Глава от книга |
1
|
Пенка Шапкова, Заключителни думи-стр.363,В Специална педагогика, ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
2
|
Пенка Шапкова, Неда Балканска, Мира Цветкова, Анна Трошева-Асенова,, Милен Замфиров, Маргарита Томова,, Славина Лозанов, Калоян Дамянов, Специална педагогика, ISBN:ISBN : 978-954-07-5733-9, СУ " Св. Климент Охридски", София, Рецензирано
|
2023
|
3
|
Светлана Христова, Емилия Цокова, Пенка Шапкова- Танева, Децата със синдром на Даун-Ръководство за специалисти и родители, ISBN:978-954-9400-59-5, " Рал Колобър", София
|
2008
|
Глава от монография |
1
|
Пенка Шапкова, Децата с нарушения от аутистичния спектър – обект на специалната педагогика, стр.147-1591 В: Специална педагогика, ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
2
|
Милен Замфиров, Пенка Шапкова, История на формирането и съвременно състояние на парадигмата умствена
изостаналост-стр.89-101 , В: Специална педагогика, ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
3
|
Неда Балканска, Пенка Шапкова, Ключови умения за работа с родители на деца със специални образователни
потребности, стр.172-182- в колективна монография Приобщаващо образование, ISBN:ISBN 978-954-07-, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
4
|
Пенка Шапкова, Концепции за разстройството с дефицит на вниманието и/или хиперактивност в исторически аспект. Етиология, честота, форми, симптоми и диагностика на разстройството с дефицит на вниманието и/или хиперактивност – Пенка
Шапкова, стр.354-363, ISBN:978-954-07-5733-9, София, Рецензирано
|
2023
|
5
|
Неда Балканска, Пенка Шапкова, Особености на ранната интервенция при деца със специални образователни
потребности, стр.69-78, В: Специална педагогика , ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
6
|
Пенка Шапкова, Особености на ученето и специфични подходи за терапия, обучение и подкрепа на личностното развитие при деца с нарушения от аутистичния спектър, стр159-169, В: Специална педагогика , ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
7
|
Милен Замфиров, Неда Балканска, Илиана Мирчева, Иван Симеонов, Маргарита Бакрачева, Пенка Шапкова, Любен Витанов, Мира Цветкова-Арсова, Екатерина Софрониева, Данка Щерева, Приобщаващо образование, ISBN:978-954-07-5856-5, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано
|
2023
|
8
|
Пенка Шапкова, Професионално ориентиране, кариерно развитие и подготовка на ученици
със специални образователни потребности в образователната практика, стр.78-89, в колективна монография Специална педагогика, ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
9
|
Неда Балканска, Пенка Шапкова, Ролята на семейството и ключови компетенции за работа с родители на деца и ученици със специални образователни потребности. в колективна монография "Специална педагогика", ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство "Св. Кл. Охридски", София, Рецензирано
|
2023
|
10
|
Пенка Шапкова, Специфика и особености на учебния процес при деца и ученици с умствена
изостаналост, стр.101-112, В колективна монография Специална педагогика, ISBN:978-954-07-5733-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
11
|
Мира Цветкова-Арсова, Пенка Шапкова, Стратегии за обучение и подкрепа на деца с нарушения от аутистичния
спектър в приобщаващото образование. В колективна монография "Приобщаващо образование", УИ Св. Кл. Охридски, София, стр. 219-234., Рецензирано
|
2023
|
12
|
Пенка Шапкова, Теоретични и практически аспекти на обучението при деца с разстройство
на интелектуалното развитие в приобщаваща среда, В: Приобщаващо образование, ISBN:ISBN 978-954-07-, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано
|
2023
|
Дисертация д-р |
|
Пенка Тодорова Шапкова-Танева, Когнитивно функциониране и възможности за обучение при деца със синдром на Даун, СУ "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф.д-р Катерина Караджова
|
2013
|
Книга |
|
Пенка Шапкова, Златко Долрев, Светлана Христова, Диана Цокома, Емилия Евгениева, Катерина Караджова, Съвременни тенденции в интеграцията и обучението на деца с умствена изостаналост
Добрев, Златко Иванов ...
