА СОЦИАЛИЗМА В БЪЛГАРИЯ (1944–1989) – ТЕОРЕТИЧНИ АСПЕКТИ И ИСТОРИЧЕСКО РАЗВИТИЕ, ISBN:978-954-07-5976-0, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2024
4 Никола Вангелов, Рекламни кампании във Фейсбук и Инстаграм , ISBN:978-619-7572-04-9, Недланд, София, Рецензирано 2021
5 Никола Вангелов, Дигиталното потребителско проучване в маркетинга и рекламата, ISBN:978-619-7572-03-2, Недланд, София, Рецензирано 2020
Научен проект
1 Никола Вангелов, проект за частично финансиране на Крълга маса на тема "PR – професионални предизвикателства и тенденции през 21-ви век“. Юбилейна кръгла маса посветена на 30 години обучение в специалност „Връзки с обществеността“, ФЖМК., Ръководител, , Номер на договора:80-10-114 / 16.4.2024 г. 2024
2 Никола Вангелов, проект за частично финансиране на Международна конференция на тема “Communications, media and education in the paradigm of new technologies and artificial intelligence”, Член, , Номер на договора:80-10-108/ 16.04.2024 г. 2024
3 Никола Вангелов, "Дигиталните маркетингови бизнес комуникации – предизвикателства, тенденции и иновации" - тематичен проект, Ръководител, , Номер на договора:80-10-58 2023
4 Никола Вангелов, Международна конференция на тема “Media and Communication: Transformations and Development in the Digital Age” - проект за частично финансиране на научен форум, Член, , Номер на договора:80-10-208 2023
5 Никола Вангелов, Media and Communication in the 21st Century: Educational and Professional Challenges - проект за частично финансиране на Юбилейна конференция , Член, , Номер на договора: 80-10-175 2022
6 Никола Вангелов, "Качествена журналистика и нова комуникационна среда"- проект за частично финансиране на научен форум, Член, , Номер на договора:80-10-91 2020
Научно ръководство
1 Никола Вангелов, „Кампанията "Да изчистим България заедно" като част от ESG дейностите на bTV Media Group“, дипломна работа:Димитра Борисова 2024
2 Никола Вангелов, Апелите за страха в рекламната комуникация на козметични продукти, дипломна работа:Лора Тошева 2024
3 Никола Вангелов, Апелите за хумора в дигиталните реклами, насочени към поколението Z, дипломна работа:Кристина Савова 2024
4 Никола Вангелов, Дигиталната реклама в сферата на морския туризъм в България, дипломна работа:Лидия Калчева 2024
5 Никола Вангелов, Еко апели в рекламната комуникация на Световен фонд за природата (WWF), дипломна работа:Гергана Вълчева 2024
6 Никола Вангелов, Контент маркетинг на Duolingo в социалните мрежи, дипломна работа:Стиван Кирилов 2024
7 Никола Вангелов, Личностен бранд – маркетингови комуникации в социалните мрежи, дипломна работа:Ивана Буровска 2024
8 Никола Вангелов, Минимализмът като рекламна стратегия в комуникацията на козметичните брандове, дипломна работа:Бисера Иванова 2024
9 Никола Вангелов, Рекламната комуникация на българските фолклорни ансамбли в социалните мрежи, дипломна работа:Вероника Стоянова 2024
10 Никола Вангелов, Апелите в рекламна комуникация на минерални води – психологически аспекти, дипломна работа:Габриела Далаклиева 2023
11 Никола Вангелов, Влиянието на инфлуенсър маркетингa върху Корпоративната социална отговорност , дипломна работа:Габриела Тодорова 2023
12 Никола Вангелов, Ефективност на инфлуенсър маркетинга в социалните мрежи, дипломна работа:Моника Михова 2023
13 Никола Вангелов, Контент маркетинг в социалните мрежи: комуникативни аспекти, дипломна работа:Анна Цанева 2023
