Глава от книга |
|
Asya Asenova, Elisaveta Gurova, Pavlin Dulev, Integrated platform for mobile learning, In: D. Sapmson, P. Isaias, J. M.Spector, D.Ifenthaler (eds.), Ubiquitous and Mobile Learning in the Digital Age, Springer Science+Business Media New York, pp. 67-92. DOI 10.1007/978-1-4614-3329-3_1 , Ref, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2013
|
Глава от монография |
|
Силвия Николаева, Вяра Гюрова, Яна Рашева-Мерджанова, Ася Асенова, Лиляна Стракова, Ваня Божилова, Кармел Мълкахи, Аnita Gîmbuță, Александър Ранев, АНТОЛОГИЯ НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ "Практически измерения на неформалното учене и възпитание в Слънчевата педагогика", ISBN:ISBN 978-954-07-4375-2, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2018
|
Друго (научно-популярни и др. под.) |
1
|
Ася Асенова, Работни листове по Биология и здравно образование, 10 клас, Клет
|
2019
|
2
|
Ася Асенова, Работни листове по по Биология и здравно образование, 9 клас, Клет
|
2018
|
Книга |
1
|
Ася Асенова, Марио Лангуров, Николай Симов, Ростислав Бекчиев, ПЪТЕШЕСТВИЕ СРЕД ПРИРОДАТА ПРЕЗ РАЗЛИЧНИТЕ СЕЗОНИ, ISBN:978-954-8828-14-7, НПМ-БАН, СОФИЯ, Рецензирано
|
2023
|
2
|
Ася Асенова, Николаj Симов, Р. Бекчиев, Будите Jеднаки са природом, Европска униjа кроз Програм прекограничне сараднье Бугарска- Србиjа 2014, ISSN (online):, Рецензирано, International
|
2020
|
3
|
Ася Асенова, Марио Лангуров, Николай Симов, Ростислав Бекчиев, Бъдете равни с природата
Учебно помагало за деца от предучилищна възраст, ISSN (online):ISBN 978-954-8828-07-9, ISBN:ISBN 978-954-8828-07-9, БЪДЕТЕ РАВНИ С ПРИРОДАТА Учебно помагало за деца от предучилищна възраст Ася Асенова, Марио Лангуров, Николай Симов, Ростислав Бекчиев Община Кюстендил Национален природонаучен музей — БАН, Рецензирано
|
2020
|
4
|
Гиурова, В., А. Асенова, М.Ваљавичарска, М. Лангуров, Образовна методологија. Едукативни водич за здрав начин живота деце и младих, „Сдружение Азбукари“, , Рецензирано, International
|
2020
|
5
|
Мария Шишиньова, Анели Неделчева, Ася Асенова, Лили Банчева, Ирина Враджалиева, Книги за учтеля за 10. клас, издателство Клет
|
2019
|
6
|
Мария Шишиньова, Анели Неделчева, Ася Асенова, Лили Банчева, Ирина Враджалиева, Книги за учтеля за 9 клас, издателство Клет
|
2018
|
7
|
Ася Асенова , Камелия Йотовска, Павлин Дулев, Университетски курс за мобилно обучение (технологични и педагогически аспекти), Технически университет, София, София, Рецензирано
|
2014
|
8
|
Ася Асенова, Таня Митева, Николай Симов, „Пирин за деца” за СИП от 4-8 клас
|
2012
|
9
|
Ася Асенова, Процесът на обучение по биология, София, Рецензирано
|
2012
|
10
|
Asya Asenova, Tanq Miteva, Veselin Drobenov, Учебно пособие „Осогово, Беласица и Огражден за деца” за СИП от 4-8 клас, С., РЕЦ- клон България, 2009, 156 с.
|
2009
|
Монография |
1
|
Ася Асенова, Приложение на съвременни образователни технологии в професионалната подготовка на учители по биология, ISBN:978-954-07-4948-8, Университетско издателство «Св. Кл.Охридски», Университетско издателство «Св. Кл.Охридски», Рецензирано
|
2020
|
2
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова , Педагогически дизайн на процеса на обучение в електронна среда на примера на Биология и здравно образование, 9 клас, раздел екология, ISBN:978-954-9424-12-16, София, Рецензирано
|
2016
|
3
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Павлин Дулев, Университетски курс за мобилно обучение (технологични и педагогически аспекти), , Издателство на ТУ, София., Рецензирано
|
2015
|
4
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Павлин Дулев, Университетски курс за мобилно обучение (технологични и педагогически аспекти), ISBN:ISBN 978-619-167-111-3, Издателство на ТУ, София, Рецензирано
|
2014
|
5
