Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на проф. д-р Наташа Цанова
Книга
1 Маргарита Градинарова, Евгения Бенова, Митка Павлова, Елена Бояджиева, Милена Кирова, Валентина Иванова, Наташа Цанова, Снежана Томова, Учебна тетрадка по човекът и природата 6. клас, ISBN:978-954-324-149-1, Педагог 6, София 2017
2 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Екология и хуманизъм - Екологичното образование в България като стратегия, държавна политика и практика, Авангард-Прима, София, Рецензирано 2013
3 Наташа Цанова, Снежана Томова, Мая Гайдарова, Елена Бояджиева, В. Господинов, Надежда Райчева, Милена Кирова, Илияна Петкова, Помагало за педагогическите специалисти за усвояване на знания, формиране на умения и компетентности за оценяване на учениците (с мултимедиен диск), ISBN:978-954-07-3562-7, Университетско издателство „Св. Кл. Охридски”, Рецензирано 2013
4 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Методика на обучението по биология - теория и практика, Pensoft, Рецензирано 2012
5 Наташа Цанова , Стандарти и учебни програми по биология – начин на употреба, София, PENSOFT, Рецензирано 2007
6 Наташа Цанова, С. Томова, Повече от 100 удивителни животни в България, ФЮТ София, Рецензирано 2004
Монография
1 Иса Хаджиали, Надежда Райчева, Наташа Цанова, Рефлексията в обучението по биология - теоретични основания и практически решения, ISBN:978-954-07-4239-7, УИ Св. Климент Охридски, София, Рецензирано 2017
2 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Методика на обучението по биология - теория и практика, ISBN:978-954-642-661-1, PENSOFT, София, Рецензирано 2012
3 Надежда Райчева, Наташа Цанова, Методика на обучението по биология. Задачи за формиране на професионални компетентности на учителя, ISBN:978-954-642-662-8, Pensoft, Рецензирано 2012
Научен проект
1 Наташа Цанова, Подобряване качеството на услугите по професионално обучение на възрастни, предоставени от центровете за професионално обучение, Ръководител, 2014
2 Наташа Цанова, Квалификация на педагогическите специалисти - Обучение на педагогически специалисти за формиране на знания, умения и компетентности за оценяването на учениците, Ръководител, , Номер на договора:BG051PO001-3.1.03-0001 2012
3 Наташа Цанова, „Подобряване на качеството на общото образование”„За по-качествено образование”, Член, , Номер на договора:BG051РО 001-3.1.04. 2011
4 Наташа Цанова, Разработване на система за оценка на качеството на средното образование, Член, , Номер на договора:BG051РО001/3.2-01 2010
5 Наташа Цанова, Укрепване и устойчиво развитие на научно-изследователския потенциал на Софийски университет в областта на електронното обучение”, Член, , Номер на договора:№ BG051PO001-3.3.04/52 2010
Научно ръководство
1 Наташа Цанова, Модел за интегриране на съдържателни ресурси при формиране на афективни умения, СУ "Св. Климент Охридски" дисертация д-р:Иван Василев Капурдов 2015
2 Наташа Цанова, „Формиране на ключови компетентности по природни науки в обобщителен урок по „Човекът и природата” 5. Клас, Биологически факултет дипломна работа:Николина Северинова Кавалова 2013
3 Наташа Цанова, Дигитални компетентности в обучението по „Човекът и природата” 6. , Биологически факултет дипломна работа:Шенай Гюнерова Ахмедова 2013
4 Наташа Цанова, Модел на подготовка за прием във висши училища в Гърция (предметна област биология). , Софийски Университет дисертация д-р:Василики Атанасиус Адамула – Анастасиади 2013
5 Наташа Цанова, Модел за интегриране на информационните технологии в обучението по биология, Биологически факултет дипломна работа:Съдъка Бедел 2012
