Глава от книга |
|
Gospodinov B., Peytcheva-Forsyth R, Mizova B., Bulgarian Teacher Preparation and Continuous Professional Development - Problems and Perspectives for Change. In Pushpanadham, K (Edt) "Teacher Eduaction in the Global Era", Springer, Singapore, Ref, International
|
2020
|
Глава от монография |
|
Диана Бакалова, Маргарита Бакрачева, Бистра Мизова, Щастие и удовлетвореност от живота: В търсене на пътя към себе си, ISBN:ISBN 978-619-7284-02-7; COBISS.BG-ID – 1274178788, Колбис, София, Рецензирано
|
2015
|
Дисертация д-р |
|
Бистра Кирилова Мизова, Специфика на комуникативните стилове при групово вземане на решения, Институт по психология, Българска академия на науките, Ръководител:Толя Стоицова
|
2004
|
Друго (научно-популярни и др. под.) |
1
|
Бистра Кирилова Мизова, Медиа свят,
|
2005
|
2
|
Бистра Кирилова Мизова, Инсайт, бр. 4,
|
2004
|
Книга |
1
|
Господинов Б., Пейчева-Форсайт Р., Петкова И, Мизова Б., Първанова Й., Национално изследване на системата за подготовка на педагогическите кадри във висшите училища и сравнителен анализ на системата за поддържаща квалификация и кариерно развитие в Република България, Европейския съюз и други страни
|
2016
|
2
|
Бакалова Д., Бакрачева М., Мизова Б., Щастие и удовлетвореност от живота. В търсене на пътя към себе си., Рецензирано
|
2016
|
3
|
Цветанска С., Мизова Б., Педагогическо общуване за практически цели, Университетско издателство “Св. Климент Охридски”, София, Рецензирано
|
2015
|
4
|
Мизова Б., Учителят като компетентен комуникатор. Инструменти за измерване на социалната компетентност и комуникативния стил на учителя, Колбис, София, Рецензирано
|
2015
|
Монография |
|
Господинов Б., Пейчева-Форсайт Р., Мизова Б., Качество на продължаващата квалификация на педагогическите специалисти през перспективата на учители и ученици, СУ"Св. Климент Охридски", София
|
2019
|
Научен проект |
1
|
Бистра Мизова, „Второто“ българско училище. Генезисът, Член, , Номер на договора:80-10-109/27.04.2023
|
2023
|
2
|
Бистра Мизова, DigitalEdu-SU, Член, СУ "Свети Климент Охридки"
|
2023
|
3
|
Бистра Мизова, Изследване на международен опит в областта на обучението на ученици в електронна среда, Член, МОН
|
2021
|
4
|
Бистра Мизова, Актуално състояние и развитие на системата за продължаваща квалификация на педагогическите специалисти в Република България спрямо 2014 година, Член, МОН
|
2020
|
5
|
Бистра Мизова, "Студентски практики - фаза 2", Член, , Номер на договора:BG05M2OP001-2.013-0001
|
2019
|
6
|
Бистра Мизова, Продължаваща квалификация на учителите и качество на преподаването – перспективата на учениците, Член, , Номер на договора:Д01-149/24.07.2019г.
|
2019
|
7
|
Бистра Мизова, Равнище на формираност на литературните компетентности у учениците в начална училищна възраст през погледа на учители, родители и писатели за деца, Член, СУ "Св. Климент Охридски"
|
2019
|
8
|
Бистра Мизова, Равнище на формираност на комуникативноречевите компететности на учениците в началния етап на основната степен на образованието през погледа на учители и родители, Член, СУ
|
2018
|
9
|
Бистра Мизова, Състояние на педагогическото взаимодействие – семейство, образователни институции, социална среда. Мерки за преодоляване на негативните тенденции, Член, МОН, Номер на договора:№Д03-121/30.08.2017
|
2017
|
10
|
Бистра Мизова, Читалищното образование в извори 1944-1989, Член, СУ
|
2017
|
11
|
Бистра Мизова, OTHERNESS, Член,
|
2015
|
12
|
Бистра Мизова, Национално представително изследване на системата за подготовка на педагогическите кадри във висшите училища, по поръчка на МОН в изпълнение на предвидената в Националния план за изпълнение на дейностите по националната стратегия за развитие на педагогическите кадри , Член, МОН
|
2015
|
13
|
Бистра Мизова, Изследване на педагогическото общуване в български училищен контекст чрез анализ на случаи, Член, СУ, Номер на договора:39/15.04.2013
|
2013
|
14
|
Бистра Мизова, Квалификация на педагогическите специалисти, Член,
|
2013
|
15
|
Бистра Мизова, Развитие на системата за квалификация и кариерно израстване на академичния състав в Софийския университет „Св. Климент Охридски, Член, МОН, Номер на договора:BG051PO001-3.1.09-0005
|
2013
|
16
|
Бистра Мизова, Студентски практики, Член, МОН, Номер на договора:BG051PO001 - 3.3.07-0002
|
2013
|
17
|
Бистра Мизова, Усъвършенстване на системите за управление в Софийския университет „Св. Кл. Охридски” като ключ за повишаване качеството на университетските дейности и услуги, Член, МОН, Номер на договора:BG051PO001-3.1.08-0010