14 Никола Вангелов, Корпоративна социална отговорност в хранителната индустрия, дипломна работа:Цветина Дарашка 2023
15 Никола Вангелов, Маркетингови комуникации в социалната мрежа Instagram, дипломна работа:Стефани Петрова 2023
16 Никола Вангелов, Маркетингови комуникации в сферата на франчайз бизнеса, дипломна работа:Наташа Юсева 2023
17 Никола Вангелов, Онлайн маркетингови комуникации в сферата на недвижимите имоти, дипломна работа:Зара Златева 2023
18 Никола Вангелов, Онлайн рекламата на алкохолни брандове, дипломна работа:Габриела Богутева 2023
19 Никола Вангелов, Приложението на изкуствения интелект в рекламата – комуникативни аспекти, дипломна работа:Беркан Бекир 2023
20 Никола Вангелов, Психология на рекламата в онлайн среда – комуникативни и семиотични аспекти, дипломна работа:Анита Шуманова 2023
21 Никола Вангелов, Рекламата в социалните мрежи – комуникативни аспекти, дипломна работа:Емилия Стаменова 2023
22 Никола Вангелов, Рекламна комуникация на инфлуенсърите в социалните мрежи, дипломна работа:Виктория Нейкова 2023
23 Никола Вангелов, Рекламни кампании в социалните мрежи по времето на пандемията от COVID-19., дипломна работа:Мария Костодинова 2023
24 Никола Вангелов, Рекламни комуникации в сферата на здравеопазването – интеркултурни аспекти, дипломна работа:Йоанна Джамбазова 2023
25 Никола Вангелов, Рекламни комуникации за развитие на фестивали за етерично-маслени култури, дипломна работа:Елена Данова 2023
26 Никола Вангелов, Рекламни комуникации на туристически дестинации в социалната мрежа Инстаграм, дипломна работа:Никол Малинова 2023
27 Никола Вангелов, Рекламните кампании на спортни стоки – комуникативни аспекти, дипломна работа:Христина Георгиева 2023
28 Никола Вангелов, Стимулиране на продажбите на брандове кафе в магазините, дипломна работа:Гергана Миленкова 2023
29 Никола Вангелов, Танците и тяхното използване в рекламата и останалите маркетингови комуникации – семиотични и наративни аспекти , дипломна работа:Михаела Владимирова 2023
30 Никола Вангелов, "Маркетингови комуникации за изграждане на личностен бранд", ФЖМК дипломна работа:Виктория Христова 2022
31 Никола Вангелов, “Ролята на апелите в рекламата за развитието на малкия бизнес“, ФЖМК дипломна работа:Александра Георгиева 2022
32 Никола Вангелов, „Корпоративната социална отговорност в онлайн среда“, ФЖМК дипломна работа:Лиана Ангелова 2022
33 Никола Вангелов, Влиянието на архетипите в рекламната комуникация , ФЖМК дипломна работа:Йоанна Марева 2022
34 Никола Вангелов, Емоционалните апели в дигиталната реклама на туристически дестинации, ФЖМК дипломна работа:Ася Богданова 2022
35 Никола Вангелов, Ефективност на контекстната реклама в онлайн среда, ФЖМК дипломна работа:Магдалена Иванова 2022
36 Никола Вангелов, Интегрирани маркетингови комуникации в сферата на декоративната козметика, ФЖМК дипломна работа:Кристина Тотева 2022
37 Никола Вангелов, Инфлуенс маркетинг в сферата на спортната индустрия, ФЖМК дипломна работа:Николета Петкова 2022
38 Никола Вангелов, Маркетингови комуникации на музеи – комуникативни и семиотични аспекти, ФЖМК дипломна работа:Магдалена Николаева Маринова 2022
39 Никола Вангелов, Развитието на символните знаци и тяхното влияние в рекламната комуникация, ФЖМК дипломна работа:Христина Събева 2022
40 Никола Вангелов, Рекламни стратегии и кампании за позициониране на продукт, ФЖМК дипломна работа:Василка Христова 2022
