Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на доц. д-р Благовесна Йовкова
Дисертация д-р
Благовесна Стоянова Йовкова, Интерактивна образователна мултимедия в обучението по устна реч на деца със слухов дефицит , СУ "Св. Климент Охридски", Ръководител:проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт 2011
Монография
1 Йовкова, Б., Електронното обучение – възможности разширяване на достъпа до висше образование за студенти със специални образователни потребности, ISBN:978-954-07-4974-7 , УИ „Св. Климент Охридски“, София, Рецензирано 2020
2 Йовкова, Б., Интерактивна образователна мултимедия в обучението по устна реч на деца със слухов дефицит , Даниела Убенова, София, Рецензирано 2011
Научен проект
1 Благовесна Йовкова, SUMMIT (Sofia University Marking Momentum for Innovation and Technological Transfer), Член, 2023
2 Благовесна Йовкова, FLeD: Learning design for flexible education, Член, 2022
3 Благовесна Йовкова, МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема, Член, Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж, Номер на договора:BG05M2OP001-2.005-0001, Член, 2021
4 Благовесна Йовкова, МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема, Член, Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж, Номер на договора:BG05M2OP001-2.005-0001, Член, 2021
5 Благовесна Йовкова, МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема, Член, Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж, Номер на договора:BG05M2OP001-2.005-0001, Член, 2021
6 Благовесна Йовкова, Педагогически модел на интегриране на инструментите на електронната учебна среда MOODLE в помощ на текущото и формиращо оценяване на студентите във Факултет по педагогика, Софийски университет, ФНИ на СУ „Св. Климент Охридски“, № 80-10-2010/05.05.2020г. -изследовател, Член, 2020
7 Благовесна Йовкова, Нагласи, отношения и опит на преподавателите от СУ „Св. Климент Охридски“ към използване на електронни учебни ресурси при обучението на студенти със специални образователни потребности, ФНИ на СУ „Св. Климент Охридски“, № 80-10-115/15.04.2019 -ръководител -изследовател, Ръководител, 2019
8 Благовесна Йовкова, Адаптивна, базирана на доверието система за електронно оценяване на ученето (An Adaptive trust-based e-assessment System for Learning (TeSLA). Проект по програма Хоризонт 2020 - ICT-2015-20, Technologies for better human learning and teaching [c) Innovation Action], №688520 -изследовател , Член, 2016
9 Благовесна Йовкова, Повишаване на капацитета на академичния състав от педагогическите специалисти на Софийски университет в проектиране, провеждане и осигуряване на качествено електронно дистанционно обучение, BG051PO001-4.3.04/11 -изследовател -разработчик и оценител на електронни курсове, Член, 2012
10 Благовесна Йовкова, Развитие и усъвършенстване на междуфакултетска Докторантска програма в областта на педагогическите изследвания и електронното обучение в СУ, №BG051PO001-3.3.06/26 , Член, 2012
11 Благовесна Йовкова, Simaula – Tomorrow’s Teachers Training, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages -изследовател, Член, 2010
12 Благовесна Йовкова, Интегрален университетски център за изследване, създаване и осигуряване на качество на електронното учене в разнообразен образователен контекст, № INZО1/0111 •изследовател , Член, 2009
13 Благовесна Йовкова, Укрепване и устойчиво развитие на научно-изследователския потенциал на Софийски университет в областта на електронното обучение, № BG051PO001-3.3.04/52 -бенефициент, Член, 2009
14 Благовесна Йовкова, Трансфер на добри практики за подпомагане на електронните преподаватели, Програма Леонардо да Винчи, № 2008-1-RO1-LEO05-00709) • изследовател • разработчик на онлайн курсове, Член, 2008
Научно ръководство
1 Благовесна Йовкова, Технологиите в помощ на арт–терапевтичната работа при деца със СОП в детската градина, дипломна работа:Надежда Пеева 2022
2 Благовесна Йовкова, Възможности на компютърните образователни игри в обучението на ученици със специални образователни потребности, дипломна работа:Стефани Христова 2021
3 Благовесна Йовкова, Компетенции на началните учители за адаптиране на обучението на учениците със СОП към спецификата на виртуална учебна среда, дипломна работа:Юлияна Панова-Димитрова 2021
4 Благовесна Йовкова, Роля на информационните и комуникационни технологии за подпомагане формирането на комуникативноречева компетентност у ученици с дислексия, дипломна работа:Ивана Чифлиджанова 2021
