Глава от книга |
1
|
Нели Бояджиева, Райна Захариева, Педагогическото мечтателство и верую на Димитър Кр. Димитров , В- Димитър Кръстев Димитров - Мастера, Био-библиография, ISBN:978-954-9463-80-4, Изкуство, София, Ref
|
2019
|
2
|
Райна Захариева, Предговор към книга: Димитър Кръстев Димитров. Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст – концептуално-технологичен модел, Изкуства, София
|
2012
|
3
|
Райна Захариева, Г. Бижков (ред.), Тест за диагностика на готовността на децата за училище, УИ "Св. Климент Охридски", София
|
2011
|
4
|
Райна Захариева, Б. Минчев (ред.), Диагностична методика за изследване способностите на детето, необходими за обучение и учене в първи клас. , Веда Словена – Ж. Г., София
|
2004
|
5
|
Сотирова, М. , Минчев, Б. , Бояджиева, Н. , Захариева, Р. , Гетова, К., Стаматов, Р., Атанасова, М., Динчийска, С. , Минчева, Н., и др., Диагностика и стимулиране на детската нестандартност. В: Ръководство за изследване на детето. II част. Под редакцията на Борис Минчев, с. 301-311 , ISBN:954-8510-84-7(ч2), „Веда Словена“ – ЖГ, София, Рецензирано
|
2002
|
6
|
Райна Захариева, Г. Бижков (ред.), Основни критерии и методи за диагностика. Подготовката на децата за училище. Диагностика на готовността на децата за училище, УИ "Св. Климент Охридски", София
|
1999
|
Друго (научно-популярни и др. под.) |
1
|
Райна Сергеева Захариева, Да се отскубнеш от корените - в. Учителско дело, бр. 13, 08.04.2013, с. 6 ,
|
2013
|
2
|
Райна Сергеева Захариева, БИО-БИБЛИОГРАФИЯ ПЕНКА МИЛЕВА КАСАБОВА, ИЗКУСТВА
|
2012
|
Книга |
1
|
Райна Захариева, Пътешествие в родителство, Изкуства, София
|
2017
|
2
|
Даниела Димова, Райна Захариева, Индивидуална философия на учителя за обучението, ISBN:978-954-07-4009-6, УИ "Св. Климент Охридски", София
|
2015
|
3
|
Райна Захариева, Био-библиография на Елизабет Кляп Кларк, Изкуства, София
|
2013
|
4
|
Райна Захариева, Програмна система „Аз съм в детската градина”. Практическо ръководство за учителя ІІІ група, Изкуства, София
|
2013
|
5
|
Райна Захариева, Образователната система на прехода или преходът в образователната система (с превод на английски), Изкуства, София
|
2009
|
Научен проект |
1
|
Райна Захариева, Иновативна практика за интеграция и социално включване на младежи в риск, Ръководител, Европейски Социален Фонд 2007 – 2013, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, Номер на договора:№ BG051PO001-7.0.07.-0111-C0001
|
2013
|
2
|
Райна Захариева, Квалификация на педагогическите специалисти, Член, МОМН, Номер на договора:BG051PO001-3.1.03-0001
|
2013
|
3
|
Райна Захариева, Обучение на педагогически специалисти за формиране на знания, умения и компетентности за оценяване на учениците, Член, МОМН, Номер на договора:BG051PO001-3.1.03-0001
|
2013
|
4
|
Райна Захариева, Методическо ръководство за създаване на медиа инструментални работни пакети на учителя, Ръководител, , Номер на договора:№ 90, 03.05.2012г
|
2012
|
Редактор на издание нереферирано |
1
|
Райна Захариева, Сборник от доклади на участниците в конкурс на името на Димитър Кр. Димитров – Мастера. Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст (София, Изкуства, № 3), Редактор на издание нереферирано
|
2017
|
2
|
Райна Захариева, Сборник от доклади на участниците в конкурс на името на Димитър Кр. Димитров – Мастера. Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст (София, Изкуства, № 2), Редактор на издание нереферирано
|
2016
|
3
|
Райна Захариева, Интерактивни игри Знам и мога за малки и големи (автор: Марияна Костадинова), Редактор на издание нереферирано
|
2015
|
4
|
Райна Захариева, Монографичен труд за доктор на педагогическите науки на Димитър Кръстев Димитров. Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст – концептуално-технологичен модел, Редактор на издание нереферирано
|
2012
|
5
|
Райна Захариева, Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст – концептуално технологичен модел, издателство , Редактор на издание нереферирано
|
2011
|
6
|