|
2013
|
18
|
Бистра Мизова, „Повишаване на капацитета на академичния състав от педагогическите специалности на Софийски университет в проектиране, провеждане и осигуряване на качествено електронно дистанционно обучение", Член, МОН, Номер на договора:BG051PO001-4.3.04/0011
|
2012
|
19
|
Бистра Мизова, Практическата реализация на студентите от Факултет по педагогика при СУ , Член, СУ, Номер на договора:39/05.04.2012
|
2012
|
20
|
Бистра Мизова, Сравнително метаизследване на образователните изследвания в България и Република Ирландия, Член, СУ, Номер на договора:№ 044/ 5.04.2012
|
2012
|
21
|
Бистра Мизова, Усъвършенстване и развитие на вътрешната система за електронна форма на дистанционно обучение във Философски факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Член, МОН
|
2012
|
22
|
Бистра Мизова, „Развитие на компетенции за работа с жени и деца, пострадали от домашно насилие”, Член, Министерството на правосъдието , Номер на договора:9300121-29.07.2011
|
2011
|
23
|
Бистра Мизова, Заедно в час – за успеха на всяко дете, Член, Америка за България, Номер на договора:24-01.02.2011 г.
|
2011
|
24
|
Бистра Мизова, „Младежта в Европа – Програма за превенция на употребата на наркотици”, Член,
|
2009
|
25
|
Бистра Мизова, „Стажантски програми за кариерни консултанти – модел на партньорство между студенти, работодатели и висши училища за развитие на конкуретоспособна работна сила” , Член, МОН, Номер на договора:BG051PO001 – 3.3.03-0058
|
2009
|
26
|
Бистра Мизова, EUROSPHERE. Diversity and European Public Sphere. Towards a Citizens’ Europe. , Член, European Union’s 6th Framework Programme , Номер на договора:CIT4-CT-2006-028504
|
2008
|
Научно ръководство |
1
|
Бистра Мизова, „Дизайн на инструмент за оценка на ефективното преподаване в училище“ , СУ "Свети Климент Охридки" дисертация д-р:Дивил Кулев
|
2026
|
2
|
Бистра Мизова, „Доверието в педагогическата комуникация между учители и родители – детерминанти и стратегии за развитие“ , СУ "Свети Климент Охридки" дисертация д-р:Гергана Кътева
|
2025
|
3
|
Бистра Мизова, „Актуални очаквания към училището и учителите от перспективата на родителите“, СУ "Свети Климент Охридки" дипломна работа:Василена Михайлова
|
2023
|
4
|
Бистра Мизова, „СПЕЦИФИКА НА ПЕДАГОГИЧЕСКОТО ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ НА УЧИТЕЛЯ С НАДАРЕНИ
УЧЕНИЦИ В ОБЛАСТТА НА ИЗЯЩНОТО ИЗКУСТВО“, СУ "Свети Климент Охридки" дипломна работа:Диляна Бозаджиева
|
2023
|
5
|
Бистра Мизова, Илиана Петкова, „Сравнителен анализ между българската и албанската система на началното образование“, СУ "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Ерйона Бекай
|
2023
|
6
|
Бистра Мизова, Аз- ефективност и устойчивост на учителите при често преминаване от присъствена към онлайн модалност на обучение в условия на пандемия, СУ "Свети Климент Охридки" дипломна работа:Полина Петрова
|
2022
|
7
|
Бистра Мизова, Пречки пред здравословния начин на живот на учениците от среден курс в условията на обучение от разстояние – перспективата на обучаеми и родители., СУ "Свети Климент Охридки" дипломна работа:Борислав Богданов
|
2022
|
8
|
Бистра Мизова, Диагностика и развитие на екипните взаимодействия в организации за неформално образование (върху примера на спортна школа по таекуондо), СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Димитър Дечев
|
2021
|
9
|
Бистра Мизова, Комуникативни пречки при работа с клиенти с психични
разстройства през перспективата на навлизащи в професията социални работници, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Анелия Николова
|
2021
|
10
|
Бистра Мизова, Потребности на специалистите от
усъвършенстване на професионални компетентности в социалната работа
с деца и семейства, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Никифор Димитров Иванов
|
2021
|
11
|
Бистра Мизова, Стресогенността в професията на социалният работник през погледа на студенти по социални дейности: фактори и начини за минимизиране, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Илияна Кирилова Топчийска
|
2021
|
12
|
Бистра Мизова, Бариери във вербалната комуникация между социален работник и клиент - предизвикателства и решения, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Йоана Цветанова
|
2020
|
13
|
Бистра Мизова, Трудова мотивация и удовлетвореност от дейността при специалисти в неформални образователни институции, СУ "Св. Климент Охридски" дипломна работа:Капка Гергинова Милчова
