Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на проф. доктор на науките Розалина Енгелс-Критидис

Researcher ID (Web of Science):P-3848-2018

ORCID ID:https://orcid.org/0000-0002-7284-0258
Глава от книга
1 Engels-Kritidis, R. , “Bulgaria – ECEC Workforce Profile.” In Early Childhood Workforce Profiles in 30 Countries with Key Contextual Data, edited by P. Oberhuemer and I. Schreyer. Munich. www.seepro.eu/ISBN-publication.pdf, pp. 92-112, ISBN:978-3-00-060262-7, Munich, Ref, Рецензирано, International 2018
2 Engels-Kritidis, R., „Frühpädagogisches Personal – Länderbericht Bulgarien“. In Frühpä-dagogische Personalprofile in 30 Ländern mit Schlüsseldaten zu den Kita-Systemen, herausge-geben von I. Schreyer und P. Oberhuemer. München. www.seepro.eu/ISBN-Publikation.pdf, pp. 59-80. , ISBN:978-3-00-060261-0, Munich, Ref, Рецензирано, International 2018
3 Engels-Kritidis, R., R. Osaďan , E. Severini, The Concept of “Good/Quality Kindergarten Teacher” in Graduate Students from Preschool Education Specialty in Comenius University, Bratislava. In: B. Angelov, R. Engels-Kritidis,, D. Kostrub, & Robert Osaďan (Eds.) Specific Issues of Contemporary Preschool Education in Bulgaria and Slovakia, p.212-228, ISBN:978-954-07-4388-2, “St. Kliment Ohridski” University Press, Sofia, Рецензирано, International 2018
4 Engels-Kritidis, R. , The Importance of Individualization and Differentiation for Achieving Educational progress in Children in Kindergarten. In: B. Angelov, R. Engels-Kritidis,, D. Kostrub, & Robert Osaďan (Eds.) Specific Issues of Contemporary Preschool Education in Bulgaria and Slovakia, p.294-303, ISBN:978-954-07-4388-2, “St. Kliment Ohridski” University Press, Sofia, Рецензирано, International 2018
5 Енгелс-Критидис, Р., Българо-гръцко измерение в интеркултурното образователно пространство: педагогическо взаимодействие за изграждане на положително отношение към културата на "другия". В: "Емпатията в интеркултурното пространство", под редакцията на проф. д-р Мария Баева (25 стр., под печат), УИ "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано 2018
6 Engels-Kritidis, R. , Bulgaria – ECEC Workforce Profile. In Workforce Profiles in Systems of Early Childhood Education and Care in Europe, edited by P. Oberhuemer and I. Schreyer, p. 80-105, www.seepro.eu/English/Country_Reports.htm, IFP , Munich, Ref, Рецензирано, International 2017
7 Engels-Kritidis, R. , Frühpädagogisches Personal – Länderbericht Bulgarien. In Personalprofile in Systemen der frühkindlichen Bildung, Erziehung und Betreuung in Europa, herausgegeben von I. Schreyer und P. Oberhuemer. www.seepro.eu/Deutsch/Laenderberichte.htm, IFP, Munich, Ref, Рецензирано, International 2017
8 Engels-Kritidis, R. , M. Valášková, Development of literacy in kindergartens: Bulgarian-Slovak comparative aspects. In: R. Engels-Kritidis, B. Angelov, D. Kostrub, & Robert Osaďan (Eds.) Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia, pp. 70-94, 2016 , ISBN:978-80-7315-261-1, Paido, Brno, Ref, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени 2016
9 Maria Baeva, Engels-Kritidis, R., Gyurova, V., Inclusive Pre-School Education in Bulgaria. In: Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia,Brno, Paido, ISBN:978-80-7315-261-1, 2016, ISBN:978-80-7315-261-1, Paido, Brno, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени 2016
10 Engels-Kritidis, R., M. Valášková , R. Osaďan, Preschool Education in Bulgaria and Slovakia: Converging Points and Differences. In: R. Engels-Kritidis, B. Angelov, D. Kostrub, & Robert Osaďan (Eds.) Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia, pp. 11-31, ISBN 978-80-7315-261-1, Paido, Brno, Ref, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени 2016
11 Engels-Kritidis, R., Developments in pre-school education in Bulgaria: achievements and challenges. - Ιn: Papatheodorou, T. (ed.) Debates on Early Childhood Policies and Practices: Global Snapshots of Pedagogical Thinking and Encounters (pp.39-51) ISBN 978-0-415-69101-7, Routledge , London, Ref, Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени 2012
Глава от монография
1 Stathopoulou, I., Engels-Kritidis, R. , Building Positive Attitude Towards Mathematics in 5 to 7 Year-Old Children With and Without Mild Intellectual Disability. In: Engels-Kritidis, R., Stathopoulou I., O. Filippou, D. Baila, Inclusive approaches to pedagogical interaction with 4 to 7 year-old children, pp. 14-88, ISBN:978-954-07-5019-4, “St. Kliment Ohridski” University Press, Sofia, Рецензирано, International 2020
2 Filippou, O. E. , Engels-Kritidis, R., The Role of Family and Educational Institutions in the Development of Emotional Intelligence with a Focus on Children with Down Syndrome. In: Engels-Kritidis, R., Stathopoulou I., O. Filippou, D. Baila, Inclusive approaches to pedagogical interaction with 4 to 7 year-old children, pp. 89-157, ISBN:978-954-07-5019-4, “St. Kliment Ohridski” University Press, Sofia, Рецензирано, International 2020
3 Baila, D., Engels-Kritidis, R., The Role of Literature in Overcoming Negative Emotions in Children with and without Special Educational Needs. In: Engels-Kritidis, R., Stathopoulou I., O. Filippou, D. Baila. Inclusive approaches to pedagogical interaction with 4 to 7 year-old children, pp. 158-229 , ISBN:978-954-07-5019-4, “St. Kliment Ohridski” University Press, Sofia, Рецензирано, International 2020
Дипломна работа
Розалина Пламенова Енгелс, Осмисляне на български народни пословици и поговорки с преносно значение от 6-7-годишни деца, СУ "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф. д-р Елена Русинова 1998
Дисертация доктор на науките
Розалина Пламенова Енгелс-Критидис, Индивидуализация и диференциация на педагогическото взаимодействие в детската градина., СУ "Св. Климент Охридски" 2020
Дисертация д-р
Розалина Пламенова Енгелс, Изграждане на умения за интерпретиране на иносказателността на пословици и поговорки у 5-7-годишни деца, СУ "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф. д-р Елена Русинова 2004
Друго (научно-популярни и др. под.)
