Глава от книга |
1
|
Atanasova, A. , Yosifova, A., Addressing Special Educational Needs in Classroom with Cyber-Physical Systems, ISSN (print):, Pensilvania, Рецензирано
|
2019
|
2
|
Андреева, А., Атанасова, А., Лятна интензивна програма за деца със специални нужди, ISBN:9549163725, ФСК, София
|
2006
|
Книга |
|
Атанасова, А., Специфични нарушения на способността за учене. Дислексия и други специфични нарушения в начална училищна възраст, ISBN:954-321-208-2, Изток-Запад, Рецензирано
|
2006
|
Монография |
|
Атанасова, А., Диагностика и оценка на разстройства от аутистичния спектър, ISBN:978-954-07-4444-5, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано
|
2018
|
Научен проект |
1
|
Анета Атанасова, Влияние на пандемията Covid-19 върху перинаталното психично здраве (RiseupPPD-Covid): лонгитюдно изследване и организиране на служба за психологическа подкрепа, Член, Финансиране 40000
|
2020
|
2
|
Анета Атанасова, Социално включване и междуличностна компетентност на младежи и възрастни с разстройство от аутистичния спектър (РАС) – индивидуализиран подход, Ръководител,
|
2020
|
Научно ръководство |
1
|
Анета Атанасова, Бързина и точност на четене в начална училищна възраст - влияние на характеристики на шрифта при деца със и без затруднения в четенето, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Екатерина Бисерова Стоянова
|
2022
|
2
|
Анета Атанасова, Влияние на характеристиките на шрифта върху скоростта и точността на четене на псевдодуми при деца в начална училищна възраст, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Кристин Красимирова Михайлова
|
2022
|
3
|
Анета Атанасова, Нагласи към деца със специални образователни потребности на специалисти и учители, работещи в общообразователното училище в условия на приобщаващо образование, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Венелина Венеславова Венева
|
2022
|
4
|
Анета Атанасова, Фактори за формиране на пренатална привързаност, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Деница Николаева
|
2022
|
5
|
Анета Атанасова, Мотивация за лечение при лица зависими към психоактивни вещества, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Теодора Матеева
|
2021
|
6
|
Анета Атанасова, Особености на вниманието при деца от предучилищна възраст (5-7г.). Сравнителен анализ между деца с типично развитие и деца със специални оразователни потребности, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Кристина Събева Иванова
|
2019
|
7
|
Анета Атанасова, Влияние на присъствието на дете със специални образователни потребности в обучителна група в детската градина върху нагласите на децата към връстници с нетипично развитие, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Десислава Димитрова Цветанова
|
2018
|
8
|
Анета Атанасова, Влиянието на първия контакт като фактор за изграждане на привързаност, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Галя Ненчева Христова
|
2018
|
9
|
Анета Атанасова, Изследване нивата на тревожност и субективно благополучие при деца със специфични нарушеиня на способността за учене в ранна юношеска възраст. Сравнителен анализ, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Божидара Цоцоманова
|
2018
|
10
|
Анета Атанасова, Специфики във взаимоотношенията между братя и сестри при семейства на деца с типично развитие и прип семейства на деца с разстройство от аутистичния спектър, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Даниел Павлов Босилков
|
2018
|
11
|
Анета Атанасова, Емпатия при деца на 12-14 години. Сравнение по пол и възраст, дипломна работа:Ивана Лефтерова
|
2017
|
12
|
Анета Атанасова, Театрални подходи и техники за подобряване на комуникативните умения на деца с разстройство от аутистичния спектър, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Ива Панева
|
2017
|
13
|
Анета Атанасова, Фази на скърбене при родители на деца с разстройства от аутистичния спектър, дипломна работа:Ралица Кръстева
|
2017
|
14
|
Анета Атанасова, Взаимовръзка между "Теория на ума" и социална компетентност при деца в предучилищна възраст (3-4г), дипломна работа:Александра Александрова
|
2016
|
15
|
Анета Атанасова, IQ профил при деца с дислексия, дипломна работа:Десислава Клочкова
|
2015
|
16
|
Анета Атанасова, Изследване на взаимовръзката между учебните постижения и самооценката на учениците от начална училищна възраст, дипломна работа:Виктория Бъчварова
|
2015
|
17
|
Анета Атанасова, Изследване на взаимовръзките между завишената употреба на интернет, стиловете на привързаност и самооценката при юноши, дипломна работа:Марина Ранчева
|
2015
|
18
|
Анета Атанасова, Сравнителен анализ на човешко изображение при деца с аутизъм и деца с умствена изостаналост, дипломна работа:Елена Алексова
|
2015
|
19
|
Анета Атанасова, Стигмата при децата с нарушения в развитието и техните семейства, дипломна работа:Цветелина Стефанова
|
2015
|
20
|
Анета Атанасова, Нагласи на учителите за интеграция на деца със специфични образователни потребности в масовите училища в България, дипломна работа:Валерия Милчева
|
2014
|
21
|
Анета Атанасова, Приложение на Монтесори метода при работа с деца с аутизъм - проследяване на случаи, СУ "Св. Кл. Охридски" дипломна работа:Виолета Тръпкова
|
2014
|
Статия в научно списание |
1
|
Ханчева, К., Атанасова, А., Николова, В., Перипартум депресия и тревожност по време на пандемия. Сравнителни данни за България от международно изследване, Българско списание Психично здраве, брой:1 (7), 2022, стр.:46-56, ISSN (online):2738-7550, PhD
|
2022
|
2
|
Ханчева, К., Атанасова, А., Стайкова, С., Самоназоваване и назоваване. Как хората с аутизъм говорят за себе си и как ги описват техните близки., Българско списание Психично здраве, том:2, брой:8, 2022, стр.:27-41, ISSN (online):2738-7550
|
2022
|
3
|
Атанасова, А., Роля на психолога в приобщаващото образование, Педагогика, том:90, брой:8, 2018, стр.:1052-1066, ISSN (print):0861-3982, ISSN (online):1314-8540, Ref, др.