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Ключовите компетенции на учителя по биология в контекста на електронното обучение, ISBN:ISBN 978-954-791-153-6, Рецензирано
|
2011
|
Научен проект |
1
|
Ася Асенова, “Интелект срещу зависимостите”, Член, НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ ПО ЧЛ.10а ОТ ЗАКОНА ЗА ХАЗАРТА (2023-2025) - 29.03.2024, Номер на договора:№ НПИМД-059-КО2-2024 и договор: 25-00-17/16.09.2024 г
|
2024
|
2
|
Ася Асенова, EmpowerAI: Navigating the Ethical Dimensions of AI in
Academic Education, Член, , Номер на договора:2024-1-BG01-KA220-HED-000252605
|
2024
|
3
|
Ася Асенова, “Изследователи в триъгълника на знанието” (K-TRIO), Член, , Номер на договора:101061564 — K-TRIO — HORIZON-MSCA-2022-CITIZENS-01
|
2023
|
4
|
Ася Асенова, Мисия "Земя", Член, Национална програма за изпълнение на младежки дейности по чл.10а от з-на за хазарт (2023-2025), Номер на договора:25-00-91/07.12.2023
|
2023
|
5
|
Ася Асенова, „Учените в триъгълника на знания”, 101061564 - K-TRIO - HORIZON-MSCA-2022-CITIZENS-01, Член,
|
2022
|
6
|
Ася Асенова, „Учените в триъгълника на знания”, K-TRIO 5 — H2020-MSCA-NIGHT-2020bis-101036078, Член,
|
2021
|
7
|
Ася Асенова, „Образование с наука“ , Ръководител,
|
2021
|
8
|
Ася Асенова, E-DIPLOMA- ELECTRONIC, DIDACTIC AND INNOVATIVE PLATFORM FOR LEARNING BASED ON MULTIMEDIA ASSETS, Член, , Номер на договора:101061424
|
2021
|
9
|
Ася Асенова, Активна възпитателна система, Член,
|
2021
|
10
|
Ася Асенова, “Towards a new model of Teachers' Professional Competence Development on Climate Change” (ClimaTePD), Член, , Номер на договора:2020‐1‐EL01‐KA226‐SCH-094834
|
2020
|
11
|
Ася Асенова, Проект K-TRIO, сключен с Европейската комисия по дейностите Мария Склодовска-Кюри на програма «Хоризонт 2020» , Член,
|
2019
|
12
|
Ася Асенова, Междууниверситеския проект „ИнтерАула”, финансиран от Програма МАТРА на Холандското правителство, февруари- ноември 2018г. , Член,
|
2018
|
13
|
Ася Асенова, TeSLA Project – Adaptive trust e-assessment system, Член,
|
2016
|
14
|
Ася Асенова, Европейска нощ на учените 2016, Член,
|
2016
|
15
|
Ася Асенова, Researcehrs in the Knwoledge Triangle - K-TRIO , Член,
|
2015
|
16
|
Ася Асенова, Платформа за популяризиране и качество на образованието за устойчиво развитие, Член, , Номер на договора:№ BG05/803
|
2015
|
17
|
Ася Асенова, Project SimAula Tomorrow's Teachers Training. Lifelong Learning: Comenius, ICT and
Languages, REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA. 2010-2012 г.
, Член,
|
2014
|
18
|
Ася Асенова, Програмата за трансгранично сътрудничество Interreg-ИПП България- Сърбия, Член, , Номер на договора:CCI No 2014TC16I5CB007
|
2014
|
19
|
Ася Асенова, Проект "WellBeCome" по Програмата Interreg-ИПП за трансгранично сътрудничество България – Сърбия, Член, , Номер на договора:CB007.2.22.112
|
2014
|
20
|
Ася Асенова, Проектът е съфинансиран от Европейския съюз чрез Програмата за трансгранично сътрудничество
Interreg-ИПП България-Сърбия 2014—2020 г.
CB007.2.32.192 Зелени трансгранични населени места — по-добър опит в обучението, Член, Проектът е съфинансиран от Европейския съюз чрез Програмата за трансгранично сътрудничество Interreg-ИПП България-Сърбия 2014—2020 г. CB007.2.32.192 Зелени трансгранични населени места — по-добър опит в обучението, Номер на договора:Проектът е съфинансиран от Европейския съюз чрез Програмата за трансгранично сътрудничество Interreg-ИПП България-Сърбия 2014—2020 г. CB007.2.32.192
|
2014
|
21
|
Ася Асенова, Пътешественици във времето, Член, „Опазване на околната среда и климатични промени“, Номер на договора:№ BGENVIRONMENT-4.002- 0013-C01/03.11.2021 г
|
2014
|
22
|
Ася Асенова, Youth in Action Programme – Action 4.3: Training and Networking
Exploring and exchanging knowledge, regarding alternative
environmental education methods in the field
Kritou Terra, Paphos, Cyprus 2013-2016.