41 Никола Вангелов, Рекламните комуникации в условията на COVID-19. Трансформации в комуникативните и семиотични аспекти., ФЖМК дипломна работа:Георги Георгиев Методиев 2022
42 Никола Вангелов, Стимулиране на продажбите в сферата на козметиката, ФЖМК дипломна работа:Гергана Миленкова 2022
43 Никола Вангелов, Стимулирането на продажбите в магазините за черна и бяла техника, ФЖМК дипломна работа:Габриела Богутева 2022
44 Никола Вангелов, Събитията като инструмент на интегрираните маркетингови комуникации, ФЖМК дипломна работа:Стефани Петрова 2022
45 Никола Вангелов, Интегрирани маркетингови комуникации при алкохолни брандове в условия на пандемия , ФЖМК дипломна работа:Евгения Емилова Кондева 2021
46 Никола Вангелов, От личност към бранд - маркетингови комуникации на инфлуенсърите , ФЖМК дипломна работа:Елица Атанасова Гърбева 2021
47 Никола Вангелов, Психологически подходи в рекламите на здравословните храни , ФЖМК дипломна работа:Виктория Борисова Джолова 2021
48 Никола Вангелов, Рекламите на Теленор - комуникативни и семиотични аспекти , ФЖМК дипломна работа:Теодора Тодорова Найденова 2021
49 Никола Вангелов, Рекламни комуникации на вериги супермаркети , ФЖМК дипломна работа:Денислава Руменова Ковачева 2021
50 Никола Вангелов, Дигиталната реклама на туристически дестинации: семиотични аспекти , ФЖМК дипломна работа:Жанет Иванова Джелатска 2020
51 Никола Вангелов, Ефективни “guerrilla” маркетинг стратегии за създаване на онлайн бизнес , ФЖМК дипломна работа:Петя Тихомирова Видолова 2020
52 Никола Вангелов, Ефективни интегрирани маркетингови комуникации на туристически дестинации в дигиталните платформи , ФЖМК дипломна работа:Рая Валентинова Андреева 2020
53 Никола Вангелов, Ефективността на инфлуенсър маркетинга в сферата на туризма , ФЖМК дипломна работа:Звезделина Момчилова Жекова 2020
54 Никола Вангелов, Измерване ефективността на дигиталните рекламни кампании , ФЖМК дипломна работа:Ивайла Огнянова Раденкова 2020
55 Никола Вангелов, Интегрирани маркетингови комуникации в театралното изкуство , ФЖМК дипломна работа:Деница Динева Димитрова 2020
56 Никола Вангелов, Интегрирани маркетингови комуникации при изграждане на бранд , ФЖМК дипломна работа:Радина Николаева Петрова 2020
57 Никола Вангелов, Копирайтинг в социалните мрежи , ФЖМК дипломна работа:Михаил Иванов Маринов 2020
58 Никола Вангелов, Маркетингови комуникации в кулинарната индустрия , ФЖМК дипломна работа:Николая Атанасова Станкова 2020
59 Никола Вангелов, Маркетингови комуникации в сферата на морския туризъм , ФЖМК дипломна работа:Роксана Тодорова Сеизова 2020
60 Никола Вангелов, Маркетингови комуникации на финансови услуги , ФЖМК дипломна работа:Йоанна Димитрова Найденова 2020
61 Никола Вангелов, Маркетинговите комуникационни стратегии на компютърни игри , ФЖМК дипломна работа:Тодор Марио Пенев 2020
62 Никола Вангелов, Най-желаният телефон на света. Емоционалните апели в рекламите на Iphone , ФЖМК дипломна работа:Виктория Надкова Стоянова 2020
63 Никола Вангелов, Приложения на рекламната комуникация в социалната мрежа Instagram , ФЖМК дипломна работа:Марияна Иванова Джелатска 2020
64 Никола Вангелов, Рекламата в YouTube като ефективна маркетингова комуникация , ФЖМК дипломна работа:Денислава Николаева Крумова 2020
65 Никола Вангелов, Ролята на рекламата в социалните мрежи за съвременното книгоиздаване , ФЖМК дипломна работа:Петя Бойкова Банкова 2020