5 Благовесна Йовкова, Нагласи и отношения на началните учители към онлайн курсове за повишаване на дигиталните им умения, дипломна работа:Мими Желева 2019
Статия в научно списание
1 Йовкова, Б., Пейчева-Форсайт, Р., Електронното обучение в контекста на продължаващата квалификация на държавните служители, Педагогика, брой:1, 2023, ISSN (print):ISSN 0861–3982, ISSN (online):ISSN 1314–8540 , doi:https://doi.org/10.53656/ped2023-1.03, Ref, Web of Science, IF ( - 2023) 2023
2 Peytcheva-Forsyth, R., Saev,S., Yovkova, B., Integrated continuing assessment in an online course as a mechanism for a smoother transition from face-to-face to distance learning, AIP Conference proceedings, Volume number: 2333 Published: Mar 8, 2021, vol:2333, 2021, ISBN:978-0-7354-4077-7, doi:https://doi.org/10.1063/5.0041866, Ref 2021
3 Благовесна Йовкова, Стоян Съев, Възможности за оптимизиране на обучението на студенти със специални образователни потребности чрез използване на електронни учебни ресурси., Knowledge – International Journal, issue:34.2, 2019, pages:459-465, ISSN (online):1857 - 923Х, Ref, др.(EBSCO) 2019
4 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, How Students' Experience in E-Learning Affects Their Judgements about the Quality of an Online Course, International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals (IJHCITP), vol:Volume 6, issue: Issue 1, 2015, Ref, Web of Science 2015
5 Пейчева-Форсайт, Р., А. Асенова, Б. Йовкова, Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр. 1-2, 2012, стр.:35-50, PhD 2012
6 Пейчева-Форсайт, Р., Б. Йовкова, Сериозните компютърни игри в подготовката на бъдещите учители, Списание на Софийския Университет за електронно обучение, брой:3, 2011 2011
Статия в поредица
1 Йовкова, Б., Дистанционно обучение на студенти със специални образователни потребности - роли и функции на преподавателя, Специална педагогика, 2013 2013
2 Йовкова, Б., Електронно дистанционно обучение – съвременни перспективи пред студентите със специални образователни потребности, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, 2013 2013
3 Йовкова, Б., Електронно дистанционно обучение – съвременни перспективи пред студентите със специални образователни потребности, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, 2013 2013
4 Пейчева-Форсайт, Р., Асенова, А, Йовкова, Б., Формиране на професионални компетентности в рамките на виртуален педагогически практикум на студенти – бъдещи учители, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:бр.1-2, редактор/и:Р. Пейчева, Р. Божанкова, 2013 2013
5 Йовкова, Б., Овладяване на лексиката от деца с увреден слух чрез мултимедийно учене, Образование, брой:септември-октомври, бр. 5, 2011 2011
6 Йовкова, Б., Подходи и перспективи на интегриране на образователната интерактивна мултимедия в обучението по устна реч при деца с увреден слух, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:2, 2010 2010
7 Йовкова, Б., Съвременна интерактивна мултимедийна технология в обучението по устна реч при деца с увреден слух, Годишник на Софийския университет “Св.Климент Oхридски”, том:Книга Педагогика, брой:103, 2010 2010
8 Йовкова, Б., Теоретични и практически проблеми в обучението на деца с увреден слух с помощта на образователна мултимедия, Списание на Софийския университет за електронно обучение, брой:1, 2010 2010
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Racheva, V., USING A FLIPPED CLASSROOM APPROACH TO SUPPORT LEARNING OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN HIGHER EDUCATION, INTED2025 Proceedings, 2025, pages:4668-4678, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-70107-0, doi:10.21125/inted.2025.1164, др. 2025
2 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Development of digital pedagogical competences in the university initial teacher training programmes – the perspective of university professors and future teachers (Sofia university case)., 16th International Conference on Education and New Learning Technologies, EDULEARN24 Proceedings, 2024, pages:9603-9613, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.2321, Ref, Web of Science 2024
3 Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., INCORPORATION OF FLIPPED CLASSROOM IN TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO ENHANCE INCLUSIVE EDUCATION IN HIGHER EDUCATION, INTED2024 Proceedings, 2024, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-59215-9, doi:10.21125/inted.2024, Ref 2024