Engels, R., PROF. DR. ELENA ROUSSINOVA-BAHOUDAILA, 2018
Изложби
Розалина Пламенова Енгелс-Критидис , Национална „125 книги по случай 125-годишнината на Алма матер”, 2013 София, Университетската библиотека на СУ "Св. Климент Охридски" Две книги на Розалина Енгелс са избрани да бъдат представени в изложбата - "Детето в иносказателния свят на пословиците и поговорките" (2012) и "Пословиците и поговорките в образователното взаимодействие с български деца" (2013) 2013
Монография
1 Engels-Kritidis, R. , Contemporary Aspects of Preschool Education in Bulgaria. Revised second edition with additions and updates, 198 стр. , ISBN:978-954-07-5025-5, “St. Kliment Ohridski” University Press, Sofia, Рецензирано 2020
2 Енгелс-Критидис, Р., Индивидуализация и диференциация на педагогическото взаимодействие в детската градина, 190 стр. , ISBN:978-954-07-5015-6, УИ „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2020
3 Engels-Kritidis, R., Contemporary Aspects of Preschool Education in Bulgaria, COBISS.BG-ID - 1278619108 , ISBN:978-619-90764-0-8,, Sofia, Рецензирано 2016
4 Енгелс-Критидис, Р. , Интеркултурна образователна програма за подготвителна група на българските училища в Гърция, ISBN:978-954-8361-26-2; COBISS.BG-ID - 1259486948, 149 стр. , КОНТЕКСТ, София, Рецензирано 2013
5 Енгелс-Критидис, Р. , Пословиците и поговорките в образователното взаимодействие с български деца, живеещи в чужбина, 268 стр. , ISBN:978-954-07-3548-1 , УИ „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2013
6 Енгелс-Критидис, Р. , Детето в иносказателния свят на пословиците и поговорките, 200 стр. , ISBN:978-954-07-3314-2, COBISS.BG-ID - 1245854180, УИ „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2012
Научен проект
1 Розалина Енгелс-Критидис, SEEPRO-3 Workforce Profiles in Systems of Early Childhood Education and Care in 30 countries (2021-2024), Член, The German Federal Ministry of Family and Youth Affairs 2021
2 Розалина Енгелс-Критидис, Докторантски център „Св. Климент Охридски (ДокЦент)(BG05M2OPP001-2.09-0013) , Член, Европейски съюз - Европейски структурни и инвестиционни фондове 2017
3 Розалина Енгелс-Критидис, СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ, Член, ОП "Развитие на човешките ресурси" 2016
4 Розалина Енгелс-Критидис, SEEPRO-R, Член, The German Federal Ministry of Family and Youth Affairs 2015
5 Розалина Енгелс-Критидис, ЕСЕННИ ДОКТОРАНТСКИ ЧЕТЕНИЯ (ПРОЕКТ №61 от 12.04.2015 г. НА ФОНД НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ), Член, СУ "Св. Климент Охридски" 2015
6 Розалина Енгелс-Критидис, Проект BG051PO001-3.1.09-0005 „Развитие на системата за квалификация и кариерно израстване на академичния състав в Софийски университет „Св. Климент Охридски“., Член, ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014
7 Розалина Енгелс-Критидис, “Квалификация на педагогическите специалисти: Осигуряване на достъп до програми за едногодишно специализирано обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация/преквалификация ДЕТСКИ/НАЧАЛЕН учител” ., Член, ОП "Развитие на човешките ресурси" 2013
8 Розалина Енгелс-Критидис, BG051PO001-3.3.07-0002 „СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ“ , Член, OП "Развитие на човешките ресурси" 2013
9 Розалина Енгелс-Критидис, "Университетски център за трансгранични българистични изследвания", Член, Фонд "Научни изследвания", Номер на договора:№Д002-80/12.12.2008 г 2008
Научно ръководство
1 Розалина Енгелс-Критидис, „Сравнително изследване на съвременното предучилищно образование в Китай и България“, дисертация д-р:Джоу Дзяо (Китай) 2025
2 Розалина Енгелс-Критидис, Intercultural Education in Kindergarten via Sport and Outdoor Activities, Sofia University дисертация д-р:Vaia Duska 2024
3 Розалина Енгелс-Критидис, „Емоционални и социални аспекти на училищната готовност и адаптация: специфика при деца с хиперактивност и дефицит на вниманието“ (дисертацията е разработена на английски език и е защитена ма 9.04.2021г.), дисертация д-р:СТРАТИГУЛА ПАРИСУ 2021
4 Розалина Енгелс-Критидис, Children’s Stories as a Pedagogical Tool for Intercultural Education , Sofia University дипломна работа:Georgia Apostolos Batola 2021
5 Розалина Енгелс-Критидис, Educational Approaches and Tools for Inclusion of Migrant Children in Intercultural Schools , Sofia University дипломна работа:Polina Antonios Antoniou 2021
6 Розалина Енгелс-Критидис, Incentives for Communicative Speech Development of Preschool Children in an Intercultural Environment in Greece, Sofia University дипломна работа:Lampros Kolomvos 2021
7 Розалина Енгелс-Критидис, Inclusion of Refugees in Public Education: Views of Kindergarten teachers , Sofia University дипломна работа:Athanasia Panagiotis Vezou 2021
8 Розалина Енгелс-Критидис, Intercultural Education in Primary Schools in China and Bulgaria: Converging points and Differences, Sofia University дипломна работа:Siying Sun 2021
9 Розалина Енгелс-Критидис, „Агресивно поведение при деца със специални образователни потребности в детската градина“ (дисертацията се разработва на английски език), СУ "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:АНАСТАСИЯ ЦАНТИДУ 2020
10 Розалина Енгелс-Критидис, Integration of Refugee Students aged 4-6 through Educational Projects, Sofia University дипломна работа:Polixeni Kareli 2020
11 Розалина Енгелс-Критидис, Teacher’s perception about Intercultural education in the multi-cultural classroom of the Greek secondary education, Sofia University дипломна работа:Athanasios Mitsios 2020
12 Розалина Енгелс-Критидис, „Изграждане на положително отношение към математиката при 5-7-годишни деца със и без лека интелектуална недостатъчност" (дисертацията е на английски език и е успешно защитена през октомври 2019), ФНОИ, СУ "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:ЙОАННА ЕВТИМИОС СТАТОПУЛУ 2019
13 Розалина Енгелс-Критидис, „Ролята на семейството и образователните институции за развитие на емоционалната интелигентност при деца със синдрома на Даун“ (дисертацията е на английски език и е успешно защитена през октомври 2019), дисертация д-р:ОЛГА-ЕВГЕНИЯ АТАНАСИОС ФИЛИПУ 2019
14 Розалина Енгелс-Критидис, „Ролята на художествената литература за преодоляване на негативните емоции при деца със и без специални образователни потребности“ (дисертацията е на английски език и е успешно защитена през октомври 2019), ФНОИ, СУ "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:ДИМИТРА БАИЛА 2019
15 Розалина Енгелс-Критидис, Запазване на албанския език в гръцка среда, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Теодора Коцимпу 2019
16 Розалина Енгелс-Критидис, Комуникация и взаимоотношения между учителя и чуждестранния студент в интеркултурната класна стая, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Анна Казакантони 2019
17 Розалина Енгелс-Критидис, Фолклорът в съвременното интеркултурно училище: проекции в учебниците на второкласниците., СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Мариа Баниа 2019
18 Розалина Енгелс-Критидис, „Емпатията в мултилингвистична образователна среда за развитие на познавателна култура в детството“; успешно защитена на 31.10.2018г., СУ "Св. Климент Охридски", ФНПП дисертация д-р:ДАРИНА БАЕВА 2018
19 Розалина Енгелс-Критидис, Children’s Literature in Intercultural Education , Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:GEORGE FOUNTAS 2018
20 Розалина Енгелс-Критидис, Intercultural Communication in Greek Primary School , Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:PARASKEVI LAZOU 2018
21 Розалина Енгелс-Критидис, Intercultural Education in Primary School: Enabling Students to Respect Diversity and Promote Equality , Софийски университет "Св. Климент Охридски" дипломна работа:KONSTANTINOS LAZOS 2018