Райна Захариева, Специфични нарушения на четенето. Диагностично оценяване. Ч. ІІ (автор: Диана Игнатова), Редактор на издание нереферирано
|
2010
|
7
|
Райна Захариева, Perspektive kvalitetnog razvoja predskolskog deteta, Jagodina. Сборник на Педагошког факултута у Jагодини, Редактор на издание нереферирано
|
2009
|
8
|
Райна Захариева, Йога в детската градина (5–7 години), Редактор на издание нереферирано
|
2008
|
9
|
Райна Захариева, Учебна програма по вероучение за православното църковно училище, начална училищна възраст (автор: иконом Захарий Дечев), Редактор на издание нереферирано
|
2007
|
Статия в научно списание |
1
|
Райна Захариева, Науката и образованието за духовното израстване на човека в променящото се общество на 21. век, Годишно научно-методическо списание „Иновации в обучението и познавателното развитие“ , брой:6, 2015, стр.:15-18
|
2015
|
2
|
Райна Захариева, Учителят и предизвикателствата към развитието, обучението и възпитанието, Годишно научно-методическо списание „Иновации в обучението и познавателното развитие“ , брой:5, 2014, стр.:10-12
|
2014
|
3
|
доц. Райна Захариева, Портфолио на учителя – образователна технология за качество и професионално-личностно развитие , i-Продължаващо образование, брой:33, 2013
|
2013
|
4
|
доц. Райна Захариева, Съвременният модел на развиващите родители подкрепящи процеса на израстване и учене на своите деца, Образование и технологии, брой:4, 2013, стр.:9-11
|
2013
|
5
|
доц. Райна Захариева, Школата на Елизабет Кларк и Пенка Касабова – 43 години от историята на предучилищното възпитание в България [1899–1942]
, i-Продължаващо образование, 2013
|
2013
|
6
|
Гетова, К., Захариева, Р., Каменова, Г., Нагласи на учителя за използване на нови медии , i-Продължаващо образование, брой:26, 2012
|
2012
|
7
|
Райна Захариева, Медиа образование като инструмент за квалификация на учители в ДИУУ, i-Продължаващо образование, брой:23, 2011
|
2011
|
8
|
Райна Захариева, колектив, Нагласи на учителя за използване на нови медии , i-Продължаващо образование, брой:26, 2011
|
2011
|
9
|
Захариева, Р., Димитрова, Н., Информационно-ресурсно осигуряване на квалификационната дейност в Департамента за информация и усъвършенстване на учители, i-продължаващо образование , брой:22, 2010
|
2010
|
10
|
Райна Захариева, Новаторски идеи, проекти и решения за хуманизиране на променящото се общество в творчеството на Хауърд Гарднър, Управление на средното образование, брой:1, 2010
|
2010
|
11
|
Райна Захариева, Развиване на родителските умения в контекста на сътрудничеството между семейството и образователната институция (детска градина и училище), Годишно научно-методическо списание „Иновации в обучението и познавателното развитие“, брой:1, 2010, стр.:31-33
|
2010
|
12
|
Райна Захариева, Сътрудничеството между семейството и детската градина и образователната институция, Управление на средното образование, брой:5, 2010
|
2010
|
13
|
Райна Захариева, Билингвизъм , Мама, брой:6, 2007
|
2007
|
14
|
Райна Захариева, Взаимодействие между учители и ученици в контекста на агресивното поведение, Управление на средното образование, брой:3-4, 2007, стр.:47-53
|
2007
|
15
|
Райна Захариева, Как да открия заложбите на детето ми?, Мама, брой:4, 2007, стр.:64-65
|
2007
|
16
|
Райна Захариева, По-активната ръка – коя ли е тя?, Мама, брой:5, 2007, стр.:70-71
|
2007
|
17
|
Райна Захариева, Проблемите и психолозите, Мама, брой:1, 2007, стр.:66-67
|
2007
|
18
|
Райна Захариева, Идеи за оптимизиране на взаимоотношенията училище – дете – родител, Управление на средното образование, брой:3-4, 2006
|
2006
|
19
|
Райна Захариева, На ясла или с баба вкъщи?, Мама, брой:8, 2006, стр.:58-59
|
2006
|
20
|
Райна Захариева, Ние, детето и празничните дни, Мама, брой:12, 2006, стр.:70-72
|
2006
|
21
|
Райна Захариева, От кога детето е способно да спазва правила?, Мама, брой:9, 2006, стр.:62-65
|
2006
|
22
|
Райна Захариева, Портфолиото в образователната система – вариативност при неговото приложение в образователния модел учител – ученик – родител, Образование, брой:17, 2006
