Skip Navigation LinksНачало > Справки > Личен състав > Публикации на автор
Научни приноси на доц. д-р Светлана Станкова

Researcher ID (Web of Science):Q-4169-2018

ORCID ID:0000-0002-2977-227X
Монография
1 Станкова, Светлана, Бежанските движения към България в периода 2011-2015 г. Комуникационни ситуации и медийни практики, ISBN:978-954-07-4892-4, УИ "Св. Климент Охридски", София, Рецензирано 2019
2 Станкова, Светлана, Пресата - политически посредник, ISBN:978-954-07-3098-1, УИ Св. Кл.Охридски, София, Рецензирано 2010
Научен проект
1 Светлана Станкова, „КОМУНИКАЦИОННИ СТРАТЕГИИ И МАНИПУЛАТИВНИ ТЕХНИКИ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА ПОСЛЕДОВАТЕЛИ В YOUTUBE КАНАЛИ ЗА ФИНАНСОВА ГРАМОТНОСТ“, Ръководител, , Номер на договора:№80-10-44 от 09.04.2024 г. 2024
2 Светлана Станкова, БРАНД АВТЕНТИЧНОСТ: СЪВРЕМЕННИ АСПЕКТИ, ЕФЕКТИ НА КОНЦЕПЦИЯТА ВЪРХУ ПОТРЕБИТЕЛСКОТО ТЪРСЕНЕ И ИНТЕРАКЦИИ С БРАНДА , Член, ЕС, Номер на договора:BG-RRO-2-004-0008 2024
3 Светлана Станкова, „Студентски практики - Фаза 2“, Член, Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, Номер на договора:BG05M2OP001-2.013-0001 2020
4 Светлана Станкова, „Модел на ефективна визуално-комуникативна и медийна среда за формиране и възпитаване на нови публики в сферата на изкуствата и културните и творчески индустрии чрез споделени пространства“, Член, 2018
5 Светлана Станкова, European Researchers' Night, Член, Horizon 2020, Номер на договора:SEP-210495477, K-TRIO 3 2018
6 Светлана Станкова, „Студентски практики - Фаза 1“, Член, Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, Номер на договора:BG05M20P001-2.002-0001 2016
7 Светлана Станкова, "Студентски практики", Член, Европейския социален фонд на Европейския съюз, Номер на договора:BG051P0001-3.3.07-0002 2013
Научно ръководство
1 Светлана Станкова, КОМУНИКАЦИОННИ СТРАТЕГИИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА БРАНДА „ШАНЕЛ“ В ПЕРИОДА 2011-2019 Г, ФЖМК дипломна работа:София Крумова Цветкова 2023
2 доц. д-р Светлана Станкова, КСО И ИМИДЖОВО ПОЗИЦИОНИРАНЕ В СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ НА МАРКАТА NIKE ПО ВРЕМЕ НА ПАНДЕМИЯТА ОТ КОВИД-19 (2020-2021, ФЖМК дипломна работа:Енчо Николаев Недялков 2023
3 доц. д-р Светлана Станкова, Медийно отразяване на темата за промяна на държавното устройство от парламентарна към президентска република в периода май 2021 г. – април 2023 г, ФЖМК дипломна работа:Слави Василев 2023
4 доц. д-р Светлана Станкова, ТРАНСМЕДИАЛНИЯТ ИМИДЖ НА ВЛАДИМИР ПУТИН И ВОЛОДИМИР ЗЕЛЕНСКИ ОТ НАЧАЛОТО НА РУСКАТА ИНВАЗИЯ В УКРАЙНА (24.02.2022 – 24.02.2023), ФЖМК дипломна работа:НИКОЛАЙ ИВАНОВ ИВАНОВ 2023
5 доц. д-р Светлана Станкова, Корпоративна социална отговорност- кампанията “Words do matter” (Ноември 2019- Април 2020 г., ФЖМК-СУ дипломна работа:Соня Стоянова Обретенова 2020
6 доц. д-р Светлана Станкова, Ролята на селебрити статуса в политическия маркетинг (Тръмп 2016 и Зеленски 2019) , ФЖМК-СУ дипломна работа:Росица Крумова Москова 2020
7 гл.ас. д-р Светлана Станкова, Политическата реклама в социалните мрежи (Избори за Европейски парламент 2019 г.) , ФЖМК-СУ дипломна работа:Диана Лука Петрова 2019
8 гл.ас. д-р Светлана Станкова, Развитие на имиджа на Румен Радев след встъпването му в длъжност като президент на Р България (Нова телевизия, 2017-2019 Г.), ФЖМК-СУ дипломна работа:Александър Димитров Петров 2019
9 гл.ас. д-р Светлана Станкова, Имиджът на Доналд Тръмп след първата му година като президент на САЩ януари 2017 г. – януари 2018 г.) , ФЖМК-СУ дипломна работа:Кирил Атанасов Симеонов 2018
10 гл.ас. д-р Светлана Станкова, Комуникационни послания в предизборните клипове на парламентарни кампании 2014 и 2017 г., ФЖМК-СУ дипломна работа: Калина Янева Мечкова 2018
11 Светлана Станкова, Атентатът срещу „Шарли Ебдо“, отразен от електронното издание на в.„Гардиън“ за периода 7 януари - 28 февруари 2015 г., ФЖМК-СУ дипломна работа:Циклама Стоянова Булгурска 2015
12 д-р Светлана Станкова, Образът на сирийските бежанци на страниците на печата (в. „Стандарт“ и в. „Труд“, септември-ноември 2013 г.) , ФЖМК-СУ дипломна работа:Йорданка Атанасова Пангарова 2014
Редактор на сборник
Светлана Станкова, Фрагменти от паметта за Слатина, Редактор на сборник 2013
Статия в научно списание