6 Наташа Цанова, Модел за интегриране на националния образователен портал в биологичното образование (Човекът и природата 6. клас), Биологически факултет дипломна работа:Емел Манушева 2012
7 Наташа Цанова, Модел за формиране на умения в контекста на разбирането като мисловна дейност, Софийски Университет дисертация д-р:Светлана Петкова Ангелова 2012
8 Наташа Цанова, „Модел за интегриране на ИКТ при подготовка на студентите по биохимия във ВУ”. , Софийски Университет дипломна работа:Йордан Думанов 2011
9 Наташа Цанова, „Модел за формиране на специфични предметно-практически умения в курса по хистология (ОКС бакалавър)”, Софийски университет дипломна работа:Виктория Нечева 2011
10 Наташа Цанова, „Проектобазирано обучение по „Биология и здравно образование 8. клас при изучаване на темата „Сърдечно-съдова система”., Биологически факултет дипломна работа:Елка Владимирова 2011
Статия в научно списание
1 Isa Hadjiali, Nadezhda Raicheva, Natasha Tzanova, Study on professional reflection of biology teacher (Part One). [In Bulgarian], Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, том:25, брой:3, 2016, стр.:348-361, ISSN (print):0861 – 9255, Ref, IR , SCOPUS, SJR (192 - 2016) 2016
2 Nadezhda Raitcheva, Isa Hadjiali, Natasha Tzanova, Viktoria Necheva, Study on professional reflection of biology teacher (Part Two). [In Bulgarian]., Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, том:25, брой:3, 2016, стр.:362-380, ISSN (print):0861 – 9255, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.192 - 2016) 2016
3 Надежда Райчева, Наташа Цанова, Иса Хаджиали, Рефлексивни проекции в доказателството като логически способ (на примера на обучението по биология)., Стратегии на образователната и научната политика, том:24, брой:4, 2016, стр.:430-440, ISSN (print):1310 – 0270, Ref 2016
4 Natasha Tzanova, Isa Hadjiali, Nadezhda Raicheva, System of the quality management for biology teacher professional training in Sofia University. [In Bulgarian]. , Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, том:24, брой:4, 2015, стр.:502-520, ISSN (print):0861 – 9255 , Ref, IR , SCOPUS, SJR (202 - 2015) 2015
5 Isa Hadjiali, Nadezhda Raycheva, Natasha Tzanova, Task in the context of reflective technology for teaching biology [in Bulgarian]., Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, том:23, брой:4, 2014, стр.:535-547, Ref 2014
6 Nadezhda Raycheva, Isa Hadjiali, Natasha Tzanova, Test in the context of formative assessment in teaching of methodology of biology education, Journal of BioScience and Biotechnology, 2014, стр.:123-128, ISSN (print):1314 – 6246, Ref, Web of Science 2014
7 Nadezhda Raycheva, Ivan Kapurdov, Natasha Tzanova, Isa Hadjiali, Snezhana Tomova, The essy as an integrative construct:normative, procedure and assess-resultative aspect [in Bulgarian], Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, 2014, стр.:500-513, ISSN (print):0861 – 9255, Ref, IR , SCOPUS, SJR (216 - 2014) 2014
8 Иса Хаджиали, Наташа Цанова, Надежда Райчева, Адаптиран модел ALACT за развитие на рефлексивна компетентност чрез обучението по биология , Стратегии на образователната и научната политика, том:22, брой:6, 2014, стр.:575-597, ISSN (print):1310 – 0270 2014
9 И. Хаджиали, Наташа Цанова, Н. Райчева, С. Томова, Рефлексията в интегративното поле на методиката на обучението по биология, Стратегии на образователната и научна политика, брой:1, 2014, Ref 2014
10 Иса Хаджиали, Наташа Цанова, Надежда Райчева, Снежана Томова, Рефлексията в интегративното поле на методиката на обучението по биология. , Стратегии на образователната и научната политика, том:22, брой:1, 2014, стр.:38-67, ISSN (print):1310 – 0270 2014