Вид на материала - книга
во и производство - София : Унив. изд. Св. Климент Охридски, 2009
, ISSN (online): 978-954-07-2854-4, ISBN: 978-954-07-2854-4, Унив. изд. Св. Климент Охридски, София, Рецензирано
|
2009
|
Монография |
1
|
Пенка Шапкова, "Подходи за личностно развитие, подкрепа и приобщаване на деца със синдром на Даун"-279стр., ISBN:978-954-07-5037-8, Университетско издателство „ Св. Климент Охридски“ ,, София, Рецензирано
|
2020
|
2
|
Пенка Шапкова , Малки книжки в помощ на учителя - Как да работим с деца с аутизъм
2012 , ISBN::978-954-9619-55-3, РААБЕ, София, София, Рецензирано
|
2012
|
Научен проект |
1
|
Пенка Шапкова, Проект BG05M2OP001-3.017-0007-C01 „Ефективни педагогически взаимодействия в мултикултурна среда“, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Теми: Арт техники в мултикултурна среда; Приобщаващо образование в мултикултурна среда.
, Член, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“
|
2022
|
2
|
Пенка Шапкова, Проект BG05M2OP001-2.016-0018 “МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема”, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Педагогически и технологични
аспекти на дизайна на електронно обучение
, Член,
|
2020
|
3
|
Пенка Шапкова- Танева, Ефективни подходи за осигуряване на достъпна среда и за стимулиране на играта на децата със специални образователни потребности като елемент на ранната интервенция и предучилищната подкрепа
, Член, СУ
|
2019
|
4
|
Пенка Шапкова- Танева, „ Квалификация за професионално развитие на педагогическите специалисти“, Член, , Номер на договора:ПРОЕКТ BG05M2OP001-2.010-0001
|
2018
|
5
|
Пенка Шапкова- Танева, ПРОЕКТ BG051PO001-3.3.07-0002 „ Студентски практики“
Оперативна програма „ Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд и Европейския съюз;
, Член, , Номер на договора:ПРОЕКТ BG051PO001-3.3.07-0002
|
2015
|
6
|
Пенка Шапкова-Танева, " Студентски практики", Член, Оперативна програма " Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020г.", Номер на договора:от 2014
|
2014
|
7
|
Пенка Шапкова-Танева, "Квалификация на педагогическите специалисти“ , Член,
|
2014
|
8
|
Пенка Шапкова-Танева, " Квалификация на педагогическите специалисти"
Интегриране на ученици със СОП в условията на общообразователното училище, Член, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007 – 2013 г.“, съфинансирана от Европейския социален фонд.
|
2013
|
9
|
Пенка Шапкова-Танева, „Студентски практики-Фаза1“
, Член, , Номер на договора:РД22-83 от 12.01.2017
|
2013
|
10
|
Пенка Шапкова- Танева, „ Развитие на капацитета на специализанти, постдокторанти и млади учени за преподаване на академични курсове по и на чужд език със съвременни методи и информационни и компютърни технологии“ по Оперативна програма „ Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд и Европейския съюз;, Член, , Номер на договора:ПРОЕКТ BG051PO001-3.3.06-0045
|
2013
|
11
|
Пенка Шапкова- Танева, Министерство на образованието, младежта и науката
Проект № BG051PO001-3.1.03-0001
„Квалификация на педагогическите специалисти“
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”,
съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз
“Инвестира във вашето бъдеще!”, Член,
|
2013
|
12
|
Пенка Шапкова- Танева, ПРОЕКТ BG051PO001-3.1.03-0001 „ Квалификация на педагогическите специалисти“ - „ Обучение на учители за работа деца и ученици със специални образователни потребности“, , Член, , Номер на договора:ПРОЕКТ BG051PO001-3.1.03-0001
|
2013
|
13
|
Пенка Шапкова-Танева, " В хармония със себе си и света", Член, , Номер на договора:BG051PO001-4.1.04-0041
|
2012
|
14
|
Пенка Шапкова-Танева, " Млади лидери в подкрепа на социалната интеграция на децата от институциите", Член, "Бонита тръст"
|
2011
|
15
|
Пенка Шапкова- Танева, ПРОЕКТ „ Развитие на мрежа за придобиване на професионална квалификация за млади хора с увреждания и за квалификация на ресурсни учители“-, Член, , Номер на договора:BG 2004/006-070.01.01
|
2007
|
Научно ръководство |
1
|
Пенка Шапкова- Танева, „Стратегии за развитие на социални умения при деца с нарушения от аутистичния спектър“, СУ дипломна работа:Ангелики Атанасиос Венетопулу,
|
2024
|
2
|
Пенка Шапкова- Танева, Application of game technologies in the education of children with intellectual development disorders, СУ"Св. Климент Охридски" дипломна работа:: Мария Дурани
|
2024
|
3
|