22 Розалина Енгелс-Критидис, "Модели на приобщаване на деца със специфични образователни възможности в детската градина на Република Гърция" (дисертацията се разработва на английски език), СУ "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:EВАНГЕЛИЯ ХРИСТОС ФРАНГОЯНИ 2017
23 Розалина Енгелс-Критидис, "Гатанките и пословиците в педагогическото взаимодействие в детската градина", СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:СВЕТЛАНА ФАМ 2016
24 Розалина Енгелс-Критидис, "Изграждане на умения за задаване на въпроси, оценка на действия и взимане на решения в проблемни житейски ситуации при ученици в IV клас", дипломна работа:СВЕТЛАНА НИКОЛОВА 2016
25 Розалина Енгелс-Критидис, „Интеркултурното образование на деца с мигрантски произход в началните училища в област Тесалия, Република Гърция", дипломна работа:ВАСИЛИКИ ЦАФАЛИЯ 2016
26 Розалина Енгелс-Критидис, Comparative Aspects between Contemporary Preschool Education in China and Bulgaria, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:NA CHENG 2016
27 Розалина Енгелс-Критидис, "Интеграция на ученици с чуждестранен произход в началните училища в Гърция.Проучване на гледната точка на началните учители", дипломна работа:ФОТИНИ БИЛИУРЦИ 2015
28 Розалина Енгелс-Критидис, "Ролята на комуникативния подход за развитие на интеркултурна компетентност", дипломна работа:ХАРАЛАМПИЯ ЛОУТА 2015
29 Розалина Енгелс-Критидис, "Ролята на учителя в интеркултурното измерение на предучилищното образование", дипломна работа:ЕВАНГЕЛИЯ ЦАЛАФУТА 2015
Превод на книга
1 Енгелс-Критидис, Р., Valášková, M.- автор; Енгелс-Критидис, Р. -превод), РОЛЯТА НА КНИГИТЕ С ПОДСКАЗКИ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ЧЕТЕНЕ В ПЪРВИ КЛАС/ THE IMPORTANCE OF PREDICTABLE BOOKS IN READING INSTRUCTION IN THE FIRST GRADE OF PRIMARY SCHOOL (статия в сборник от IV Есенен научно-образователен форум на ДИУУ), СУ "Св. Климент Охридски", Рецензирано 2015
2 Енгелс-Критидис, Р., Превод от английски език на публикацията на Валашкова, Мириам. Ролята на книгите с подсказки в обучението по четене в първи клас. Сборник с материали от IV Есенен научно-образователен форум „Учителят и модернизирането на образованието – национални и европейски практики“ (14-15 ноември 2014), с. 148-162., Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени 2014
3 Енгелс, Р., Превод от английски език на статията на Папатеодору, Теодора. Майчиният език: детският културен и интелектуален капитал. Предучилищно възпитание, 10/2011, стр. 18-23 (англ.: Papatheodorou, Theodora. Mother Tongue: Children’s Cultural and Intellectual Capital), Рецензирано, в сътрудничество с чуждестранни учени 2011
Редактор на издание нереферирано
1 Розалина Енгелс-Критидис, Angelov, B., R. Engels-Kritidis,, D. Kostrub, & Robert Osaďan (Eds.) Specific Issues of Contemporary Preschool Education in Bulgaria and Slovakia. Sofia: “St. Kliment Ohridski” University Press, 2018, 462 p., 2018 ISBN 978-954-07-4388-2, Редактор на издание нереферирано 2018
2 Розалина Енгелс-Критидис, R. Engels-Kritidis, B. Angelov, D. Kostrub, & Robert Osaďan (Eds) Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia, Brno: Paido, 2016 ISBN 978-80-7315-261-1, Редактор на издание нереферирано 2016
3 Розалина Енгелс-Критидис, Дървото не изкарва връх, ако няма здрави корени/автор Атанасова, Р., Редактор на издание нереферирано 2016
Редактор на сборник
1 Розалина Енгелс-Критидис, 140 години предучилищно образование в България: постижения и хоризонти. София, УИ "Св. Климент Охридски",, Редактор на сборник 2022
2 Розалина Енгелс-Критидис, Енгелс-Критидис, Р. (научен ред.) Децата и творчеството. Юбилеен сборник в чест на проф. д-р Елена Русинова. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2018, 344 с., ISBN 978-954-07-4407-0, Редактор на сборник 2018
Статия в научно списание
1 Спиридонова, Л., Стоянова, К., Енгелс-Критидис, Р., ОБЛАСТИ НА КОМПЕТЕНТНОСТ НА ДЕТСКИЯ УЧИТЕЛ И ТЯХНАТА ЗНАЧИМОСТ ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА СТУДЕНТИ, УЧИТЕЛИ, ДИРЕКТОРИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ, Педагогика, vol:1s, issue:97, 2025, pages:7-24, doi:https://doi.org/10.53656/ped2025-1s.01, Ref 2025
2 Енгелс-Критидис, Р., Спиридонова, Л., Георгиева, Г., Щрихи от Юбилеен национален научен форум с международно участие „140 години предучилищно образование в България: постижения и хоризонти (23-24 юни 2022), Детска градина, брой:6, 2022, стр.:80-86, ISSN (print):2535-0706 2022
3 Енгелс-Критидис, Р., Спиридонова, Л., Георгиева, Г., Щрихи от Юбилеен национален научен форум с международно участие „140 години предучилищно образование в България: постижения и хоризонти (23-24 юни 2022), Детска градина, брой:6, 2022, стр.:80-86, ISSN (print):2535-0706 2022
4 Енгелс-Критидис, Р., Проф. д-р Елена Русинова-Бахудейла, Педагогика, брой:7, 2018, стр.:1015-1016, ISSN (print):1314-8540, ISSN (online):0861-3982, Ref, др.(ERIH PLUS; CEEOL; EBSCOhost Research Databases; Go) 2018
5 Енгелс-Критидис, Р., Развитие и учене в ранното детство с фокус върху езика и комуникацията, Език и литература, брой:1-2, 2018, стр.:181-186, ISSN (print):pISSN 0324-1270, ISSN (online):eISSN 2535-1036 , Ref, др. 2018
6 Енгелс-Критидис, Р., Целите за стимулиране на преживяванията в контекста на индивидуализацията и диференциацията на педагогическото взаимодействие в детската градина., Педагогика, том:4, 2018, стр.:476-500, ISSN (print):ISSN 0861 - 3982, Ref, др. 2018
7 Engels-Kritidis, R., M. Valášková, R. Osaďan, Preschool Education and Kindergarten Teachers Training in Bulgaria and Slovakia. Special issue on topic: “The Synergy of Educational Environments”, Multidisciplinary Journal of School Education , issue:2/2017(12), 2017, pages:51-74, ISSN (print):2543-7585, ISSN (online):2543-8409, Ref, др., International 2017
8 Engels, R., THE QUALITY KINDERGARTEN TEACHER: PERSONAL AND PROFESSIONAL PROFILE, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:89, issue:1, 2017, pages:8-20, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540 2017
9 Енгелс-Критидис, Р., Качественият детски учител: личностен и професионален профил, Педагогика, брой:1, 2017, стр.:8-20, ISSN (print):0861–3982 , ISSN (online):1314–8540 , Ref, др. 2017
10 Енгелс-Критидис, Р., Значимостта на индивидуализацията и диференциацията за постигане на образователен напредък при деца от първа и четвърта група в детската градина., Списание на Софийския университет за образователни изследвания, брой:1/2016, 2016, стр.:16-26, ISSN (online):1314 - 8753 2016
11 Engels-Kritidis, R., Inclusiveness for all: the importance of individualization and differentiation for achieving educational progress in children in kindergarten. , Journal of Preschool and Elementary School Education, http://journaledu.ignatianum.edu.pl/12015-8/individualization-and-differentiation-for-achieving-educational-progress-in-children-in.htm. , issue:2(8), 2015, pages:13-28, ISSN (print):2084-7998, др. 2015
12 Zhou Jiao, Xu Lu, Engels-Kritidis, R., Let’s celebrate Chinese New Year!”: Pedagogical Interaction in Kindergarten, Aimed at Intercultural Education. , Електронно списание на ФНПП, issue:брой 4/2015, 2015, pages:61-72, ISSN (online):2367-6396, International 2015
13 Engels-Kritidis, R., Preschool aged children on the path towards acquiring socially-accepted meanings of allegorical language structures, FINE Journal - Quarterly of Formal, Informal and Natural Education, issue:2, 2015, pages:21-35, ISBN:2367-6019 2015