11 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Вътрешното оценяване - нормативен, съдържателно-технологичен и прогностичен аспект, Стратегии на образователната и научната политика, том:20, брой:6, 2012, стр.:511-546, Ref, Web of Science 2012
12 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Снежана Томова, Интеграция на ключови компетентности в програма за задължително избираема подготовка (ЗИП) – „Природата като вдъхновение”., BulgarianJournalofScienceandEducationPolicy (BJSEP), том:6, брой:2, 2012, стр.:398-417, Ref, Web of Science 2012
13 Наташа Цанова, Н. Райчева, С. Томова, Интеграция на ключови компетентности в програма за задължително избираема подготовка (ЗИП) – „Природата като вдъхновение”, Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP),, том:6, брой:2, 2012 2012
14 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Модел на специалиста учител по биология – професионален профил и стандарти за подготовка, Chemistry: BulgarianJournalofScienceEducation, том:21, брой:3, 2012, стр.:349-363, Ref, Web of Science 2012
15 Наташа Цанова, Н. Райчева, Модел на специалиста учител по биология – професионален профил и стандарти за подготовка, Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, том:21, брой:3, 2012, Ref 2012
16 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Визуализацията на биологична информация в контекста на преобразуване на опита, Списание на Софийския Университет за електронно обучение1, elearning_journal@uni-sofia.bg, брой:1, 2011 2011
17 Наташа Цанова, Н. Райчева, Визуализацията на биологична информация в контекста на преобразуване на опита, Списание на Софийския Университет за електронно обучение,elearning_journal@uni-sofia.bg, , брой:1, 2011, Ref 2011
18 Наташа Цанова, Нива на подготовка на студентите за интегриране на ИКТ в обучението по биология, Списание на Софийския Университет за електронно обучение2, elearning_journal@uni-sofia.bg, брой:2, 2011 2011
19 Наташа Цанова, Нива на подготовка на студентите за интегриране на ИКТ в обучението по биология, Списание на Софийския Университет за електронно обучение, elearning_journal@uni-sofia.bg,, брой:2, 2011, Ref 2011
20 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Специфика на теорията като елемент на биологичното и химичното учебно знание в средното училище, Chemistry, том:20, брой:4, 2011, стр.:277-288, Ref, Web of Science 2011
21 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Три аспекта на интеграция в биологичното образование в средното училище, втора част, Биология, екология и биотехнология, брой:3, 2011, стр.:33-45, ISSN (print):1310-2699 2011
22 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Три аспекта на интеграция в биологичното образование в средното училище, първа част., Биология, екология и биотехнология , брой:1, 2011, стр.:31-43, ISSN (print):1310-2699 2011
23 Наташа Цанова, Н. Райчева, Три аспекта на интеграция в биологичното образование в средното училище, първа част, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2011, Ref 2011
24 Наташа Цанова, Магистърското обучение в Биологически факултет на Софийския университет – концепция и възможности, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2010, Ref 2010
25 Наташа Цанова, Ася Асенова, Камелия Йотовска, Професионалната подготовка на учителя през призмата на качеството, Химия, том:18, брой:6, 2009, стр.:423-442, Ref, IR , SCOPUS, SJR (0.2 - 2009) 2009
26 Наташа Цанова, А. Асенова, К. Йотовска, Професионалната подготовка на учителя през призмата на качеството, Chemistry, том:18, брой:6, 2009, Ref 2009
27 Natasha Tzanova, A. Asenova, Category apparatus of the formal logics and its integration in the field of professional education of biology teachers, Institute for Environmental and Health- Republic of Macedonia, брой:3, 2008, Ref 2008