Пенка Шапкова- Танева, Interpersonal relationships and quality of life of primary school students with mental disabilities. A research in the city of Katerini”
, СУ"Св. Климент Охридски" дипломна работа:Калиопи Михали Паласка,
|
2024
|
4
|
Пенка Шапкова- Танева, TRADITIONAL AND DIFFERENTIATED INSTRUCTION: INSTRUCTIONAL CHOICES OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS FOR STUDENTS WITH SPECIFIC LANGUAGE LEARNING DIFFICULTIES, СУ"Св. Климент Охридски" дипломна работа:Гликерия Флору,
|
2024
|
5
|
Пенка Шапкова- Танева, Влияние на паметовите функции върху академичните постижения при деца със специфични обучителни трудности, СУ дипломна работа:Анастасия Хараламбос Мустакиду
|
2024
|
6
|
Пенка Шапкова- Танева, Екипна работа в подкрепа на ученето на деца с нарушения от аутистичния спектър, СУ дипломна работа:Деспина Еммануил Драконаки
|
2024
|
7
|
Пенка Шапкова- Танева, Съвременни подходи за развитие на комуникативните умения при деца с нарушения от аутистичния спектър, СУ"Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Хрисанти Еврипидис Пападанаил
|
2024
|
8
|
Пенка Шапкова- Танева, “Opinion of teachers regarding speech problems at preschool age“, СУ дипломна работа:Зои Каломири
|
2023
|
9
|
Пенка Шапкова- Танева, „ Features of education in children with Asperger’s syndrome “, СУ дипломна работа:Darisapli Vaia, Faculty № 7796
|
2023
|
10
|
Пенка Шапкова- Танева, Motivations and barriers to the participation of Primary Education teachers in Special Education and Training programs , СУ дипломна работа:Мария-Меропи Михали
|
2023
|
11
|
Пенка Шапкова- Танева, Special education teachers in Greek primary schools and their ability to manage behavior problems to students with special learning difficulties
, СУ " Св. Климент Охридски" дипломна работа:Athanasios Malamoukas Ploskas
|
2023
|
12
|
Пенка Шапкова- Танева, The Role of Museums for the Social Development of Children with SEN in Greek Schools , СУ " Св. Климент Охридски" дипломна работа:Ioannis Koulianos
|
2023
|
13
|
Пенка Шапкова- Танева, „Ефективни подходи за обучение по математика на ученици с лека степен на интелектуална недостатъчност в началния етап на образование 1-4 клас“, СУ дипломна работа:Мая Димчева
|
2022
|
14
|
Пенка Шапкова- Танева, Особености на мисленето при
деца с дислексия
, СУ дипломна работа:Петрос Анастасиос Балтзис
|
2022
|
15
|
Пенка Шапкова- Танева, Children with special learning difficulties, the common characteristics of these children, the causal factors and the educational approaches, СУ дипломна работа:CHAIDO APOSTOLIA DENELAVA
|
2021
|
16
|
Пенка Шапкова- Танева, Exploring the Socil Skills of children in Autism Spectrum, СУ дипломна работа:ELENI-ATHINA KARATZIA
|
2021
|
17
|
Пенка Шапкова- Танева, Features of education in children with Down syndrome, СУ дипломна работа:MARIA SYMEONIDOU
|
2021
|
18
|
Пенка Шапкова- Танева, Social skills in children with disabilities: a comparative analysis between children enrolled in special schools and centers and children enrolled in mainstream schools in inclusive education, СУ дипломна работа:ДИМИТРИОС ТСУЛФАС
|
2021
|
19
|
доц.д-р Ивайло Петров,гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, Effects of autism on the family
, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:ELENI NTANOVASILI
|
2012
|
20
|
доц. Ивайло Петров,гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, "Развитие на социални умения при деца с умствена изостаналост"
Development of Social Skills in Children with Mental Retardation
, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:VARVARA PANIKA
|
2012
|
21
|
доц.д-р Нели Василева,гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, „Особености на ежедневни грижи при родителите на деца с нарушения от аутистичния спектър
"Problems of daily care for the parents of children with Autism Spectrum Disorders””
, СУ"Св.Климент Охридски" дипломна работа:Анна Сарантаки
|
2012
|
22
|
доц.д-р Ивайло Петров,гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, THE EFFECT OF THE THEATRICAL GAME IN DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS OF CHILDREN WITH DOWN SYNDROME
, Софийски университет "Св. Климент Охридски дипломна работа:DELICHA DESPOINA
|
2012
|
23
|
Пенка Шапкова-Танева, Аспекти на включващо обучение на деца със синдрома на Даун
TOPIC:
.Aspekts of the inclusive education of children with Down syndrome.
, Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Мариана Георгиус Долгераки
|
2012
|
24
|
доц.д-р Ивайло Петров,гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, Деца с нарушения от аутистичния спектър: Обучителни подходи, Управление на класната стая, Развитие на социални умения
TOPIC: Children with ASD: Teaching approaches, classroom management and development of social skills
, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Атина Христопулу
|
2012
|
25
|
доц. д-р Ивайло Петров гл.ас. Пенка Шапкова-Танева, Ефекти от раждането на дете със синдром на Даун върху семейството- за ефектите върху братята и сестрите
"The effects of having a child with Down syndrome on the family- the effects on siblings ", СУ "Св.Климент Охридски" дипломна работа:Триантафуло Мелпомени
|
2012
|
26
|
доц. д-р Ивайло Петров, гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, Особености в развитието на деца със синдрома на Даун
Peculiarities in the development of children with Down syndrome
, СУ "Св.Климент Охридски" дипломна работа:Елена Люпра
|
2012
|
27
|
Доц. д-р Нели Василева,гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, Подходи за работа при деца със синдрома на Даун
TOPIC:
Therapeutical approaches to work with children with Down syndrome
, СУ "Св. Климент Охридски дипломна работа:Атанасия Христос Макри
|
2012
|
28
|
Доц. д-р Ивайло Петров, гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, Развитие на социални умения при деца със синдрома на Даун
TOPIC:
Development of social skills in children with Down syndrome
, Софийски университет "Св. Климент Охридски дипломна работа:Василиос Еангелос Малис
|
2012
|
29
|
доц. д-р Н. Василева гл.ас.Пенка Шапкова-Танева, Социално включване на деца с аутизъм: ролята на семейството, училището, специалистите
TOPIC: Social inclusion of children with autism: the role of family, school, specialists
, СУ"Св. Климент Охридски" дипломна работа:Гергиос Константинос Матсианудис
|
2012
|
Превод на статия |
|
Лазаровска, Весна, Йовановска, М., Гергевска, Б., Топузовска, Г., Чакар, М., Пенка Шапкова- Танева, Балканска, Неда, Ролята на възрастта в развитието на речевата и слуховата перцепция при деца с кохлеарна имплантация, ISSN (print):, Експреспринт, София
|
2012
|
Редактор на сборник |
|
Пенка Шапкова- Танева, Сборник доклади и презентации-Студентски научен форум, Редактор на сборник
|
2013
|
Статия в научно списание |
1
|
Пенка Шапкова, КОНСТРУИРАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИ ЕЗИКОВИ ПРОФИЛИ ПРИ ДЕЦА СЪС СИНДРОМ НА ДАУН-ПРЕДПОСТАВАКА ЗА ЕФЕКТИВНА ЛОГОПЕДИЧНА ТЕРАПИЯ
CONSTRUCTION OF INDIVIDUAL LANGUAGE
IN CHILDREN WITH DOWN SYNDROME - PREREQUISITE FOR EFFECTIVE SPEECH THERAPEUTIC THERAPY, Knowledge in Practice, том:Vol. 49 , брой:No. 4, 2021, стр.:829-835, ISSN (print):1857-923X (Printed), ISSN (online):2545-4439 (Online), Ref, Web of Science, др.(EBCO,Publons,Google Scholar.Scilit,Cross Ref,Cen )
|
2021
|
2
|
Пенка Шапкова, AApproaches for development potential for learning in children with intellectual disability, International Journal Scientific and Applicative Papers V9,стр.:126-131, ISSN (print):1857-92., SKOPJE, 2015., International Journal Knowledge- Capital of the future ;Who and what , брой:9, 2015, стр.:126-131, ISBN:1857-92, Ref, Web of Science, др.