|
2019
|
14
|
Бистра Мизова, Изследване на взаимодействието между семейството и училището чрез анализ на случаи, СУ дипломна работа:Юлиана Урумова
|
2018
|
15
|
Бистра Мизова, Детерминанти на доверието в педагогическото общуване във висшите училища, СУ"Св. Климент Охридски" дипломна работа:Николета Илкова Петрова
|
2017
|
16
|
Бистра Мизова, Доверието в педагогическите взаимодействия с учителя през погледа на ученици в горна училищна възраст, СУ"Св. Климент Охридски" дипломна работа:Жанет Михова
|
2017
|
17
|
Бистра Мизова, Диагностика и развитие на социалната компетентност в горна училищна възраст, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Лора Андонова
|
2015
|
18
|
Бистра Мизова, Диагностика и развитие на умения у учителите за работа в екип в училищната организация, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Диана Робова
|
2015
|
19
|
Бистра Мизова, Нагласата „Полага ми се“ сред ползватели на социални услуги, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Дарина Бижова
|
2015
|
20
|
Бистра Мизова, Роля и значение на социалната компетентност в начална училищна възраст, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Сияна Стоянова
|
2015
|
21
|
Бистра Мизова, Взаимовръзка между стиловете на педагогическо общуване и стратегиите за управление на дисциплината в класа, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Гергана Георгиева
|
2014
|
22
|
Бистра Мизова, Специфика на стиловете на учене в горна училищна възраст, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Кристиана Стойчева
|
2014
|
23
|
Бистра Мизова, Изследване на връзките между социалната компетентност и личностните характеристики на педагогическите специалисти, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Мария Петкова
|
2013
|
24
|
Бистра Мизова, Стилове на педагогическо общуване на учителя в началното училище, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Мария Гърбева
|
2013
|
25
|
Бистра Мизова, Дефицити в социалната компетентност на подрастващите с проблемно поведение от специализирани социално-педагогически институции, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Георги Методиев
|
2012
|
26
|
Бистра Мизова, Потребност от усъвършенстване на социалната компетентност в професията на социалния работник, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Ася Лилова
|
2012
|
27
|
Бистра Мизова, Бариери в педагогическото общуване между учители и ученици в началното училище – детерминанти и особености, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Камелия Василева
|
2011
|
28
|
Бистра Мизова, Съвременни предизвикателства пред комуникативната компетентност на началния учител, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Петя Павлова
|
2011
|
29
|
Бистра Мизова, Професионални умения за комуникация на социалния работник в работата му с индивидуални клиенти, СУ "Св. Климент Охридски", Факултет по педагогика дипломна работа:Георги Бонев
|
2009
|
Статия в научно списание |
1
|
Пенка Цонева, Бистра Мизова, „Второто“ българско училище. Генезисът., Педагогика, том:96, брой:1, 2024, ISSN (online):0861-3982, doi:10.53656/ped2024-1.01, Web of Science Quartile: Q4 (2024)
|
2024
|
2
|
Румяна Пейчева-Форсайт, Бистра Мизова, Галин Цоков, ДИГИТАЛНИ КОМПЕТЕНТНОСТИ И ОБРАЗОВАТЕЛНИ НЕРАВЕНСТВА В ЕВРОПЕЙСКИ КОНТЕКСТ В РЕЗУЛТАТ ОТ УСКОРЕНО ПРЕМИНАВАНЕ КЪМ ЕЛЕКТРОННО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ
(В УСЛОВИЯТА НА ПАНДЕМИЯТА ОТ КОВИД-19)
, Педагогика, том: XCIV, брой:книжка 8, 2022, doi:https://doi.org/10.53656/ped2022-8.01, Ref
|
2022
|
3
|
Цветанова Й.,, Мизова Б., "Бариери във вербалната комуникация между социален работник и клиент", Социална работа, том:IX, брой:1, , 2021, стр.:3-23, ISSN (online):1314-9644, MSc
|
2021
|
4
|
Боровинова Х.,, Мизова Б., "Доверието в професионалното общуване между социален работник и клиент", Социална работа, том:IX, брой:1, 2021, стр.:40-64, ISSN (online):1314-9644, MSc
|
2021
|
5
|
Mizova B., Peytcheva-Forsyth R., Gospodinov B, Challenges to the development of teacher'sprofessional digital competences - Bulgarian perspective, AIP Conference Proceedings, vol:2233 (1), issue:050014, 2, 2021, doi:https://doi.org/10.1063/5.0041818
|
2021
|
6
|
Мизова Б., Господинов Б., Чавдарова-Костова С., Проблеми във взаимодействието „училище – семейство“ през призмата на ключови субекти, Психологични изследвания, том:22, брой:1, 2019, стр.:145-168, Ref, др.