4 Благовесна Йовкова, Педагогическите възможности на електронните образователни игри в обучението на ученици със специални образователни потребности – перспективата на педагогическите специалисти, Сборник с доклади от ОСМА МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ „Педагогическото образование – традиции и съвременност“ , 2021 2021
5 Yovkova, B., Peytcheva-Forsyth, R., Factors affecting the attitude of university professors towards the use of electronic resources in the education of disabled students, PROCEEDINGS OF THE 45TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLICATION OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS (AMEE’19), editor/s:Vesela Pasheva, Nedyu Popivanov and George Venkov, 2019, ISBN:978-0-7354-1919-3, Ref, Web of Science 2019
6 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., L. Aleksieva, The disabled and non-disabled students’ views and attitudes towards e-authentication in e-assessment, Conference Proceedings, INTED2019, Valencia, Spain, 2019, Publisher:IATED, 2019, pages:2862-2871, ISSN (online):2340-1079, ISBN:978-84-09-08619-1, doi:10.21125/inted.2019.0763, Ref, Web of Science, др.(Conference Proceedings Citation Index, Crossref) 2019
7 Йовкова, Б., Съев, С., Възможности за оптимизиране на обучението на студенти със специални образователни потребности чрез използване на електронни учебни ресурси, Knowledge – International Journal, 2019, стр.:459-465, ISSN (print):2545 - 4439, ISSN (online):1857 - 923Х, Ref, Web of Science 2019
8 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., L. Alexieva, Factors Affecting Students’ Attitudes Towards Online Learning - The Case of Sofia University, Proceedings of the 44th International Conference on Applications of Mathematics in Engineering and Economics, издателство:AIP Publishing, 2018, doi:10.1063/1.5082043, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.165 - 2017) 2018
9 Noguera, I., Guerrero-Roldán, A., Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Perceptions of students with special educational needs and disabilities towards the use of e-assessment in online and blended education: barrier or aid?”, 12th annual International Technology, Education and Development Conference, INTED2018 - conference proceedings, 2018, Ref, Web of Science, International 2018
10 Peytcheva-Forsyth, Roumiana, Aleksieva, Lyubka, Yovkova, B., The impact of prior experience of e-learning and e-assessment on students’ and teachers’ approaches to the use of a student authentication and authorship checking system, EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES, Publisher:IATED, 2018, 2018, pages:2311-1121, ISSN (print):2340-1117, ISBN:978-84-09-02709-5, Ref 2018
11 Peytcheva-Forsyth, R., Alexieva,L., B. Yovkova, The Impact of Technology on Cheating and Plagiarism in the Assessment – the teachers’ and students’ perspectives, Proceedings of the 44th International Conference on Applications of Mathematics in Engineering and Economics, издателство:AIP Publishing, 2018, doi:10.1063/1.5082055, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.165 - 2017) 2018
12 Peytcheva-Forsyth, R., Yovkova, B., Ladonlahti, T., The potential of the TeSLA authentication system to support access to e-assessment for students with special educational needs and disabilities (Sofia university experience), ICERI2017, the 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 2017, Ref, Web of Science, (Conference Proceedings Citation Index, Crossref), International 2017
13 Йовкова, Б., Някои приложения на ИКТ за преодоляване на проблемите в обучението на студенти със специални образователни потребности, Педагогиката и социалната работа през 21-ви век - предизвикателства и перспективи, 2016, ISSN (print):ISBN:978-954-07-4149-9 2016
14 Йовкова, Б., Педагогически модел за електронно дистанционно обучение на педагози, Сборник научни доклади от шеста национална конференция по електронно обучение във висшите училища, издателство:УИ „Св. Климент Охридски“, 2016 2016
15 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Quality of online education from the perspective of the students (Sofia university experience), International conference on e-learning proceedings, 2014, pages:163-168, ISBN:978-954-712-611-4 2014
16 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Quality of online education from the perspective of the students (Sofia university experience). , International conference on e-learning, e-learning’14, 2014, Ref, Web of Science 2014