66 Никола Вангелов, Събитиен мениджмънт за ефективни маркетингови комуникации , ФЖМК дипломна работа:Ани Атанасова Василева 2020
67 Никола Вангелов, Успешни рекламни кампании - комуникативни и семиотични аспекти , ФЖМК дипломна работа:Христо Георгиев Димитров 2020
68 Никола Вангелов, Апелите за мощта в рекламите за футбола, ФЖМК дипломна работа:Силвия Паулинова Кирилова 2019
69 Никола Вангелов, Апелите за мощта в рекламите за футбола, ФЖМК дипломна работа:Силвия Паулинова Кирилова 2019
70 Никола Вангелов, Влиянието на телевизионната реклама върху българската аудитория в началото на XXI век, ФЖМК дипломна работа:Кристина Христова Киновска 2019
71 Никола Вангелов, Външната реклама като ефективна маркетингова комуникация, ФЖМК дипломна работа:Рая Кирилова Янкинска 2019
72 Никола Вангелов, Дигитална маркетингова комуникация при телекомите, ФЖМК дипломна работа:Ирена Николаева Матеева 2019
73 Никола Вангелов, Емоционалните апели в рекламата, ФЖМК дипломна работа:Весела Николаева Йорданова 2019
74 Никола Вангелов, Емоционалните апели в рекламите на енергийни напитки, ФЖМК дипломна работа:София Стефанова Георгиева 2019
75 Никола Вангелов, Ефективност на дигиталната реклама, ФЖМК дипломна работа:Марсела Лъчезарова Накова 2019
76 Никола Вангелов, Ефективност на интегрираните маркетингови комуникации в дигиталната среда, ФЖМК дипломна работа:Елеонора Миткова Георгиева 2019
77 Никола Вангелов, Ефективността на рекламата в социалните мрежи, ФЖМК дипломна работа:Катрин Бисерова Караиванова 2019
78 Никола Вангелов, Интегрирани маркетингови комуникации в сферата на туризма, ФЖМК дипломна работа:Олга Кремен Джурова 2019
79 Никола Вангелов, Мърчандайзингови комуникации в хранително-вкусовата промишленост, ФЖМК дипломна работа:Магдалина Димитрова Маджарова 2019
80 Никола Вангелов, Невро-лингвистичното програмиране като ефективен инструмент в маркетинговите комуникации, ФЖМК дипломна работа:Моника Иванова Мишева 2019
81 Никола Вангелов, Новите бизнес маркетингови комуникации – предизвикателства и тенденции, ФЖМК дипломна работа:Елена Николаева Иванова 2019
82 Никола Вангелов, Продуктовото позициониране в киноиндустрията – социални и психологически аспекти, ФЖМК дипломна работа:Виолета Борисова Боярс 2019
83 Никола Вангелов, Рекламни комуникативни стратегии на известни личности, ФЖМК дипломна работа:Виктория Надкова Стоянова 2019
84 Никола Вангелов, Рекламни стратегии на брандовете – комуникативни и семиотични аспекти, ФЖМК дипломна работа:Лиляна Василева Михайлова 2019
85 Никола Вангелов, Ценностни модели на националното в рекламата, ФЖМК дипломна работа:Кристина Росенова Панайотова 2019
86 Никола Вангелов, „Влиянието на културата върху рекламата“, ФЖМК дипломна работа:Беатрис Валентин Николова 2018
87 Никола Вангелов, „Дигитални маркетингови комуникации в туризма“, ФЖМК дипломна работа:Адриан Николаев Колев 2018
88 Никола Вангелов, „Интегрирани маркетингови комуникации в неправителствения сектор“, ФЖМК дипломна работа:Александра Владимирова Попова 2018
89 Никола Вангелов, „Интегрирани маркетингови комуникации в спорта“, ФЖМК дипломна работа:Николай Ивайлов Ненов 2018
90 Никола Вангелов, „Инфлуенс маркетинг в модата“, ФЖМК дипломна работа:Десислава Бойчева Мишлякова 2018
91 Никола Вангелов, „Инфлуенсър маркетинг: Комуникативни аспекти“, ФЖМК дипломна работа:Симона Върбанова Ганева 2018