|
2006
|
23
|
Райна Захариева, Различните деца в променящата се класна стая, Управление на средното образование, брой:5-6, 2006, стр.:93-97
|
2006
|
24
|
Райна Захариева, Справяне с родителския гняв, Мама, брой:11, 2006, стр.:64-67
|
2006
|
25
|
Райна Захариева, Тревожност и агресивни прояви при децата, i-Продължаващо образование, брой:3, 2006
|
2006
|
26
|
Райна Захариева, Урок по почивка, Мама, брой:10, 2006, стр.:54-57
|
2006
|
Статия в поредица |
1
|
Райна Захариева, Новаторски идеи, проекти и решения за хуманизиране на променящото се общество в творчеството на проф. Хауърд Гарднър, Информационен бюлетин „Управление на средното образование”, брой:1, 2010, стр.:68-80
|
2010
|
2
|
Райна Захариева, Сътрудничество между семейството и образователната институция – детската градина и училището, Информационен бюлетин „Управление на средното образование”, брой:5, 2010, стр.:52-65
|
2010
|
3
|
Райна Захариева, Директорът в детската градина и оценяване на учителя, Информационен бюлетин „Управление на средното образование”, брой:2, 2009, стр.:77-87
|
2009
|
Статия в сборник (на конференция и др.) |
1
|
Райна Захариева, Индивидуална философия на учителя за обучението. Резултати от изследване на вярванията на учителите за обучение в прехода, Шеста пролетна национална конференция, Варна, 20-21.03.2015, 2015
|
2015
|
2
|
Райна Захариева, Учителят и отговорността към развитието, обучението и възпитанието на детето в предучилищна възраст, Осма национална конференция по предучилищно възпитание „Водим бъдещето за ръка”, Плевен, 2015, 2015, стр.:277-280
|
2015
|
3
|
Даниела Димова, Райна Захариева, Нели Димитрова, Д. Димова, Р. Захариева, Н. Димитрова (2014) Индивидуална философия на учителя за обучението (Резултати от едно изследване), В: Сб: Учителят и модернизиране на образованието – национални и европейски практики. , Учителят и модернизиране на образованието – национални и , издателство:Университетско издателство “Св. Климент Охридски”, 2014, стр.:242-262, ISBN:978-954-07-4013-3
|
2014
|
4
|
Миткова, Д., Захариева, Р., Димитрова, Н., Индивидуална философия на учителя за обучението (Резултати от едно изследване), Учителят и модернизирането на образованието – национални и европейски практики, редактор/и:Габриела Каменова, издателство:СУ "Св. Климент Охридски", 2014, стр.:242-262, ISBN:978-954-07-4013-3
|
2014
|
5
|
Захариева, Р., Подкрепата на учителя в контекста на конструктивистката парадигма, Традиции и иновации в образованието, издателство:СУ "Св. Климент Охридски", 2014, стр.:270-281
|
2014
|
6
|
Райна Захариева, Специфичните предизвикателства пред учителя в зависимост от етапа на образователната степен и възрастовите особености на детето и ученика , Сборник ДИУУ, 2014
|
2014
|
7
|
Райна Захариева, Три практически модела, насочени към новата роля на учителя за индивидуализация на образованието и развитие на потенциала на детето и ученика („Елиот Пиърсън” – Северна Америка, „Реджо Емилия” – Северна Италия, и „Грандж” – Централна Англия) , Пета юбилейна национална конференция „Професионална компетентност на учителя”, Варна, 21–24.03.2014 г. , 2014, стр.:46-57
|
2014
|
8
|
Райна Захариева, Влияние на американските мисионери за духовното израстване на българския народ. Дейността на Елизабет Кларк за развитие на предучилищното възпитание в България (1889-1942), Юбилеен сборник 60 години ДИУУ, редактор/и:Елка Николова, издателство:УИ „Св. Климент Охридски”, 2013, стр.:175-183
|
2013
|
9
|
Райна Захариева, Детството – базисен период в личностното развитие. Съвременен поглед за развиващия потенциал на предучилищна възраст и основни насоки за педагогическо взаимодействие , Водим бъдещето за ръка , 2013, стр.:21-24
|
2013
|
10
|
Райна Захариева, Личностни и професионални ресурси на учителя за подкрепа и включване на родителя в живота на детската градина и училището, Мотивация в работата на учителя, 2013, стр.:56-64
|
2013
|
11
|