14 Engels-Kritidis, R., The Concept of “Good/Quality Kindergarten Teacher”: Comparative Points of View of First-year University Students Versus Graduates. , Journal of Preschool and Elementary School Education, number . , vol:Special issue on topic: „The quality of elementary school education: teachers’ qualifications and competences“., issue:1/2015(7) , 2015, pages:69-93, ISSN (print):2084-7998, др. 2015
15 Engels, R., THE IMPORTANCE OF INDIVIDUALIZATION AND DIFFERENTIATION FOR PEDAGOGICAL INTERACTIONS IN KINDERGARTENS, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:87, issue:8, 2015, pages:1148-1156, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540 2015
16 Енгелс-Критидис, Р., Енгелс-Критидис, Р. Проучване на уменията за интерпретиране на пословици и поговорки при български деца от предучилищна и начална училищна възраст, живеещи в чужбина., Годишник на СУ “Св. Климент Охридски” – ФНПП; С., УИ „Св. Климент Охридски”, 2013 (22 стр., под печат), том:том 106, 2015, стр.:83-108 2015
17 Енгелс-Критидис, Р., Значимостта на индивидуализацията и диференциацията в педагогическото взаимодействие в детската градина , Педагогика, брой:6, 2015, стр.:1147-1156, ISSN (print):ISSN 0861-8216, Ref, др. 2015
18 Енгелс-Критидис, Р., С. Инджова, Г. Валентинова, Методиката на Глен Доман за ранното обучение по четене. , Електронно списание на ФНПП, issue:брой 4/2015, 2015, pages:49-60, ISSN (online):2367-6396 2015
19 Engels-Kritidis, R., Children in the world of allegory: the key role of comparison skills and abstract thinking, Journal of Preschool and Elementary School Education , issue:6, 2014, pages:107-135, ISSN (print):2084-7998, др. 2014
20 Engels-Kritidis, R., Language Support for Children from a Migration Background in Early Years Settings in Bavaria with a focus on Munich. , Journal of Preschool and Elementary School education, 2013, стр.:2-13, Ref 2013
21 Engels-Kritidis, R., Early Childhood Education and Care in Germany: Focus on Children with a Background of Migration (in a Bavarian context)., International Scientific Publications: Educational Alternatives Journal. Education, Research, Development, , том:Volume 10, брой:part 3, 2012, стр.:295-310 2012
22 Чолакова-Младенова, В., Енгелс-Критидис, Р., Игрите в помощ на подготовката за четене и писане, Предучилищно възпитание, брой:10/2011, 2011, стр.:61-66 2011
23 Енгелс, Р., Как да помогнем на децата да осмислят иносказателността на пословици и поговорки. , Предучилищно възпитание, брой:10, 2011, стр.:39-49 2011
24 Енгелс-Критидис, Р., Нектариос Стелакис, Спонтанното възникване на писането в предучилищна възраст., Предучилищно възпитание, брой:10, 2011, стр.:24-28 2011
25 Engels-Kritidis, R., Educational aspects of the integration of Bulgarian immigrants’ children into the Greek society. , International Scientific Publications: Educational Alternatives Journal. Education, Research, Development, , том:Volume 8, part 1, 2010, 2010, стр.:161-171 2010
26 Енгелс, Р., Българското неделно училище в Атина., Предучилищно възпитание, , , брой:5, 2009, стр.:28-30 2009
27 Енгелс-Критидис, Р., За образованието на децата на българските емигранти в Гърция, Предучилищно възпитание, брой:5, 2009, стр.:27-29 2009
28 Енгелс, Р., Предпоставки за осмисляне на иносказателността. , Предучилищно възпитание, брой:1, 2004, стр.:17-22 2004
29 Енгелс, Р., Разликата между пословиците и поговорките., Предучилищно възпитание, брой:6, 2004, стр.:28-30 2004
30 Енгелс, Р., Оригиналност и неповторимост в детските интерпретации на иносказателността., Предучилищно възпитание, брой:6-7, 2003, стр.:47-49 2003
31 Енгелс, Р., Пословиците и поговорките в педагогическата практика. , Предучилищно възпитание, брой:8, 2003, стр.:26-29 2003
32 Енгелс, Р., Показатели за осмисляне на пословици и поговорки с преносно значение., Предучилищно възпитание, брой:10, 2001, стр.:34-37 2001
Статия в поредица
1 Енгелс-Критидис, Р., Интеркултурна образователна програма за български деца, живеещи в Гърция. , Годишник на СУ “Св. Климент Охридски” – ФНПП; . , брой:том 107, издателство:С., УИ „Св. Климент Охридски”, , 2016, стр.:45-64, ISSN (print):0861-8216 2016
2 Енгелс-Критидис, Р., Ролята на индивидуализацията и диференциацията в педагогическото взаимодействие в детската градина., Годишник на СУ "Св. Климент Охридски” – ФНПП , брой:том 109, издателство:УИ „Св. Климент Охридски”, , 2016, стр.:32-46, ISSN (print):ISSN 0861-8216, др. 2016
3 Engels-Kritidis, R., Some policies and practices aimed at children with a background of migration in early-years settings in Munich. , Odesa National University Herald, Volume 19, issue 2 (32), 2014, Series “Psychology”, 2014, pages:282-290, ISSN (print):2304–1609, Ref, др. 2014
4 Енгелс-Критидис, Р., Корелация между уменията за интерпретиране на пословици и поговорки и преобладаващия език в семейството при българчета, живеещи в чужбина. , Научни трудове на Русенския университет. , том: , брой:Том 52, серия 6.2, 2013, стр.:127-131, Ref 2013
5 Енгелс-Критидис, Р., Скала за диагностика на уменията за интерпретиране на иносказателността на пословици и поговорки., Педагогически алманах, брой:2, издателство:Издателство на Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“, 2010, стр.:65-71, Ref 2010
6 Енгелс, Р., Изследване на уменията за интерпретиране на иносказателността при 5-7-годишни деца., Годишник на СУ "Св. Кл. Охридски", ФНПП, брой:т. 99-100, издателство:Унив. изд. "Св. Кл. Охридски", 2009, стр.:231-252 2009
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Енгелс-Критидис, Р., Георгиева, Г., Предучилищна и медийна педагогика., 40 години факултет по науки за образованието и изкуствата., редактор/и:Милен Замфиров, издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2024, стр.:49-55, ISBN:978-954-07-6034-6 2024
2 Ntouska, V., Engels-Kritidis, R., Inclusive Intercultural approaches in preschool education, EDUCATION AND ARTS: TRADITIONS AND PERSPECTIVES. Proceedings of the Third Scientific-Practical Conference, organized by the Faculty of Educational Studies and the Arts, Sofia University “St. Kliment Ohridski”, Publisher:Sofia University Publishing House, 2022, pages:1006-1013, ISSN (print):2738-899, International, PhD 2022
3 Енгелс-Критидис, Р., Детският учител в личностнозначимото педагогическо взаимодействие. , "140 години предучилищно образование в България: постижения и хоризонти". Юбилеен сборник по случай 14-годишнината от откриването на първата детска градина в България., редактор/и:проф. дн Р. Енгелс-Критидис, издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2022, стр.:114-123, ISSN (print):978-954-07-5471-0, в сътрудничество с чуждестранни учени 2022
4 Engels-Kritidis, R., Inclusive approaches to pedagogical interaction with 4 to 7 year-old children (Foreword) , Engels-Kritidis, R., Stathopoulou I., O. Filippou, D. Baila. INCLUSIVE APPROACHES TO PEDAGOGICAL INTERACTION WITH 4 TO 7 YEAR-OLD CHILDREN , 2020, pages:8-13, ISBN:978-954-07-5019-4 2020
5 Engels-Kritidis, R., Some Differencies in Educational Progress in Boys and Girls as a Result of Comprehensive Application of Individualised Pedagogical Interaction in Kindergarten. , Book of Proceedings from the “INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE "GENDER STRUCTURE OF SOCIETY: HISTORY AND MODERNITY", pp. 2-7, May 20–21, 2020, Odessa I. I. Mechnikov National University, Odessa, Ukraine, Publisher:Одеський національний університет імені І. І. Мечникова,, 2020, pages:2-7, ISBN:978-617-689-368-4 2020