92 Никола Вангелов, „Маркетингови комуникации на автомобили – комуникативни и семиотични аспекти“, ФЖМК дипломна работа:Паулина Колева Пенчева 2018
93 Никола Вангелов, „Онлайн дисплей рекламата“, ФЖМК дипломна работа:Людмила Мариянова Стоева 2018
94 Никола Вангелов, „Онлайн срещу офлайн: Как потребителите взимат решения за покупка““, ФЖМК дипломна работа:Кристина Стоянова Димитрова 2018
95 Никола Вангелов, „Ролята на контент маркетинга в брандинга на Airbnb и Marriott Hotels“, ФЖМК дипломна работа:Радостина Любомирова Кушева 2018
96 Никола Вангелов, „Трейлърът като маркетингова комуникация““, ФЖМК дипломна работа:Александра Борисова Апостолова 2018
Редактор на издание нереферирано
Никола Вангелов, Дигиталните бизнес маркетингови комуникации - предизвикателства, иновации и тенденции , Редактор на издание нереферирано 2024
Статия в научно списание
1 Nikola Vangelov, AI and Digital out-of-home Advertising in Smart Cities, Smart Cities and Regional Development Journal, vol:9, issue:2, 2025, pages:55-61, ISSN (online):2821-7888, doi:https://doi.org/10.25019/kpfcq839, Ref, др. 2025
2 Nikola Vangelov, Digital Advertising in Smart Cities –Methods for Raising Consumer Engagement, Smart Cities and Regional Development Journal, vol:8, issue:2, 2024, ISSN (online):2821-7888 , Ref, др.(RePEc, Google Scholar, CEEOL, SSRN, IDEAS, EconPap) 2024
3 Nikola Vangelov, Ambient Advertising in Metaverse Smart Cities, Smart Cities and Regional Development Journal, vol:7, issue:1, 2023, pages:43-55, ISSN (online):2537-3803, Ref, др.(RePEc, Google Scholar, CEEOL, SSRN, IDEAS, EconPap) 2023
4 Никола Вангелов, Изкуството в рекламата, Медиалог, брой:13, 2023, стр.:163-179, ISSN (online):2535-0846, Ref 2023
5 Nikola Vangelov, Digital Marketing and Outdoor Advertising in Smart Cities, Smart Cities and Regional Development Journal, vol:6, issue:3, 2022, pages:81-91, ISSN (online):2537-3803, Ref, др.(RePEc, Google Scholar, CEEOL, SSRN, IDEAS, EconPap) 2022
6 Никола Вангелов, ПЕЧАТНАТА РЕКЛАМА В БЪЛГАРИЯ МЕЖДУ ДВЕТЕ СВЕТОВНИ ВОЙНИ (1919–1939), Годишник на СУ "Св. Климент Охридски", ФЖМК, том:29, 2022, стр.:109-137, ISSN (print):1311-4883, Ref 2022
7 Nikola Vangelov, Efficient Communictions through Influencer Marketing, Styles of Communication, vol:11, issue:1, 2019, ISSN (print):2065-7943, ISSN (online):2067-564X, Ref, ( ERIH PLUS, Index Copernicus, EBSCOhost) 2019
8 Nikola Vangelov, EFFICIENT FACEBOOK ADVERTISING, Balkan Social Science Review, vol:14, 2019, pages:241-263, ISSN (print):1857-8799, ISSN (online):1857-8772, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.101 - 2019), SCOPUS Quartile: Q4 (2019), (EBSCO, CEEOL and HeinOnline) 2019
9 Никола Вангелов, Етиката в рекламната комуникация, Философски алтернативи, том:4, 2019, стр.:29-37, ISSN (print):0861-7899, Ref, др.(CEEOL) 2019
10 Nikola Vangelov, Emojis in marketing communications, Balkan Social Science Review, vol:10, issue:1, 2017, pages:131-149, Ref, SCOPUS, SJR ( - 2017) 2017
11 Никола Вангелов, Архетипът за силните и слабите при комуникацията във Фейсбук, Годишник на Софийски университет "Св. Климент Охридски" , том:24, 2017, стр.:81-90, Ref 2017
12 Никола Вангелов, Иновационни практики в дигиталните комуникации, Годишник на Софийски университет "Св. Климент Охридски", том:22, брой:1, 2015, стр.:233-242, Ref 2015
13 Никола Вангелов, Маркетингови общувания на комикси в социалните медии - примери от Marvel Entertainment, Проблеми на изкуството, том:1, брой:1, 2015, стр.:57-60, ISBN:0032-9371 2015