|
2015
|
3
|
Пенка Шапкова- Танева, "Вдъхновената филантропия"-как да въвличаме околните и да оставим следа , Специална педагогика, брой:3, 2013, стр.:90-91
|
2013
|
4
|
Пенка Шапкова-Танева, Особености на краткосрочната слухова памет при деца със синдром на Даун, Специална педагогика, брой:1, 2013, стр.:51-61, ISBN:1310-7003
|
2013
|
5
|
Пенка Шапкова- Танева, Разбиране за синдрома на Даун: от евгеничните теории и институционализацията към социализация и включване, Специална педагогика и Логопедия, брой:3, 2013, стр.:3-10, ISSN (print):1310-7003
|
2013
|
6
|
Лазаровска, Весна, Йовановска, М., Пенка Шапкова- Танева, Ролята на възрастта в развитието на речевата и слуховата перцепция при деца с кохлеарна имплантация, Специална педагогика, брой:3, 2012, стр.:66-73, ISSN (print):1310-7003, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2012
|
7
|
Пенка Шапкова- Танева, Марта Василева,
Арт-терапия за деца с умствена изостаналост "Силата на изкуството"
, Специална педагогика, issue:бр. 4 , 2011, pages:21-32, ISSN (print):1310-7003, ISSN (online): COBISS.BG-ID - 1245202916
|
2011
|
8
|
Пенка Шапкова- Танева,
Нови насоки в обучението на деца със синдром на Даун
, Специална педагогика, брой:2, 2011, стр.:15-24, ISSN (print): 1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1245126884
|
2011
|
9
|
Пенка Шапкова- Танева, Подкрепа на деца със СОП и техните родители - включващо обучение
, Предучилищно възпитание : месечно научно-методическо списание, брой:5, 2011, стр.:14-19, ISSN (print): 0204-7004, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1238303460
|
2011
|
10
|
Пенка Шапкова- Танева,
Специфични умения за общуване при деца с аутизъм
, Специална педагогика, брой:1, 2010, стр.:38-46, ISSN (print):1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1234854372
|
2010
|
11
|
Пенка Шапкова-Танева, Стиляна Белчева, Известното за хипокампа в паметовите процеси при синдром на Даун, Специална педагогика, брой:юни-1бр., 2010, стр.:29-36, ISSN (print):1310-7003
|
2010
|
12
|
Пенка Шапкова- Танева, Познавателното и социалното развитие на децата с интелектуална недостатъчност
, Предучилищно възпитание : месечно научно-методическо списание, брой:9, 2010, стр.:2-5, ISSN (print):0204-7004, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1234598884
|
2010
|
13
|
Пенка Шапкова, Специфични умения за общуване при деца с аутизъм, Специална педагогика, брой:1, 2010, стр.:38-46, ISSN (print): 1310-7003
|
2010
|
14
|
Пенка Шапкова- Танева,
Синдромът на Даун: митове и реалности
, Специална педагогика, 2009, стр.:30-40, ISSN (print): ISSN 1310-7003. - ХIII, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1182440420
|
2009
|
15
|
Пенка Шапкова- Танева, Развитие на фината моторика и умения за самообслужване при деца със синдром на Даун
, Специална педагогика, брой:3, 2007, стр.:49-56, ISSN (print):ISSN 1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1176009700
|
2007
|
16
|
Пенка Шапкова- Танева, Дневният център за деца и младежи с умствена изостаналост- Перник в условията на новите реалности, Специална педагогика, брой:4, 2005, стр.:59-62, ISSN (print):1310-7003
|
2005
|
17
|
Пенка Шапкова- Танева, Формиране на полезни умения и навици при деца с тежка степен на интелектуална недостатъчност
, Специална педагогика, брой:1, 2005, стр.:64-71, ISSN (print):ISSN 1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1168313828
|
2005
|
18
|
Пенка Шапкова- Танева, Аутизъм: от теоретическото разбиране към психолого-педагогическото въздействие
, Специална педагогика, брой:2, 2004, стр.:41-53, ISSN (print):1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1165434084
|
2004
|
19
|
Пенка Шапкова- Танева, Някои аспекти на аутизма
, Специална педагогика, брой:2, 2003, стр.:42-52, ISSN (print):1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1161592036
|
2003
|
20
|
Пенка Шапкова- Танева, Особености в развитието на децата с Даун-синдром
, Предучилищно възпитание : месечно научно-методическо списание, брой:8, 2003, стр.:45-47, ISSN (print):0204-7004, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1161844964
|
2003
|
21
|
Пенка Шапкова- Танева,
Трудностите при обучението на децата с Даун - синдром
, Специална педагогика, брой:2, 2002, стр.:51-56, ISSN (print):ISSN 1310-7003, ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1158694116