, Член,
|
2013
|
23
|
Ася Асенова, Eвропейска нощ на учените , Член,
|
2012
|
24
|
Ася Асенова, Иновационни форми за дистанционно обучение в Българските университети, Член, , Номер на договора:№ BG051PO001-4.3.04-0058
|
2012
|
25
|
Ася Асенова, Наука и бизнес, Член, , Номер на договора:BG051PO001/3.3-05
|
2012
|
26
|
Ася Асенова, Повишаване на капацитета на академичния състав от педагогическите специалности на Софийски университет в проектиране, провеждане и осигуряване на качествено електронно дистанционно обучение, Член, , Номер на договора:№ BG051PO001-4.3.04-0011
|
2012
|
27
|
Ася Асенова, СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ, Член, , Номер на договора:BG051PO001-3.3.07-0002
|
2012
|
28
|
Ася Асенова, “За по-качествено образование”, Член, , Номер на договора:BG051PO001-3.1.04
|
2011
|
29
|
Ася Асенова, Training and Networking
Exploring and exchanging knowledge, regarding alternative
environmental education methods in the field, Член,
|
2011
|
30
|
Ася Асенова, Наука и бизнес, Член, , Номер на договора:BG051PO001-3.3.05-0001
|
2011
|
31
|
Ася Асенова, Подобряване на качеството на общото образование”„За по-качествено образование“,, Член,
|
2011
|
32
|
Ася Асенова, PROFESIONAL LEARNING FOR ADULTS ON THE MOVE, Член, , Номер на договора:510288-LLP-1-2010
|
2010
|
33
|
Ася Асенова, Transfer of good practices in enhancing the capacity for online tutoring LLP-LdV/ToI/2008/RO/012 PROJECT NUMBER - 2008-1-RO1-LEO05-00709) 2008-2010 г., Член,
|
2010
|
34
|
Ася Асенова, „Интегрален Университетски Център за изследване, създаване и осигуряване на качество на електронното учене в разнообразен образователен контекст (ИУЦЕО)”, Член, , Номер на договора:INZ01/0111
|
2009
|
35
|
Ася Асенова, NaturNet Plus “Еectronic education in the field of environmental protection and sustainable development”, The NaturNet plus project is co-funded by the Leonardo daVinci programme (Education & culture DG, Lifelong Learning Programme 2009-2011, Член,
|
2009
|
36
|
Ася Асенова, Изграждане на вътрешна система за оценяване и поддържане на качеството на образованието в бинарни полета (биология и химия и биология и география"), Член, , Номер на договора:045 /15/05/2009
|
2009
|
37
|
Ася Асенова, Укрепване и устойчиво развитие на научно-изследователския потенциал на Софийски университет в областта на електронното обучение”, Член, , Номер на договора:№ BG051PO001-3.3.04/52
|
2009
|
38
|
Ася Асенова, SPARE (School Project for Application of Resources and Energy), Член,
|
2008
|
39
|
Ася Асенова, Възстановяване и опазване на благоприятното състояние на защитени видове в ЗМ „Алдомировско блато” и защитени зони в общините Сливница и Драгоман,, Член, , Номер на договора:5103020 – С-010
|
2007
|
40
|
Ася Асенова, Ограмотяване на възрастни, Член, , Номер на договора:BG051PO001-4.3.01/0001
|
2007
|
41
|
Ася Асенова, Осогово, Огражден и Беласица за деца, Член,
|
2007
|
42
|
Ася Асенова, Партньорство за Зелен Дунав, Член,
|
2007
|
43
|
Ася Асенова, Региони за деца / УЧА.БГ – създаване на мрежа за учители, Член,
|
2007
|
44
|
Ася Асенова, Региони за деца / УЧА.БГ – създаване на мрежа за учители, Член,
|
2007
|
45
|
Ася Асенова, Въвеждане на методология за активно преподаване и учене в подготовката на учители да интегрират ИКТ в реализиране на националния учебен план, Член,
|
2001
|
Научно ръководство |
1
|
Ася Асенова, „Конструиране на концептуален модел на здравно образование в системата на средното училище“, СУ "Св.Кл.Охридски" дисертация д-р:Петя Савова-Филипова
|
2022
|
2
|
Ася Асенова, “Приложение на дистанционното и виртуално обучение в електротехническите дисциплини в системата на висшето образование”, Технически университет - София, ФАИО дисертация д-р:Здравка Георгиева Симеонов
|
2019
|
3
|
Ася Асенова, Improving the urban infrastructure in Sofia", Технически университет - София, ФАИО дипломна работа:Стоян Станиславов Йотов
|
2018
|
4
|
Ася Асенова, Повишаване мотивацията за учене на учениците чрез интегриране на информационно комуникационните технологии в Човекът и природата ІV клас, Софийски Университет дипломна работа:Камелия Дилова
|
2011
|
5
|
Ася Асенова, Редизайн на университетски курс от смесен тип при
подготовката на бъдещи учители, Катедра Педагогика, СУ дипломна работа:Камелия Йотовска
|
2011
|
Редактор на издание реферирано |
|
Ася Асенова, African Educational Research Journal, Редактор на издание реферирано
|
2013
|
Статия в научно списание |
1
|
Asya Asenova, Приложение на образователни подкасти в професионалната подготовка на бъдещи учители по биология (В условията на епидемична обстанов ка, причинена от COVID-19). Педагогика, 94(1), 31-40., Педагогика, vol:1, issue:94, 2022, Ref
|
2022
|
2
|
Asenova Asya, Zdravka Simeonov, Design of University e-course in Electronics for Future Engineers, Педагогика, 2020, Ref
|
2020
|
3
|
Йотовска, К., Асенова, А., Нечева, В., Качество на електронното дистанционно обучение в условията на пандемията от COVID-19 (Резултати от проучване мнението на учители), Science and Technology, том:Volume X, брой:No 7, 2020, стр.:14-21, ISSN (online):1314-4111, Ref
|
2020
|
4
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Виктория Нечева, Петя Филипова, ПРОУЧВАНЕ НА НАГЛАСИТЕ И ПОТРЕБНОСТИТЕ НА БЪДЕЩИТЕ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ КЪМ ЕЛЕКТРОННОТО ОБУЧЕНИЕ В УСЛОВИЯТА НА ОГРАНИЧЕНИЯТА НАЛОЖЕНИ ОТ ПАНДЕМИЯТА COVID-19, Science and Technology, vol:Х, issue:7, 2020, pages:22-28, Ref, PhD