6 Енгелс-Критидис, Р., Проекции на емоционалното благополучие и активното включване на децата в педагогическото взаимодействие върху готовността им за училище. В: Научно-практическа конференция, посветена на 80-годишнината от рождението на проф. д-р Георги Бижков „ОБРАЗОВАНИЕ И ИЗКУСТВА: ТРАДИЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ“. София, 6 и 7 ноември 2020 г., СУ „Св. Климент Охридски (под печат) , Сборник с доклади от Научно-практическа конференция, посветена на 80-годишнината от рождението на проф. д-р Георги Бижков „ОБРАЗОВАНИЕ И ИЗКУСТВА: ТРАДИЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ“. София, 6 и 7 ноември 2020 г., СУ „Св. Климент Охридски, издателство:УИ „Св. Климент Охридски“, 2020 2020
7 Parisou, S., Engels-Kritidis, R., Emotional education: the role of parents and teachers. , Young Researchers, Conference Proceedings 2018, Volume 1,, Publisher: St. Kliment Ohridski University Press,, 2019, pages:464-473, ISBN:978-954-07-4611-1, International, PhD 2019
8 Енгелс-Критидис, Р., Eмоционалното благополучие и личностно значимият детски опит в контекста на индивидуалния образователен напредък. , Сборник с доклади от Юбилейна научна конференция с международно участие „Научни и практически аспекти на приобщаващото образование“, посветена на 130 години Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и 35 години Катедра „Специална педагогика", редактор/и:проф. дпн Цветанка Ценова и др., издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2018, стр.:121-134, ISBN:978-954-07-4541-1 2018
9 Engels-Kritidis, R., Molina, A, Casas, I., Hernandez, P., Some comparative aspects of preschool education in Bulgaria and Spain. , Сборник с доклади и презентации от Шести студентски научен форум на ФНПП, СУ „Св. Климент Охридски“ , Publisher:Авангард Прима, 2018, pages:4-13, ISBN:978-619-160-995-6 COBISS.BG-ID - 1286725860, International 2018
10 Енгелс-Критидис, Р., Цв. Каменова, Г. Желева, Индивидуализация и диференциация на педагогическото взаимодействие в подготвителна група/клас чрез използване на вотинг система. , Смесеното обучение – модернизиране на образованието чрез технологиите. Сборник с доклади от научно-практическа конференция, редактор/и:Светла Караджова, издателство:Джуниър Ачийвмънт България, 2018, стр.:26-37, ISBN:978-954-8421-38-6; 978-954-8421-39-3 2018
11 Енгелс-Критидис, Р., Д. Йотова, Г. Белинчева, Как учителят отключва творчеството у децата: добър педагогически опит в пет индивидуални случая., Децата и творчеството. Юбилеен сборник в чест на проф. д-р Елена Русинова, редактор/и:доц. д-р Розалина Енгелс-Критидис, издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски", 2018, стр.:278-287, ISBN:978-954-07-4407-0 2018
12 Енгелс-Критидис, Р., Педагогика на добрите възможности за всяко дете: индивидуализация и диференциация на взаимодействието в детската градина. , Педагогика на добрите възможности за учене на всички. Юбилеен сборник в чест на 65-годишнината на проф. дпн Тодор Шопов., издателство:УИ „Св. Климент Охридски, 2018, стр.:89-102, ISBN:978-954-07-4566-4 2018
13 Енгелс-Критидис, Р., В. Чолакова, Приложение на сравнението като творчески похват в детската градина., Децата и творчеството. Юбилеен сборник в чест на проф. д-р Елена Русинова, редактор/и:доц. д-р Розалина Енгелс-Критидис, издателство:Университетско издателство „Свети Климент Охридски“, , 2018, стр.:251-265, ISBN:978-954-07-4407-0 2018
14 Енгелс, Р., Д. Йотова, Учене чрез преживяване и личностно значим детски опит. , Сборник с доклади от VII ЕСЕНЕН НАУЧНО-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ФОРУМ „Съвременни педагогически технологии в образованието“ 10-11 ноември 2017), организиран от Департамент за информация и усъвършенстване на учителите, СУ „Св. Климент Охридски“, редактор/и:Росица Пенкова, Катя Станева, издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2018, стр.:58-64, ISBN:978-954-07-4554-1 2018
15 Енгелс-Критидис, Р., Целите за стимулиране на преживяванията и личностно значимия детски опит: насърчаване на индивидуалните творчески изяви на децата., Децата и творчеството. Юбилеен сборник в чест на проф. д-р Елена Русинова,, редактор/и:доц. д-р Розалина Енгелс-Критидис, издателство:Университетско издателство „Свети Климент Охридски“, 2018, стр.:131-152, ISBN:978-954-07-4407-0 2018
16 Енгелс-Критидис, Р., Значимостта на уменията за сравнение за познавателното развитие на децата от предучилищна възраст, Сборник с доклади от VI Есенен научно-образователен форум, организиран от ДИУУ на СУ "Св. Климент Охридски" , издателство:СУ "Св. Климент Охридски, 2017, стр.:147-154, ISBN:978-954-07-4294-6 2017
17 Cheng, Na, Engels-Kritidis, R., “Let’s Celebrate Chinese Lantern Festival Together!”- Pedagogical Interaction in Kindergarten, Aimed at Intercultural Education., Сборник с доклади и презентации от Четвърти студентски научен форум (18.05.2016г.). , Publisher:Авангард Прима, 2016, pages:4-14, ISBN:978-619-160-637-5 , MSc 2016
18 Генова, Г., Енгелс-Критидис, Р., „Сезоните и магията на музиката“ : педагогическо взаимодействие в подготвителна група/клас., Сборник с доклади и презентации от Четвърти студентски научен форум (18.05.2016г.)., издателство:Авангард Прима, 2016, стр.:90-96, ISBN:978-619-160-637-5 2016
19 Stathopoulou, I., Engels-Kritidis, R., Building positive attitudes towards mathematics – a factor for successful development of basic mathematics skills in children, Сборник „Есенни докторантски четения 2016“, том II, ISSN 2534-9252, 2016, pages:241-247, ISSN (online):2534-9252 , International, PhD 2016
20 Parisou, S., Engels-Kritidis, R., Emotional and social aspects of school readiness and adjustment, Сборника „Есенни докторантски четения 2016“, том II, ISSN 2534-9252, 2016, pages:248-264, ISSN (online):2534-9252 , International, PhD 2016
21 Baila, D., Engels-Kritidis, R., Literature as a rudder to children’s critical thinking. , Сборник „Есенни докторантски четения 2016“, том II, ISSN 2534-9252, 2016, pages:381-385, ISSN (online):2534-9252 , International, PhD 2016
22 Filipou, O. E., Engels-Kritidis, R., The role of nature in developing emotional intelligence in children with Down Syndrome in preschool age. , Сборник „Есенни докторантски четения 2016“, том I, ISSN 2534-9252, 2016, pages:159-165, ISSN (online):2534-9252, International, PhD 2016
23 Енгелс-Критидис, Р., Индивидуализация и диференциация в педагогическата ситуация. , Сборник доклади от Девета научно-практическа конференция по предучилищно образование „Водим бъдещето за ръка – заедно с нашите деца“ - Пазарджик (11-13 май 2016). , издателство:Макрос, 2016, стр.:303-305, ISBN:978-954-561-409-5 2016
24 Енгелс-Критидис, Р., Ролята на индивидуализацията и диференциацията за разширяване на възможностите за образователен напредък при децата от първа група в детската градина. , Доклад, изнесен на Юбилейна научна конференция на Русенския университет „Ангел Кънчев“ - „70 години традиции и иновации“, 9-10 октомври 2015, издателство:Русе, 2016, стр.:85-91, ISSN (print):1311-3321, др. 2016
25 Енгелс-Критидис, Р., В. Чолакова-Младенова, Ролята на личностно значимия практически опит: две проекции на ученето чрез правене в детската градина., Сборник с доклади от V Есенен научно-образователен форум „Съвременното училище и квалификацията на учителите", издателство:УИ „Св. Климент Охридски“, 2016, стр.:141-150, ISBN:978-954-07-4105-5 2016
26 Енгелс-Критидис, Р., В. Чолакова-Младенова, Фоторазказът като метод на педагогическо взаимодействие в съвременната детска градина: ролята на личностно значимия детски опит. , Сборник с доклади от V Есенен научно-образователен форум „Съвременното училище и квалификацията на учителите“ (20-21 ноември 2015), издателство:София, УИ „Св. Климент Охридски“, 2016,, 2016, стр.:199-207, ISBN:978-954-07-4105-5 2016
27 Engels-Kritidis, R., Defining dimensions of the concept “good/quality kindergarten teacher”, Сборник с доклади от Юбилейна научна конференция на Русенския университет „Ангел Кънчев“ - „70 години традиции и иновации“. Том 54, серия 6.2, секция "Педагогика и психология", 2015, pages:79-84, ISSN (print):1311-3321, Ref 2015