Райна Захариева, Использование новые медиа в квалификации учителей , Инновации и традиции, ценностные приоритеты общества и человека.Международная научно-практической конференции, Краснояркс, 2012, 2012, стр.:31-47
|
2012
|
12
|
Райна Захариева, Джеки Комфорти, Образователната реформа и нови медии , Съвременни предизвикателства пред учителската професия”, ІІ Есенен научно-образователен форум, 2012 г., 2012
|
2012
|
13
|
Райна Захариева, Променящата се класна стая. Реалии от съвременната класна стая и предложения за решения , Съвременни предизвикателства пред учителската професия, ІІ Есенен научно-образователен форум, 2012, 2012
|
2012
|
14
|
Райна Захариева, Първи стъпки на педагого-психологическата диагностика в България, Ученето през целия живот – мисия на съвременното образование. Национална конференция, Варна, 2–4 октомври 2012 г., 2012
|
2012
|
15
|
Райна Захариева, Стресът в работата на учителя като отсъствие на професионална и социална подкрепа Върху примера на квалификационни програми, проведени с учители от различни степени на образователната система, Трета пролетна национална конференция „Стресът в професията на учителя”, 24–25 март 2012, 2012, стр.:33-44
|
2012
|
16
|
Райна Захариева, Използването на нови медии в програмите за квалификация на педагогическите кадри, 15-майски четения. Дни на науката във Велико Търново, 2011 г., 2011, стр.:366-376
|
2011
|
17
|
Райна Захариева, Картография на професионалното общуване на учителя, Втора пролетна национална конференция „Общуването в професията на учителя”, Варна, 2011 г., 2011
|
2011
|
18
|
Райна Захариева, Предизвикателства от бъдещето към съвременния учител. Авторитетът на съвременния учител – автономна власт и власт на „харизмата”, Учителят: призвание, компетентност, признание, ДИУУ, 2011, 2011, стр.:104-112
|
2011
|
19
|
Райна Захариева, Приложение, Конференция „Хуманизъм и прагматизъм в образованието”, Варна, 2011 г., 2011
|
2011
|
20
|
Райна Захариева, Идентифициране потребностите на родителя от информация за развитието на детето в предучилищна възраст, Съвременни тенденции на предучилищното възпитание, гр. Сандански, 2010 г., 2010, стр.:10-17
|
2010
|
21
|
Райна Захариева, Учителят на прехода или преходът (в работата) на учителя, Първа пролетна национална конференция „Утвърждаване и повишаване авторитета на учителя в съвременни условия”, 20–21 март 2010 г., 2010, стр.:259-268
|
2010
|
22
|
Райна Захариева, колектив, Хуманистичният подход при работа с деца със специални образователни потребности, Съвременното обучение между теорията и практиката. София, СУ „Св. Климент Охридски“, 2010 г., 2010, стр.:282-289
|
2010
|
23
|
Райна Захариева, The developing teacher – the changing classroom, Modern tendencies in education, Faculty of Pedagogy “Sv. Kliment Ohridski” – Skopje. Macedonia, 2008, 2008, стр.:445-454
|
2008
|
24
|
Райна Захариева, Детската градина и семейството – сътрудничество в името на детето, Първа национална конференция „Водим бъдещето за ръка”, 17–19 април 2008 г., 2008, стр.:47-51
|
2008
|
25
|
Райна Захариева, Adult and kids , Book of abstracts The 10 International conference “Educational research and school practice” – 2007, Beograd, 2007, стр.:180-180
|
2007
|
26
|
Райна Захариева, Въпроси за учители при включване на деца със специални образователни потребности в американските училища , Доклади от конференция, 2007, стр.:258-263
|
2007
|
27
|
Райна Захариева, Развитие на организираното предучилищно възпитание – многостранност на идеите на 150-годишната история, Доклади от конференция Ямбол, 2007, 2007, стр.:6-8
|
2007
|
28
|
Райна Захариева, Училището – среда за учене, развитие и осъзнаване – в живота на ученика, Областна конференция, Варна, 26–27 април 2007 г., 2007
|
2007
|
29
|
Райна Захариева, Влияние на институционалната и семейната среда върху готовността за обучение в първи клас, Сборник от материали на конференция по психология, ноември 2006, Варна, 2006
|
2006
|
Участие в конференция |
1
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Подкрепата на учителя в контекста на конструктивистката парадигма - теоретични и практически измерения