|
2020
|
5
|
Ася Асенова, Петя Савова-Филипова, ПРОУЧВАНЕ НА ПОТРЕБНОСТИТЕ И НАГЛАСИТЕ КЪМ ПРОБЛЕМА ЗДРАВОСЛОВНО ХРАНЕНЕ НА ПОДРАСТВАЩИТЕ В УСЛОВИЯТА НА ОГРАНИЧЕНИЯ, НАЛОЖЕНИ ОТ ПАНДЕМИЯТА COVID-19, Science and Technology, 2020, Ref
|
2020
|
6
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Vladislav Slavov, KNOWLEDGE AND SKILLS BUILDING IN A PRACTICALLY ORIENTED BLENDED UNIVERSITY COURSE OF PROSPECTIVE TEACHERS OF BIOLOGY AND ENGINEERS, Педагогика, 2019, Ref, Web of Science Quartile: Q4 (2019)
|
2019
|
7
|
Vladi Slavov, Asya Asenova, Kamelia Yotovska, VIRTUAL LABS-ENHANCING DIGITAL SKILLS IN ENGINEERING EDUCATION, Педагогика, 2019, Ref, SCOPUS Quartile: Q4 (2019)
|
2019
|
8
|
Ася Асенова, Да се изразяваш с езика на Вазов. Ние по света. Университет Ка'Фоскари, Венеция
, Аз-буки, брой:14, 2019
|
2019
|
9
|
Ася Асенова, Изследване на нагласите и потребностите на студентите–бъдещи учители по биология, към приложение на драма метода в професионалната им подготовка, Педагогика, 2019, Ref
|
2019
|
10
|
Ася Асенова, Представяне на конференция и проект "Европейска идентичност на българския език - в търсене на нови изследователски и методически подходи, Българистика, issue:38, 2019
|
2019
|
11
|
Asya Asenova, Application of software for estabilishing educational comics in pre-service biology teachers education, Yearbook Telecommunications, 2018
|
2018
|
12
|
Asya Asenova, Julius Afzalii, Application of technology for 3D printing in education, Yearbook Telecommunications, 2018, International
|
2018
|
13
|
Asenova Asya, Zdravka Simeonov, Design of University e-Course in Electronics for Future Engineers, WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, 2018, Ref
|
2018
|
14
|
K. Yotovska, A. Asenova, V. Slavov, E-LEARNING PROCESS ELEMENTS IN A UNIVERSITY COURSE OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS AND ENGINEERS (IN A VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT)”, Proc. of 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2018), Seville 12-14.11.2018, 2018, pages:8953-8960, doi:10.21125/iceri.2018.0065, Web of Science, Ref
|
2018
|
15
|
Asya Asenova, Pavlin Dulev, Pedagogical aspects of educational television. Yearbook Telecommunications, Yearbook Telecommunications, 2018
|
2018
|
16
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, The Integration of Drama Education into Training of Pre-Service Biology Teachers, Педагогика, 2017, Ref
|
2017
|
17
|
Asya Asenova, Kamelia Yotovska, Viktoria Necheva, Trends in e-learning - technological and pedagogical solutions: an overview of the round table hold within the framework of the youth scientific conference Kliment's Days 2017, Annual of Sofia University "St. Kliment Ohridski", том:101, брой:2, 2017, стр.:120-125, Ref
|
2017
|
18
|
Ася Асенова, Павлин Дулев, WEBEX WEB platform application on students online training, Yearbook Telecommunications, vol:4, 2017, Ref
|
2017
|
19
|
Ася Асенова, Изследване на нагласите и потребностите на студентите–бъдещи учители по биология, към приложение на драма метода в професионалната им подготовка, Педагогика, 2017, Ref
|
2017
|
20
|
Ася Асенова, Модел за организиране на образование за околната среда – анализ на добри практики, тенденции и перспективи, Наука, 2017
|
2017
|
21
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Образователен модел за устойчиво развитие, Педагогика, 2017, Ref
|
2017
|
22
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Оценка на качеството на образователни услуги в сферата на устойчивото развитие, Педагогика, 2017, Ref
|
2017
|
23
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Приложение на образователната драма в обучението на бъдещи учители по биология, Педагогика, 2017, Ref
|
2017
|
24
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Design of serious game „On a lonely Island”, "Science & technologies", 2016
|
2016
|
25
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Hristina Bancheva, Framework to ensure and maintain the quality of non-formal education for sustainable development, IBER, BAS, 2016
|
2016
|
26
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Европейска политика в сферата на интегрирането на технологиите във висшето образование, Шеста национална конференция: Електронното обучение във висшите училища, Сборник научни доклади, 2016
|
2016
|
27
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Изследване на нагласите към електронните учебници сред ученици от 8-12 клас в системата на училищното образование в България, Научни трудове на Русенския университет, 2016, Ref
|
2016
|
28
|
Bancheva, H., Yotovska, K., Asenova, A., Методология за оценка и въздействие на работата на организации в сферата на образованието за устойчиво развитие, Управление и устойчиво развитие, том:4(59), , 2016, стр.:45-50, Ref
|
2016
|
29
|
Asya Asenova, Kamelia Yotovska, From Traditional to Distance Practice-Oriented University Course in Professional Training for Pre-service Biology Teachers. – In: African Educational Research Journal, 2 (3). ISSN: 2354-2160 , African Educational Research Journal, том:2, брой:3, 2014, стр.:116-122, Ref, Web of Science
|
2014
|
30
|