28 Valášková, M., Engels-Kritidis, R., Development of communication skills with a focus on literacy in pre-primary education in Slovakia and Bulgaria. , "Komunikacja w Edukacji", editor/s: Klim-Klimaszewska, Anna; Elena Pavlenko, Revmira Pionova, Publisher:Siedleckie Towarzystwo Naukowe, Siedice , 2015, pages:40-67, ISBN:978-83-62160-29-7, др., International 2015
29 Engels-Kritidis, R., The similarity between Greek and Bulgarian proverbs and sayings as a tool for intercultural education, Book of Abstracts from ΧVth International Conference Family, School, Local Societies: Policies and Practices for the Childhood, organized by International Association of Training and Research in Family Education, University of Patras, Greece,, editor/s:Pantelis Kiprianos, Jean-Pierre Pourtois (Eds.), Publisher:UMONS, 2015, pages:212-222, ISBN:978-618-81670-0-1 2015
30 Engels-Kritidis, R., The Similarity between Greek and Bulgarian Proverbs and Sayings: Intercultural Educational Aspects. , Балканските езици,литератури и култури. Дивергенция и конвергенция., Publisher:Университетско издателство „Св. Климент Охридски“,, 2015, pages:294-301, ISBN:978-954-07-3955-7 2015
31 Енгелс-Критидис, Р., В. Чолакова-Младенова, Игрово-познавателните ситуации в подготвителна група/клас: индивидуализиране и интегриране на образователно съдържание чрез играта „Пощальон“. , Сборник с доклади от IV Есенен научно-образователен форум „Учителят и модернизирането на образованието – национални и европейски практики“ (14-15 ноември 2014), издателство:УИ „Св. Климент Охридски“, , 2015, стр.:163-172, ISBN:978-954-07-4013-3 2015
32 Енгелс-Критидис, Р., В. Чолакова-Младенова, Индивидуализиране и интегриране на образователно съдържание в предучилищна възраст:„Пъзел с илюстрации от приказки“. , Сборник с доклади от IV Есенен научно-образователен форум „Учителят и модернизирането на образованието – национални и европейски практики“ (14-15 ноември 2014), , издателство:УИ „Св. Климент Охридски“, 2015, стр.:173-180, ISBN:978-954-07-4013-3 2015
33 Енгелс-Критидис, Р., Образователна програма за подготвителна група на българските училища в чужбина. , Сборник с материали от Международна конференция „Съвременни предизвикателства пред педагогическата наука”, 6-8 юни 2014 г., София, издателство:УИ „Св. Климент Охридски“, 2015, стр.:426-437, ISBN:978-954-07-3937-3, doi: 2015
34 Engels-Kritidis, R., "We have a lot in common”: educational program for Bulgarian migrant children in Greece based on the similarities between Greek and Bulgarian proverbs and sayings. – In: “The Image of the “Other”/ the Neighbour in the Educational Systems of the Balkan Countries”(1998-2013). Book of Proceedings from 16th Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education (Thessaloniki, 26-29 Sept 2013), The Image of the “Other”/ the Neighbour in the Educational Systems of the Balkan Countries (1998-2013). Book of Proceedings from 16th Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education (Thessaloniki, 26-29 Sept 2013) , editor/s:Dimitrios B. Goudiras, Maria Rantzou, Publisher:University of Macedonia Press, 2014, pages:679-690, ISBN:978-960-8396-94-4, др. 2014
35 Енгелс-Критидис, Р., Диагностика на образователните резултати при деца от подготвителна група на българските училища в чужбина. , Сборник от конференция на Великотърновския университет, издателство: Велико Търново, 2014, ISBN:978-619-00-0352-6 2014
36 Енгелс-Критидис, Р., Радетели за български език и култура зад граница: равен шанс за българчетата, живеещи в чужбина. , Сборник с материали от Национална конференция „Водим бъдещето за ръка“. Сливен, април 2014, 2014, стр.:82-84 2014
37 Engels-Kritidis, R., Soňa Kikušová, Robert Osaďan, Practical training of students preparing to be kindergarten teachers in Comenius University in Bratislava and in Sofia University “St. Kliment Ohridski”: converging points and differences., Детето във фокуса на педагогическото взаимодействие и социалната работа. Сборник с доклади от конференция с международно участие, 23-24 ноември 2012, организирана от Факултета по педагогика на СУ „Св. Климент Охридски“, издателство:УИ „Св. Климент Охридски", 2013, стр.:484-490 2013
38 Енгелс-Критидис, Р., Набор от пословици и поговорки и основни положения при тяхното използване в педагогическото взаимодействие. , Сборник с материали от V Национална конференция по предучилищно образование „Водим бъдещето за ръка“ , издателство: Велико Търново, 2012, , 2012, стр.:99-103 2012
39 Engels-Kritidis, R., Stellakis, N., Cultural Integration of Bulgarian Immigrants’ Children in Greece through Literally Corresponding Greek and Bulgarian Proverbs and Sayings. – In: , Book of Publications of International Conference on topic: “Cultural Integration and Immigration in Modern Society: Interdisciplinary Perspective”, издателство:Odessa,, 2010, стр.:64-71, в сътрудничество с чуждестранни учени 2010
40 Engels-Kritidis, R., N. Stellakis, Cultural Integration of Bulgarian Immigrants’ Children in Greece through the Similarities between Greek and Bulgarian Proverbs and Sayings, : Infusing Research and Knowledge in South-East Europe. Proceedings of the 5th Annual South East European Doctoral Student Conference (DSC2010), organized by CITY College and International Faculty of the University of Sheffield, Thessaloniki, Greece, 2010, стр.:520-527, в сътрудничество с чуждестранни учени, MSc 2010
41 Engels-Kritidis, R., Intercultural Education in Greece: Some Policies and Good Practices Aimed at the Integration of Immigrant’s children. – In: Book of Publications of International Conference on topic: “Cultural Integration and Immigration in Modern Society: Interdisciplinary Perspective”, Book of Publications of International Conference on topic: “Cultural Integration and Immigration in Modern Society: Interdisciplinary Perspective” , 2010, стр.:54-64, Ref 2010
42 Engels-Kritidis, R., Practical training of students preparing to be kindergarten teachers: the experience of the Faculty of Primary and Pre-school Education of Sofia University “St. Kliment Ohridski”., Quality Education for All Through Improving Teacher Training. Book of Proceedings from UNESCO Sub-regional Conference of the countries from South-East Europe “Quality Education For All Through Improving Teacher Training”, 22nd - 24th April 2010, Sofia, 2010, стр.:173-176, Ref 2010
43 Engels-Kritidis, R., Skills for interpreting the allegorical meaning of sayings and proverbs in children aged 5-7 years. , Book of Proceedings from the OMEP European Conference “Current Issues in Pre-school Education in Europe: Shaping the Future”. Ermoupoli, Syros Island, Greece, 2009, стр.:119-128 2009
44 Енгелс, Р., Връзка на уменията за интерпретиране на иносказателността с уменията за сравнение и със степента на развитие на абстрактното мислене при пет-седемгодишни деца , Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика. Сборник с доклади от Пета есенна научна конференция на ФНПП, СУ “Св. Климент Охридски”, София, , 2007, стр.:144-148 2007
45 Енгелс, Р., Интеграция на децата на българските емигранти в гръцкото общество чрез педагогическо взаимодействие, основано на близостта между българския и гръцкия словесен фолклор. – В: Подготовката на учители и социални педагози в навечерието на европейската интеграция. , Сборник с доклади от Четвърта есенна научна конференция на ФНПП, СУ “Св. Климент Охридски”., издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2006, стр.:145-146 2006