|
2013
|
2
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Личностни и професионални ресурси на учителя за подкрепа и включване на родителя в живота на детската градина и училището
|
2013
|
3
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Детството – базисен период в личностното развитие. Съвременен поглед за развиващия потенциал на предучилищна възраст и основни насоки за педагогическо взаимодействие
|
2013
|
4
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Съвременният модел на развиващите родители подкрепящи процеса на израстване и учене на своите деца
|
2013
|
5
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Стресът в работата на учителя като отсъствие на професионална и социална подкрепа Върху примера на квалификационни програми, проведени с учители от различни степени на образователната система
|
2012
|
6
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Реалии от съвременната класна стая и предложения за решения
|
2012
|
7
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Джеки Комфорти, Образователната реформа и нови медии
|
2012
|
8
|
Секционен доклад, Райна Захариева, 1. Использование новые медиа в квалификации учителей в сб. Инновации и традиции, ценностные приоритеты общества и человека
|
2012
|
9
|
Секционен доклад, Райна Захариева, Първи стъпки на педагого-психологическата диагностика в България
|
2012
|
Учебник |
|
Здравко Лалчев, Любен Витанов, Лучия Малинова, Крася Каваклова, Татяна Борисова, Адриан Георгиев, Илиана Мирчева, Коста Герджиков, Николай Цанев, Райна Захариева, Модулно институционално образование на учениците в началното училище. Учебен свитък № 3.
, ISBN:978-954-07-3625-9, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“ ISBN 978-954-07-3626-6, София, Рецензирано
|
2014
|
Учебник/Учебно помагало |
1
|
Райна Захариева, Методическо ръководство за учителя при работа с програмна система „Аз съм детската градина” (3–4-годишни), съгласно изискванията на Наредба № 5 / 03.06.2016 г. на МОН за предучилищно образование, Изкуства, София
|
2017
|
2
|
Райна Захариева, Методическо ръководство за учителя при работа с програмна система „Аз съм детската градина” (4–5-годишни), съгласно изискванията на Наредба № 5 / 03.06.2016 г. на МОН за предучилищно образование, Изкуства, София
|
2017
|
3
|
Райна Захариева, Методическо ръководство за учителя при работа с програмна система „Аз съм детската градина” (6–7-годишни), съгласно изискванията на Наредба № 5 / 03.06.2016 г. на МОН за предучилищно образование, Изкуства, София
|
2017
|
4
|
Райна Захариева, Ценностно ориентирано поведение, права и отговорности на децата/учениците. В: Учебен свитък № 2. Модулно институционално образование на учениците в началното училище, МОН, София
|
2014
|
5
|
Райна Захариева, колектив, Програмна система „Аз съм в детската градина”. Практическо ръководство за учителя – І група , София
|
2012
|
6
|
Райна Захариева , колектив, Програмна система „Аз съм в детската ясла”. Практическо ръководство за педагога , София
|
2012
|
7
|
Райна Захариева, колектив, Програмна система „Аз съм в детската градина”. Практическо ръководство за учителя – ІІ група , София
|
2011
|
8
|
Райна Захариева, Методически образователен комплект „Пътешествие в родителство”. Тетрадка № 1 , Изкуства, София
|
2010
|
9
|
Райна Захариева, Методически образователен комплект „Пътешествие в родителство”. Тетрадка № 2 , Изкуства, София
|
2010
|
10
|
Райна Захариева, колектив, Програмна система „Аз ще бъда ученик” – за подготвителна група в детската градина и училище. Практическо ръководство за учителя, София
|
2010
|
11
|
Райна Захариева, Диагностика на развитието и поведението на детето, диагностика - прогностика - корекция, Изкуства, София
|
2005
|
12
|
Райна Захариева, Трите модела за училищна готовност, диагностика – прогностика – развитие, Свят 2001, София
|
2004
|
13
|
Гетова, К., Захариева, Р., Тестове за диагностика на психичното развитие на детето, УИ "Св. Климент Охридски" , София, Рецензирано
|
1999
|
|