Ася Асенова, Светослав Велков, Training Tool for Out-of-Competition Activities in Ecology: The Natural Treasures of the Sofia Field - Aldomiersky and Dragoman Marsh, ArtNeo, Sofia, 2014
|
2014
|
31
|
Vladislav Slavov, Asya Asenova, Kamelia Yotovska, Virtual Labs in ELFE – First Steps. - In: International Conference on Education and Modern Educational Technologies, Santorini Island, Greece, July 19-21 , Educational Technologies, 2014, Ref
|
2014
|
32
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Web-based language learning model, Sofia: Sofia University" Kliment Ohridski", 2014
|
2014
|
33
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Извънкласните дейности в средното училище- анализ на състоянието и перспективи, НАУЧНИ ТРУДОВЕ НА РУСЕНСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ, том:53, брой:11, 2014, стр.:102-106, Ref
|
2014
|
34
|
А. Асенова, К. Йотовска, Типове задачи за ограмотяване на възрастни (по «Биология и здравно образование», 7 клас), International scientific on-line journal "SCIENCE & TECHNOLOGIES", том:4, брой:8, 2014, стр.:6-10
|
2014
|
35
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Учителската професия през погледа на бъдещите учители по биология (резултати от едно проучване), International scientific on-line journal "SCIENCE & TECHNOLOGIES", том:4, брой:8, 2014, стр.:31-35, Ref
|
2014
|
36
|
Asya Asenova, Design of Video lecture in Biology Teacher Training. – In: Bulgarian Journal of Agricultural Science, pp. 297-299. , Bulgarian Journal of Agricultural Science, 2013, Ref, Web of Science
|
2013
|
37
|
E. Gurova, Asya Asenova, Pavlin Dulev, M-Learning Systems Design--Technology and Pedagogy Aspects, International Association for Development of the Information Society., 2013
|
2013
|
38
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, The essay as a tool for motivation and evaluation of students /future teachers in biology/., Bulgarian Journal of Agricultural Science, том:9, брой:2, 2013, стр.:293-296, Ref, Web of Science, SCOPUS, SJR ( - 2013)
|
2013
|
39
|
Ася Асенова, Bioethics and gender in case of in vitro fertilization in Bulgaria , Реторика и комуникации, брой:4, 2012
|
2012
|
40
|
Пейчева-Форсайт, Р., А. Асенова, Б. Йовкова, Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр. 1-2, 2012, стр.:35-50, PhD
|
2012
|
41
|
Asya Asenova, The challenges and benefits of organizing a tablet-based mobile training for future biology teachers. , Proceedings of international conference–New Horizons in Education., 2011
|
2011
|
42
|
Asya Asenova, Reiss, M., The role of visualization of biological knowledge in the formation of sets of educational skills., Педагогика, 2011, International
|
2011
|
43
|
Наташа Цанова, А. Асенова, К. Йотовска, Професионалната подготовка на учителя
през призмата на качеството, Chemistry, том:18, брой:6, 2009, Ref
|
2009
|
44
|
Natasha Tzanova, A. Asenova, Category apparatus of the formal logics and its integration
in the field of professional education of biology teachers, Institute for Environmental and Health- Republic of Macedonia, брой:3, 2008, Ref
|
2008
|
45
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Методическият тест като инструмент за оценка постиженията на студенти (бъдещи учители по биология)- IІ част, Биология, Екология и Биотехнология, брой:6, 2008, стр.:25-39
|
2008
|
46
|
Наташа Цанова, А. Асенова, Н. Райчева, Моделът за визуализация на учебна
информация - част от проблема за качеството на обучението, Педагогика, брой:5, 2008, Ref
|
2008
|
47
|
Наташа Цанова, П. Райчев, Н. Райчева, К. Стойкова, А. Асенова, С. Ангелова, Мониторинг на мотивацията на студентите – инструмент за управление на
качеството, втора част - Мотивацията на студентите – ориентир за корекционни
въздействия, Биология, екология и биотехнология, брой:2, 2008, стр.:8-23, Ref
|
2008
|
48
|
Наташа Цанова, Камелия Стайкова, Надежда Райчева, Ася Асенова, Светлана Ангелова, Мотивацията на студентите- инструмент за управление на качеството, Биология, екология и биотехнология, issue:1, 2008, pages:30-42, ISSN (print):1310-2699
|
2008
|
49
|
А. Асенова, Наташа Цанова, Интеграция на дейностната теория в състава на
атрибутите на педагогическата дейност, Биология, екология и биотехнология, брой:5, 2007, Ref
|
2007
|
50
|
Наташа Цанова, Надежда Райчева, Ася Асенова, Квалификация на учителите по “Човекът и природата” 5. и 6. клас (модул “Биология”, “Структура и жизнени процеси на организмите”), Биология, екология и биотехнология, issue:6, 2007, pages:3-16, ISSN (print):1310-2699
|
2007
|
51
|
А. Асенова, Наташа Цанова, Технологичен модел за формиране на система от
общонаучни умения в учителя по биология, Педагогика, брой:12, 2006, Ref
|
2006
|
52
|
А. Асенова, Наташа Цанова, Същност на логическия способ делене (класификация)
на понятия и приложението му при подготовката на учители по биология, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2004, Ref, PhD
|
2004
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Slavov, V., D, Ruben Garcia-Vidal, Yotovska. K., Asenova, A., Attitudes of pre-service biology teachers towards the application of chatgpt in the university learning process, 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 2023, pages:1612-1618, doi:https://doi.org/10.21125/iceri.2023.0490 , Ref, International
|
2023
|
2