28 Наташа Цанова, А. Асенова, Н. Райчева, Моделът за визуализация на учебна информация - част от проблема за качеството на обучението, Педагогика, брой:5, 2008, Ref 2008
29 Наташа Цанова, Ася Асенова, Надежда Райчева, Моделът за визуализация на учебна информация- част от проблема за качеството на обучението, Педагогика, брой:5, 2008, стр.:35-49, ISSN (print):0861-3982 2008
30 Наташа Цанова, П. Райчев, Н. Райчева, К. Стойкова, А. Асенова, С. Ангелова, Мониторинг на мотивацията на студентите – инструмент за управление на качеството, втора част - Мотивацията на студентите – ориентир за корекционни въздействия, Биология, екология и биотехнология, брой:2, 2008, стр.:8-23, Ref 2008
31 Наташа Цанова, К. Стойкова, Н. Райчева, А. Асенова, С. Ангелова, Мониторинг на мотивацията на студентите – инструмент за управление на качеството, първа част - Мотивацията на студентите – индикатор за качество на обучението, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2008, стр.:31-42, Ref 2008
32 Наташа Цанова, Камелия Стайкова, Надежда Райчева, Ася Асенова, Светлана Ангелова, Мотивацията на студентите- инструмент за управление на качеството, Биология, екология и биотехнология, issue:1, 2008, pages:30-42, ISSN (print):1310-2699 2008
33 Наташа Цанова, Приложната логика в модела на подготовка на учителя, Биология, екология и биотехнология, брой:5, 2008, Ref 2008
34 С. Томова, Наташа Цанова, М. Андонян, З. Иванова, П. Гогов, М. Вълчева, Ц. Петрова, Анализ на измервателните характеристики на апробиран тест по биология за 7-ми клас, Биология, екология и биотехнология, брой:3, 2007, Ref 2007
35 А. Асенова, Наташа Цанова, Интеграция на дейностната теория в състава на атрибутите на педагогическата дейност, Биология, екология и биотехнология, брой:5, 2007, Ref 2007
36 Наташа Цанова, Надежда Райчева, Ася Асенова, Квалификация на учителите по “Човекът и природата” 5. и 6. клас (модул “Биология”, “Структура и жизнени процеси на организмите”), Биология, екология и биотехнология, issue:6, 2007, pages:3-16, ISSN (print):1310-2699 2007
37 Наташа Цанова, Н. Райчева, А. Асенова, Квалификация на учителите по “Човекът и природата” 5. и 6. клас (модул “Биология”, “Структура и жизнени процеси на организмите”), Биология, екология и биотехнология, брой:6, 2007, Ref 2007
38 Наташа Цанова, Приложно поле на логиката в контекста на стандартите като критерии за качество на обучението във ВУЗ и СОУ, Биология, екология и биотехнология, брой:4, 2007, Ref 2007
39 С. Ангелова, Наташа Цанова, Типове задачи за формиране на умения в контекста на разбирането като мисловна дейност., Биология, екология и биотехнология, брой:6, 2007, Ref 2007
40 Наташа Цанова, Екологичното образование в контекста на образователната реформа в България, Биология, екология и биотехнология, брой:5, 2006, Ref 2006
41 Наташа Цанова, С. Томова, ЗИП по биология – единство на детерминираност и свобода на избора на учителя, Биология, екология и биотехнология, брой:2, 2006, Ref 2006
42 А. Асенова, Наташа Цанова, Технологичен модел за формиране на система от общонаучни умения в учителя по биология, Педагогика, брой:12, 2006, Ref 2006
43 Наташа Цанова, Учебните програми по “Човекът и природата” (3. и 4. клас) – проблеми с продължение., Начално образование, брой:12, 2006, Ref 2006
44 И. Колева, Наташа Цанова, Р. Трашлиев, Екологично образование и туризъм – държавна политика и практика, Пирински книжовни листи – списание за туристика, брой:1, 2005, Ref 2005
45 Наташа Цанова, С. Ангелова, Някои аспекти за оценка на учебното съдържание в алтернативните учебници по “Биология и здравно образование” – 9. клас, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2005, Ref, PhD 2005