1 Станкова, Светлана, Отразяването на предизборната кампания за Европейски парламент 2019 в България от вестник „Труд“ , Годишник на СУ "Св.Климент Охридски", Факултет по журналистика и масова комуникация, том:26, 2019, стр.:177-195, ISSN (print):1311-4883, ISSN (online):1311-4883, Ref 2019
2 Станкова, Светлана, Социалните мрежи в политическата комуникация, Риторика и комуникации, брой:39, 2019, ISSN (online):1314-4464, Ref 2019
3 Станкова, Светлана, Дигиталният политически диалог и социалните мрежи , Философски алтернативи. Списание на Института за изследване на обществата и знанието - БАН, брой:5, 2018, стр.:21-33, ISSN (print):0861-7899 2018
4 Станкова, Светлана, Атентатът срещу „Шарли Ебдо“ – корените на омразата, Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 2017, ISSN (online):1314-3794 2017
5 Станкова, Светлана, Кризата в Каталуния – липса на комуникация или защита на демокрацията, Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика , 2017, ISSN (online):1314-3794 2017
6 Станкова, Светлана, Украинската криза в онлайн изданията на The New York Times, BBC и The Economist , Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски”, том:22, 2016, стр.:93-110, ISSN (print):1311-4883, Ref 2016
7 Станкова, Светлана, Фалшивите новини – манипулации и мистификации в контекста на президентските избори в САЩ , Философски алтернативи. Списание на Института за изследване на обществата и знанието - БАН, брой:5, 2016, стр.:61-69, ISSN (print):0861-7899, Ref 2016
8 Станкова, Светлана, Отразяването на украинската криза в американското електронно издание „Бизнес инсайдър” , Медии и обществени комуникации, 2015, ISSN (online):1313-9908 2015
9 Станкова, Светлана, Официалната политика на САЩ в украинската криза, Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 2015, ISSN (online):1314-3794, Ref 2015
10 Станкова, Светлана, КСО: бизнес решения и публични комуникации, Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 2014, ISSN (online):1314-3794 2014
11 Станкова, Светлана, Образът на врага – ефективна политическа технология , Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 2014, ISSN (online):1314-3794 2014
12 Станкова, Светлана, Обърнатите политически образи на парламентарните "Избори 2013" , Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски”, том:т.20, 2014, стр.:143-151, ISSN (print):1311-4883 2014
13 Станкова, Светлана, Пресата като инструмент за създаване на политическа идентичност , Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски” , том:15, 2009, стр.:197-207, ISSN (print):1311-4883 2009
14 Станкова, Светлана, Президентската кампания 2006 на страниците на печата – умерена епидермална или предрешена , Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски”, том:т.14, 2007, стр.:221-231, ISSN (print):1311-4883 2007
Статия в сборник (на конференция и др.)
1 Станкова, Светлана, Теории и подходи за създаване на успешна комуникационна кампания , Комуникационен мениджмънт. Стратегическо създаване на комуникационни мениджъри, издателство:Университетско издателство "Св.Кл.Охридски" , 2024, стр.:43-57, ISBN:978-619-7567-21-2 2024
2 Станкова, Светлана, Теорията за медийния дневен ред в дигиталната ера - трансформации и развитие, Медиите и комуникацията - трансформации и развитие в дигиталната ера, 2024, стр.:143-157, ISBN:978-619-7567-24-3, Ref 2024
3 Станкова, Светлана, Диалогът традиционно–модерно в ерата на комуникационните технологии като възможност за формиране и възпитаване на нови публики, Нови индустрии, нови публики, издателство:УИ "Св.Кл.Охридски", 2022, стр.:87-95, ISBN:ISBN 978-954-07-5574-8 2022
4 Станкова, Светлана, Социалната мрежа Facebook в контекста на изборите за Европейски парламент през 2019 г. , Комуникациите на ХХI век - иновации, предизвикателства и тенденции, редактор/и:Веселина Стоянова, издателство:Университетско издателство "Св.Климент Охридски", 2021, стр.:105-119, ISSN (print):978-954-07-5396-6, Ref 2021
5 Станкова, Светлана, COVID-19 – комуникационна ситуация и медийна рефлексия, "Качествена журналистика и нова комуникационна среда", 2020, стр.:147-161, ISSN (online):2535-0587, Ref 2020
6 Stankova, Svetlana, Media Messages in the 2019 Pre-election Campaign for EP in Bulgaria (Trud Daily Newspaper), Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century. 12th Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM 2019, editor/s:Vesselina Valkanova (Editor), Andreana Eftimova (Editor), Nikolai Mihailov (Editor), Teodora Petrova (Editor), Efrem Efremov (Editor), Kalin Kalinov (Editor), 2020, pages:58-69, ISSN (print):Print-ISBN-13: 978-619-7567-03-8, ISSN (online):E-ISBN-13: 978-619-7567-04-5, Ref 2020