14 Никола Вангелов, Ролята на социалните мрежи по време на протест – примери от България и света, newmedia21, 2014, ISSN (online):1314-3794, Ref 2014
15 Никола Вангелов, Влияние на социалните мрежи върху комуникацията на организациите, Newmedia21, 2013, ISSN (online):1314-3794 2013
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Nikola Vangelov, Promoting Film Art in Bulgaria via Print Advertising in the Interwar Period, Charlie Chaplin on Vitosha The Shaping of Film Culture in Bulgaria and the Balkans between the World Wars, editor/s:Alexander Donev, Publisher: Institute of Art Studies – Bulgarian Academy of Sciences, 2025, pages:309-328, ISBN:978-619-7619-50-8 2025
2 Никола Вангелов, Дигиталната реклама - съвременни предизвикателства и тенденции, Съвременният свят - постижения, рискове, иновации, издателство:Регионална библиотека "Любен Каравелов" - Русе, 2024, стр.:417-428, ISBN:978-619-7404-58-6 2024
3 Никола Вангелов, Дигиталната реклама чрез инфлуенсъри – модел за сътрудничество, КОМУНИКАЦИОНЕН МЕНИДЖМЪНТ. Стратегическо създаване на комуникационни мениджъри, издателство:Факултет по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, 2024, стр.:119-131, ISBN:978-619-7567-21-2, Ref 2024
4 Nikola Vangelov, Advertising: in search of a definition. A critical review, Communication and Media of the 21st Century: Educational and Professional Challenges, Publisher:Faculty of Journalism and Mass Communication, St. Kliment Ohridski Sofia University, 2023, pages:182-193, ISSN (print):978-619-7567-15-1, Ref, (RePEc, Google Scholar, CEEOL, SSRN, IDEAS, EconPap) 2023
5 Никола Вангелов, АПЕЛИТЕ В СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА ПЕЧАТНА РЕКЛАМА И ПРОПАГАНДА В БЪЛГАРИЯ, Проблеми на обществената комуникация, издателство:Академично издателство "За буквите - О писменехь" , 2023, стр.:180-195, ISSN (print):2534-9430, Ref 2023
6 Никола Вангелов, Еволюция на валутата като вид медия - комуникативни и семиотични аспекти, Медийни системи, журналистически култури и обществено мнение, издателство:Университетско издателство "Св. св. Кирил и Методий" , 2023, стр.:143-160, ISBN:978-619-208-381-6 2023
7 Никола Вангелов, Нагледаната агитация през социализма в България, Предизвикателствата на миналото трансформирани в бъдещето, издателство:Регионална библиотека "Любен Каравелов" - Русе, 2023, стр.:336-352, ISBN:978-619-7404-45-6 2023
8 Иво Инджов, Диляна Тончева, Никола Вангелов, и други, ПОРОЦИТЕ НА НЕПАЗАРНОТО ФИНАНСИРАНЕ НА РЕГИОНАЛНИТЕ МЕДИИ В БЪЛГАРИЯ, МЕДИЙНИ СИСТЕМИ, ЖУРНАЛИСТИЧЕСКИ КУЛТУРИ И ОБЩЕСТВЕНО МНЕНИЕ, 2023, стр.:56-72, ISBN:978-619-208-381-6, Ref 2023
9 Nikola Vangelov, INTERCULTURAL CHARACTERISTICS OF DIGITAL MARKETING, Filko 6 International Scientific Philology, Culture and Education Conference Proceedings, 2022, pages:75-83, ISBN:978-608-244-871-8, Ref 2022
10 Никола Вангелов, История на печатната реклама в България между двете световни войни - формални и съдържателни характеристики, Бунтът на духа - основна сила по пътя към свободата, издателство:Регионална библиотека "Любен Каравелов" - Русе, 2022, стр.:161-176, ISBN:978-619-7404-32-6 2022
11 Никола Вангелов, Печатната реклама в България по времето на социализма – исторически и теоретични аспекти, Проблеми на обществената комуникация, издателство:Академично издателство "За буквите - О писменехь", 2022, стр.:138-161, ISSN (print):2534-9430 2022