|
2002
|
22
|
Пенка Шапкова- Танева, Възможности за развитие на децата със синдром на Даун, Специална педагогика, брой:март, 2001, стр.:47-55, ISSN (print):1310-7003
|
2001
|
23
|
Пенка Шапкова, Златко Долрев, Даун-синдром - същност, причини, разпространение
, Специална педагогика, 1998, ISSN (print):1310-7003 , ISSN (online):COBISS.BG-ID - 1120477668
|
1998
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Пенка Шапкова, КИНЕЗИОЛОГИЧНИ ПОДХОДИ В ЛОГОПЕДИЧНАТА ПРАКТИКА ПРИ ДЕЦА С НЕВРОРАЗВИТИЙНИ НАРУШЕНИЯ , Логопедията с поглед към бъдещето, редактор/и:Нели Василева, издателство:УИ " Св. Климент Охридски", 2023, стр.:545-557, ISBN:978-954-07-5839-8
|
2023
|
2
|
Пенка Шапкова, ПРИНОСИТЕ НА АНГЛИЙСКИЯ ЛЕКАР ДЖОН ЛАНГДЪН ДАУН КЪМ ИЗУЧАВАНЕТО, РЕХАБИЛИТАЦИЯТА, ОБУЧЕНИЕТОИ ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА СЪС СИНДРОМ НА ДАУН, ОБРАЗОВАНИЕИ ИЗКУСТВА: ТРАДИЦИИИ ПЕРСПЕКТИВИ Трета научно-практическа конференция, редактор/и: Маргарита Крумова, издателство:Факултет по науки за образованието и изкуствата, СУ „Св. Климент Охридски“, 2022, стр.:507-516, ISSN (print):ISSN 2738-8999, ISSN (online):ISSN 2738-8999
|
2022
|
3
|
Пенка Шапкова, Съвременни подходи в подкрепа на личностното развитие и ученето на деца с невроразвитийни нарушения в предучилищната образователна практика, 140 години Предучилищното образование в България: Постижения и хоризонти, редактор/и:проф.дпн Розалина Енгелс-Критидис, издателство:Университетско издателство " Св. Климент Охридски", 2022, стр.:255-267, ISSN (print):978-954-07-5471-0
|
2022
|
4
|
Пенка Шапкова, Хуманистичният подход в контекста на приобщаващото образование, Развитие на приобщаващото образование в България 15 години по-късно, издателство:Университетско издателство " Св. Климент Охридски", 2022, стр.:214-223, ISBN:ISBN: 978-954-07-5532-8
|
2022
|
5
|
Пенка Шапкова, Оценяване и конструиране на индивидуални невроразвитийни профили при деца със СОП в контекста на приобщаващото образование, В: Сб. Научно-практическа конференция, посветена на 80- годишнината от рождението на проф. д-р Георги Бижков „ОБРАЗОВАНИЕ И ИЗКУСТВА: ТРАДИЦИИ И ПЕПСПЕКТИВИ , София, 2020 , Научно-практическа конференция, посветена на 80- годишнината от рождението на проф. д-р Георги Бижков „ОБРАЗОВАНИЕ И ИЗКУСТВА: ТРАДИЦИИ И ПЕПСПЕКТИВИ , редактор/и:София, издателство:Университетско издателство " Св. Климент Охридски", 2020, стр.:432-442, ISBN: ISBN 978-954-07-5061-3
|
2020
|
6
|
Анна Трошева–Асенова, Мира Цветкова-Арсова, Диана Игнатова, Деница Кръстева, Пенка Шапкова, ИЗСЛЕДВАНЕ НА ИГРОВАТА СРЕДА ЗА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ В СЕМЕЙСТВОТО, Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, т. ХХIV , издателство:издателство Фабер, 2020, стр.:79-89, ISSN (online):1314-6769
|
2020
|
7
|
Пенка Шапкова- Танева, Креативността като ценен личностен ресурс в работата на специалния педагог и логопеда, В СБ: Децата и творчеството, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, стр.170-178, ISBN:ISBN 978-954-07-4407-0, С. 2018., Децата и творчеството, редактор/и:В СБ: Децата и творчеството, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, , издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2018, стр.:170-178, ISBN:978-954-07-4407-0
|
2018
|
8
|
Пенка Шапкова-Танева, Подходи за подкрепа на личностното развитие на деца със специални образователни потребности, Научни ипрактически аспекти на приобщаващото образование, редактор/и:проф.дпн Цветанка Ценова,проф.дпн Мира Цветкова- Арсова, издателство:Университетско издателство " Св.Климент Охридски", 2018, стр.:192-200, ISBN:978-954-07-4541-1
|
2018
|
9
|
Пенка Шапкова- Танева, ПОДХОДИ ЗА ТЕРАПИЯ И ОБУЧЕНИЕ НА ДЕЦА СЪС СОП В НОВИТЕ РЕАЛНОСТИ В БЪЛГАРИЯ
Approaches for therapy and education of children with SEN in new realities in Bulgaria, Knowledge International Journal International Journal, KNOWLEDGE IN PRACTICE, Vol. 28.3., стр. 1015-1020, ISSN (print):1857-923X, ISSN (online) :2545-4439, Global Impact& Quality Factor 1. 322 (2016), Skopje, 2018., KNOWLEDGE – International Journal , издателство: Skopje Vol. 28.3 , 2018, стр.:1015-1020, ISSN (print):1857-923X, ISSN (online):2545-4439, Ref, Web of Science, др.