|
Albena Antonova, Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Silvia Alcaraz-Dominguez, Mario Barajas, Kathy Kikis-Papadakis, Smaragda Lymperopoulou, Yorgis Androulakis, Sonia Hetzner, Emel Loeffelholz, How Ready are Teachers to Use Active Methods, Digital Tools
and Gamification Techniques in Class – the ClimaTEPD Approach, 3rd-International-STEM-Education-Conference-Proceedings, 2022, pages:51-59, ISBN:978-605-71473-1-8, International
|
2022
|
3
|
Виктория Нечева, Василка Крумова, Ася Асенова, Гергана Ингилизова, ЗАСТЪПЕНОСТ НА СЪВРЕМЕННИТЕ ПОСТИЖЕНИЯ НА БИОЛОГИЧНАТА
НАУКА В ПРОГРАМИТЕ ЗА ПРОФИЛИРАНО ОБУЧЕНИЕ ПО БИОЛОГИЯ И
ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ В 11 И 12 КЛАС, Science & Technologies, 2022, ISSN (online):1314-4111, Ref
|
2022
|
4
|
Vladislav Slavov, Kameliya Yotovska, Asya Asenova, QUALITY OF ELECTRONIC DISTANCE LEARNING IN BULGARIA IN THE CONDITIONS OF THE PANDEMIC CAUSED BY COVID-19 (RESULTS FROM THE STUDY OF THE OPINION OF FORMER LAST YEAR HIGH SCHOOL STUDENTS), INTED2021 15th International Technology, Education and Development Conference, pp. 4784-4789, 2021, pages:4784-4789, Ref
|
2021
|
5
|
Asya Asenova, Technology enhance learning in field of professional education of pre-service biology teacher, FMGTEK International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 2019, Ref
|
2019
|
6
|
Ася Асенова, Българският език отвъд границите на България , Познаваш ли България?, 2018
|
2018
|
7
|
Ася Асенова, Българският език отвъд границите на България , Познаваш ли България?, 2018
|
2018
|
8
|
Ася Асенова, Интегриране на ИКТ при създаването на образователни комикси в професионалната подготовка на бъдещи учители по биология, Сборник научни доклади от седма национална конференция по електронно обучение във висшите училища, 20-23 септември, 2018, Боровец, 2018
|
2018
|
9
|
Ася Асенова, Model for organizing environmental education through “Region for kids”- a successful brand at regional level,, In: 10-ти юбилеен „Семинар по екология – 2017” с международно участие, 2017
|
2017
|
10
|
Asya Asenova, Model for organizing environmental education through extracurricular activities - analysis of good practices, trends and perspectives, Seminar of Ecology with international participation, 2016
|
2016
|
11
|
Yotovska, K., Asenova, A., Slavov, V., Pedagogical design of serious games for student’s knowledge transfer and research, XIV-th International Conference 'Challenges in Higher Education and Research in the 21st Century', 2016
|
2016
|
12
|
Yotovska, K., Asenova, A., Bancheva, H., Framework to ensure and maintain the quality of non-formal education for sustainable development, eminar of Ecology with international participation, 2015, стр.:212-218
|
2015
|
13
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Quality assessment of the m-learning course, XII-th International Conference 'Challenges in Higher Education and Research in the 21st Century' , 2014, стр.:34-40
|
2014
|
14
|
Asya Asenova, Kamelia Yotovska, Vladislav Slavov, The Role of Virtual Lab in Professional Training for Pre-service Biology Teachers and Engineers Student., New Perspectives in Science Education, 2014
|
2014
|
15
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Електронните учебници в системата на училищното образование в България – реалности и перспективи., journal.e-center.uni-sofia.bg, 2014
|
2014
|
16
|
А. Асенова, К. Йотовска, Концептуален модел за продължаващо обучение по Биология и здравно образование, Сборник доклади «Дни на науката 2013» Съюз на учените, В.Търново, 2014, стр.:284-293
|
2014
|
17
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Methodological frame for design of m-learning course, XI-th International Conference 'Challenges in Higher Education and Research in the 21st Century', 2013, стр.:56-59
|
2013
|
18
|
Asya Asenova, Kamelia Yotovska, Module-based approach for design of m-learning course, XI-th International Conference 'Challenges in Higher Education and Research in the 21st Century', 2013, стр.:49-52
|
2013
|
19
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Владислав Славов, Критерии за оценка на качество на курс за мобилно обучение, Национална младежка школа и борса за научни идеи в областта на информационните и комуникационни технологии, издателство:Издателски център при РУ „Ангел Кънчев”, Русе, 2013, стр.:138-142
|
2013
|
20
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Макродизайн на университетски курс за мобилно обучение. , Национална младежка школа и борса за научни идеи в областта на информационните и комуникационни технологии, издателство:Издателски център при РУ „Ангел Кънчев”, Русе, 2013, стр.:17-22
|
2013
|
21
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Модел за управление на качеството на педагогическите практики на студенти бъдещи учители по биология, International scientific on-line journal "Science & technologies", 2013, стр.:64-68
|
2013
|
22
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Маргарита Боянова, Професионално-педагогическата подготовка на студенти бъдещи учители по биология в Софийски университет „Св. Кл. Охридски”, International scientific on-line journal "Science & technologies", 2013, стр.:59-63
|
2013
|
23