17 Fernàndez, C., R.Peytcheva-Forsyth, B. Yovkova, A. Asenova, SimAULA. Training our teachers through innovative methodologies based on serious games, 16th UNESCO-APEID International Conference: The Heart of Education: Learning to Live Together, 2012, в сътрудничество с чуждестранни учени 2012
18 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, A. Asenova, C. Fernandez, P. Petridis, SIMAULA: a needs-based model of virtual practicum for future teachers, Learning for Open Innovation...Transformation and Change for Future Learning, 2012 2012
19 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Using serious games to improve the preparation of pre-service teachers in Bulgaria, World academy of science, engineering and technology, 2012, pages:631-638, doi:doi.org/10.5281/zenodo.1331841, Ref, Web of Science, (Google Scholar, Semantic Scholar, Zenedo, OpenAIRE) 2012
20 Пейчева-Форсайт, Р., Е. Бояджиева, Б. Йовкова, М. Кирова, Възможности на сериозните игри за формиране на практически умения у бъдещите учители (през погледа на потребителите), Четвърта национална конференция с международно участие по електронно обучение във висшето образование, редактор/и:Захариев, А. , 2012, стр.:229-236 2012
21 Peytcheva-Forsyth, R., B. Yovkova, Pedagogical model for vocabulary instruction of children with hearing loss, International Conference on Educational and New Learning Technologies, 2011, Ref, Web of Science 2011
22 Йовкова, Б., Роля на интерактивната образователна мултимедия за разширяване на лексикалния фонд на деца със слухови нарушения, Електорнно, дистанционно...или обучението на 21-век, 2011 2011
23 B. Yovkova, Interactive instructional multimedia in vocabulary development of children with hearing loss, Conference proceedings of International conference “ICT for Language Learning”3-rd edition, 2010 2010
24 Йовкова, Б., Възможности на мултимедията за подобряване на лексикалния фонд на деца с увреден слух, Съвременното обучение между теорията и практиката, 2010 2010
Студия в научно списание
Mellar, H., Peytcheva-Forsyth, R., Kocdar, S., Karadeniz, A., Yovkova, B., Addressing cheating in e-assessment using student authentication and authorship checking systems: Teachers’ perspectives, International Journal for Educational Integrity, 2018, pages:1-21, doi: 10.1007/s40979-018-0025-x, Ref, Web of Science, International 2018
Участие в конференция
1 Секционен доклад, Благовесна Йовкова, Педагогически възможности на електронните образователни игри в обучението на ученици със специални образователни потребности – перспективата на педагогическите специалисти 2021
2 Секционен доклад, Roumiana Peytcheva-Forsyth, Blagovesna Yovkova, Tarja Ladonlahti, THE POTENTIAL OF THE TESLA AUTHENTICATION SYSTEM TO SUPPORT ACCESS TO E-ASSESSMENT FOR STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS AND DISABILITIES(SOFIA UNIVERSITY EXPERIENCE) 2017
3 Секционен доклад, Благовесна Йовкова, Педагогически модел за електронно дистанционно обучение на педагози 2016
4 Секционен доклад, Благовесна Йовкова, Някои приложения на ИКТ за преодоляване на проблемите в обучението на студенти със специални образователни потребности 2016
Учебник
1 Балканска, Н., Георгиева-Дървеничарска, Г., Йовкова, Б., Книга за учителя (по Произношение за 1. клас за ученици с увреден слух), ISBN:978-954-01-3041-5, Издателство „ПРОСВЕТА – СОФИЯ” АД, София, Рецензирано 2014
2 Балканска, Н., Георгиева-Дървеничарска, Г., Йовкова, Б., Джонгарска, С., Произношение за 1. клас за ученици с увреден слух , ISBN:978-954-01-3031-6, Издателство „ПРОСВЕТА – СОФИЯ” АД, София, Рецензирано 2014
3 Неда Балканска, Н., Георгиева-Дървеничарска, Г., Йовкова, Б., Джонгарска, С., Произношение за 1. клас за ученици с увреден слух, Издателство „ПРОСВЕТА – СОФИЯ” АД, София, Рецензирано 2014
4 Балканска, Н., Георгиева-Дървеничарска, Г., Йовкова, Б., Джонгарска, С., Учебна тетрадка по произношение за 1. клас за ученици с увреден слух, Издателство „ПРОСВЕТА – СОФИЯ” АД 2014
5 Балканска, Н., Георгиева-Дървеничарска, Г., Йовкова, Б., Джонгарска, С., Учебна тетрадка по произношение за 1. клас за ученици с увреден слух, Издателство „ПРОСВЕТА – СОФИЯ” АД, София 2014
6 Балканска, Н., Георгиева-Дървеничарска, Г., Йовкова, Б., Джонгарска, С., Учебна тетрадка по Произношение за 1. клас за ученици с увреден слух, Издателство „ПРОСВЕТА – СОФИЯ” АД, София, Рецензирано 2014
7 Румяна Пейчева-Форсайт, Стоян Съев, Благовесна Йовкова, Анелия Кременска, Ръководство за редизайн на традиционно обучение в електронно (адаптация на модел PREEL), Рецензирано 2011