|
2018
|
10
|
Пенка Шапкова- Танева, Артерапевтични подходи за развитие на емоционалната интелигентност при деца със зрителни и множество увреждания, "Достъп до изкуството на лица с нарушено зрение " остъп до изкуство на лица с нарушено зрение, [Електронен ресурс] София , 2017, ISSN (online):1283022308, ISBN:978-954-92368-3-5
|
2017
|
11
|
Пенка Шапкова- Танева, Подходи за развитие на потенциала за учене при деца с интелектуални затруднения. , Journal Scientific and Applicative Papers V9, издателство: SKOPJE, 2015, стр.:126-131, ISSN (print):1857-92
|
2015
|
12
|
Пенка Шапкова, Емануела Маринова, Гергана Илиева, Стефани Овчарова, Децата със специални образователни потребности-промяната е нужна днес, а не утре, Сборник доклади и презентации. Студентски научен форум, редактор/и:Пенка Шапкова, Габриела Кирова, издателство:Авангард Прима, 2013, стр.:73-76, ISBN:978-619-160-216-2
|
2013
|
13
|
Пенка Шапкова- Танева, Отражение на синдрома на Даун върху когнитивното функциониране и способностите за учене в детска възраст, Психологията-традиции и перспективи-том 1, 2013, стр.:292-299, ISSN (print):1314-9792
|
2013
|
14
|
Пенка Шапкова- Танева, Явлението "синдром на Даун":исторически и философски аспекти, Научни трудове, том 52, серия 6.2 Педагогика и психология, издателство:Русенски университет " Ангел Кънчев", 2013, стр.:70-76, ISSN (print):1311-3321
|
2013
|
15
|
Пенка Шапкова, ДЕТСКАТА ГРАДИНА – ПРИОБЩАВАЩА СРЕДА ЗА ДЕЦАТА СЪС СПЕЦИАЛНИ
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ , Юбилейна международна университетска конференция.130 години предучилищно образование., издателство:Велико Търново, 2012, ISBN: 978–954–524–842–9
|
2012
|
16
|
Пенка Шапкова- Танева, Стратегии за преподаване и подкрепа на ученици със специални образователни потребности в контекста на включващото образование , НАУЧНИ ТРУДОВЕ НА РУСЕНСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ , издателство:Русенски университет " Ангел Кънчев", 2012, стр.:110-117, ISSN (print):1311-3321
|
2012
|
17
|
Пенка Шапкова- Танева, Подходи за ранна интервенция при деца със синдром на Даун и техните семейства, Ранно детско развитие, редактор/и:проф.д-р Толя Стоицова; доц.дфн Юлияна Стоянова и др., издателство:Спийднет. БГ ООД, 2011, стр.:190-202, ISBN:978-954-91923-8-4
|
2011
|
18
|
Пенка Шапкова- Танева, Необходимост от ефективни стратегии на развитие на социални умения при деца с аутизъм в специално образователната практика у нас, Юбилейна научна конференция-100години от рождението на проф.дпн Дечо Денев и 25 години факултет по начална и предучилищна педагогика, издателство:ИК"ФЕНОМЕН", 2010, стр.:136-142, ISBN:978-954-549-094-1
|
2010
|
19
|
Пенка Шапкова, Подготовка на логопеди и специални педагози за участие в процеса на диагностика и терапия при пациенти със сложни комуникативни нарушения , VІІ Национална конференция на НСЛБ:Екипна работа при пациенти с моторни дефицити, издателство: Логопедичен център Ромел София, 2009, стр.:188-200, ISBN:978-954-9458-11-4
|
2009
|
20
|
Пенка Шапкова- Танева, Когнитивен и езиков профил при деца със синдрома на Даун, Съвременни тенденции в специално-педагогическата и логопедична терминология, издателство:" Фабер", 2008, стр.:224-231, ISBN:978-954-775-872-8
|
2008
|
21
|
Пенка Шапкова- Танева, Специфика на съдържанието на програмите за ранно възпитание и обучение на деца с интелектуална недостатъчност, Особености на интегрираното обучение, редактор/и: проф.д-р Златко Добрев, издателство:" Д-р ИВАН БОГОРОВ"- София, 2008, стр.:226-238, ISBN: 978-954-316-041-9 ;COBISS.BG-ID - 1229069028
|
2008
|
22
|
Пенка Шапкова- Танева, Алтернативни подходи за въздействие и програми за работа при деца с нарушения от аутистичния спектър, Подготовка на учители и социални педагози в навечерието на европейската интеграция, редактор/и:доц.д-р Милка Атанасова; доц.дпн Томислав Дяков, издателство:" Веда Словена-ЖГ", 2006, стр.:666-675, ISSN (print):10.954-8510-87-9; 15.978-954-8510-97.4