12 Никола Вангелов, Дигиталният маркетинг в условията на световна пандемия, Промените в глобалния свят и новите решения, Том 2, издателство:Регионална библиотека "Любен Каравелов" - Русе, 2021, стр.:16-32, ISBN:978-619-7404-29-6 2021
13 Nikola Vangelov, Managing Key Performance Indicators for Successful Online Advertising Campaigns, Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century, 2020, pages:219-228, ISBN:978-619-7567-03-8, Ref, др.(CEEOL) 2020
14 Никола Вангелов, The evolution of Facebook advertising, Еволюция срещу революция или за моделите на развитие, Publisher:Регионална библиотека "Любен Каравелов", Русе, 2020, pages:394-409, ISBN:978-619-7404-15-9 2020
15 Никола Вангелов, Протестното движение #Stophateforprofit - социални, комуникативни и икономически аспекти, Проблеми на обществената комуникация, издателство:Академично издателство "За буквите - О писменехъ", 2020, стр.:123-136, ISSN (print):2534-9430 2020
16 Никола Вангелов, Емоджитата в социалните мрежи - комуникативни и семиотични аспекти, Реториката в съвременното общество, издателство:Университетско издателство "Св. климент Охридски", 2019, стр.:283-295, ISBN:978-954-07-4591-6, Ref, др. 2019
17 Никола Вангелов, Събиране на онлайн информация за потребителите - какво знае Фейсбук за нас?, Медиите - между пазара и контрола, издателство:BISFRIM, 2019, стр.:221-233, ISBN:978-619-90757-4-6 2019
18 Никола Вангелов, COCA COLA WORLD CUP TROPHY TOUR 2014 – SIGNS OF COLOUR AND TIME, Истини и лъжи за факти, новини и събития, Publisher:Регионална библиотека "Любен Каравелов" - Русе, 2018, pages:94-103, ISBN:978-619-7404-04-3, Ref 2018
19 Nikola Vangelov, Cultural archetypes in Facebook communication, Social change in the global world, 2017, стр.:1253-1263, ISBN:978-608-244-423-9, Ref 2017
Студия в научно списание
1 Никола Вангелов, Лозунгът като интегрална част от визуалната пропаганда през социализма в България, Медии и език, брой:15, 2024, ISSN (online): 2535-0587, doi:10.58894/YMXB1194, Ref 2024
2 Nikola Vangelov, Consumerism and Advertising on Social Networks, Balkan Social Science Review, issue:19, 2022, pages:255-283, ISSN (print):1857-8799, ISSN (online):1857-8772, doi:10.46763/BSSR2219281v, Ref, SCOPUS, SJR (0.14 - 2021), SCOPUS Quartile: Q3 (2021) 2022
Студия в поредица
Никола Вангелов, Политическият плакат през социализма в България (1944–1989), Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски”, Факултет по журналистика и масова комуникация, брой:31, 2023, стр.:97-136, ISSN (print):1311-4883, Ref, др.(RePEc, Google Scholar, CEEOL, SSRN, IDEAS, EconPap) 2023
Участие в конференция
1 Секционен доклад, Никола Вангелов, Комуникационна политика на обществена библиотека 2025
2 Секционен доклад, Никола Вангелов, Contemporary Requirements towards Online Advertising 2024
3 Секционен доклад, Никола Вангелов, AI in Advertising: Creative Practices 2024
4 Присъствие, Никола Вангелов, Изкуственият интелект и онлайн рекламата – ползи и предизвикателства 2024
5 Секционен доклад, Никола Вангелов, Популяризиране на филмовото изкуство чрез печатната реклама в периода между двете световни войни. 2024
6 Секционен доклад, Никола Вангелов, Онлайн рекламата – съвременни предизвикателства и тенденции 2024
7 Секционен доклад, Никола Вангелов, AI and Digital out-of-home Advertising in Smart Cities 2024