|
2019
|
7
|
Mizova B., Gospodinov B., Chavdarova-Kostova S., Family-school Relationship in Bulgaria: Two Points of View., International Journal Knowledge, том:Vol. 26, брой:No 2, 2018, стр.:433-439, Ref
|
2018
|
8
|
Господинов Б., Пейчева-Форсайт Р., Петкова И., Мизова Б., Първанова Й., Проблеми на педагогическото образование на учителите, Списание на Софийския университет за образователни изследвания, брой:1, 2018, стр.:3-12
|
2018
|
9
|
Bistra Mizova, Non-formal Education and Development of Social Competence: Methodological and Practical Aspects, International Journal "Knowledge", том:Vol.20, брой:No 3, 2017, стр.:1181-1187, Ref
|
2017
|
10
|
Бакрачева М., Мизова Б., Изследователска рамка за изучаване на идентичността., Военен журнал, брой:1, 2015, стр.:47-60
|
2015
|
11
|
Мизова Б., Петкова М., Личностни детерминанти на социалната компетентност при педагогически специалисти. , Психологични изследвания, брой:1, 2015, стр.:41-48, Ref, MSc
|
2015
|
12
|
Маргарита Бакрачева, Диана Бакалова, Бистра Мизова, Влияние на сравнението в реална и виртуална среда върху равнищата на щастие и удовлетвореност от живота, Българско списание по психология, 2014, стр.:257-271, Ref
|
2014
|
13
|
Мизова Б., Стойчева Кр., Изследване на връзката стилове на учене и индивидуални характеристики в горна училищна възраст, Списание на СУ за образователни изследвания, брой:2, 2014, стр.:30-45, MSc
|
2014
|
14
|
Мизова Б., Методи за изследване на социалната компетентност за педагогически и психологически цели., Списание на СУ за образователни изследвания, брой:3, 2014, стр.:13-25
|
2014
|
15
|
Мизова Б., Проучване на потребностите на учители от развитие на компетенции в областта на педагогическото общуване, Образование, брой:3, 2014, стр.:116-127
|
2014
|
16
|
Бистра Мизова, Маргарита Бакрачева, Диана Бакалова, Психологични аспекти на връзката медийни послания и субективно благополучие, Психологични изследвания, брой:2, 2014, стр.:517-524, Ref
|
2014
|
17
|
Мизова Б., Бакрачева М., Бакалова Д., Психологични аспекти на връзката медийни послания и субективно благополучие. , Психологични изследвания, брой:2, 2014, стр.:517-524, Ref
|
2014
|
18
|
Мизова Б., Цветанска С., Изследователски гледни точки към проблема за социално-комуникативната компетентност на педагогическите специалисти, Реторика и комуникации, брой:8, 2013
|
2013
|
19
|
Бистра Мизова, Силвия Цветанска, Изследователски гледни точки към проблема за социално-комуникативната компетентност на педагогическите специалисти , Реторика и комуникации, брой:8, 2013, ISSN (online):1314-4464
|
2013
|
20
|
Zografova Y., Bakalova D., Mizova B., Media Reporting Patterns in Europe. The Case of Construction of the EU and Reform Treaty., Javnost The Public. Jorurnal of the European Institute for Communication and Culture., том:Vol. XIX, брой:1, 2012, стр.:67-84, Ref, Web of Science
|
2012
|
21
|
Бистра Мизова, Комуникация в подкрепа на дисциплината в ученическия клас, Реторика и комуникации , брой:3, 2012
|
2012
|
22
|
Мизова Б., Подходи и модели за изследване на социалната компетентност за целите на психолого-педагогическата диагностика, Педагогика, том:84, брой:7, 2012, стр.:1063-1075
|
2012
|
23
|
Стоицова T., Мизова Б., Роля на медиите в диалога между културите. -Българско списание по психология, Българско списание по психология, брой:3-4, 2011, стр.:413-417
|
2011
|
24
|
Бакалова Д., Бакрачева М., Мизова Б., Какво са щастието, удовлетвореността от живота и благополучието за българина днес? , Психологични изследвания, брой:2, 2010, стр.:25-36, Ref
|
2010
|
25
|
Диана Бакалова, Маргарита Бакрачева, Бистра Мизова, Какво са щастието, удовлетвореността от живота и благополучието за българина днес?, Психологични изследвания, брой:2, 2010, стр.:25-36, Ref