|
2006
|
23
|
Пенка Шапкова- Танева, Аспекти на практическата подготовка на студентите по педагогика на деца с интелектуална недостатъчност, ВИСШЕТО ПЕДАГОГИЧЕСКО ОБРАЗОВАНИЕ, издателство:Фабер, 2005, стр.:481-484
|
2005
|
24
|
Пенка Шапкова- Танева, Проблеми на ранната психолото-педагогическа помощ и училищна интеграция на децата с интелектуална недостатъчност, Осигуряване и оценяване качеството на обучение, редактор/и:доц.д-р Милка Атанасова и доц.дфн Томислав Дяков, издателство:" Веда Словена-ЖГ"-София, 2005, стр.:345-350, ISBN:954-8510-92-8
|
2005
|
25
|
Пенка Шапкова-Танева, Медицински аспекти на синдрома на Даун, Обучение и възпитание в началните училища, детски градини и специалните училищни заведения, редактор/и:"Веда Солвена"-ЖГ, 2004, стр.:319-325, ISBN:954-8510-87-1
|
2004
|
Студия в научно списание |
|
Пенка Шапкова- Танева, Индивидуални познавателни различия при деца със синдром на Даун, Годишник на СУ " Св. Климент Охридски", том:107, 2016, стр.:165-194, ISSN (print):0861-8216
|
2016
|
Студия в поредица |
|
Пенка Шапкова, Схващания за синдрома на Даун в един променящ се контекст, Годишник на СУ, том 103, том:Годишник на СУ, брой:том 103, издателство:Университетско издателство „ Св. Климент Охридски“ ,, 2011, стр.:115-135, ISSN (online):ISSN 0861-8216
|
2011
|
Студия в сборник (на конференция и др.) |
|
Пенка Шапкова-Танева, Особености на ранната диагностика и интервенция при деца с интелектуална недостатъчност и деца с аутизъм, Съвременни тенденции в интеграцията и обучението на деца с умствена изостаналост нието на деца с умствена изостаналост, издателство:Университетско издателство " Св.Климент Охридски", 2009, стр.:104-116, ISBN:978-954-07-2854-4
|
2009
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Кинезиологични подходи в логопедичната практика при деца с невроразвитийни
нарушения
|
2023
|
2
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, 34 Международна научна конференция
KNOWLEDGE IN PRACTICE
|
2022
|
3
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева,
Юбилейна научна конференция с международно участие
|
2018
|
4
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова-Танева, Подходи за подкрепа на личностното развитие на деца със специални образователни потребности
|
2018
|
5
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, 19th International Scienti c Conference
|
2018
|
6
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, " Психологията-традиции и новаторство"- ЮЗУ " Неофит Рилски"
|
2013
|
7
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова-Танева, Стратегии за преподаване и подкрепа на ученици със специални образователни потребности в контекста на включващото обучение
|
2012
|
8
|
Присъствие, Пенка Шапкова- Танева,
“Наложени терапевтични подходи и европейски законодателни практики, подпомагащи лицата от аутистичния спектър.”
|
2012
|
9
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова-Танева, Детската градина-приобщаваща среда за деца със специални образователни потребности
|
2012
|
10
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Подходи за ранна интервенция при деца със синдром на Даун и техните семейства
|
2011
|
11
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Подготовка на логопеди и специални педагози за участие в процеса на диагностика и терапия при пациенти със сложни комуникативни нарушения
|
2009
|
12
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Когнитивен и езиков профил при деца със синдрома на Дау
|
2008
|
13
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Проблеми на ранната психолого-педагогическа помощ и училищна интеграция на децата с интелектуална недостат
|
2005
|
14
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Аспекти на практическата подготовка на студентите по педагогика на деца с интелектуална недостатъчност
|
2004
|
15
|
Секционен доклад, Пенка Шапкова- Танева, Медицински аспекти на синдрома на Даун
|
2004
|
|