|
2018
|
4
|
Атанасова, А., Интерювто като метод за оценка на растройства от аутистичния спектър, Годишник на Софийски университет, том:108, 2017, стр.:24-54, ISSN (online):0204-9945
|
2017
|
5
|
Атанасова, А., Един различен поглед към аутизма, Българско списание по психология, 2015, стр.:279-312, ISSN (online):0861-7813, Ref
|
2015
|
6
|
Атанасова, А., Психологическа оценка на разстройство от аутистичния спектър, Годишник на Софийски университет, том:107, 2015, стр.:5-36, ISSN (online):0204-9945, Ref
|
2015
|
7
|
Атанасова, А., Терапевтични цели при нарушения от аутистичния спектър, Годишник на Софийски университет, том:101, 2010, стр.:105-129, ISSN (print):0204-99-45, Ref
|
2010
|
8
|
Атанасова, А., Идентификация и оценка на специфични обучителни трудности. Основни подходи, Годишник на Софийски университет, том:96, брой:1, 2007, стр.:267-290, Ref
|
2007
|
9
|
Атанасова, А., Специфични нарушения на способността за учене - основни дефиниции и обяснителни модели. Статия I, Годишник на Софийски университет, том:97, 2006, стр.:47-61, ISSN (print):0204-99-45, Ref
|
2006
|
10
|
Атанасова, А., Специфични нарушения на способността за учене - основни дефиниции и обяснителни модели. Статия II, Годишник на Софийски университет, брой:97, 2006, стр.:63-76, ISSN (print):0204-99-45, Ref
|
2006
|
11
|
Атанасова, А., Специфични трудности в ученето - емоционални и социални аспекти, Наука, том:XIV, брой:1, 2004, стр.:40-45, ISSN (print):0861-3362
|
2004
|
12
|
Атанасова, А., Проблемът обучителни трудности при деца от начална училищна възраст, Начално образование, том:XLI, брой:5-6, 2001, стр.:125-133, ISSN (print):0204-4951
|
2001
|
Статия в поредица |
1
|
Атанасова, А., Интеграцията - реална и/ или формална: Модел на интеграция на деца със специални нужди в ЦДГ 17, Дом, дете, детска градина, брой:16, 2009, стр.:26-44, ISSN (print):1312-0580
|
2009
|
2
|
Атанасова, А., Скрининг и оценка на специфични нарушения на способността за учене, Практическа педиатрия, брой:8, 2009, стр.:23-24
|
2009
|
3
|
Атанасова, А., Въпросник за скрининг на специфични нарушения на способността за учене, Пътища към четенето - Месеч бюлетин на Логопедичен център "Ромел", брой:10, 2004, стр.:1-18
|
2004
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Атанасова, А., Ханчева, К., Стайкова, С., "Аз и другите" - нов прочит на темата за взаимоотношенията при хора с разстройство от аутистичния спекътр, Юбилейна международна научна конференция "Психологията - традиция и съвременност", 2022, стр.:1031-1042, ISBN:978-954-07-5611-0
|
2022
|
2
|
Ханчева, К., Атанасова, А., Николова, В., Как действията на българските институции за справяне с пандемията КОВИД-19 повлияха на психичното здраве на блеменните и майките на малки бебета, Сборник с научни доклади на Юбилейна международна научна конференция "Психологията - традиция и съвременност", 2022, стр.:343-352, doi:978-954-07-5611-0, PhD
|
2022
|
3
|
Атанасова, А., Стайкова, С., Ханчева, К., Момчето, което не виждаше през стъкло, Българско списание по психология, 2021, стр.:17-26, ISSN (online):0861-7813
|
2021
|
4
|
Атанасова, А., Семейството на детето с аутизъм - фокус на терапевтичните интервенции, VIII Конгрес по психология, 2017, стр.:898-911, ISSN (online):978-954-91472
|
2017
|
5
|
Atanasova, A., Attitudes and Beliefs of Mothers towards Breastfeeding and Weaning, Psychological Problems of Development, editor/s:Plamen Kalchev, 2016, pages:7-42, ISSN (print):978-954-07-4080-5, Ref
|
2016
|
6
|
Атанасова, А., Продължителното кърмене в съвременното общество, Сборник научни доклади от VII Национален конгрес по психология, 2014, стр.:1271-1284, ISBN:978-954-91472-9-2
|
2014
|
7
|
Атанасова, А., Кърменето и отбиването - изследвания, нагласи и практики, Годишник на Софийски университет, 2011, стр.:65-101, ISSN (print):0204-99-45, Ref
|
2011
|
8
|
Атанасова, А., Нагласи и вярвания на майките за кърменето, Българско списание по психология, 2011, стр.:778-785, ISSN (print):0861-7813, Ref