7 Станкова, Светлана, Медиите на властта vs. властта на медиите , Журналисти по теория, журналисти на практика: сборник с доклади от Шести медиен панаир , редактор/и:Мария Нейкова, 2011, стр.:39-44, ISSN (print):1313-9266 2011
8 Станкова, Светлана, Евроскептицизъм и еврооптимизъм в последните кандидатпрезидентски кампании на България и Чехия , Университетските библиотеки – мост към единното европейско образователно пространство, издателство:УИ Св. Кл.Охридски, 2009, стр.:194-201, ISBN:978-954-07-2984-8 2009
Студия в научно списание
1 Мая Василева, Милена Цветкова, Светлана Станкова, Мануела Манлихерова, Теодора Петрова, Пет години специалност „Комуникационен мениджмънт“ във ФЖМК – образователна парадигма, академичен профил и безкомпромисност с качеството, Медиите на 21 век. Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 2023, ISSN (online):1314-3794 2023
2 Светлана Станкова, Росица Москова, Феноменът „Селебрити статус“ в съвременната политическа комуникация (предизборните президентски кампании на Доналд Тръмп, 2016 и Володимир Зеленски, 2019 в социалните мрежи) , Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски” , том:28, 2021, стр.:121-149, ISBN:1311-4883, Ref, MSc 2021
Студия в сборник (на конференция и др.)
Станкова, Светлана, Отразяване на руската инвазия в Украйна от световните медии (24 февруари-2 март 2022 г.) , Комуникациите и медиите на ХХI век: образователни и професионални предизвикателства , издателство:Университетско издателство "Св.Кл.Охридски", 2023, стр.:251-271, ISBN:978-619-7567-15-1, Ref 2023
Участие в конференция
1 Секционен доклад, Светлана Станкова, The war in the Gaza Strip (October 7, 2023), covered by NYT newspaper and X 2024
2 Секционен доклад, Светлана Станкова, Fake News in the Era of Automated Social Networks 2024
3 Секционен доклад, Светлана Станкова, Медийният дневен ред в дигиталната ера – трансформации и развитие. 2023
4 Секционен доклад, Светлана Станкова, The mainstream media discourse in the first week of the Ukrainian war 2022
5 Секционен доклад, Светлана Станкова, Отразяване на войната в Украйна от световните медии (24.02.-02.03.2022 г.) 2022
6 Секционен доклад, Светлана Станкова, The mediatized image of the war in Ukraine 2022
7 Секционен доклад, Светлана Станкова, COVID-19 – комуникационна ситуация и медийна рефлексия 2020
8 Секционен доклад, Светлана Станкова, Media Messages in the 2019 Pre-election Campaign for EP in Bulgaria 2019
9 Секционен доклад, Светлана Станкова, Социалната мрежа Facebook в контекста на изборите за Европейски парламент 2019 2019
10 Секционен доклад, Светлана Станкова, Дигиталният политически диалог 2018
11 Секционен доклад, Светлана Станкова, Доналд Тръмп в огледалото на социалните мрежи 2018
12 Секционен доклад, Светлана Станкова, Кризата в Каталуния – липса на комуникация или демокрация на две нива 2017
13 Секционен доклад, Светлана Станкова, Фалшивите новини – манипулации и мистификации в контекста на президентските избори в САЩ (ноември 2016) 2017
14 Секционен доклад, Светлана Станкова, Медиите – рефер или рупор (западните мейнстрийм медии в украинската криза 2014
15 Секционен доклад, Светлана Станкова, Коучингът- стимул за кариерно развитие 2014
16 Секционен доклад, Светлана Станкова, CSR: публични комуникации и бизнес решения 2014
17 Секционен доклад, Светлана Станкова, Украинската криза в западните мейнстрийм медии 2014
18 Секционен доклад, Светлана Станкова, Обърнатите политически образи на избори 2013 2013
19 Секционен доклад, Светлана Станкова, Образът на врага – ефективна политическа технология 2013
20 Секционен доклад, Светлана Станкова, Управлението на медиите и медиите на управлението 2012
21 Секционен доклад, Светлана Станкова, Медиите на властта vs. властта на медиите 2011
22 Секционен доклад, Светлана Станкова, Евроскептицизъм и еврооптимизъм в последните кандидатпрезидентски кампании на България и Чехия 2006-2008) 2008
23 Секционен доклад, Светлана Станкова, Диалогът традиционно – модерно в ерата на комуникационните технологии: диалог между културите и цивилизациите 2007
Учебно помагало
Станкова, Светлана, Радиофеноменът, ISBN:978-619-160-314-5, Авангард Прима, София, Рецензирано 2014