46 Енгелс, Р., Критерии и показатели за изследване на уменията за интерпретиране на иносказателността на пословиците и поговорки от пет-седемгодишни деца., Висшето педагогическо образование – проблеми, постижения, перспективи. Сборник с доклади от научна конференция, посветена на 20-годишнината на ФНПП, СУ “Св. Климент Охридски”, София, , 2005, стр.:158-162 2005
47 Енгелс, Р., Личният детски опит като база за изграждане на умения за интерпретиране на иносказателността на пословици и поговорки, Осигуряване и оценяване качеството на обучение. Сборник с доклади от Трета есенна научна конференция на ФНПП, СУ “Св. Климент Охридски”. София, 2005, стр.:108-109 2005
48 Енгелс, Р., За мястото на пословиците и поговорките в предучилищното образование според някои български педагози. , Образование и изкуство. Том II. Сборник с материали от научна конференция, Шумен, , 2004, стр.:343-346 2004
49 Енгелс, Р., Класификация на пословиците и поговорките с оглед на тяхното използване в педагогическото взаимодействие с пет-седемгодишни деца, Юбилеен сборник ”120 години предучилищно възпитание в България”, издателство:Слово, 2004, стр.:325-331 2004
50 Енгелс, Р., Предучилищна школа по изкуства и английски език “Любознайко” – среда за развитие на детските таланти. , Сборник с материали от Национална конференция “Правата на детето – интеркултурен диалог и образование” (Бургас), 2001, стр.:65-67 2001
51 Енгелс, Р., Психолого-педагогически предпоставки за осмисляне на пословици и поговорки с преносно значение от шест-седемгодишни деца., Сборник с материали от научна конференция, посветена на 30-годишнината на Шуменския университет., 2001, стр.:105-109 2001
Студия в научно списание
1 Engels, R., PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGICAL RESEARCH ON INDIVIDUALIZATION AND DIFFERENTIATION IN KINDERGARTEN, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:92, issue:9, 2020, pages:1239-1262, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540 2020
2 Енгелс-Критидис, Р., Психолого-педагогическо изследване на индивидуализацията и диференциацията в детската градина, Педагогика, issue:9, 2020, pages:1239-1262, ISSN (print):1314-8540, ISSN (online):0861-3982, Ref, др.(ERIH PLUS; CEEOL; EBSCOhost Research Databases; Go) 2020
3 Engels, R., GOALS OF STIMULATING EMOTIONAL AND PERSONALLY-SIGNIFICANT EXPERIENCES IN CHILDREN IN THE CONTEXT OF INDIVIDUAL EDUCATIONAL PROGRESS IN KINDERGARTEN, PEDAGOGIKA-PEDAGOGY, vol:90, issue:4, 2018, pages:476-500, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540 2018
Съставителска дейност
Божидар Ангелов, Розалина Енгелс-Критидис, Specific Issues of Contemporary Preschool Education in Bulgaria and Slovakia. Sofia: “St. Kliment Ohridski” University Press, 2018, 462 p., 2018 , ISBN:978-954-07-4388-2, УИ “Св. Климент Охридски”, София, Рецензирано, International 2018
Участие в конференция
1 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, INDIVIDUALIZATION AND DIFFERENTIATION IN PEDAGOGY: IMPACT ON THE EDUCATIONAL PROGRESS OF CHILDREN ATTENDING BULGARIAN KINDERGARTENS 2022
2 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Детският учител в личностнозначимото педагогическо взаимодействие. 2022
3 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Проекции на емоционалното благополучие и активното включване на децата в педагогическото взаимодействие върху готовността им за училище. 2020
4 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Some Differencies in Educational Progress in Boys and Girls as a Result of Comprehensive Application of Individualised Pedagogical Interaction in Kindergarten. 2020
5 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Parisou, S. & Engels-Kirtidis, R. Emotional education: the role of parents and teachers. In: Young Researchers 2019
6 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Подкрепа на личната детска инициатива в педагогическото взаимодействие в детската градина 2019
7 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Eмоционалното благополучие и личностно значимият детски опит в контекста на индивидуалния образователен напредък. 2018
8 Пленарен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Перспективи за детско и педагогическо творчество в контекста на юбилейната 2018. 2018
9 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Some comparative aspects of preschool education in Bulgaria and Spain. 2018
10 Пленарен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Целите за стимулиране на преживяванията в контекста на индивидуализацията и диференциацията на педагогическото взаимодействие в детската градина 2017
11 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Педагогика на добрите възможности за всяко дете: индивидуализация и диференциация на взаимодействието в детската градина. 2017
12 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Индивидуализация и диференциация на педагогическото взаимодействие в подготвителна група/клас чрез използване на вотинг система (съвместно с Цв. Каменова и Г. Желева) 2017
13 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Учене чрез преживяване и личностно значим детски опит (в съавторство с Д. Йотова). 2017
14 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Цв. Каменова и Г. Желева , Индивидуализация и диференциация на педагогическото взаимодействие в подготвителна група/клас чрез използване на вотинг система 2017
15 Секционен доклад, Baila, D. & Engels-Kirtidis, R., Literature as a rudder to children’s critical thinking 2016
16 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Индивидуализация и диференциация в педагогическата ситуация. 2016
17 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Значимостта на уменията за сравнение за познавателното развитие на децата от предучилищна възраст. 2016
18 Секционен доклад, Filipou, O. E.& Engels-Kritidis, R., The role of nature in developing emotional intelligence in children with Down Syndrome in preschool age 2016
19 Пленарен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Качественият детски учител – инвестиция в образованието на децата. 2016
20 Секционен доклад, Parisou, S. & Engels-Kritidis, R., Emotional and social aspects of school readiness and adjustment 2016
21 Секционен доклад, Stathopoulou, I. & Engels-Kirtidis, R. , Building positive attitudes towards mathematics – a factor for successful development of basic mathematics skills in children 2016
22 Секционен доклад, Генова, Г. и Р. Енгелс-Критидис, „Сезоните и магията на музиката“ - педагогическо взаимодействие в подготвителна група/клас. 2016
23 Секционен доклад, Cheng, Na & R. Engels-Kritidis, “Let’s Celebrate Chinese Lantern Festival Together!”- Pedagogical Interaction in Kindergarten, Aimed at Intercultural Education. 2016
24 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Ролята на индивидуализацията и диференциацията за разширяване на възможностите за образователен напредък при децата от първа група в детската градина. 2015
25 Секционен доклад, Jiao Zhou, Lu Xu & Rozalina Engels-Kritidis, “LET’S CELEBRATE CHINESE NEW YEAR!”: PEDAGOGICAL INTERACTION IN KINDERGARTEN, AIMED AT INTERCULTURAL EDUCATION 2015
26 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис и Вера Чолакова Младенова, Ролята на личностно значимия практически опит: две проекции на ученето чрез правене в детската градина. 2015
27 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис и Вера Чолакова-Младенова, Методи на педагогическо взаимодействие в съвременната детска градина: ролята на личностно значимия детски опит 2015
28 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Индивидуализация и диференциация в педагогическото взаимодействие в детската градина 2015
29 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Снежана Инджова и Габриела Валентинова, Методиката на Глен Доман за ранното обучение по четене 2015