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Цецка Вълкова, Професионалното портфолио-инструмент за развитие на преподавателите чрез рефлексия върху собствената му дейност., Юбилейна научна конференция, ДЕО-ИЧС, 2013, стр.:640-651
|
2013
|
24
|
Fernàndez, C., R.Peytcheva-Forsyth, B. Yovkova, A. Asenova, SimAULA. Training our teachers through innovative methodologies based on serious games, 16th UNESCO-APEID International Conference: The Heart of Education: Learning to Live Together, 2012, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2012
|
25
|
Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, A. Asenova, C. Fernandez, P. Petridis, SIMAULA: a needs-based model of virtual practicum for future teachers, Learning for Open Innovation...Transformation and Change for Future Learning, 2012
|
2012
|
26
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Модел за управление на качеството на ниво научна дисциплина – педагогически практики на бъдещи учители по биология, International scientific on-line journal Science & Technologies, Publisher Union of scientists – Stara Zagora, 2012, стр.:51-55
|
2012
|
27
|
Камелия Йотовска, Ася Асенова, Приложение на електронното портфолио за мониторинг на постиженията на бъдещи учители по биология, Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование, 2012, стр.:375-382
|
2012
|
28
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Светла Евтимова, Проектно базирано обучение на тема "Биологичното разнообразие в българските символи и традиции", International scientific on-line journal Science & Technologies, Publisher Union of scientists – Stara Zagora, 2012, стр.:14-18
|
2012
|
29
|
Elissaveta Gourova, Asya Asenova, Pavlin Dulev, Mobile learning using Tablets: the Sofia university case , IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2011), 6-8 November 2011, Rio de Janeiro, Brazil, 2011, pages:219-226, Ref, IR , SCOPUS, SJR (1 - 2012), PhD
|
2011
|
30
|
Ася Асенова, Павлин Дулев, Камелия Йотовска, Приложение на съвременните мобилни технологии в процеса на професионална подготовка на бъдещи учители по биология, International Conference- ELDE, Sofia, 2011, стр.:455-463
|
2011
|
31
|
Asya Asenova, Kamelia Yotovska, Zornitza Bratoeva, Model for integration of information and communication technologies (ICT) in education in biology - a factor for quality, 6-th International Scientific Conference, Dedicated to the International Earth Day, 2010, стр.:175-178
|
2010
|
32
|
Kamelia Yotovska, Asya Asenova, Kalinka Popova, Project Based Education as an impact factor regarding the motivation of the students, 6-th International Scientific Conference, Dedicated to the International Earth Day, 2010, стр.:211-214
|
2010
|
33
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Методическият тест като инструмент за оценка постиженията на студенти (бъдещи учители по биология), 120 години университетска педагогика: между традицията и новите реалности, 2008, стр.:238-245
|
2008
|
34
|
Наташа Цанова, А. Асенова, Интеграция на логическите категории като част от
уменията на учителя за планиране и управление на процеса обучение по
биология, Сборник научни доклади “Природни науки, 2003, стр.:114-117, Ref
|
2003
|
35
|
А. Асенова, Наташа Цанова, Типове задачи за формиране на умения на студентите
за дефиниране на биологични понятия, Сборник научни доклади от Национална научно-практическа конференция по биология „Български образователни традиции и иновации в обучението по биология”,Перник, 2003, стр.:12-15, Ref
|
2003
|
Студия в научно списание |
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Павлин Дулев, Ре-дизайн на традиционно организиран курс в обучението на бъдещи учители по биология, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:2, 2011, стр.:1-6
|
2011
|
Участие в конференция |
1
|
Присъствие, Ася Асенова, ПРОУЧВАНЕ НА ПОТРЕБНОСТИТЕ И НАГЛАСИТЕ КЪМ ПРОБЛЕМА ЗДРАВОСЛОВНО ХРАНЕНЕ НА ПОДРАСТВАЩИТЕ В УСЛОВИЯТА НА ОГРАНИЧЕНИЯ, НАЛОЖЕНИ ОТ ПАНДЕМИЯТА COVID-19
|
2020
|
2
|
Секционен доклад, Ася Асенова, The Role of Virtual Lab in Professional Training for Pre-service Biology Teachers and Engineers Student
|
2014
|
3
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Quality assessment of the m-learning course
|
2014
|
4
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Virtual Labs in ELFE – First Steps
|
2014
|
5
|
Секционен доклад, Ася Асенова, МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ ПРАКТИКИ НА СТУДЕНТИ БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
|
2013
|
6
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Макродизайн на университетски курс за мобилно обучение
|
2013
|
7
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Професионално-педагогическата подготовка на студенти бъдещи учители по биология в Софийски университет „Св. Кл. Охридски”
|
2013
|
8
|
Секционен доклад, Елисавета Гурова, M-learning systems design- technology and pedagogy aspects
|
2013
|
9
|
Секционен доклад, Камелия Йотовска, Methodological frame for design of m-learning course
|
2013
|
10
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Концептуален модел за продължаващо обучение по Биология и здравно образование
|
2013
|
11
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Проектно базирано обучение на тема «Биологичното разнообразие в българските символи и традиции
|
2013
|
12
|