|
2011
|
9
|
Атанасова, А., Скрининг на специфични нарушения на способността за учене, Българско списание по психология, 2009, стр.:164-181, ISSN (print):0861-7813, Ref
|
2009
|
10
|
Атанасова, А., Езиково и речево развитие на деца с аутизъм, Българско списание по психология, 2008, стр.:590-607, ISSN (print):0861-7813, Ref
|
2008
|
11
|
Атанасова, А., Комбинация между центрирани върху детето и центрирани върху възрастния подходи в терапевтичната работа с деца с аутизъм. Представяне на случаи, Сборник научни доклади от III Конгред по психология, 2005, стр.:425-430, ISBN:9546381373
|
2005
|
12
|
Атанасова, А., Особености професиональной адаптации учителей начальнъх класнов, работающих с проблемнъми детьми, Материали II Международной научно-практической конференции. , 2003, ISBN:985-6616-33-6
|
2003
|
Студия в научно списание |
|
Вълкова, Г., Атанасова, А., Михайлова, Е., Стайкова, С., Отчуждението на детето от неотглеждащия го родител - понятие, специфики и конструктивни подходи за преодоляването му, Адвокатски преглед, брой:10, 2019, стр.:3-65, ISSN (print):1313-7204
|
2019
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Анета Атанасова (Стайкова, С., Ханчева, К., Атанасова, А.), Невроразвитийни разстройства и неврозанообразие. Невронетипични деца отвъд юношеството
|
2023
|
2
|
Присъствие, Камелия Ханчева, Анета Атанасова, Ваня Николова, Перипартум депресия по време на пандемия. Сравнителни данни за България от международно изследване
|
2022
|
3
|
Присъствие, Камелия Ханчева, Анета Атанасова, Светла Стайкова, Самоназоваване и назоваване: как хората с аутизъм говорят за себе си и как ги описват техните близки
|
2022
|
4
|
Присъствие, Анета Атанасова, Камелия Ханчева, Светла Стайкова, „Аз и другите“ – нов прочит на темата за взаимоотношенията при хора с разстройство от аутистичния спектър
|
2022
|
5
|
Присъствие, Камелия Ханчева, Анета Атанасова, Ваня Николова, Как действията на българските институции за справяне с пандемията КОВИД-19 повлияха на психичното здраве на бременните и майките на малки бебета
|
2022
|
6
|
Секционен доклад, Камелия Ханчева, Анета Атанасова, Светла Стайкова, Етични въпроси, свързани с научни изследвания в психологията
|
2021
|
7
|
Секционен доклад, Atanasova, A., Hancheva, C., Nikolova, V., PTSD Symptomatology and Coping of Pregnant Bulgarian Women During the Pandemic Lockdowns
|
2021
|
8
|
Постер, Анета Атанасова, Елена Михайлова, Родителско отчуждение - области на изследване, проблематични моменти
|
2021
|
9
|
Секционен доклад, Анета Атанасова, Светла Стайкова, Камелия Ханчева, Момчето, което не виждаше през стъкло
|
2020
|
10
|
Секционен доклад, Елена Михайлова, Анета Атанасова, Галя Вълкова, Оценка на родителско отчуждение в контекста на съдебните психолого-психиатрични експертизи
|
2020
|
11
|
Секционен доклад, Анета Атанасова, Отношения но доверие между родители и специалисти – ключа за терапевтичния успех
|
2019
|
12
|
Секционен доклад, Даниел Босилков и Анета Атанасова, Взаимоотношения между братя и сестри в семейства на деца с разстройства от аутистичния спектър.
|
2018
|
13
|
Секционен доклад, Анета Атанасова, Семейството на детето с аутизъм - фокус на терапевтичните интервенции.
|
2017
|
14
|
Секционен доклад, , Computer-based support for basic education in reading, International Conference Education, Research & Development
|
2012
|
15
|
Секционен доклад, , ICT-BASED APPROACH FOR ACQUIRING READING COMPETENCE
|
2011
|
16
|
Секционен доклад, , Скрининг на специфични нарушения на способността за учене. Пилотно изследване
|
2007
|
17
|
Секционен доклад, Анета Атанасова, Оценка на езиковите умения на деца с разстройство от аутистичния спектър
|
2006
|
Учебно помагало |
|
Атанасова, А., Бояджиева-Делева, Е., Аспарухова, Кандиларова, М. , Христова, С., Първанова, К., Входна тетрадка на учителя на първи клас. Помагало с идеи за подкрепа в клас и у дома, ISBN:978-619-7403-00-8, София
|
2017
|
|