30 Секционен доклад, Miriam Valášková & Rozalina Engels-Kritidis , Development of communication skills with a focus on literacy in pre-primary education in Slovakia and Bulgaria. 2015
31 Секционен доклад, Rozalina Engels-Kritidis, Defining dimensions of the concept “good/quality kindergarten teacher" 2015
32 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Образователна програма за подготвителна група на българските училища в чужбина 2014
33 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис и Вера Чолакова-Младенова, Индивидуализиране и интегриране на образователно съдържание в предучилищна възраст:„Пъзел с илюстрации от приказки“ 2014
34 Секционен доклад, Rozalina Engels-Kritidis, The Similarity between Greek and Bulgarian Proverbs and Sayings: Intercultural Educational Aspects. 2014
35 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Радетели за български език и култура зад граница: равен шанс за българчетата, живеещи в чужбина. 2014
36 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис и Вера Чолакова-Младенова, Игрово-познавателните ситуации в подготвителна група/клас: индивидуализиране и интегриране на образователно съдържание чрез играта „Пощальон“ 2014
37 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, The similarity between Greek and Bulgarian proverbs and sayings as a tool for intercultural education. 2013
38 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Корелация между уменията за интерпретиране на пословици и поговорки и преобладаващия език в семейството при българчета, живеещи в чужбина 2013
39 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, “We have a lot in common”: educational program for Bulgarian migrant children in Greece based on the similarities between Greek and Bulgarian proverbs and sayings. 2013
40 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Набор от пословици и поговорки и основни положения при тяхното използване в педагогическото взаимодействие. 2012
41 Секционен доклад, Розалина Енгелс-Критидис, Practical training of students preparing to be kindergarten teachers in Comenius University in Bratislava and in Sofia University “St. Kliment Ohridski”: converging points and differences. 2012
Участие в редколегия
1 Розалина Енгелс-Критидис, Norland Educare Research Journal (UK), Участие в редколегия 2021
2 Розалина Енгелс-Критидис, Годишник на СУ "Св. Климент Охридски", ФНОИ: Книга "Педагогически науки", Участие в редколегия 2020
3 Розалина Енгелс-Критидис, Journal of Early Childhood Studies, ISSN 2564-7601, Участие в редколегия 2016
Учебник
1 Гюрова, В., Д. Гюров, Л. Малинова, Б. Ангелов, М. Баева, Л. Пенева, Р. Пенев, Енгелс-Критидис, Р., Лора Спиридонова, Г. Михайлова; М. Стоянова, Модулно институционално образование на децата в детската градина. Втори учебен свитък „Детски учители“ – за едногодишно специализирано обучение във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация/преквалификация за детски/начален учител (по проект BG051РО001-3.03-0001), ISBN:978-954-07-3624-2, УИ „Св. Климент Охридски“. , София, Рецензирано 2014
2 Витанова, Н., Ангелов, Б., Борисова, Т, Енгелс, Р., и др., Примерно годишно разпределение за втора група. – В: Приятели с учителите (втора група). Книга за учителя към образователна система „Приятели”, (приложение, 76 стр.), ISBN:978-954-426-839-8, ИК „Анубис”, София, Рецензирано 2010
Учебно помагало
1 Енгелс-Критидис, Р. , и др., Сборник с педагогически ситуации за запознаване с многообразието и уважение към различието. За деца в предучилищна възраст. Уницеф България, Детски фонд на Организацията на обединените нации, май 2020 , София 2020
2 Витанова, Н., Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., и др., Примерно годишно разпределение за подготвителна група/клас. – В: Приятели с учителите (подготвителна група). Книга за учителя към образователна система „Приятели", стр. 369-450., ISBN:978-954-426-779-7, ИК „Анубис”, , София, Рецензирано 2010
3 Витанова, Н., Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., и др., Примерно годишно разпределение за първа група. – В: Приятели с учителите (първа група). Книга за учителя към образователна система „Приятели” (приложение, 80 стр.), ISBN: 978-954-426-846-6, ИК „Анубис”, София, Рецензирано 2010
4 Витанова, Н., Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., и др., Примерно годишно разпределение за трета група. – В: Приятели с учителите (трета група). Книга за учителя към образователна система „Приятели” (приложение, 87 стр.) COBISS.BG-ID 1231908580, ISBN:978-954-426-816-9, ИК „Анубис", София, Рецензирано 2010
5 Ангелов, Б., Борисова, Т. , Енгелс, Р., Приятели с буквите (подготвителна група). Комплект за индивидуална работа на детето по направление „Български език и литература” към образователна система „Приятели” за подготвителна група. София, 2010; 91 стр. + 45 допълнителни картона (одобрено със Заповед № РД 09-289/05.03.2008г. на министъра на образованието и науката) , ISSN (online):, ИК „Анубис”, София, Рецензирано 2010
6 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Методически насоки и годишно разпределение за работа по образователно направление „Български език и литература“. – В: Приятели с учителите (втора група). Книга за учителя към образователна система „Приятели”, стр. 8-38,COBISS.BG-ID 1231908068, ISBN:978-954-426-839-8, ИК „Анубис”, , София, Рецензирано 2009
7 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Методически насоки и годишно разпределение за работа по образователно направление „Български език и литература“. – В: Приятели с учителите (първа група). Книга за учителя към образователна система „Приятели”, стр. 9-28,COBISS.BG-ID 1231908324, ISBN:978-954-426-846-6, ИК „Анубис”, , София, Рецензирано 2009
8 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Методически насоки и годишно разпределение за работа по образователно направление „Български език и литература”. – В: Приятели с учителите (трета група). Книга за учителя към образователна система „Приятели”, стр. 9-56, , ISBN:978-954-426-816-9, ИК „Анубис”, , София, Рецензирано 2009
9 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Приятели с думите (втора група). Комплект от 30 картона и две приложения за индивидуална работа на детето по направление „Български език и литература” към образователна система „Приятели” за втора група. COBISS.BG-ID 1233313252(одобрено със Заповед № РД 09-227/04.03.2010г. на министъра на образованието и науката) , ISBN:978-954-426-833-6, ИК „Анубис”, София, Рецензирано 2009
10 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Приятели с думите (първа група). Комплект от 16 картона и две приложения за индивидуална работа на детето по направление „Български език и литература” към образователна система „Приятели” за първа групa. COBISS.BG-ID 123351652 (одобрено със Заповед № РД 09-227/04.03.2010г. на министъра на образованието и науката) , ISBN:978-954-426-840-4, ИК „Анубис”, София, Рецензирано 2009
11 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Приятели с думите (трета група). Комплект от 60 картона за индивидуална работа на детето по направление „Български език и литература” към образователна система „Приятели” за трета група. COBISS.BG-ID 1233313764 , ISBN:978-954-426-810-7, ИК „Анубис” , София, Рецензирано 2009
12 Ангелов, Б., Борисова, Т., Енгелс, Р., Методически насоки за работа по образователно направление „Български език и литература“ – „Приятели с буквите“. – В: Приятели с учителите (подготвителна група). Книга за учителя към образователна система „Приятели”, стр. 15-97 COBISS.BG-ID 1230070756, ISBN:978-954-426-779-7, ИК „Анубис”, , София,, Рецензирано 2008