46 А. Асенова, Наташа Цанова, Същност на логическия способ делене (класификация) на понятия и приложението му при подготовката на учители по биология, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2004, Ref, PhD 2004
47 I. Kapurdov, Natasha Tzanova, Industrial poisonous substances – heavy metals and their toxicity for humans and environment in Biology and Chemistry Teaching, Годишник на СУ “Св. Климент Охридски”, Биологически факултет, том:95, 2003, Ref, MSc 2003
48 D. Avtanski, Natasha Tzanova, E. Boyadjieva, Model of Educational software: Nitrogen cycle in nature, Годишник на СУ “Св. Климент Охридски”, Биологически факултет, том:95, 2003, Ref 2003
49 Natasha Tzanova, Autonomous Key Skills Development for Project Planning and Management, Interpersonal Skills Education, Vocational Training in Biotechnology Innovation and Environment Protection, 2001, Ref 2001
50 Natasha Tzanova, J. Chimeva, Handbook for Apprenticeship in Biotechnology, Interpersonal Skills Education, Vocational Training in Biotechnology Innovation and Environment Protection, 2001, Ref 2001
51 Наташа Цанова, Петър Николов, Модел на образователна програма по темата “Кафявата мечка на Балканите”, Биология, екология и биотехнология, брой:3-4, 2001, Ref 2001
52 Наташа Цанова, Снежана Томова, Система от критерии за визуализация на учебни знания по биология, Биология, екология и биотехнология, брой:1, 2000 2000
53 Наташа Цанова, Стандарти за учебно съдържание и аспекти на детерминиращата им функция в процеса на обучение по биология, Биология, екология и биотехнология, брой:3-4, 2000 2000
54 Natasha Tzanova, Formierung der algorithmischen Beschreibungen und Vorschriften als Fertigkeit des kűnfting Biologie-Lehrers, Dydaktyka Biologii, том:12, 1999, Ref 1999
55 Natasha Tzanova, Тhе Theory in the problems in Zoology, Годишник на СУ “Св. Климент Охридски, том:88, 1998, Ref 1998
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Иса Хаджиали, Надежда Райчева, Наташа Цанова, Професионално-педагогическата рефлексия на учителя по биология, Книга за рефлексията, 2018, стр.:243-256 2018
2 Иса Хаджиали, Надежда Райчева, Наташа Цанова, Методическа интерпретация и приложение на асоциативната теория за учене в обучението по биология 7. клас, "Психология и общество", 2015, стр.:153-164, ISSN (print):978-954-423-991-6 2015
3 Надежда Райчева, Наташа Цанова, Иса Хаджиали, Интегриране на ИКТ в обучението като направление в изследователската дейност на учителя по биология, „Електронното обучение в образованието – алтернатива или интеграция?”, 2014, стр.:218-222, ISSN (print):978-619-7150-01-8 2014
4 В. Адамула-Анастазиади, Наташа Цанова, Модел на подготовка за прием във висши училища в Гърция (предметна област биология)., Международно научно on-line списание „Наука и технологии”, Издава "Съюз на учените - Стара Загора, 2012, стр.:9-13, Ref 2012
5 Светлана Ангелова, Наташа Цанова, Надежда Райчева, Специфика на учебната задача по биология в интегративното поле на когнитивни и афективни умения, Международно научно on-line списание "Наука и технологии", 2012, Ref 2012
6 С. Ангелова, Наташа Цанова, Н. Райчева, Специфика на учебната задача по биология в интегративното поле на когнитивни и афективни умения., Международно научно on-line списание „Наука и технологии”, Съюз на учените – Стара Загора, 2012, стр.:92-96, Ref 2012
7 Наташа Цанова, Приложната логика в модела на подготовка на учителя, Сборник доклади “120 години специалност Педагогика – между традицията и новите реалности”, Китен, 2008, стр.:60-67, Ref 2008