Секционен доклад, Камелия Йотовска, Учителската професия през погледа на бъдещите учители по биология
|
2013
|
13
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Критерии за оценка на качество на курс за мобилно обучение
|
2013
|
14
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Професионалното портфолио-инструмент за развитие на преподавателите чрез рефлексия върху собствената му дейност
|
2013
|
15
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Модел за управление на качеството на педагогическите практики на студенти бъдещи учители по биология
|
2013
|
16
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Module-based approach for design of m-learning course
|
2013
|
17
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Приложение на електронното портфолио за мониторинг на постиженията на бъдещи учители по биология
|
2012
|
18
|
Секционен доклад, R. Peytcheva-Forsyth, SimAULA. Training our teachers through innovative methodologies based on serious games
|
2012
|
19
|
Секционен доклад, Ася Асенова, ). Information and Communication Technology in Greek Education through the new Interdisciplinary Unified Framework Studies Program: Teachers and students attitudes
|
2011
|
20
|
Секционен доклад, Ася Асенова, The challenges and benefits of organizing a tablet-based mobile training for future biology teachers
|
2011
|
21
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Информационна система за конкуренция на персонала в малкия и средния бизнес
|
2011
|
22
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Модел за създаване на видео лекции за е-обучение
|
2011
|
23
|
Секционен доклад, Павлин Дулев, Приложения на WEB 2.0 технологии в малкия и средния бизнес
|
2011
|
24
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Mobile learning using Tablets: the Sofia university case
|
2011
|
25
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Приложение на съвременните мобилни технологии в процеса на професионална подготовка на бъдещи учители по биология
|
2011
|
26
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Information and Communication Technology in Greek Education through the new Interdisciplinary Unified Framework Studies Program: Teachers and students attitudes
|
2011
|
27
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Model for integration of information and communication technologies (ICT) in education in biology
|
2010
|
28
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Region for kids – a successful brand for environmental education program at regional level
|
2010
|
29
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Project Based Education as an impact factor regarding the motivation of the students
|
2010
|
30
|
Секционен доклад, Ася Асенова, Методическият тест като инструмент за оценка постиженията на студенти (бъдещи учители по биология)
|
2008
|
Участие в редколегия |
1
|
Ася Асенова, Journalism and Mass Communication, Участие в редколегия
|
2013
|
2
|
Ася Асенова, Годишник на Софийския университет “Св. Климент Охридски”, Участие в редколегия
|
2013
|
3
|
Ася Асенова, Издателство "Просвета", Участие в редколегия
|
2010
|
Учебник |
1
|
Мария Шишиньова, Анели Неделчева, Ася Асенова, Лили Банчева, Ирина Враджалиева, Учебник по Биология и здравно образование, 10 клас, издателство Клет, Рецензирано
|
2019
|
2
|
Мария Шишиньова, Анели Неделчева, Ася Асенова, Лили Банчева, Ирина Враджалиева, Учебник по Биология и здравно образование, 9 клас, издателство Клет, Рецензирано
|
2018
|
3
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Книга за учителя за ограмотяване на възрастни по „Биология и здравно образование” 7. клас, Рецензирано
|
2012
|
4
|
Ася Асенова, Камелия Йотовска, Учебник за ограмотяване на възрастни по „Биология и здравно образование” 7. клас, Просвета
|
2012
|
Учебник/Учебно помагало |
|
Asya Asenova, Учебно пособие за извънкалсна дейност по екология “Природните съкровища на Софийското поле- Алдомировско и Драгоманско блато”, АртНео, С., 34с.
|
2014
|
Учебно помагало |
1
|
Весела Гюрова, Ася Асенова, Мария Валявичарска, Анжелина Янева, Активна възпитателна система, ИК "Сдружение Азбукари", 2021, ISBN 3802121010152 196 стр., ISBN:3802121010152, ИК "Сдружение Азбукари", София
|
2021
|
2
|
Гиурова, В., А. Асенова, М.Ваљавичарска, М. Лангуров, Образовна методологија. приручник за ваннаставне активности за децу, фокусиран на 3 старосне групе, „Сдружение Азбукари“, , Рецензирано, International
|
2020
|
3
|
Ася Асенова, Николай Симов, Р. Бекчиев, М. Лангуров, Учебно пособие за работа с деца от предучилищна възраст „Бъдете равни с природата“, ISBN:978-954-8828-06-2, изд. Община Кюстендил, Национален природонаучен музей — БАН София, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени
|
2020
|
4
|
Асенова, А., Йотовска, К., Костадинова, Х., Педагогически дизайн на процеса на обучение в електронна среда Blackboard на примера на Биология и здравно образование, 9 клас, раздел Екология
(на примера на “Биология и здравно образование”, 9.клас, раздел „Екология“)
, ISBN:ISBN 978-954-9424-12-16, Дидакта консулт, София, Рецензирано
|
2016
|
5
|
Елена Хаджиева, Ася Асенова, Йорданка Велкова, Весела Шушлина, Препъни-камъчета в чуждоезиковото обучение. Български език като чужд, ISBN:978-619-176-001-5, ИК "Гутенберг", София
|
2013
|
|