|
2010
|
26
|
Мизова Б., Стоицова Т., Образът на Европа: Кампания на първите избори за Европарламент в България на страниците на в. Сега., Психологични изследвания, брой:1, 2008, стр.:135-150, Ref
|
2008
|
27
|
Стоицова, T., Мизова Б., Роля на ПР в развитието на организационната култура: Изследване на вътрешните публики. , Годишник на Департамента по масови комуникации 2007, НБУ, електронно издание, 2008
|
2008
|
28
|
Стоицова T., Мизова Б., Специфика на междупоколенческата комуникация: малко теория, Българско списание по психология, брой:1-4, 2008, стр.:408-414
|
2008
|
29
|
Мизова Б., Бакалова Д., Агресията – бариера в междуличностното общуване. , Психологични изследвания, брой:3, 2005, стр.:95-101, Ref
|
2005
|
30
|
Стоицова T., Полио Х., Цветанска С., Георгиева Р., Христова А., Мизова Б., Бавро Н., Психологичен прочит на уводните материали за терористичните събития в САЩ от 11 септември 2001 в българската преса: II. Вестник “Дневник” – “Трагедията разтърси света”, Психологични изследвания, брой:1, 2005, стр.:21-37, Ref
|
2005
|
31
|
Стоицова Т., Георгиева Р., Бавро Н., Цветанска С., Христова А., Мизова Б., Психологичен прочит на уводните материали за терористичните събития в САЩ от 11 септември 2001 в руската преса: III. Вестник “Известия” – “Война със сянка”, Психологични изследвания, брой:2, 2005, стр.:75-89, Ref
|
2005
|
32
|
Мизова Б., Методи за измерване на комуникативните стилове: Влияние на индивидуалния комуникативен стил върху процеса на вземане на решение в групата, Психологични изследвания, брой:2, 2004, стр.:97-103, Ref
|
2004
|
33
|
Мизова Б., Баракян Г., Социалнопсихологични особености на общуването в Интернет. Интернет-зависимост., Психологични изследвания, брой:1, 2003, стр.:99-108, Ref
|
2003
|
34
|
Баракян Г., Мизова Б., Феноменът виртуална комуникация и проблемът за патологичното използване на Интернет сред подрастващите, Педагогика, брой:1, 2003, стр.:82-91, Ref
|
2003
|
35
|
Мизова Б., Роля и значение на комуникативните стилове в социалните взаимодействия., Психологични изследвания, брой:2, 2001, стр.:13-18, Ref
|
2001
|
Статия в поредица |
1
|
Чавдарова-Костова С., Господинов Б., Мизова Б., Състояние на педагогическото взаимодействие „семейство – образователни институции – социална среда”. Резултати от едно изследване, Годишник на Факултета по Педагогика на СУ” Св. Климент Охридски”, том:книга Педагогика, брой:111, 2018, стр.:5-109
|
2018
|
2
|
Мизова Б., Особености на педагогическото общуване в училищна среда: резултати от емпирично изследване чрез анализ на случаи. , Годишник на Факултета по Педагогика на СУ” Св. Климент Охридски”, книга Педагогика, том:108, 2015
|
2015
|
3
|
Баракян Г., Мизова Б., Предизвикателства и алтернативи в практиките по превенция на употребата на психоактивни вещества. Четири гледни точки, Издания на Център за превенция на наркоманиите, гр. София, 2011, стр.:1-28, Ref
|
2011
|
4
|
Стоицова T., Полио Х., Цветанска С., Георгиева Р., Христова А., Мизова Б., Психологичен прочит на уводните материали за терористичните събития в САЩ от 11 септември 2001 в българската преса: I. Вестник “Сега” – “Хора с бомби в главите”., Годишник на Департамента по масови комуникации, НБУ, 2004, стр.:5-18
|
2004
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Bistra Mizova, Roumiana Petcheva-Forsyth, Veronica Racheva, SELFIE AS AN INSTRUMENT FOR IDENTIFICATION OF PEDAGOGICAL DIGITAL COMPETENCE AREAS IN NEED OF IMPROVEMENT - A COMPARATIVE PERSPECTIVE BETWEEN TEACHERS AND THEIR UNIVERSITY TRAINERS, INTED2025 Proceedings, 2025, pages:3655-3664, doi: Conference name: 19th International Technology, Education and Development Conference Dates: 3-5 March, 2025 Location: Valencia, Spain, Ref, др.