8 Наташа Цанова, С. Томова, Компютърните технологии в обучението по “Човекът и природата” – част от цяло и структурирана цялост, Сборник “Балкански конгрес – Образованието, Балканите, Европа”, Тракийски Университет, Педагогически факултет, Стара Загора, 2007, стр.:290-298, Ref 2007
9 Р. Трашлиев, И. Колева, Наташа Цанова, И. Петкова, Социалната работа – инструмент или система?, Сборник „Социална педагогика – история, теория и практика, Юбилейна научна конференция,Софийски университет , 2007, стр.:194-200, Ref 2007
10 Наташа Цанова, А. Асенова, Интеграция на логическите категории като част от уменията на учителя за планиране и управление на процеса обучение по биология, Сборник научни доклади “Природни науки, 2003, стр.:114-117, Ref 2003
11 Наташа Цанова, С. Томова, Същност на детерминиращата функция на ДОИ за учебно съдържание и новите учебни програми по отношение визуализацията на биологично учебно знание, Сборник научни доклади “Природни науки”, Шумен, 2003, стр.:110-113, Ref 2003
12 Наташа Цанова, Р. Петкова, Същност на реформата на биологичното образование в средното училище., Сборник научни доклади от Национална научно- практическа конференция по биология „Български образователни традиции и иновации в обучението по биология”, Перник, 2003, стр.:6-11 2003
13 А. Асенова, Наташа Цанова, Типове задачи за формиране на умения на студентите за дефиниране на биологични понятия, Сборник научни доклади от Национална научно-практическа конференция по биология „Български образователни традиции и иновации в обучението по биология”,Перник, 2003, стр.:12-15, Ref 2003
14 С. Томова, Наташа Цанова, Относно моделите и моделирането в обучението по биология на чуждестранни студенти., Сборник научни доклади от международна конференция „Чуждоезиково обучение за специални цели”, Варна, 2001, стр.:36-38, Ref 2001
15 Наташа Цанова, С. Томова, Приложение на теория на игрите в обучението по биология на чуждестранни студенти, Сборник научни доклади от международна конференция „Чуждоезиково обучение за специални цели”, Варна, 2001, Ref 2001
16 Natasha Tzanova, Types of Teaching Software as well as Software for diagnostics in Teaching students in Biology, Science and Technology Education for Social and Economic development, Poland, Lublin, 1997, Ref 1997
17 Наташа Цанова, С. Томова, П. Борисова, П. Димитров, Специфика на задачите от обучаващи програми по биология за чуждестранни студенти, Юбилейна научна сесия – 15 години подготвителен курс за чуждестранни студенти, ВМИ – Пловдив, 1996, Ref 1996
18 С. Томова, Наташа Цанова, П. Димитров, Съотношение между вербалното и сетивното при представяне на учебното знание в учебника по биология за чуждестранни студенти., Сборник научни доклади Юбилейна научна сесия – 15 години подготвителен курс за чуждестранни студенти, ВМИ –Пловдив, 1996, Ref 1996
Участие в конференция
1 Секционен доклад, Наташа Цанова, Изследване на рефлексията над качествата на личността при ученици от средното училище 2013
2 Секционен доклад, Наташа Цанова, Есето като интегративен конструкт – нормативен, процесуален и оценъчно-резултативен аспект 2013
3 Секционен доклад, Наташа Цанова, Интегриране на съдържателни ресурси и умения в средното образование – част от проблема за превенция на агресията в училище 2013
4 Секционен доклад, Наташа Цанова, Специфика на учебната задача по биология в интегративното поле на когнитивни и афективни умения 2012
5 Секционен доклад, Наташа Цанова, Модел на подготовка за прием във висши училища в Гърция (предметна област биология) 2012
6 Секционен доклад, Наташа Цанова, Спецификатана теорията като елемент на биологичното и химично учебно знание в средното училище 2011
Участие в редколегия