8 Секционен доклад, Никола Вангелов, Online Advertising in a Multicultural Environment 2024
9 Секционен доклад, Никола Вангелов, АПЕЛИТЕ В СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА ПЕЧАТНА РЕКЛАМА И ПРОПАГАНДА В БЪЛГАРИЯ 2023
10 Секционен доклад, Никола Вангелов, Нагледната агитация през социализма в България 2023
11 Секционен доклад, Nikola Vangelov, Digital Advertising in Smart Cities – Methods for Raising Consumer Engagement 2023
12 Секционен доклад, Никола Вангелов, Дигиталната реклама в съвременното книгоиздаване 2023
13 Секционен доклад, Nikola Vangelov, Online Advertising – challenges and opportunities in the ever changing digital environment 2023
14 Секционен доклад, Никола Вангелов, Интерактивността като ключов фактор за ефективност на специалните събития 2023
15 Секционен доклад, Никола Вангелов, Печатната реклама в България по времето на социализма – исторически и теоретични аспекти 2022
16 Секционен доклад, Никола Вангелов, История на българската печатна реклама между двете световни войни – съдържателни и формални аспекти 2022
17 Секционен доклад, Никола Вангелов, Ambient advertising in metaverse smart cities 2022
18 Секционен доклад, Никола Вангелов, Advertising: in search of a definition. A critical review 2022
19 Секционен доклад, Никола Вангелов, Evolution of Currency - Semiotic and Communicative Aspects 2022
20 Секционен доклад, Никола Вангелов, Digital Marketing and Outdoor Advertising in Smart Cities 2021
21 Секционен доклад, Никола Вангелов, Intercultral characteristics of digital marketing 2021
22 Секционен доклад, Никола Вангелов, Дигиталният маркетинг в условията на световна пандемия 2021
23 Секционен доклад, Никола Вангелов, Протестното движение #Stophateforprofit - социални, комуникативни и икономически аспекти 2020
24 Секционен доклад, Никола Вангелов, The evolution of Facebook advertising 2020
25 Секционен доклад, Никола Вангелов, Бисквитките в дигиталната комуникационна среда – приятел или враг? 2020
26 Секционен доклад, Nikola Vangelov, Social networks and data protection 2019
27 Секционен доклад, Никола Вангелов, Рекламната комуникация във Фейсбук 2019
28 Секционен доклад, Никола Вангелов, Managing Key Performance Indicators for Successful Online Advertising Campaigns 2019
29 Секционен доклад, Никола Вангелов, Събиране на онлайн информация за потребителите - какво знае Фейсбук за нас? 2019
30 Секционен доклад, Никола Вангелов, COCA COLA WORLD CUP TROPHY TOUR 2014 – SIGNS OF COLOUR AND TIME 2018
31 Секционен доклад, Никола Вангелов, ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ МЕЖДУ ВРЪЗКИТЕ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА И ДИГИТАЛНАТА СРЕДА 2018
32 Секционен доклад, Никола Вангелов, Архетипът за своите и чуждите при комуникацията във Фейсбук 2017
33 Секционен доклад, Никола Вангелов, Емотиконите във Фейсбук – комуникативни и семиотични аспекти 2017
34 Секционен доклад, Nikola Vangelov, Cultural Archetypes in Facebook Communication 2017
35 Секционен доклад, Никола Вангелов, Иновационни практики в дигиталните комуникации 2015
36 Секционен доклад, Никола Вангелов, Маркетингови общувания на комикси в социалните медии - примери от Marvel Entertainment 2014
37 Секционен доклад, Никола Вангелов, „Ролята на социалните мрежи по време на протест“ 2013
38 Секционен доклад, Никола Вангелов, Влиянието на социалните мрежи върху комуникацията на организациите – примери от световната практика. 2013