|
2025
|
2
|
Bistra Mizova, Roumiana Peytcheva-Forsyth, DIGITAL PEDAGOGICAL COMPETENCES OF BULGARIAN SECONDARY TEACHERS–PRELIMINARY DATA, EDULEARN24 Proceedings , Publisher:IATED, 2024, pages:2623-2632, ISSN (online):2340-1117, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.0717, Ref
|
2024
|
3
|
Margarita Bakracheva, Bistra Mizova, Personality predictors of teachers' attitudes towards digital tools and artificial intelligence, EDULEARN24 Proceedings , Publisher:IATED, 2024, pages:1973-1979, ISSN (online):2340-1117, ISBN:978-84-09-62938-1, doi:10.21125/edulearn.2024.0577, Ref
|
2024
|
4
|
Bistra Mizova, Roumiana Peytcheva-Forsyth, Galin Tsokov, Digital Competences of Teachers in Europe in the Context of Distance Learning: Messages from the Pandemic, AIP Conference Proceedings, APPLICATIONS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING AND ECONOMICS (AMEE’22): Proceedings of the 48th International Conference “Applications of Mathematics in Engineering and Economics” 7–13 June 2022 Sofia, Bulgaria, Volume 2939, Publisher:AIP Publishing, 2023, doi: https://doi.org/10.1063/5.0178652, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.164 - 2022)
|
2023
|
5
|
Петрова, П., Мизова, Б., САМОЕФЕКТИВНОСТ НА УЧИТЕЛИТЕ ПРИ ЧЕСТА РОТАЦИЯ НА ОНЛАЙН
С ПРИСЪСТВЕНА МОДАЛНОСТИ НА ОБУЧЕНИЕ В КОНТЕКСТА НА ПАНДЕМИЯТА ОТ КОВИД-19, „Методологията на педагогическите изследвания – класически и съвременни тенденции“, издателство:ВТУ "Св. св. Кирил и Методий", 2023, MSc
|
2023
|
6
|
Гергана Кътева, Бистра Мизова, Аспекти на доверието в педагогическата комуникация между учители и родители, „Методологията на педагогическите изследвания – класически и съвременни тенденции“, издателство:ВТУ "Св. св. Кирил и Методий", 2022, PhD
|
2022
|
7
|
Бистра Мизова, Аспекти на мотивацията на учителите за участие във форми за
продължаваща квалификация, 35 ГОДИНИ ФАКУЛТЕТ ПО ПЕДАГОГИКА – ПРИЕМСТВЕНОСТ И БЪДЕЩЕ, издателство:Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2022, стр.:199-211, ISBN:ISBN 978-954-07-5345-4
|
2022
|
8
|
Мизова Б., Господинов Б., Пейчева-Форсайт Р., Предизвикателства и проблеми пред продължаващата квалификация на учителите: резултати от срезов анализ на данни от три изследвания, Образование и изкуства: традиции и перспективии, редактор/и:Замфиров М. и колектив, издателство:УИ "Св. Климент Охридски", 2021, стр.:45-55, ISSN (online):2738-8999
|
2021
|
9
|
Мизова Б., Господинов Б., Пейчева-Форсайт Р., Продължаваща квалификация на учителите като предпоставка за подобряване на ключови професионални компетентности, Образование и изкуства: традиции и перспективи, издателство:УИ “Св. Климент Охридски”, 2020, стр.:90-102, ISBN:978-954-07-5061-3
|
2020
|
10
|
Бистра Мизова, Силвия Цветанска, Измерения на доверието в педагогическата комуникация, Педагогическата комуникация: традиционна и дигитална, редактор/и:доц. д-р Калина Йочева, издателство:Фабер, 2019, стр.:111-122, ISBN:978-619-00-0929-0
|
2019
|
11
|
Мизова Б., Неформално образование и ключови компетентности: проблеми на операционализацията и оценяването на социалната компететност, Антология по неформално образование, редактор/и:Николаева С., 2018, стр.:771-779
|
2018
|
12
|
Бистра Мизова, Бончо Господинов, Румяна Пейчева-Форсайт, Йонка Първанова, Илиана Петкова, Проблеми пред квалификацията и подготовката на учителите през погледа на образователни мениджъри, Лидерство и организационно развитие, редактор/и:Снежана Илиева, издателство:УИ ' Св. Климент Охридски", 2016, стр.:451-460
|
2016
|
13
|
Цветанска С., Мизова Б., Обучението на персонала в контекста на продължаващата квалификация на специалистите в бизнес организации, Лидерство и организационно развитие, редактор/и:Илиева Сн. , издателство:Университетско издателство „Св. Климент Охридски”, 2015, стр.:369-377
|
2015
|
14
|
Бакрачева М., Бакалова Д., Мизова Б., Влияние на сравнението в реална и виртуална среда върху равнищата на щастие и удовлетвореност от живота, Електронен сборник с доклади от VII. Национален конгрес по психология, 31.10. – 2.11. 2014 , 2014, стр.:257-271
|
2014
|
15
|
Мизова Б., Адаптация и апробация за български условия на метод за оценка на социалната компететност на педагогическите специалисти, Детето във фокуса на педагогическото взаимодействие и социалната работа, 2013, стр.:544-554