1 Наташа Цанова, Chemistry: BulgarianJournalofScienceEducation, Участие в редколегия 2012
2 Наташа Цанова, Биология, екология и биотехнологии, Участие в редколегия 2002
Учебник
1 Наташа Цанова, Снежана Томова, Петър Райчев, Надежда Райчева, Иса Хаджиали, Учебна тетрадка по биология и здравно образование 8 клас, Педагог 6, София 2017
2 Наташа Цанова, Снежана Томова, Петър Райчев, Надежда Райчева, Иса Хаджиали, Учебник по Биология и здравно образование 8 клас, Педагог 6, София, Рецензирано 2017
3 Наташа Цанова, Снежана Томова, Мая Гайдарова, Милена Кирова, Елена Бояджиева, Владислав Господинов, Надежда Райчева, Илиана Петкова, Любомир Джалев, Оценяване на учениците - учебна тетрадка, Рецензирано 2013
4 Наташа Цанова, Снежана Томова, Мая Гайдарова, Елена Бояджиева, В. Господинов, Надежда Райчева, Милена Кирова, Илияна Петкова, Ръководство за експерти-обучители по въпросите на преподаване на знания, умения и компетентности за оценяване на учениците, Университетско издателство „Св. Кл. Охридски”, София, Рецензирано 2013
Учебник/Учебно помагало
1 Маргарита Градинарова, Евгения Бенова, Митка Павлова, Елена Бояджиева, Милена Кирова, Валентина Иванова, Наташа Цанова, Снежана Томова, Човекът и природата 6. клас - учебник, Педагог 6, София, Рецензирано 2017
2 Градинарова, М., Бенова, Е., Павлова, М., Бояджиева, Е., Кирова, М., Иванова, В., Наташа Цанова, Томова, С., Иса Хаджиали, Книга за учителя. Човекът и природата – 5. клас., Педагог 6. , София 2016
3 Градинарова, М., Бенова, Е., Павлова, М., Бояджиева, Е., Кирова, М., Иванова, В., Наташа Цанова, Томова, С., Учебна тетрадка. Човекът и природата – 5. клас., Педагог 6. , София 2016
4 Градинарова, М., Бенова, Е., Павлова, М., Бояджиева, Е., Кирова, М., Иванова, В., Наташа Цанова, Томова, С., Човекът и природата – 5. клас., Педагог 6. , София 2016
5 Наташа Цанова, Снежана Томова, Мая Гайдарова, Милена Кирова, Елена Бояджиева, Владислав Господинов, Надежда Райчева, Илиана Петкова, Любомир Джалев, Оценяване на учениците - помагало за обучители, Рецензирано 2013
6 Наташа Цанова, Снежана Томова, Мая Гайдарова, Милена Кирова, Елена Бояджиева, Елена Бояджиева, Надежда Райчева, Илиана Петкова, Любомир Джалев, Оценяване на учениците - помагало за педагогически специалисти, Рецензирано 2013
7 Наташа Цанова, Снежана Томова, Мая Гайдарова, Елена Бояджиева, В. Господинов, Надежда Райчева, Милена Кирова, Илияна Петкова, Учебна тетрадка за педагогическите специалисти. , Университетско издателство „Св. Кл. Охридски”, , София, Рецензирано 2013
8 Наташа Цанова, С. Томова, П. Гогов, Биология и здравно образование 7. клас (книга за учителя с мултимедиен диск), Педагог 6, София, Рецензирано 2008
9 Наташа Цанова, С. Томова, П. Гогов, Биология и здравно образование 7. клас (учебна тетрадка), Педагог 6, София, Рецензирано 2008
10 Наташа Цанова, С. Томова, П. Гогов, Биология и здравно образование 7. клас., Педагог 6, София, Рецензирано 2008
11 Наташа Цанова, Снежана Томова, Митка Павлова, Евгения Бенова, Стефан Манев, Веселка Митева, Човекът и природата 6. клас (+ учебна тетрадка), “Педагог 6”, София, Рецензирано 2007
12 Наташа Цанова, С. Томова, М. Павлова, Е. Бенова, С. Манев, В. Митева, Човекът и природата 6. клас (учебник с мултимедиен диск). , Педагог 6, София, Рецензирано 2007
13 Наташа Цанова, С. Томова, М. Павлова, Е. Бенова, С. Манев, В. Митева, Човекът и природата 6. клас. ( учебна тетрадка), Педагог 6, София, Рецензирано 2007
14 Наташа Цанова, С. Томова, М. Павлова, Е. Бенова, С. Манев, В. Митева, Човекът и природата 6. клас. (книга за учителя, Въведение – първа част), Педагог 6, София, Рецензирано 2007