|
2013
|
16
|
Bistra Mizova, Margarita Bakracheva, Specifics of national and European identity of Bulgarian adolescents, Towards Transformative Education. A multidisciplinary perspective on research and practice in Bulgaria and Ireland, редактор/и:Nikolaeva, S., Mulcahy, C & Scanlon, G, 2012, Ref
|
2012
|
17
|
Mizova B., Bakracheva M., Specifics of National and European Identity of Bulgarian Adolescents, Towards Transformative Education. A multydisciplinary perspective on researcheand practice in Bulgaria and Ireland, редактор/и:Nikolaeva S., Mulcahy C., Scanlon G. , 2012, стр.:85-93
|
2012
|
18
|
Стоицова T., Мизова Б., Образите на Европа в медиите: Една година България в Европейския съюз., Диалогът с другия: Балкански измерения на европейската идентичност, 2012, стр.:90-98
|
2012
|
19
|
Мизова Б., Бакрачева М., Специфика на националната и европейската идентичност на българските юноши , Към трансформиращо образование. Мултидисциплинарен поглед към изследванията и практиките в България и Ирландия, редактор/и:Мълкахи К., Николаева С., Скенлън Дж. , 2012, стр.:187-193
|
2012
|
20
|
Мизова Б., Педагого-психологически специфики на масмедийните въздействия върху формирането и развитието на подрастващите: избрани фрагменти, Детето и медиите, издателство:Югпрес-Лесковац, Ниш, 2011, стр.:155-160
|
2011
|
21
|
Делибалтова В., Мизова Б., Проучване на потребностите на полицейски служители и служители в институциите за социална работа от развитие на компетенции за работа с жени и деца, пострадали от домашно насилие., Развитие на компетенции за работа с жени и деца, пострадали от домашно насилие, 2011, стр.:5-14
|
2011
|
22
|
Маргарита Бакрачева, Бистра Мизова, Специфика на националната и европейската идентичност на българските юноши и младежи, Национална идентичност – социален контекст и етични рамки, 2011, стр.:210-218, Ref
|
2011
|
23
|
Zografova Y., Bakalova D., Kotzeva T., Stoyanova S., Mizova B., Dimitrova E., Diversity and the European Public Sphere: The Case of Bulgaria., EUROSPHERE Online Country Report No12, ISSN 1890-5986, 2010
|
2010
|
24
|
Мизова Б., Бакалова Д., Бакрачева М., Локус на стимулите и равнища на щастие, удовлетвореност от живота и психично благополучие – изследване на взаимовръзките в български контекст, Сборник доклади от научна конференция с международно участие “Психология – традиции и перспективи” 29-31 октомври 2010 , 2010, стр.:208-218
|
2010
|
25
|
Маргарита Бакрачева, Диана Бакалова, Бистра Мизова, Локусът на стимулите като предиктор на щастието, удовлетвореността от живота и психичното благополучие, Юбилейна научна конференция с международно участие Здравеопазването през 21 век, том 2, 2010, стр.:592-596, Ref
|
2010
|
26
|
Бакрачева М., Бакалова Д., Мизова Б., Локусът на стимулите като предиктор на щастието, удовлетвореността от живота и психичното благополучие. , Сборник с научни доклади от Юбилейна научна конференция с международно участие на Медицински университет-Плевен, Факултет по обществено здраве „Задравеопазаването през 21 век” 30 спетември-2 октомври, Tом I, Плевен, 2010, стр.:592-596
|
2010
|
27
|
Мизова Б., Бакалова Д., Прозрачният потребител” или проблемът за разкриването и защитата на личната информация в сайтове за социални мрежи, Сборник с материали от пролетна конференция на тема „Новият медиен и ПР потребител” 28-29 май 2009, на Департамент по масови комуникации, НБУ, 2009
|
2009
|
28
|
Мизова Б., Бакрачева М., Психологични ефекти и етични измерения на медийната реалност. , Моралът в българските медии, Сборник материали от VI Конференция на ИФИ, секция Етика, София, 2009, стр.:199-205
|
2009
|
29
|
Диана Бакалова, Бистра Мизова, Маргарита Бакрачева, Себепредставяне и управление на Аз-образа в сайтове за социални мрежи, Приложната психология в България: Възможности и перспективи, , 2009, стр.:180-191, Ref
|
2009
|
30
|
Бакалова Д., Бакрачева М., Мизова Б., Себепредставяне и управление на Аз-образа в сайтове за социални мрежи., Приложна психология и социална практика, 2009, стр.:180-191
|
2009
|
31
|
Стоицова T., Мизова Б., Европейската проблематика в медиите: социалнопсихологичен прочит., Първа година европейска България: Избори и образи, редактор/и:Кръстева А., Стоицова Т. , 2008, стр.:49-67
|
2008
|
32
|
Бистра Мизова, Маргарита Бакрачева, Психологични и етични измерения на медийната реалност, Сборник доклади от 5-та национална конференция по етика Моралът в българските медии, 2008, стр.:199-205, Ref
|
2008
|
33
|
Стоицова T., Мизова Б., Интернет – приятел или изкусител: Психология на виртуалната реалност. , Материали от Втора национална конференция по психология “Активност и адаптация на личността в условията на промени”, Благоевград, том I, 2006, стр.:94-99
|
2006
|
34
|
Мизова Б., Стоицова Т., Социалнопсихологичен анализ на комуникативните стилове в процеса на групово вземане на решение в триада., Материали от Втора национална конференция по психология “Активност и адаптация на личността в условията на промени”, Благоевград, том I, 2006, стр.:100-106
|
2006
|
35
|
Стоицова T., Мизова Б., Семиотика на комуникативното послание. , Сборник научни доклади, III Национален конгрес по психология, София, 28-30 октомври, том I, 2005, стр.:263-268
|
2005
|
36
|
Мизова Б., Социалнопсихологичен анализ на четирикомпонентния модел на съобщенията в диада., Психологията на прага на третото хилядолетие. Сборник от научни съобщения. Национална конференция по психология. Благоевград., 2002, стр.:214-222
|
2002
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Digital Competences of Teachers in Europe in the Context of Distance Learning: Messages from the Pandemic
|
2022
|
2
|
Пленарен доклад, Бистра Мизова, Добри практики и ефикасни решения в контекста на електронното обучение в условия на пандемия: европейската перспектива
|
2022
|
3
|
Пленарен доклад, Бистра Мизова, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ПРОБЛЕМИ ПРЕД ПРОДЪЛЖАВАЩАТА КВАЛИФИКАЦИЯ НА УЧИТЕЛИТЕ: РЕЗУЛТАТИ ОТ СРЕЗОВ АНАЛИЗ НА ДАННИ ОТ ТРИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
|
2021
|
4
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, АСПЕКТИ НА МОТИВАЦИЯТА НА УЧИТЕЛИТЕ ЗА УЧАСТИЕ ВЪВ ФОРМИ ЗА ПРОДЪЛЖАВАЩА КВАЛИФИКАЦИЯ
|
2021
|
5
|
Пленарен доклад, Бистра Мизова, Ключови аспекти на продължаващата квалификация в сравнителна перспектива: активност, формирани компетентности и удовлетвореност на педагогическите специалисти
|
2021
|
6
|
Присъствие, Бистра Мизова, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ФОРМИРАНЕТО НА ПРОФЕСИОНАЛНИ ДИГИТАЛНИ КОМПЕТЕНЦИИ У УЧИТЕЛИТЕ - БЪЛГАРСКАТА ПЕРСПЕКТИВА
|
2020
|
7
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Характеристики на педагогическото общуване в училище от гледна точка на основни субекти: емпирични резултати
|
2020
|
8
|
Пленарен доклад, Бистра Мизова, Доверието-предпоставка за пълноценно общуване между учители и ученици
|
2019
|
9
|
Пленарен доклад, Бистра Мизова, Професионално усъвършенстване на учителите в резултат от квалификационни дейности и ключови компететности на учениците:аспекти на свързаност
|
2019
|
10
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Педагогическото взаимодействие между учители и родители с фокус върху връзката му с компететностите на учениците
|
2018
|
11
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Проблеми във взаимодействието "училище-семейство" през призмата на ключови субекти
|
2018
|
12
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Family-school Relationship in Bulgaria: Two Points of View
|
2018
|
13
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Non-formal Education and Development of Social Competence.
|
2017
|
14
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Анализ на ефективността, използването и широкото въвеждане на добри практики за насърчаване на мади специалисти да се ориентират към учителската професия
|
2016
|
15
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Фактори и мерки за повишаване привлекателността на учителската професия за младите хора
|
2016
|
16
|
Секционен доклад, Бистра Мизова, Проблеми пред квалификацията и подготовката на учителите през погледа на образователни мениджъри.
|
2016
|
Участие в редколегия |
1
|
Бистра Мизова, Е-списание СОЦИАЛНА РАБОТА, Участие в редколегия
|
2022
|
2
|
Бистра Мизова, Педагогически и социални изследвания, Участие в редколегия
|
2020
|
3
|
Бистра Мизова, ГСУ на Факултета по педагогика, книга Социални дейности, Участие в редколегия
|
2016
|
|