15 Н. Цанова, С. Томова, М. Павлова, В. Голев, С. Манев, В. Митева, Човекът и природата 5. клас (учебник с мултимедиен диск), Педагог 6, София, Рецензирано 2006
16 Наташа Цанова, С. Томова, Човекът и природата – идеи за ЗИП 3. – 4. клас., Просвета, София, Рецензирано 2004
17 Наташа Цанова, С. Томова, В. Митева, П. Томова, Човекът и природата 3. клас., Просвета, София, Рецензирано 2004
18 П. Томова, В. Митева, С. Томова, Наташа Цанова, Човекът и природата 3. клас. (книга за учителя), Просвета, София, Рецензирано 2004
19 Наташа Цанова, С. Томова, П. Гогов, Моето тяло – книжка първа – “От какво е изградено моето тяло”, Гея-Либрис, София, Рецензирано 2003
20 Наташа Цанова, С. Томова, Биология и здравно образование 11. клас, Просвета, София, Рецензирано 2002
21 С. Томова, Наташа Цанова, Дайджест по биология – втора част “Организмът”,, Гея-Либрис, София, Рецензирано 2000
22 С. Баркър, П. Елиът, Наташа Цанова, Образование за биоразнообразието в България – учебно пособие “Приключения в екологичното образование от класната стая до карста”, Искър, Рецензирано 2000
23 Наташа Цанова, П. Николов, Пътешествие за запознанство с кафявата мечка, (учебно пособие), GRAFISB, София, Рецензирано 1998
24 Наташа Цанова, С. Томова, А. Панайотов, Учебно пособие по зоология за 7. клас, Хермес, Пловдив, Рецензирано 1997
25 Наташа Цанова, С. Томова, А. Панайотов, Зоология 7. клас, Гея-Либрис, София, Рецензирано 1996
Учебно помагало
1 Наташа Цанова, Снежана Томова, Иса Хаджиали, Надежда Райчева, Калина Пачеджиева, Пробни матури по биология и здравно образование (профилирана подготовка), ISBN:978-954-324-298-6, Педагог 6 2022
2 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Работни листове по Биология и здравно образование за 10 клас, ISBN:9789543242245, Педагог 6, София, Рецензирано 2019
3 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Тестове за проверка и оценка по Биология и здравно образование за 10 клас, ISBN:9789543242344, Педагог 6, София 2019
4 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Тестове за проверка и оценка по Биология и здравно образование за 7 клас, ISBN:9789543242313, Педагог 6, София 2019
5 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Иса Хаджиали, Петър Райчев, Тестове за проверка и оценка по Биология и здравно образование за 8 клас, ISBN:9789543242320, Педагог 6, София 2019
6 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Тестове за проверка и оценка по Биология и здравно образование за 9 клас, ISBN:9789543242337, Педагог 6, София 2019
7 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Иса Хаджиали, Петър Райчев, Биология и здравно образование – 9. клас. Книга за учителя., ISBN:978-954-324-186-6, Педагог 6, Рецензирано 2018
8 Наташа Цанова, Снежана Томова, Надежда Райчева, Иса Хаджиали, Петър Райчев, Биология и здравно образование – 9. клас. Работни листове., ISBN:978-954-324-183-5, Педагог 6, Рецензирано 2018
9 Наташа Цанова, Снежана Томова, Иса Хаджиали, Надежда Райчева, Книга за учителя. Биология и здравно образование – 7. клас, ISBN:978-954-324-185-9, Педагог 6, Рецензирано 2018
10 Наташа Цанова, Снежана Томова, Иса Хаджиали, Надежда Райчева, Учебна тетрадка. Биология и здравно образование – 7. клас. , ISBN:978-954-324-181-1, Педагог 6, Рецензирано 2018
11 Наташа Цанова, Снежана Томова, Петър Райчев, Надежда Райчева, Иса Хаджиали, Учебна тетрадка по биология и здравно образование 8 клас, ISBN:9789543241538, Педагог 6, София, Рецензирано 2017
12 Маргарита Градинарова, Евгения Бенова, Митка Павлова, Елена Бояджиева, Милена Кирова, Валентина Иванова, Наташа Цанова, Снежана Томова, Иса Хаджиали, Книга за учителя. Човекът и природата – 5. клас. , ISBN:978-954-324-132-3, Педагог 6. , София, Рецензирано 2016